KLF 300 4x4 Kytkimen säätö?

Keskustelua Kawasaki mönkijöistä.
slarpa77
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Kesä 2015 04:24

KLF 300 4x4 Kytkimen säätö?

Viesti Kirjoittaja slarpa77 »

Terves.
Olisiko ohjeistusna/ neuvvoja saatavissa, otsikon vehkeeseen (vm.2000) pitäisi kytkintä säätää.
Ajossa Hitaalla puolella en ole luistamista huomannut mutta nopealla puolella luistaa vähän, eli varovasti pitää kiihdyttää...
Kawasaki KLF 300 4x4 vm.2000
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: KLF 300 4x4 Kytkimen säätö?

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Mitä öljyä on tällä hetkellä koneessa? Voisi kytkin luistaa jos väärää öljyä ? onko mitä vuosimallia laite ?
slarpa77
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Kesä 2015 04:24

Re: KLF 300 4x4 Kytkimen säätö?

Viesti Kirjoittaja slarpa77 »

ViiMax kirjoitti:Mitä öljyä on tällä hetkellä koneessa? Voisi kytkin luistaa jos väärää öljyä ? onko mitä vuosimallia laite ?
vm 2000
tällähetkellä hondan atv oil 5w-30
Kawasaki KLF 300 4x4 vm.2000
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: KLF 300 4x4 Kytkimen säätö?

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Ok. Jos se kytkin luistaa rasituksessa, niin käsittääkseni ne levyt siellä on kulunut, eli vaatii uusimista. Sillä säädöllä ei kait saa muuta kuin hienosäädettyä sitä "vapaata pelivaraa". Korjatkaa muut jos olen väärässä. Mitä laitteella on ajettu ?

Edit. tuo hondan ölppä on ihan passelia tavaraa myös tälle laitteelle, käytä vaan jatkossakin.
slarpa77
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Kesä 2015 04:24

Re: KLF 300 4x4 Kytkimen säätö?

Viesti Kirjoittaja slarpa77 »

ViiMax kirjoitti:Ok. Jos se kytkin luistaa rasituksessa, niin käsittääkseni ne levyt siellä on kulunut. Mitä laitteella on ajettu ?
kilometreistä ei ole tarkkaa tietoa. Varsinaisesti rasituksessa en ole huomannut luistoa, vain isoilla vaihteilla ja korkeissa nopeuksissa
Kawasaki KLF 300 4x4 vm.2000
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: KLF 300 4x4 Kytkimen säätö?

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Lainaus ulkomaiselta foorumilta.

"The main clutch is mounted to the transmission input shaft and uses a series of spring-loaded friction discs and steel plates. When the springs are engaged, the plates lock together and allow the transfer of power from the crankshaft of the engine to the input shaft of the transmission. When the components become worn the clutch will slip, usually in high gear or under heavy acceleration."
Vastaa Viestiin