Taas jäpittää kone tallissa. 99-sportsmanni 500, loppuvuodesta vaihdettiin koko käämitys tsydeemi, joten siittä ei luulis olevan kiinni. Kone lähti ekalla tulille, jätin sen lämpiämään toviksi, jolloin se issesseen sammui ja sillä tiellä ollaan. Jonniinmoinen kipuna tulee ja välillä tykkää tulppakin kastua. Kaasari avattu ja putsattu. Ei edes lupaa. Joskus starttausta kokeillessa potsauttaa painetta ilmaputsarille? Pajalleko taas pitää viedä, vaikkei edellisen korjaus keikan jälkeen ole ajettu kuin yhdet lumet ja kaksi puunhaku keikkaa.
Löytyisköhän täältä foorumista helpotusta, jotta saisi kotipajalla vehkeen liikkeelle.
Kohta alkaa sylettämään ihan aikuisen oikiasti.
Polle ei käynnisty?
Polle ei käynnisty?
Eikkönä kö....
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Kokeile löysätä sitä kaasuvaijeria.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Ei auttanut vaijerinkaan löysäys
Jep, koetettu Roosan vaijerin löysäystä, ei apua.
Suurin into alkaa hiipumaan harrastuksesta. Soiteltu Brandtille, ajoitus ei voi olla pielessä. Huoltoaikoja vasta kesäkuun lopulla. Yksi merkkiliike ilmoitti fiksaavanasa "vanhoja paskoja" vain hyvää hyvyyttään.
Kun en teknikko ole, niin apua anelen. Aika rassaukseenkin on usiasti kortilla, mutta sen verran löytyy kyllä, jos tietäisi mitä rassaisi.
Voiko kipuna olla liian heikko?Mikä on tarkalleen puolan tehtävä, voiko vika olla siinä. Olisiko kenties ohjausboxi mennyt? Jos boxi tahi puola kyrvähtää, antaako kone kipunaa ollenkaan. Kuten aikosemmin kirjuuttelin, kipuna tulee, mutta onko se tarpeeksi vahva kun tulee painetta kannuun?
Koetan loppuviikosta vaihtaa vielä uuden tulpan ja syöttä bentsuunia suoraan pytyyn. Jos se ei auta, ollaan taas kädet levällään.
Suurin into alkaa hiipumaan harrastuksesta. Soiteltu Brandtille, ajoitus ei voi olla pielessä. Huoltoaikoja vasta kesäkuun lopulla. Yksi merkkiliike ilmoitti fiksaavanasa "vanhoja paskoja" vain hyvää hyvyyttään.
Kun en teknikko ole, niin apua anelen. Aika rassaukseenkin on usiasti kortilla, mutta sen verran löytyy kyllä, jos tietäisi mitä rassaisi.
Voiko kipuna olla liian heikko?Mikä on tarkalleen puolan tehtävä, voiko vika olla siinä. Olisiko kenties ohjausboxi mennyt? Jos boxi tahi puola kyrvähtää, antaako kone kipunaa ollenkaan. Kuten aikosemmin kirjuuttelin, kipuna tulee, mutta onko se tarpeeksi vahva kun tulee painetta kannuun?
Koetan loppuviikosta vaihtaa vielä uuden tulpan ja syöttä bentsuunia suoraan pytyyn. Jos se ei auta, ollaan taas kädet levällään.
Eikkönä kö....
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Puolan tehtävä on muodostaa suurjännite tulpan kärkien välille joka muodostaa valokaaren elektrodien välille jota siis kipinäksi kutusutaan. Sytytysjärjestelmä (CDI=Capacitor discharge ignition) ottaa ajoituksen koneesta ja muodostaa yhteistuumin puolalle tiedon, milloin pitää kipuna syttyä tulpassa. CDI voi olla erillinen tai johonkin ohjauspoxiin integroitu.
Teehän ainakin seuraavat toimenpiteet:
1. tarkista, että venttiilit on ssädöissään niin ettei ne kanna
2. Tarkista onko pytyssä paineita lainkaan. Kun vedät narusta ilman virtoja, niin tuntuuko ollenkaan vastapainetta? Jos tuntuu, niin pysyykö yhtään?
3. Vaihda tulppa
Jos polttoainetta tulee ja kipinääkin ja koneessakin on havaittavissa paineita, niin vaihtoehdot menee jaon sekoamiseen tai radikaaliin sytkäajoituksen siirtymineen paikaltaan. Siis esim mahdollisesti Kehä irronnut jossain vaheessa staattorissa, joka siis juoruaa järjestelmälle sen kipunan antamisajankohdan.
Laittakaas muut lisää, kun en hätäpäissään nyt muuta keksi.
Teehän ainakin seuraavat toimenpiteet:
1. tarkista, että venttiilit on ssädöissään niin ettei ne kanna
2. Tarkista onko pytyssä paineita lainkaan. Kun vedät narusta ilman virtoja, niin tuntuuko ollenkaan vastapainetta? Jos tuntuu, niin pysyykö yhtään?
3. Vaihda tulppa
Jos polttoainetta tulee ja kipinääkin ja koneessakin on havaittavissa paineita, niin vaihtoehdot menee jaon sekoamiseen tai radikaaliin sytkäajoituksen siirtymineen paikaltaan. Siis esim mahdollisesti Kehä irronnut jossain vaheessa staattorissa, joka siis juoruaa järjestelmälle sen kipunan antamisajankohdan.
Laittakaas muut lisää, kun en hätäpäissään nyt muuta keksi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Joo kyllä roosan vinkeillä lähtisin minäkin liikkeelle ja ensimäiteeks tulppa vaihtoo !
pahasti vaa on semmone kutina että käämeissä saattas olla taaskin vikaa juuri tuossa pari viikolloppua takaperi kaverin 500 -98 tutkittii samanmoista vikaa ensiks tuntu tulpanvaihto auttava kone pärähti tulille mutta hetkeä myöhemmi ei enää ollu juurikaan ku heikko kipuna no siinä tarttailtua tovi häviss se heikkokin kipuna !
ei muuta ku magneetto irti ja vika paljastu käämi oli palanu vissii hiljoksee mustaks ja sitämyöten kipinä hävis pikkuhiljaa soitto räntille ja 600e laskun kera kokonaan uus käämihäkkyrä paikalleen senjälkee pelannut taas hienosti ainakin vielä
tuo käämi joka palo(1/9 rullasta hoitaa sytytyksen saatan muistaa kelojen luvun väärinkin) on irrotettava mutta eipä saakkaan ostaa kun koko paskan eikä pelkästään yhtä käämikelaa joka oli palanu !
Jälestäpäin kehuvat enempi noitten kanssa pelanneet että varovasti purkaa kelasta käämin pitkälle ja sama määrä käämiä tilalle ja päät vaan paikoilleen nii pitäs saada toimimaan ja jos sattuu ettei käämimäärä olekkaan juuri sama saa sitäkin kompensoitua hieman sytkää liikuttamalla ! Eli tämmöstä vinkkiä sain jälkikätee mutta eipä päästy kokeilemaan kun uus oli jo paikallaan eli seuraavaa hajoamista odotellessa
pahasti vaa on semmone kutina että käämeissä saattas olla taaskin vikaa juuri tuossa pari viikolloppua takaperi kaverin 500 -98 tutkittii samanmoista vikaa ensiks tuntu tulpanvaihto auttava kone pärähti tulille mutta hetkeä myöhemmi ei enää ollu juurikaan ku heikko kipuna no siinä tarttailtua tovi häviss se heikkokin kipuna !
ei muuta ku magneetto irti ja vika paljastu käämi oli palanu vissii hiljoksee mustaks ja sitämyöten kipinä hävis pikkuhiljaa soitto räntille ja 600e laskun kera kokonaan uus käämihäkkyrä paikalleen senjälkee pelannut taas hienosti ainakin vielä

tuo käämi joka palo(1/9 rullasta hoitaa sytytyksen saatan muistaa kelojen luvun väärinkin) on irrotettava mutta eipä saakkaan ostaa kun koko paskan eikä pelkästään yhtä käämikelaa joka oli palanu !
Jälestäpäin kehuvat enempi noitten kanssa pelanneet että varovasti purkaa kelasta käämin pitkälle ja sama määrä käämiä tilalle ja päät vaan paikoilleen nii pitäs saada toimimaan ja jos sattuu ettei käämimäärä olekkaan juuri sama saa sitäkin kompensoitua hieman sytkää liikuttamalla ! Eli tämmöstä vinkkiä sain jälkikätee mutta eipä päästy kokeilemaan kun uus oli jo paikallaan eli seuraavaa hajoamista odotellessa

http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Sain kun sainkin vietyä Pollen hoitoon, kun olin pitkän ajan...liian pitkän ajan kokeillut omia ja muiden ideoita.
SYY, miksei kone lähe tulille, oli omaa huolimattomuutta. Ensin oli ollut vanhaksi mennyttä bentsiiniä, jolloin oli käynti ongelma ja sammahti lopuksi ja startatessa akku loppui. Tuohon perään revin tuskissa käynnistysnyörin poikki. Oli naru jo rispaantuessaan ja viimeistään poikki mentyään töninyt jonkun impulssiohjauksen pieleen. Oli sitten sähköpuoli täynnä narunöyhtää.
Tuo huoltoveijarikin oli joutunut funtsimaan tovin, ennenkuin sattui huomaamaan, jotta oli tuo ohjaustsydeemi hassussa asennossa.
Josko olisin jotain oppinut, ainakin, jotta ei moskalla kaikkea korjata.
Nyt puun ajoon, ennenkuin lumet tuloo.
SYY, miksei kone lähe tulille, oli omaa huolimattomuutta. Ensin oli ollut vanhaksi mennyttä bentsiiniä, jolloin oli käynti ongelma ja sammahti lopuksi ja startatessa akku loppui. Tuohon perään revin tuskissa käynnistysnyörin poikki. Oli naru jo rispaantuessaan ja viimeistään poikki mentyään töninyt jonkun impulssiohjauksen pieleen. Oli sitten sähköpuoli täynnä narunöyhtää.
Tuo huoltoveijarikin oli joutunut funtsimaan tovin, ennenkuin sattui huomaamaan, jotta oli tuo ohjaustsydeemi hassussa asennossa.
Josko olisin jotain oppinut, ainakin, jotta ei moskalla kaikkea korjata.
Nyt puun ajoon, ennenkuin lumet tuloo.

Eikkönä kö....