500 sportsman -00 käyntihäiriöt
Vika löytyi.Nokka-akselista oli pakopuolen nokka kulunut sileäksi.Öljynpuute lienee syynä.Kun vertas uutta ja vanhaa akselia niin vanhassa ei ollu ku yx öljyreikä pakonokalle ja sekin hyvin pieni ja osittain tukossa.Uudessa oli kaksi isoa reikää pakonokalle eli ilmeisesti Pollen tehtaalla on tiedostettu ongelma ja parannettu öljynvirtausta. Mopo vielä osittain levällään mutta eka tyypit uudella nokalla otettu. Kone käy kilisemättä ja voimaa on niin p....leesti verrattuna entiseen.Jännä yhteensattuma toi ojassakäynti ja nokan lopullinen loppuminen.Kalliita vaan on noi osat. Nokka 291e ja pakokukkopoika 100e
Vähän älyä paljon vauhtia
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Ja minä kun hain vikoja sähköpuolelta
On se mekaniikka ihmeellistä. On muuten voinut mennä se nokka poikki, (ei siis koko akseli) , ja sitten kaikkien äheltämisien aikana kulua sievän sileäksi. Joskus muistan mun A-koppasen mantan 2.4 litrasen pitsikannen nokalle käyneen samoin, kun faija kävi sillä Espoosta mansessa. Sileä oli kuin lapsen peppu, kone tehoton ja nokka kuin finni teinin naamassa.
Joojoo Se kone oli vähän ylikokoinen mutta niin oli ahdinkin kun sellaisen siihen lopussa laitoin. Meni 5 vakioperää ja sitten vaihtoon koko toosa. Eli 700 kilometriä uudella omistajalla ja sitten katto edellä puuhun takapenkin kohdalle.
Elämä on...

On se mekaniikka ihmeellistä. On muuten voinut mennä se nokka poikki, (ei siis koko akseli) , ja sitten kaikkien äheltämisien aikana kulua sievän sileäksi. Joskus muistan mun A-koppasen mantan 2.4 litrasen pitsikannen nokalle käyneen samoin, kun faija kävi sillä Espoosta mansessa. Sileä oli kuin lapsen peppu, kone tehoton ja nokka kuin finni teinin naamassa.
Joojoo Se kone oli vähän ylikokoinen mutta niin oli ahdinkin kun sellaisen siihen lopussa laitoin. Meni 5 vakioperää ja sitten vaihtoon koko toosa. Eli 700 kilometriä uudella omistajalla ja sitten katto edellä puuhun takapenkin kohdalle.
Elämä on...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 6WD
- Viestit: 351
- Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Muistatko mitä mantassa oli heppoja?Roosa999 kirjoitti:Ja minä kun hain vikoja sähköpuolelta![]()
On se mekaniikka ihmeellistä. On muuten voinut mennä se nokka poikki, (ei siis koko akseli) , ja sitten kaikkien äheltämisien aikana kulua sievän sileäksi. Joskus muistan mun A-koppasen mantan 2.4 litrasen pitsikannen nokalle käyneen samoin, kun faija kävi sillä Espoosta mansessa. Sileä oli kuin lapsen peppu, kone tehoton ja nokka kuin finni teinin naamassa.
Joojoo Se kone oli vähän ylikokoinen mutta niin oli ahdinkin kun sellaisen siihen lopussa laitoin. Meni 5 vakioperää ja sitten vaihtoon koko toosa. Eli 700 kilometriä uudella omistajalla ja sitten katto edellä puuhun takapenkin kohdalle.
Elämä on...
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Taisi olla sen aikuisilla kiihtyvyysantureille mitattuna sellaiset 220, mutta oli hieman vääntöpainotteinen, joten sen takia niitä periä meni yhtenä helminauhana...
Ahdin oli muistaakseni kkk ja kaasareina 2 x Tuplaweberit painepuolella. Imusarjoina K-racingin pitkät sarjat, jotka vielä omiaan lisäämään vääntöä. Tasapainotetut ja kiillotetut vakioveivit, KENT:n nokka ja kampura oli jostain vanhasta ralli-Askonasta. Peltipakosarja, josta itseasiassa oli vain harmia. Kävi kuumana kuin hellakoukku ja oli arka koneen liikkumiselle. Loppupätkänä Marteliuksen 2 tuumainen yhdellä päävaimentimella ja päätyvaimentimella. Laatikkona Getrakin 5 lovinen ja kolmikynsinen sintterikytkin. Olipahan inhottava ajaa kaupungissa rauhallisesti.
Pah.. otan jostain vanhasta fotosta skannauksen ja laitan junnutonnikuvan tänne hekoteltavaksi.
Palataan...
Ahdin oli muistaakseni kkk ja kaasareina 2 x Tuplaweberit painepuolella. Imusarjoina K-racingin pitkät sarjat, jotka vielä omiaan lisäämään vääntöä. Tasapainotetut ja kiillotetut vakioveivit, KENT:n nokka ja kampura oli jostain vanhasta ralli-Askonasta. Peltipakosarja, josta itseasiassa oli vain harmia. Kävi kuumana kuin hellakoukku ja oli arka koneen liikkumiselle. Loppupätkänä Marteliuksen 2 tuumainen yhdellä päävaimentimella ja päätyvaimentimella. Laatikkona Getrakin 5 lovinen ja kolmikynsinen sintterikytkin. Olipahan inhottava ajaa kaupungissa rauhallisesti.
Pah.. otan jostain vanhasta fotosta skannauksen ja laitan junnutonnikuvan tänne hekoteltavaksi.
Palataan...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 6WD
- Viestit: 351
- Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Serkulla on volvo 740 jossa on 328 hp ja muistaakseni vääntö 460 nm, pari vuotta se ehti sillä ajella että mikään ei mennyt voiman tai väännön takia hajalle. Mutta sitten pari viikkoa sitten yhdessä kuminpoltto tapahtumassa kesken polton perä sanoi työsopimuksensa irti
siinä on vakio volvon loota ja vakio perä mutta aika hyvin on kestänyt, pari kuvaa muuten on allekirjoituksen ylemmän linkin takana 


http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160077.htmlSportsman 500 kirjoitti:Serkulla on volvo 740 jossa on 328 hp ja muistaakseni vääntö 460 nm, pari vuotta se ehti sillä ajella että mikään ei mennyt voiman tai väännön takia hajalle. Mutta sitten pari viikkoa sitten yhdessä kuminpoltto tapahtumassa kesken polton perä sanoi työsopimuksensa irtisiinä on vakio volvon loota ja vakio perä mutta aika hyvin on kestänyt, pari kuvaa muuten on allekirjoituksen ylemmän linkin takana
http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160078.html
http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160079.html
http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160080.html
http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160081.html
http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160082.html
http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160083.html
http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160084.html
http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160085.html
http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160086.html
http://www.ronttila.com/motorama2005/P4160087.html
http://www.netikka.net/teamkotala/motor ... moto01.JPG
http://www.netikka.net/teamkotala/motor ... moto16.jpg
Arvatkaa hatuttaako omistajaa. Tai no, olihan tuo odotettavissa noilla tehoilla ja väännöillä

Tulukaa köyhät pernavoille
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland