Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Kawasaki mönkijöistä.
auvolainen
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Tammi 2012 10:54

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja auvolainen »

no jaetaas kuitenkin ongelman ratkaisu, vaikka yksin puheluna meneekin. jenkkilästä tilasin kardaanin stefat tuli 4kpl molemmin puolin kardaania hintaa toimituksineen 24 dollaria. jenkki foorumeilla puhuivat että nämä joutuu kawoissa vaihtelemaan melko usein ja ohjeistukset löytyi helposti. kardaani irti poralla pieni reikä ruuvi reikään kiinni ja pihdeillä stefa ulos, uusi paikoilleen, etuperään öljyt ja ajamaan. aikaa menee n30 min.
no näin tein. ajoa ei tosin tullut kuin n4m ku varihihna poikki prkl :twisted: us tuonnista uusi hihna broncco merkkinen 63,9 tilaukseen. sitä ,että minkälainen hihna on ei voi tietää, ainakin se oli puolta halvempi kuin muut hihnat. käy myös bruteihin.
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Brutkuun ei paljon muita hihnoja kannate laittaa ku orkkista, kesto ei ole mitä parhain tarvikemalleissa.
grizzly 350
4WD
Viestit: 216
Liittynyt: 26 Kesä 2008 08:09
Mönkijä:: Tl rene
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja grizzly 350 »

auvolainen kirjoitti:no jaetaas kuitenkin ongelman ratkaisu, vaikka yksin puheluna meneekin. jenkkilästä tilasin kardaanin stefat tuli 4kpl molemmin puolin kardaania hintaa toimituksineen 24 dollaria. jenkki foorumeilla puhuivat että nämä joutuu kawoissa vaihtelemaan melko usein ja ohjeistukset löytyi helposti. kardaani irti poralla pieni reikä ruuvi reikään kiinni ja pihdeillä stefa ulos, uusi paikoilleen, etuperään öljyt ja ajamaan. aikaa menee n30 min.
no näin tein. ajoa ei tosin tullut kuin n4m ku varihihna poikki prkl :twisted: us tuonnista uusi hihna broncco merkkinen 63,9 tilaukseen. sitä ,että minkälainen hihna on ei voi tietää, ainakin se oli puolta halvempi kuin muut hihnat. käy myös bruteihin.
mistäs sivuilta löysit nuo ohjeet ? Täälläki stefa vuotaa takakardaanista moottorille.
Onnistuukohan tuo ihan normaaleilla työkaluilla vai pittääkö olla erikoistyökaluja ?
taas tuli niin sekava viesti, mut koittakee ymmärtää.
auvolainen
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Tammi 2012 10:54

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja auvolainen »

ihan googleemalla. laitoin front diff seal removing. youtubesta löytyy videokin just bruteen.
ei tarvitse kuin pihdit, pora, pieni metalli terä ja ruuvi. stefaan pieni reikä ruuvi varovasti kiinni( stefassa metalli runko) pihdeillä ruuvinkannasta kiinni ja stefa ulos, uus paikalleen, ölpät sisään ja siinä se. googlella löyty ne stefatki.

timo
grizzly 350
4WD
Viestit: 216
Liittynyt: 26 Kesä 2008 08:09
Mönkijä:: Tl rene
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja grizzly 350 »

Mikäs noista on se takakardaanin stefa ? http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... #sch638847
Niin ossoo sitten tilata oikeen :mrgreen:
taas tuli niin sekava viesti, mut koittakee ymmärtää.
auvolainen
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Tammi 2012 10:54

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja auvolainen »

mä otin tollasen, Moose Front Differential Seal Kit. siitä jäi seraavillekkin kerroille. Brute Force 750 - Replacing front oil seal.
' kato toi juubituubista. onko sama!
grizzly 350
4WD
Viestit: 216
Liittynyt: 26 Kesä 2008 08:09
Mönkijä:: Tl rene
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja grizzly 350 »

Oon löytäny juutuubista videon, mutta ku mulla vuotoo sieltä takkaa. Vai käykö samat stefat eteen ja taakse :?:
Nyt vaan pitäs löytää paikka mistä tilata se osa
taas tuli niin sekava viesti, mut koittakee ymmärtää.
auvolainen
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Tammi 2012 10:54

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja auvolainen »

en osaa kyllä sanoa mikä noista on oikea tiiviste. laita Moose Front Differential Seal Kit googlee ni alkaa kauppoja löytymää. sieltä varmaa löytyy taaksekki oikeet osat.
tollanen ainaki löyty http://www.motosport.com/FI/atv/MOOSE-R ... L-SEAL-KIT.
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Oletteko vaihdelleet noihin vareihin noita jousia? Saakos jousia suomesta mitenkä helposti?

Tarkoitus olis saada jostain EPI:n Pinkki jousi tuohon KFX700 ykkös variin, noita ovat maailmalla vaihdelleet näihin.

Joku Polariksen jousi kävis kuulema tähänkin ja ajais saman asian?

Olisikohan tällä modauksella mahdollista saada vaihtamaan nopeammin ns. isolle puolelle? Kun nyt se tapahtuu n. 60kmh kohdalla ja jousi modauksen
johdosta alle viidessäkymmenessä, jos käsitin oikein noista jutuista ulkomaalaisilta foorumeilta.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Miksu76 kirjoitti:Miten elette noita varin hihnoja vaihdelleet? Omassani tuntuu olevan aikas kovaa tuo variattori kiinni EPI:n ulos veto tappi on käytössä, mutta ei vaan tunnu lähtevän vari irti. 1500nm pultti pyssyllä ei lähtenyt irti, millähän tuo on vedetty kiinni :?:

Eikös kampiakselin päässä ole ihan suoralla akselilla kiilauralla tuo vari kiinni?

Kohta ei jää muuta vaihtoehtoa vaihtaa hihna, kun väkisin hihna-pyörien ylitse.
Itse itseni viestiä lainaten :wink:


Kyllä se variaattori irti lähti, puuttu vain vielä kylmäspray :)

Näin toimin:

Ajoin koneen lämpöiseksi.
Suojakotelo pois ja varin pultti irti "vasenkätinen kierre".
Kylmä-sprayta kumiletkua hyväsikäyttäen siitä pultin paikasta kampialselin päähän asti.
Ulosvedintappi paikalleen ja kerran näytin pultti-pyssyä, niin aukesi. Ei siellä mitään kiilaa ole, pelkkä kartio vain :)
Sen takimmaisen pyörän mutteri aukesikin helposti.
Otin n.2500km ajetun hihnan pois varalle ja vaihdoin genuine-Kawasaki hihnan, kun osat kerran aukes.

Suutimista ja käynnistä sen verran, että hommasin uuden Dynojet suutin sarjan ja säätelin uudestaan, nyt käy paremmin kun ennen ja koko kierrosalueella.

Vielä on jäähdytysnesteiden vaihto ennen talven tuoloa. Tuo ilmaus vielä hieman jännittää mut eikohän se siitä :wink:
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
undis-73
6WD
Viestit: 528
Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
Mönkijä:: Myyty...
Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja undis-73 »

Miten ruisku 2008 750 Brute Forcesta säädetään tyhjäkäyntiä korkeammalle? En ole edes katsonut katteiden alle tai oikeastaan vielä koko mönkijää kun vasta sunnuntaina ostin, mut jos 1.1.2014 olis sellainen hetki että kerkiäisi... Enkä löytänyt haulla tietoa.. :D
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
Avatar
Darth
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 04 Elo 2007 12:59
Paikkakunta: FireRiver

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Darth »

Täältä Service manual. Sivu 2-15. Tyhjäkäynti pitäis olla noin 1100 kierrosta, jollei ole siirry kohtaa säädöt jossa lukee että Ecu hoitaa tyhjäkäynnin ja ei voi käsin säätää. :lol: Mainio ohje.

No täältä toinen ohje, jossa löytyy säätökin.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Terve.
Nyt olis ongelmata! Tyhjäkäynnillä käydessä lämpimällä moottorilla poksauttelee kaasarin puolella, eli käy muutaman sekunnin ja poks jne.
Aloitti ihan yks-kaks kun ajelin hallille sääteleen valoja. Kylmänä käynnisty ihan ok. ja ei ongelmia, ajelin n.20km lenkin ja kävi normaalisti vielä perille päästyä ja sisällä käyttelin jonkin verran niin ei ongelmia.

Sit säätelin hallilla valoja ja tietysti akku teki jossain vaiheessa tiltit releet yms. räpsytteli tietysti kun virrat loppu :( Hetken odottamalla sain just ja just koneen käymään. Ton jälkeen rupers paukkuun?

Hallilta kotiin ajellessa ei tuntunut koneen toiminnassa mitään suurempia nykimisiä yms., kaasun päästäessä muutaman kerran poksahti luutavasti kaasarin puolella.

Aluksi ajattelin tsekata -tulpat -imukurkut -venttiilien välykset, jos joku on muuttunut yms. Tuntuu et paukkuu vain takimmaisessa pytyssä kun sormilla koittaa imukurkusta. Saattaahan se olla että kylmien kelien tullessa tyhjäkäynti seos menee tuossa takimmaisessa pytyssä niin laihalle, että vaikuttaa tuon.
Pitää koittaa säätää tuotakin vartin tai puoli kierosta rikkaamalle, että lopettaisiko sitten :D
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Juu vika löytykin noista :D Takimmaisen sylinterin kaasarin kurkussa imu-vuoto, oli inusen murtunut siitä ylimääräisen letkun paikan juuresta ja otti ilmaa sen kautta.
Patentilla sain toimiin ja lopetti oikuttelut. Juu tuli tehtyä noita huoltojakin samalla tarkastin vielä venttiilien välykset ja purin kaasaritkin osiin ja putsasin perusteellisesti.

Onkos kellään tietoa saikos suomesta näitä Kawasakin osia muualta kun Sumekolta, nuo kurkut pitäis löytää ainakin?
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Avatar
reimah
4WD
Viestit: 226
Liittynyt: 10 Helmi 2007 22:47
Mönkijä:: Brute force 750
Paikkakunta: jkl

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja reimah »

Bruteforce 750 ruisku röpöttää eikä ota kunnolla kierroksia jos painaa kaasun pohjaan, tämä tapahtuu vain jos moottori on lämmin. Uudet tulpat ja ilmaputsari tilattu joten kokeillaan ensin näillä. Oisko kellään mitään arvauksia?
Jenkkifoorumilta yritin lueskella mutta ei oikein tuo Lontoo taivu.
Kawasaki v-twin
Vastaa Viestiin