Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itsellä oli samat oireet. Syy löytyi polttoainetankista. Tankin pohjalla oli melko reilusti vettä ja polttoainepumppu oli aika tukkoinen. Purin pumppua niin paljon kuin uskalsin ja huolellinen puhdistus. Ja tietty vedet pois tankista.
Kyl mönkimine kivaa o
-Satakunnan mönkijät ry-
-Satakunnan mönkijät ry-
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitti vinkistä. Tulppien vaihto ei auttanut. Seuraavaksi siis tankin ja pumpun kimppuun. Sitä vaan ihmettelen kun virtoja käyttää pois niin taas tuntuu toimivan.
Kawasaki v-twin
-
- Noppeli
- Viestit: 12
- Liittynyt: 24 Tammi 2015 23:31
- Mönkijä:: kawasaki kvf700
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kellään ollut ongelmmaa kawassa jarrujen kanssa. Omassa kvf 700 mallissa nyt ajettu 2000 km ja molemmat jarrukahval menneet veltoiksi. Etujarru ilmattu nyt 2 kertaa ja tuo ilmaaninen auttoi aina jonkin aikaa. Voi olla että joskus haukannut enemmän ilmaa ja nyt sitten tulee pienenmpiä kuplia aina välillä. Takajarruja ei kumpaakaan saatu säädettyä kun oli itselle ja isälle tuntematon systeemi. Voiko tuo jarrujen löystyminen johtua siitä kun kaaduin mönkijällä aika rajusti n kuukausi sitten. Entinen omistaja ei ainakaan maininnut mitään vastaavista ongelmista kun ostettiin laite. Ja sitten vielä mietin että voiko hajonneen katteen vain sulattaa yhteen esim, kuumalla sytkärin liekillä? Kestänyt nyt tuo korjaus jo aika pitkään.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaverin puolesta kysäsen, eli ongelma seuraava:
Bruteforce (750 EPS) polttaa pääsulaketta kun kääntää ohjauksen ääri-oikealle, ei tee sitä jokakerta, mutta aika usein silti.
Ideoita vianselvityksen suhteen otetaan vastaan.
Bruteforce (750 EPS) polttaa pääsulaketta kun kääntää ohjauksen ääri-oikealle, ei tee sitä jokakerta, mutta aika usein silti.
Ideoita vianselvityksen suhteen otetaan vastaan.
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oisko johtosarja kulunu puhki? Ja tietyssä asennossa osuu runkoon?
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mistä voi johtua että Brute Force 650i:tä joutuu nytkyttelemään että saa vaihteita vaihdettua? Kierrokset pitäisi olla OK.
Variaattorin hihna on kulunut/löysä, mutta ei kai se vaikeuta vaihteitten löytymistä?
Variaattorin hihna on kulunut/löysä, mutta ei kai se vaikeuta vaihteitten löytymistä?
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
kytkin ei irrota, varin puhdistus, hihnan vaihto, tyhjäkäyntikierroksien tarkistus.
https://www.youtube.com/watch?v=w-FmvqVw6XQ tuossa videolla näkyy hyvin miten kytkimen pitäisi toimia, 0:50 kohdalla lyödään vaihde silmään ja ilmeisesti luistattaa jarrua vasten kytkintä.
videolta voidaan myös havannoida oikeanlainen kytkimen ottoliike, eli kytkin ikäänkuin hyppää hihnan kylkeen kun kaasua hieman painetaan tyhjäkäynniltä. jos tommosta liikettä ei tapahdu ja kytkimen ja hihnan välillä ei ole "lyösää" niin rupeaa kantamaan ja vaihteet ei mene silmään.
https://www.youtube.com/watch?v=w-FmvqVw6XQ tuossa videolla näkyy hyvin miten kytkimen pitäisi toimia, 0:50 kohdalla lyödään vaihde silmään ja ilmeisesti luistattaa jarrua vasten kytkintä.
videolta voidaan myös havannoida oikeanlainen kytkimen ottoliike, eli kytkin ikäänkuin hyppää hihnan kylkeen kun kaasua hieman painetaan tyhjäkäynniltä. jos tommosta liikettä ei tapahdu ja kytkimen ja hihnan välillä ei ole "lyösää" niin rupeaa kantamaan ja vaihteet ei mene silmään.
DIY
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Okei, kiitoksia. Pitää tarkistaa joku päivä. Ehkä samalla kun vaihdan hihnan. Kawiriders-foorumilla ehdottivat että tarkistan moottorin kiinnikkeet. Kaipa nekin pitää kattoa vaikka epäilen enemmän tuota kytkimen toimintaa.johny1332 kirjoitti:kytkin ei irrota, varin puhdistus, hihnan vaihto, tyhjäkäyntikierroksien tarkistus.
https://www.youtube.com/watch?v=w-FmvqVw6XQ tuossa videolla näkyy hyvin miten kytkimen pitäisi toimia, 0:50 kohdalla lyödään vaihde silmään ja ilmeisesti luistattaa jarrua vasten kytkintä.
videolta voidaan myös havannoida oikeanlainen kytkimen ottoliike, eli kytkin ikäänkuin hyppää hihnan kylkeen kun kaasua hieman painetaan tyhjäkäynniltä. jos tommosta liikettä ei tapahdu ja kytkimen ja hihnan välillä ei ole "lyösää" niin rupeaa kantamaan ja vaihteet ei mene silmään.
Voiko laitetta käynnistää ilman varikoppaa ja ilman että hihnan turvakytkimen johto on kytkettynä vai syttyykö siitä hihnavalo?
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
taitaa kawin motti olla suoraan pultattu runkoon (ilman kumivaimennuksia), en jaksa uskoo että ne pultit ois löystyny, tarkistamisen arvonen asia tosin myös. aika paljon koneen pitäisi heilua että vetää kardaanin kautta vaihteet jykkeliin.
mönkijän voi käynnistää ilman varikoppaa ja ilman että ne piuhat on kytketty, mutta tosiaan, se hihnan valo syttyy silloin ja kierrokset mitä kone ottaa on rajoitettu jyrkästi. jos piuhat on irti, ylttää minusta kyllä testaamaan vaikka koppa on irti ja piuhat kiinni... testata siis minusta kuitenkin voi ilman varikoppaa suurta varoivaisuutta noudattaen omalla vastuulla tietenkin. hihnan valo on helppo nollata jos syttyy, youtubessa on hyvät ohjeet.
mönkijän voi käynnistää ilman varikoppaa ja ilman että ne piuhat on kytketty, mutta tosiaan, se hihnan valo syttyy silloin ja kierrokset mitä kone ottaa on rajoitettu jyrkästi. jos piuhat on irti, ylttää minusta kyllä testaamaan vaikka koppa on irti ja piuhat kiinni... testata siis minusta kuitenkin voi ilman varikoppaa suurta varoivaisuutta noudattaen omalla vastuulla tietenkin. hihnan valo on helppo nollata jos syttyy, youtubessa on hyvät ohjeet.
DIY
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hyvä tietää että jos mahdollista niin pidän johdon kiinni. Ilmoitan miten käy kunhan saan uudennhihnan partzillasta ja saan sen asennettua sekä katsottua miltä näyttää. Ei jaksa irrottaa koppaa turhaan.
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Just kokeilin ihan mielenkiinnosta miten vaihteet vaihtuu kone sammutettuna, ja eikän ne vaihdu ellei nytkähtele konetta eteen tai taakse.. mystistä...
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tässä vielä linkki videoon jossa näkee miten vaihtuu vaihteet kun kone ei käy. Ja käyttäytyy samalla tavalla käydessä. Kun kamera liikkuu niin se olen minä ku nytkähtelen koneen päällä että se liikkuu edestakas.
https://youtu.be/ziERcoZQkGU
https://youtu.be/ziERcoZQkGU
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
ei ne vaihteet kuulukkaan vaihtua paikallaan jos kone ei pyöri, kun vaihdelaatikkokaan ei pyöri. kokeileppa manuaali autosta vaihtaa vaihteita ilman kytkintä kun auto ei pyöri ja on paikallaan, joku vaihde saattaa mennä jos rattaat on tuurillaan kohakkain ja joskus ei mene mikään silmään.
tuossa saattaa nyt olla sulla se ongelma myöskin että kun hihna on niin löysä että kytkin irroittaa niin tehokkaasti että vaihdelaatikko lakkaa kokonaan pyörimästä niin ei mee vaihteet sen takia sisään. vaihteleppa se hihna nyt vaan ku tulee ja putsaa vari niin palataan sitten asiaan.
edit: jos haluat jotain testata ennen sitä kokeilumielessä (kun intoa näköjään piisaa) ja helposti nii nosta vähän tyhjäkäyni kierroksia tai vähennä ne on helppo säätää tosta kaasarikoneesta, tais olla oikeella vai vasemmalla puolella roikkua kaasarin vieressä vaijerin päässä sormiruuvi josta saa säädettyä, että miten kierrokset vaikuttaa vaihteiden toimintaan.
tuossa saattaa nyt olla sulla se ongelma myöskin että kun hihna on niin löysä että kytkin irroittaa niin tehokkaasti että vaihdelaatikko lakkaa kokonaan pyörimästä niin ei mee vaihteet sen takia sisään. vaihteleppa se hihna nyt vaan ku tulee ja putsaa vari niin palataan sitten asiaan.
edit: jos haluat jotain testata ennen sitä kokeilumielessä (kun intoa näköjään piisaa) ja helposti nii nosta vähän tyhjäkäyni kierroksia tai vähennä ne on helppo säätää tosta kaasarikoneesta, tais olla oikeella vai vasemmalla puolella roikkua kaasarin vieressä vaijerin päässä sormiruuvi josta saa säädettyä, että miten kierrokset vaikuttaa vaihteiden toimintaan.
DIY
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Alkuperäinen kawasakin hihna laitettu vanhan tilalle ja ongelmat korjaantuivat tällä. Vaihteet vaihtuu, joskin välillä pikkasen rusahtaa, mutta taitaa olla normaalia. Vaihtuu kuitenkin hyvin. Myös varikopan outo naputusääni katosi tyhjäkäynnillä ja jarruttaessa. Vanha hihna oli sen verran löysä että osui koppaan.
Kuinka pitkään hihna kuuluu ajaa sisään? Ajelin joku 5km pellolla hieman vaihdellen nopeutta kuitenkaan antamatta täyttä kaasua. Mutta ei taida 5km riittää.
Kuinka pitkään hihna kuuluu ajaa sisään? Ajelin joku 5km pellolla hieman vaihdellen nopeutta kuitenkaan antamatta täyttä kaasua. Mutta ei taida 5km riittää.
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noni, hyvä että tuli kuntoon, juu vähän se laatikko aina kuuluu paukahtaa ku vaihteen laittaa sisään vapaalta (tyhjäkäyntikierroksia laskemalla voi paukausta pienentää). uskoisin että tuo 5km riittää, henkilökohtaisesti oon siinä uskossa että kyllä se hihna asettuu kohilleen ku ajelee ihan vaan normaalisti niinku ennenkin. ei se kummosta sisään-ajoo tarvii.
DIY