Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Kawasaki mönkijöistä.
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 18:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Pakko kysyä , ja ilman kettuilua, notta onko homma varmasti hanskassa eli tuttuahuttua ja kaikki oikein sen ulosvetimen kanssa???

Ite oon kyllä ihan märkäkorva näiden kanssa mutta jos siihen kiertää 150 kg/m vääntöä ja jollain millin-puolentoista nousulla tai mikä ikinä siinä onkaan niin vetoa kyllä luulisi olevan jo joitain tuhansia kiloja.

Jos siellä on lukitetetta niin monet niistä aukeaa jossain 150 asteen tienoilla. Ja jos taas yhtään kartioita niin sitten se napsu siihen ulosvetimen päähän on kova juttu ainakin muissa vehkeissä ja nivelissä ym. Se pelkkä kiristys saattaa vaan tyssätä sitä akselia???

Enivei sopiva lämpö oikeaan kohtaan avaa tunnetusti kaikenlaisia tiukkoja rakoja :mrgreen:
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Kyllähän tuo aika uskomattomalta tuntuu. Täytyy antaa tuolle lämpöä seuraavalla kertaa, kun kokeilen.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Eipä lähetenyt lämmölläkään auki :?: peltisaksilla vanha hihna poikki ja uuden hihnan pyöräytin siitä takimmaisen pyörän päältä paikoilleen. Tarkastelin hihnan paikallaan ei vaurioita eikä viiltoja syntynyt.

Tänään kävin sit ajeleen ja 80km tuo EPI:n laadukas hihna kesti ennenkun meni päreiksi ja 30km sit hinailtiin mönkijää tallille.

Mikähän tuon rikkoutumisen aiheutti vai oliko hihna vaan sonta, eihän nuo uudet kai ihan jokapäivä katkeile.

Onkos mitä liikkeitä josta noita Kawasakin omia hihnoja sais läheltä Hämettä kohtuu hintaan ja mistä olette itse hihnat hankkineet.
Viimeksi muokannut Miksu76, 17 Heinä 2012 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Varin remmeistä muistan ulkomaan sivuilta lukeneeni että genuine kawasaki remmi lienee kaikkein paras. On tosin arvokkainkin, mutta pesee mennen tullen kaikenmaailman heavy duty kuminauhat.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Juu tarkastelin jo tien päällä tuon varin, mutta hihnan palaset oli mennyt sen takimmaisen varipyörän väliin niin pahasti et ei onnistunut vaihtaa uutta tienpäällä. Huomenna pitää väkertää ulosvedin varipyörälle et saa purettua sen ja hihnanpalaset pois välistä. Onneks tuo sentään lähti jo irti :D

1kpl olis Ultimaxin Hypermax hihnaa vielä itsellä varalla, jos tuon sais laiteltua niin pääsis taas ajeleen.

Sen verran katselin noista hihnan palasista, että ihan kun se olis ratkennut kokonaan parista ylimmäisestä kerroksestaan.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Laittelin maanantaina taas variaattorin nippuun ultimaxin hihnalla menty jo 300km toivottavasti kestää paremmin.

Kävin viikolla pääkaupunkiseudulla käydessäni Sumekolta hakeen varalle Genuine Kawasaki hihnan hintaan 153,50€ :)
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
BussiJussi
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Syys 2012 11:31
Mönkijä:: 750 Brute Force
Paikkakunta: Nilsiä

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

08 750cc Brute tuli taloon...

Ebaysta hankin englanti manuskan, saiskohan jostain kotimaista käyttöohjekirjaa? (en vielä ehtinyt tavata enkkumanuskaa läpi)
Miten tuo overdriven tulis toimia? Ylivaihde?, kuis tietää että toimii?

Muuten ihan hauska peli, lukkokin tuntu toimivan, kun nalkkiin ajoin metsässä!

kuis satula irtoo, ja mistä akku löytyy?

thank´s!
-Raakaa voimaa-
grizzly 350
4WD
Viestit: 216
Liittynyt: 26 Kesä 2008 08:09
Mönkijä:: Tl rene
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja grizzly 350 »

Akku löytyy penkin alta ja penkki aukee kun vetää vipua, mikä on eestä päin katsottuna oikealla puolella.
Onnee uuesta laitteesta =D>
taas tuli niin sekava viesti, mut koittakee ymmärtää.
bmw888
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Maalis 2012 18:00

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja bmw888 »

Se override nappi on pakkirajottimen ohitin. Eli pakittaessa kun painaa nappia niin ei rajoita kierroksia.
BussiJussi
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Syys 2012 11:31
Mönkijä:: 750 Brute Force
Paikkakunta: Nilsiä

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

vaughan kirjoitti:Jos 2wd/4wd merkit vilkkuu niin vika on joko mäkijarrussa tai nelivedon kytkentämoottorissa. Vanhemmissa malleissa (prairie)ollut myös ongelmana että sulakeboksi täynnä paskaa, tarkista se varoiksi.
Tänään alko Brutessa vilkkua 2wd/4wdvalo vuorotellen. Alko ryömiä samalla, ilman kaasua. Mistä alan etsiä vikaa? Mikä voi olla makijarrussa, tai nelivedon kytkentämoottorissa hänksänä?
-Raakaa voimaa-
bmw888
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Maalis 2012 18:00

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja bmw888 »

Todennäkösesti moottorijarrun sähkömoottori temppuilee. Ota ensin irti ja puhdista/voitele kunnolla ja kokeile auttoiko. youtubesta pitäis löytyä jotain opastusvideoita aiheesta.
Avatar
jkks
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Elo 2012 09:12
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570
Paikkakunta: Liminka

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jkks »

Tuossa olisi linkki yhteen videoon: http://vimeo.com/4229196#at=0
Viimeksi muokannut cotcot, 07 Maalis 2013 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Olettekos mitä jäähdytinnestettä Kawassa käyttäneet? Jotain vihreätä näyttää omassa olevan tällähetkellä.

Tallista löytys Motoxin -36 valmiiksi lantrattua jota autoon laitoin. Vai olisiko kenties punainen parempaa
tuohon käyttää.

Olikos ilmauksessa jotain mitä pitäisi ottaa homioon. Malli on KFX700.

Sitten pistin merkille tänään -10 astetta, kun oli pakkasta ja starttailin käymään. Ekaakertaa näin kylmillä, niin
käytiinlähtö tuotti vaikeuksia?

Täydellä ryypyllä joutu starttaileen ja kun lähti käymään, niin vaikeaa oli. Ei meinannut pysyä käynnissä ,kun väkisin.
Piti pitää kaasulla käynnissä ja kun kokeili kaasutella kevyesti ilmanryyppyä, niin paukutteli putkissa ja välillä putsarin puolellakin.

Seokset taitaa käydä kylmänä aikaslailla laihalla,kun tuollaista tekee?
Lämpöiseksi kun saa lämmiteltyä, niin toimii ihan normaalisti ja ei pauku.

Kaasareihin on asennettu alunperin liikkeessä Dynojetin suutinsaraja vuonna -06, mutta suuttimia en ole itse tarkastellut vielä mitä siellä on.
Seokset on kuuleman mukaan säädetty liikeen toimesta silloin putkenpää lambdalla sopiviksi. Sitä en tiedä onko säätöihin koskettu sen jälkeen.
Pääosin kait tällä taitaa olla kesäisin ajettu? Itsellä olis tarkoitus ajella ympäri vuoden :)

Mitähän tuolle kannattaisi tehdä näin kotikonstein? Ajattelin näin aluksi kokeilla säätää tyhjäkäynti seoksia varttikierroksen auki jos vaikka auttaisi?
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
auvolainen
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Tammi 2012 10:54

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja auvolainen »

Terve
minun ongelmani on etten löydä etuperän öljyn täyttöä. pitäisikö etuperän öljyntason nähdä jostain? olen täysin kokematon mönkkäri asioissa joten olkaa kärsivällisiä. ja sitten kardaani valuttelee etuperänpuolelta pikkasen oljyä voisko olla vaan tiiviste menny ku ei kuulu mitään rahinoita. laite on vm04 700 prairie.
auvolainen
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Tammi 2012 10:54

Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja auvolainen »

no nyt löyty etuperänkin täyttö. kaikki öljyt vaihoin ja suodattimen. etuperästä ei tosin valunu ku vajaa desi öljyä,onneksi ei ole kilahtanut. muutenkin oli kyllä sellaset litkut laitteessa ettei hetkeen oltu uusia laiteltu. kävin heittää n10km lenkin, kardaanin tyvestä etyperän puolelta varmasti suurinosa öljyistä ruiskinu läpi. taitaa joutua turvautumaan ammattiapuun ja tilata huoltoon aika. onko tietoa voiko johtua jostain tiivisteestä vai onko pahempaa tiedossa?
Vastaa Viestiin