Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Kawasaki mönkijöistä.
Avatar
kirppu
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 21 Elo 2006 11:21
Paikkakunta: Pjöörnepori
Viesti:

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Itsellä oli samat oireet. Syy löytyi polttoainetankista. Tankin pohjalla oli melko reilusti vettä ja polttoainepumppu oli aika tukkoinen. Purin pumppua niin paljon kuin uskalsin ja huolellinen puhdistus. Ja tietty vedet pois tankista.
Kyl mönkimine kivaa o

-Satakunnan mönkijät ry-
Avatar
reimah
4WD
Viestit: 226
Liittynyt: 10 Helmi 2007 22:47
Mönkijä:: Brute force 750
Paikkakunta: jkl

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja reimah »

Kiitti vinkistä. Tulppien vaihto ei auttanut. Seuraavaksi siis tankin ja pumpun kimppuun. Sitä vaan ihmettelen kun virtoja käyttää pois niin taas tuntuu toimivan.
Kawasaki v-twin
mettästelia
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Tammi 2015 23:31
Mönkijä:: kawasaki kvf700

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mettästelia »

Onko kellään ollut ongelmmaa kawassa jarrujen kanssa. Omassa kvf 700 mallissa nyt ajettu 2000 km ja molemmat jarrukahval menneet veltoiksi. Etujarru ilmattu nyt 2 kertaa ja tuo ilmaaninen auttoi aina jonkin aikaa. Voi olla että joskus haukannut enemmän ilmaa ja nyt sitten tulee pienenmpiä kuplia aina välillä. Takajarruja ei kumpaakaan saatu säädettyä kun oli itselle ja isälle tuntematon systeemi. Voiko tuo jarrujen löystyminen johtua siitä kun kaaduin mönkijällä aika rajusti n kuukausi sitten. Entinen omistaja ei ainakaan maininnut mitään vastaavista ongelmista kun ostettiin laite. Ja sitten vielä mietin että voiko hajonneen katteen vain sulattaa yhteen esim, kuumalla sytkärin liekillä? Kestänyt nyt tuo korjaus jo aika pitkään.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Kaverin puolesta kysäsen, eli ongelma seuraava:

Bruteforce (750 EPS) polttaa pääsulaketta kun kääntää ohjauksen ääri-oikealle, ei tee sitä jokakerta, mutta aika usein silti.

Ideoita vianselvityksen suhteen otetaan vastaan.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja keulii »

Oisko johtosarja kulunu puhki? Ja tietyssä asennossa osuu runkoon?
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

Mistä voi johtua että Brute Force 650i:tä joutuu nytkyttelemään että saa vaihteita vaihdettua? Kierrokset pitäisi olla OK.

Variaattorin hihna on kulunut/löysä, mutta ei kai se vaikeuta vaihteitten löytymistä?
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

kytkin ei irrota, varin puhdistus, hihnan vaihto, tyhjäkäyntikierroksien tarkistus.

https://www.youtube.com/watch?v=w-FmvqVw6XQ tuossa videolla näkyy hyvin miten kytkimen pitäisi toimia, 0:50 kohdalla lyödään vaihde silmään ja ilmeisesti luistattaa jarrua vasten kytkintä.
videolta voidaan myös havannoida oikeanlainen kytkimen ottoliike, eli kytkin ikäänkuin hyppää hihnan kylkeen kun kaasua hieman painetaan tyhjäkäynniltä. jos tommosta liikettä ei tapahdu ja kytkimen ja hihnan välillä ei ole "lyösää" niin rupeaa kantamaan ja vaihteet ei mene silmään.
DIY
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

johny1332 kirjoitti:kytkin ei irrota, varin puhdistus, hihnan vaihto, tyhjäkäyntikierroksien tarkistus.

https://www.youtube.com/watch?v=w-FmvqVw6XQ tuossa videolla näkyy hyvin miten kytkimen pitäisi toimia, 0:50 kohdalla lyödään vaihde silmään ja ilmeisesti luistattaa jarrua vasten kytkintä.
videolta voidaan myös havannoida oikeanlainen kytkimen ottoliike, eli kytkin ikäänkuin hyppää hihnan kylkeen kun kaasua hieman painetaan tyhjäkäynniltä. jos tommosta liikettä ei tapahdu ja kytkimen ja hihnan välillä ei ole "lyösää" niin rupeaa kantamaan ja vaihteet ei mene silmään.
Okei, kiitoksia. Pitää tarkistaa joku päivä. Ehkä samalla kun vaihdan hihnan. Kawiriders-foorumilla ehdottivat että tarkistan moottorin kiinnikkeet. Kaipa nekin pitää kattoa vaikka epäilen enemmän tuota kytkimen toimintaa.

Voiko laitetta käynnistää ilman varikoppaa ja ilman että hihnan turvakytkimen johto on kytkettynä vai syttyykö siitä hihnavalo?
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

taitaa kawin motti olla suoraan pultattu runkoon (ilman kumivaimennuksia), en jaksa uskoo että ne pultit ois löystyny, tarkistamisen arvonen asia tosin myös. aika paljon koneen pitäisi heilua että vetää kardaanin kautta vaihteet jykkeliin.

mönkijän voi käynnistää ilman varikoppaa ja ilman että ne piuhat on kytketty, mutta tosiaan, se hihnan valo syttyy silloin ja kierrokset mitä kone ottaa on rajoitettu jyrkästi. jos piuhat on irti, ylttää minusta kyllä testaamaan vaikka koppa on irti ja piuhat kiinni... testata siis minusta kuitenkin voi ilman varikoppaa suurta varoivaisuutta noudattaen omalla vastuulla tietenkin. hihnan valo on helppo nollata jos syttyy, youtubessa on hyvät ohjeet.
DIY
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

Hyvä tietää että jos mahdollista niin pidän johdon kiinni. Ilmoitan miten käy kunhan saan uudennhihnan partzillasta ja saan sen asennettua sekä katsottua miltä näyttää. Ei jaksa irrottaa koppaa turhaan.
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

Just kokeilin ihan mielenkiinnosta miten vaihteet vaihtuu kone sammutettuna, ja eikän ne vaihdu ellei nytkähtele konetta eteen tai taakse.. mystistä...
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

Tässä vielä linkki videoon jossa näkee miten vaihtuu vaihteet kun kone ei käy. Ja käyttäytyy samalla tavalla käydessä. Kun kamera liikkuu niin se olen minä ku nytkähtelen koneen päällä että se liikkuu edestakas.

https://youtu.be/ziERcoZQkGU
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

ei ne vaihteet kuulukkaan vaihtua paikallaan jos kone ei pyöri, kun vaihdelaatikkokaan ei pyöri. kokeileppa manuaali autosta vaihtaa vaihteita ilman kytkintä kun auto ei pyöri ja on paikallaan, joku vaihde saattaa mennä jos rattaat on tuurillaan kohakkain ja joskus ei mene mikään silmään.

tuossa saattaa nyt olla sulla se ongelma myöskin että kun hihna on niin löysä että kytkin irroittaa niin tehokkaasti että vaihdelaatikko lakkaa kokonaan pyörimästä niin ei mee vaihteet sen takia sisään. vaihteleppa se hihna nyt vaan ku tulee ja putsaa vari niin palataan sitten asiaan.
edit: jos haluat jotain testata ennen sitä kokeilumielessä (kun intoa näköjään piisaa) ja helposti nii nosta vähän tyhjäkäyni kierroksia tai vähennä ne on helppo säätää tosta kaasarikoneesta, tais olla oikeella vai vasemmalla puolella roikkua kaasarin vieressä vaijerin päässä sormiruuvi josta saa säädettyä, että miten kierrokset vaikuttaa vaihteiden toimintaan.
DIY
Illusmare
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Elo 2017 10:11

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Illusmare »

Alkuperäinen kawasakin hihna laitettu vanhan tilalle ja ongelmat korjaantuivat tällä. Vaihteet vaihtuu, joskin välillä pikkasen rusahtaa, mutta taitaa olla normaalia. Vaihtuu kuitenkin hyvin. Myös varikopan outo naputusääni katosi tyhjäkäynnillä ja jarruttaessa. Vanha hihna oli sen verran löysä että osui koppaan.

Kuinka pitkään hihna kuuluu ajaa sisään? Ajelin joku 5km pellolla hieman vaihdellen nopeutta kuitenkaan antamatta täyttä kaasua. Mutta ei taida 5km riittää.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

Noni, hyvä että tuli kuntoon, juu vähän se laatikko aina kuuluu paukahtaa ku vaihteen laittaa sisään vapaalta (tyhjäkäyntikierroksia laskemalla voi paukausta pienentää). uskoisin että tuo 5km riittää, henkilökohtaisesti oon siinä uskossa että kyllä se hihna asettuu kohilleen ku ajelee ihan vaan normaalisti niinku ennenkin. ei se kummosta sisään-ajoo tarvii.
DIY
Vastaa Viestiin