Kawasaki 750 Brute Force
Re: Kawasaki 750 Brute Force
Mistäs etuperän osia kannattaa tilata?
Tasauspyörästön (Spider gear) pikkurattaat sileinä, ja ulkokuoren keskimmäinen osa rikki/kärsinyt rattaiden kappaleista.
kavasakipartshouse.com näyttää osien hinaksi 580 taalaa.
Yksi pikkuratas maksaa 120 dollaria, mrh.
Huomenna saan selville Sumekon hinnat.
Uusi etuperä ebayssä 2000€!
Tasauspyörästön (Spider gear) pikkurattaat sileinä, ja ulkokuoren keskimmäinen osa rikki/kärsinyt rattaiden kappaleista.
kavasakipartshouse.com näyttää osien hinaksi 580 taalaa.
Yksi pikkuratas maksaa 120 dollaria, mrh.
Huomenna saan selville Sumekon hinnat.
Uusi etuperä ebayssä 2000€!
Re: Kawasaki 750 Brute Force
Heps,
onko teillä ollu ongelmia, että lämmetessä alkaa pätkimään?
Nimittäin itellä 750 -10 kömpijä toimii kylmänä ok, mutta sitä enemmän mitä lämpenee niin huonommin alkaa kestämään kaasua. Kuumana ei puolta kaasua enempää kestä, kun alkaa pätkimään.
Itsellä villi veikkaus tämän johdosta, että moottorinlämpötila-anturi on rikki. Onko muita valistuneita arvauksia? Bensapumppu vaihdettu...
onko teillä ollu ongelmia, että lämmetessä alkaa pätkimään?
Nimittäin itellä 750 -10 kömpijä toimii kylmänä ok, mutta sitä enemmän mitä lämpenee niin huonommin alkaa kestämään kaasua. Kuumana ei puolta kaasua enempää kestä, kun alkaa pätkimään.
Itsellä villi veikkaus tämän johdosta, että moottorinlämpötila-anturi on rikki. Onko muita valistuneita arvauksia? Bensapumppu vaihdettu...
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Kawasaki 750 Brute Force
Tuli vaan mieleen että onko huollettu ajallaan? Eli venttiilienvälykset.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Kawasaki 750 Brute Force
En jaksa ettii, eli linkatkaa jos asiasta puhuttu aiemmin, mutta ongelma on seuraava:
Uus brute 750 polttaa ohjaustehostimen sulaketta välillä kun kääntää kaikki oikeaan laitaan. Tekee aivan satunnaisesti tätä, viimeksi kylläkin tänään lunta auratessa.
Kellään tietoa mistä vois johtua ?
Uus brute 750 polttaa ohjaustehostimen sulaketta välillä kun kääntää kaikki oikeaan laitaan. Tekee aivan satunnaisesti tätä, viimeksi kylläkin tänään lunta auratessa.
Kellään tietoa mistä vois johtua ?
Re: Kawasaki 750 Brute Force
Vaihdettiinko pelkkä pumppu vai koko mötikkä tankin sisältä. Jos pelkkä pumppu niin ei auta koska valkoisenkuoren sisällä on metallisihti joka menee tukkoon. putsausohjeet löytyy täältä kawa osiosta.willik kirjoitti:Bensapumppu vaihdettu...
Kawasaki v-twin
Re: Kawasaki 750 Brute Force
Nuo olikin kullan arvoisia vinkkejä ja sieltä se vika varmuudella löytyy.
Mutta nopeasti jos joku osaisi vinkata, että minkä kokoinen bensaletku tuossa on, että osaisin matkalla kotia ostaa jo heti oikean kokoisen suodattimen? 8mm?
Mutta nopeasti jos joku osaisi vinkata, että minkä kokoinen bensaletku tuossa on, että osaisin matkalla kotia ostaa jo heti oikean kokoisen suodattimen? 8mm?
Re: Kawasaki 750 Brute Force
mää laitoin tämmösen, makso 1€ tokmanilla, hyvin on skulannu nyt parisataa kilometriä.
sekä sit tosiaan tällä sarjalla huolsin muuten bensapumpun ja tosiaan rei'itin sen pumpun sisällä olevan toisen filtterin, http://www.ebay.com/itm/252550233063?_t ... EBIDX%3AIT
sekä sit tosiaan tällä sarjalla huolsin muuten bensapumpun ja tosiaan rei'itin sen pumpun sisällä olevan toisen filtterin, http://www.ebay.com/itm/252550233063?_t ... EBIDX%3AIT
DIY
Re: Kawasaki 750 Brute Force
onko porukalla miten brute forcet kulutelly öljyä, sen takia kysyn ku ite oon nyt 1000km aikana kerran joutunu lisäämään, tosin ei ollu tippunu vastaku puoleen väliin tikussa ja tuntu että toppas siihen ku sitä oon lähes joka ajon jälkeen tarkastellu. viikonloppuna luirautan uudet öljyt (eri merkkiset), raportoin sitten että muuttuuko "kulutus", arvelin että kun on noin pieni tuo öljytila kuutiotilavuuteen nähden (vähän yli 2 litraa) ja siinä on vaiheistokin samassa, että vois vaihella vähän useemmin.
nuo muut meikäläisen kikottimet kun ei kuluta yhtään ölppää niin ei oo tottunu.
nuo muut meikäläisen kikottimet kun ei kuluta yhtään ölppää niin ei oo tottunu.
DIY
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Kawasaki 750 Brute Force
Vastaan vaikkei kawasakia ole moneen vuoteen ollutkaan. Ei kuluttanut mulla 3 vuoden aikana niin että olisin kertaakaan lisännyt. Takakardaanin stefa hiukan tihkutti vaihdelaatikon puolelta , mutta en sitä sen enempää huomioinut. Öljynvaihtoväli tosin oli aika tiheä joten en välttämättä huomannut edes jos söi öljyä.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Re: Kawasaki 750 Brute Force
Pitäkäähän huolta, että öljyä on, ettei etupytylle käy hassusti.
Koneremppa maksaa sitten noin 1200€.. Mistäkö tiedän
Koneremppa maksaa sitten noin 1200€.. Mistäkö tiedän
Re: Kawasaki 750 Brute Force
pystyykö tuosta nyt tulkitsemaan että 78jh:lla moottori söi öljyä?, mutta ei huomattu ajoissa? vai menikö etupytty esim ylikuumenemisen takia? mikä vuosimalli? diagnosoitiinko vika johtuen öljyn vähyydestä?
edit: niin no koneremppa maksaa tietenkin X määrän ja helvetisti sehän on selvä jo ilman kysymättäkin. (varsinkin jos liikkeessä teetetään)
onneks koneremontista ei oo nyt kyse ainakaan mun tapauksessa.
edit: niin no koneremppa maksaa tietenkin X määrän ja helvetisti sehän on selvä jo ilman kysymättäkin. (varsinkin jos liikkeessä teetetään)
onneks koneremontista ei oo nyt kyse ainakaan mun tapauksessa.
DIY
Re: Kawasaki 750 Brute Force
Tyyppivikahan on etupytyn ylikuumeneminen, -05 ja öljyäkin koneeessa oli.johny1332 kirjoitti:pystyykö tuosta nyt tulkitsemaan että 78jh:lla moottori söi öljyä?, mutta ei huomattu ajoissa? vai menikö etupytty esim ylikuumenemisen takia? mikä vuosimalli? diagnosoitiinko vika johtuen öljyn vähyydestä?
edit: niin no koneremppa maksaa tietenkin X määrän ja helvetisti sehän on selvä jo ilman kysymättäkin. (varsinkin jos liikkeessä teetetään)
onneks koneremontista ei oo nyt kyse ainakaan mun tapauksessa.
Ei tuota missään liikkeessä korjata vaan omassa kototallissa.
Re: Kawasaki 750 Brute Force
no eihän tuo sitten liity suoraan öljyn kulutukseen\vähyyteen millään tavalla. noh. anyway (annan silti suurta kunnioitusta itse tehdylle remontille johtuipa se mistä hyvänsä). ite laitoin nyt viikonloppuna minun mielestä yliarvostetut castrolin öljyt koneeseen http://www.motonet.fi/fi/tuote/593028/M ... ttinen-4-L, samaa mitä entinen omistaja oli käyttänyt ja hän sanoi (muistaakseni) myyntitilanteessa että kone ei ollut syönyt öljyä (uskon tietenkin täysin sokeasti edelleen rehellisyyden nimissä). katotaas miten käy toisaalta ihan sama vaikka se tuon verran söisikin mitä nyt, mutta tosiaan en oo tottunu edes vähän öljyäsyöviin moottoreihin.
edit: niin ja vaikka oon lukenu netistä tästä moottorista melko paljon niin missään ei oo kyllä tullu esille että nimenomaan etupytyn ylikuumeneminen ois tyyppivika (voinhan olla puusilmä ja tietämätön)!, mut se on selvää että syyläri on mitoitettu liian pieneksi (eihän se liian iso voi ikinä ollakkaan jos keulaan mahtuu) ja ei saa olla yhtään tukossa jotta moottori ei mene ylikuumaksi ja pirun kuumanahan noi kaikki v2 koneet käy merkistä riippumatta.
edit: niin ja vaikka oon lukenu netistä tästä moottorista melko paljon niin missään ei oo kyllä tullu esille että nimenomaan etupytyn ylikuumeneminen ois tyyppivika (voinhan olla puusilmä ja tietämätön)!, mut se on selvää että syyläri on mitoitettu liian pieneksi (eihän se liian iso voi ikinä ollakkaan jos keulaan mahtuu) ja ei saa olla yhtään tukossa jotta moottori ei mene ylikuumaksi ja pirun kuumanahan noi kaikki v2 koneet käy merkistä riippumatta.
DIY
Re: Kawasaki 750 Brute Force
joo.... öljynkulutus näköjään loppu täysin castrolilla. nyt on ajettu kilometreissä 2 kertaisesti se määrä missä olisi edellistä öljymerkkiä pitänyt jo lisätä. tällähetkellä tikusta tarkasteltuna ei oo vajunu maximistaan yhtään.
mut edelleen oon sitämieltä että castroli on yliarvostettua ja kallista. kawassa tuntuu silti toimaavan.
mut edelleen oon sitämieltä että castroli on yliarvostettua ja kallista. kawassa tuntuu silti toimaavan.
DIY
Re: Kawasaki 750 Brute Force
Jahas,
kohta pääsee nippuumaan koneen. Johan tuo on pari kuukautta palasina ollutkin pöydällä.
1100USD maksoi osat ja tullaus 272€ lisää. Huomenna ois osat kotona.
"Sales complete rotating assembly 1 $250
Sales complete gasket set 1 $110
shipping:Shipping international to finland 1 $55
Sales timning chain set: 2 cam chains, 1 oil pump chain, 1 inter chain 1 $105
Sales 05-11 brute 750 front cylinder head rebuilt with new valves and seals 1 $300
Sales je 85mm piston set 1 $265
Sales oil pump 1 $15"
Noilla selviää taas hetken.
kohta pääsee nippuumaan koneen. Johan tuo on pari kuukautta palasina ollutkin pöydällä.
1100USD maksoi osat ja tullaus 272€ lisää. Huomenna ois osat kotona.
"Sales complete rotating assembly 1 $250
Sales complete gasket set 1 $110
shipping:Shipping international to finland 1 $55
Sales timning chain set: 2 cam chains, 1 oil pump chain, 1 inter chain 1 $105
Sales 05-11 brute 750 front cylinder head rebuilt with new valves and seals 1 $300
Sales je 85mm piston set 1 $265
Sales oil pump 1 $15"
Noilla selviää taas hetken.