Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
vika ratkaistu. kipinän katoaminen johtui vastuksen irtoamisesta... INVERT SENSOR niminen osa oli kierretty ottamalla se pois ja sinne menevät kaksi johtoa (kolmesta) oli liitetty toisiinsa vastuksen kanssa, no tämä vastus oli lähtenyt toisesta piuhasta irti, joka aiheutti sen minkä myös viallinen INVERT SENSOR aiheuttaa eli katkaisee kipinän 3sec käynnin jälkeen. Sen takia oli jäänyt huomaamatta koko homma, kun tuo invert sensorin piuhat on siellä takamuovin alla ja ei sieltä paljoo näy. Taas ollaan vähän viisaampia ja kyllä meinas hermo mennä kun ei vikaa löytyny, nyt on mieli hyvä
huomenna mönkimään niin että heikompia hirvittää
huomenna mönkimään niin että heikompia hirvittää
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hyvä että vika löytyi, kunnon mönkimisreissun jälkeen et enää muistakaan ongelmia.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 05 Tammi 2011 20:21
- Mönkijä:: Kawasaki KVF 750
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No niin! Olen ajanut uudella mönkkärilläni /Kawasaki KVF 750) jo 120km ja mukavaa ollut. Eilen tuli mentyä vähä sulapaikoissa (merivesi) ja vehje keräsi jäätä jonkin verran. Tänään sulattelin mönkkärin ja huomasin että peruutus valo ei kytkeydy päälle. Yritin etsiä mutta en löytänyt peruutusvalon anturia ja ohjekirjankin saan vasta myöhemmin. Missähän anturi mahtaa olla?
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moottorin vasemmalla puolella öljyn täyttö/tarkastuspropun yläpuolella, siinä on kaksi nastaa johon tulee johdot.
Taaempi nasta muistaakseni pakille, jostain syystä hajottaa tuon anturin jos laittaa pakkivaloksi isomman kuin 35w.
Ite tuli laitettua sieltä heräte releelle ja sitä kautta 55w pakkivalo.
Anturit on samanlaisia, joten voit vaihtaa päittäinkin toki silloin ei vapaavalo toimi.
Taaempi nasta muistaakseni pakille, jostain syystä hajottaa tuon anturin jos laittaa pakkivaloksi isomman kuin 35w.
Ite tuli laitettua sieltä heräte releelle ja sitä kautta 55w pakkivalo.
Anturit on samanlaisia, joten voit vaihtaa päittäinkin toki silloin ei vapaavalo toimi.
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 05 Tammi 2011 20:21
- Mönkijä:: Kawasaki KVF 750
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu löyty! Irrotin liitimet ja putsailin kunnolla. Nyt menee taas pakkivalo päälle. Kiitos!
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jaahas, alkaa ikä wanhusta painamaan. Inasen vajaa 800 tuntia mittarissa, 50 kilsan päässä kämpiltä Saariselän suunnalla keskellä ei mitään, motti laukesi jossain määrin. Onneks kännykkä kuului ja taksi kulki. Kone käy kyllä vielä, mutta kilkatus vois taas viitata taaemman pytyn yläkertaan. Huomenna aikaa varaukseen moottorikoneistamolta, katotaan mitä löytyy... epäilemättä jotain pahempaa kuin edellisellä kerralla. Kummallisia nää lähiseudun moottoripyörä "korjaamot", näyttäsivät tekevän kesäisin pelkkiä öljynvaihtoja, aikaa kyselee niin kaikkialla vastaus että moottorivikoja korjataan talvella. Eräässäkin firmassa huollon vastaanotto kävi takahuoneessa kyselemässä josko jossain vaiheessa voisi ottaa hoitoon, huoltomiehen kommentteja "Jos se ei muuten lähde meneen, kerro ettei ainakaan syyskuussa kuntoon laiteta!". Piti samalla reissulla käydä ottamassa tarjousta tuoreemmasta laitteestakin. No, se oli viimenen käynti kyseisessä firmassa, pitäköön tunkkinsa.
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moro vaan! Ostin tuossa viikko sitten vuoden -09 kawasaki kfx 450r:n Onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta?
Itsellä olisi sellasia huolen aiheita, että ei oikeen kylmänä jaksa lähteä käyntiin ja sitten ku sen auton virralla pistää käyntiin niin ei oikeen tyhjäkäynti pelaa (tämä vika siis kylmällä koneella).
Toinen olisi että miten saisin cdi boxin rajoituksen pois? En tietysti varma oli mutta eipä tuo 130km/h:ta kovempaa kulje...
apuja kiitos!
Itsellä olisi sellasia huolen aiheita, että ei oikeen kylmänä jaksa lähteä käyntiin ja sitten ku sen auton virralla pistää käyntiin niin ei oikeen tyhjäkäynti pelaa (tämä vika siis kylmällä koneella).
Toinen olisi että miten saisin cdi boxin rajoituksen pois? En tietysti varma oli mutta eipä tuo 130km/h:ta kovempaa kulje...
apuja kiitos!
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Flektin moottori on kärähtäny 650 kfc:stä. Olisko mitään tarvikemoottoria/flektiä, jolla sen vois korvata? Sumekolta sais uuden flektin pikkasen vajaalla 600€. Se hieman särähtää korvaan turhan kalliina. Taka akselikin nakuttaa, kun on menny suojakumi nivelestä rikki. Sumeko tarjos sitäkin hintaan 670€, huh. Kiitos avusta.
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Flektin moottorin sai korvattua motonetin 23" tarvikeflektistä irrotetulla moottorilla, hintaa tuli 50€.
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla KFX 700:ssa kuuluu sellaista naksutusta, kun ajaa tallista kylmänä ulos ja laittaa vapaalle. Sit kun ajaa kylillä lenkin, niin ei mitään. Vapaalla kuuluu ja pakin merkkivalo vilahtelee silloitällöin. Onkos tuo normaalia
Tiedättekö mistä sais varin-ulosvedinpultin suomesta tähän moottoriin ja mihin hintaan. Ei viittis Ebays:ta tilailla, kun toimituskujakin tulee moiselle riittämiin?
Miten usein tällaiseen moottoriin pitäis jakokejuille tehdä jotain/vaihtaa uusiin
Onkos tällaisesta EPI:n järeämmästä hihnasta mitä hyötyjä/haittaa tuli hommattua samalla, kun tilasin muutakin tuolta.
http://www.loeffler-quads.de/product_in ... belle.html
Tiedättekö mistä sais varin-ulosvedinpultin suomesta tähän moottoriin ja mihin hintaan. Ei viittis Ebays:ta tilailla, kun toimituskujakin tulee moiselle riittämiin?
Miten usein tällaiseen moottoriin pitäis jakokejuille tehdä jotain/vaihtaa uusiin
Onkos tällaisesta EPI:n järeämmästä hihnasta mitä hyötyjä/haittaa tuli hommattua samalla, kun tilasin muutakin tuolta.
http://www.loeffler-quads.de/product_in ... belle.html
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miten elette noita varin hihnoja vaihdelleet? Omassani tuntuu olevan aikas kovaa tuo variattori kiinni EPI:n ulos veto tappi on käytössä, mutta ei vaan tunnu lähtevän vari irti. 1500nm pultti pyssyllä ei lähtenyt irti, millähän tuo on vedetty kiinni
Eikös kampiakselin päässä ole ihan suoralla akselilla kiilauralla tuo vari kiinni?
Kohta ei jää muuta vaihtoehtoa vaihtaa hihna, kun väkisin hihna-pyörien ylitse.
Eikös kampiakselin päässä ole ihan suoralla akselilla kiilauralla tuo vari kiinni?
Kohta ei jää muuta vaihtoehtoa vaihtaa hihna, kun väkisin hihna-pyörien ylitse.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oliko niin että tuossa on "väärän" kätinen kierre.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu vasenkätinen kierre on siinä kiinnitys pultissa. Ulos vetotapissa on isompi oikeankätinen jenka ja tulee erikohtaan sehän pohjaa sinne kampiakselin päähän ja pitäis vetää koko varipaketin ulos. Tuohon ulosvetimeen olen kokeillut jo tuolla isomalla tykillä mut ei vaan lähe
Olen myös kokeillut ajaa koneen kuumaksi ja sen jälkeen tykillä sitä ulosvetäjää mutta tuloksetta.
Toivottavasti edellinen avaaja ei ole laittanut sinne mitää lukitteita väliin Jos yleensä koskaan vielä aukaistu?
Tässä videon pätkää näinhän se pitäisi lähteä.
http://www.youtube.com/watch?v=c1OtdCeT ... re=related
Olen myös kokeillut ajaa koneen kuumaksi ja sen jälkeen tykillä sitä ulosvetäjää mutta tuloksetta.
Toivottavasti edellinen avaaja ei ole laittanut sinne mitää lukitteita väliin Jos yleensä koskaan vielä aukaistu?
Tässä videon pätkää näinhän se pitäisi lähteä.
http://www.youtube.com/watch?v=c1OtdCeT ... re=related
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 18:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ainakin kvf 400:sessa vaihtuu hihna ihan mitään irroittelematta.
Mutta jos se on noin tiukassa niin koita kone kylmänä vetää se ulosvedin tiukkaan ja lämmitä vaikka pienellä toholla sitä varia mistä nyt siihen keskelle pääseekään jos mistään. Sitten kun se on tiukalla ja lämmin niin napakka isku siihen ulosvetäjän päähän.(siis siihen työkaluun).
Tossa meitsin kawassa on "löysä" hihna joten en tiiä miten se muun mallisissa vaihtuu.
Mutta jos se on noin tiukassa niin koita kone kylmänä vetää se ulosvedin tiukkaan ja lämmitä vaikka pienellä toholla sitä varia mistä nyt siihen keskelle pääseekään jos mistään. Sitten kun se on tiukalla ja lämmin niin napakka isku siihen ulosvetäjän päähän.(siis siihen työkaluun).
Tossa meitsin kawassa on "löysä" hihna joten en tiiä miten se muun mallisissa vaihtuu.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 18:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kawasakin Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kokeiltu on kone kylmänäkin, mutta lämpöä en toholla vielä antanut.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL