HO? ja ADC?
HO? ja ADC?
Terve.
Olen ostamassa Sportsman 500 EFI 4x4 HO 2007 deluxe pollea ja kiinnostaisi tietää mitä eroa on HO ja normaalin välillä, siis teknisesti? Lisäksi käsittääkseni deluxe mallissa on ADC mutta ei ainakaan siinä oikeanpuoleisessa AWD kytkimessä ole sitä kolmatta ADC-asentoa?
Olen ostamassa Sportsman 500 EFI 4x4 HO 2007 deluxe pollea ja kiinnostaisi tietää mitä eroa on HO ja normaalin välillä, siis teknisesti? Lisäksi käsittääkseni deluxe mallissa on ADC mutta ei ainakaan siinä oikeanpuoleisessa AWD kytkimessä ole sitä kolmatta ADC-asentoa?
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
-
- 6WD
- Viestit: 485
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
- Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
- Paikkakunta: Kokkola
Re: HO? ja ADC?
2008 mallissa vasta on tuo kolmas asento. ADC 4X4, 4X4 ja 2X4Polle_AWD kirjoitti:Terve.
Olen ostamassa Sportsman 500 EFI 4x4 HO 2007 deluxe pollea ja kiinnostaisi tietää mitä eroa on HO ja normaalin välillä, siis teknisesti? Lisäksi käsittääkseni deluxe mallissa on ADC mutta ei ainakaan siinä oikeanpuoleisessa AWD kytkimessä ole sitä kolmatta ADC-asentoa?
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Re: HO? ja ADC?
Puuhis kirjoitti:2008 mallissa vasta on tuo kolmas asento. ADC 4X4, 4X4 ja 2X4Polle_AWD kirjoitti:Terve.
Olen ostamassa Sportsman 500 EFI 4x4 HO 2007 deluxe pollea ja kiinnostaisi tietää mitä eroa on HO ja normaalin välillä, siis teknisesti? Lisäksi käsittääkseni deluxe mallissa on ADC mutta ei ainakaan siinä oikeanpuoleisessa AWD kytkimessä ole sitä kolmatta ADC-asentoa?
Mitäs pirua tuo ADC 4x4 sitte tarkoottaa ???
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
eikös se tarkoita alamäkihidastinta, joka vaikuttaa etupyöriin?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 140
- Liittynyt: 10 Helmi 2007 11:36
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800EFI
- Paikkakunta: Mönkijä kansan luvattu maa(RENKO)
jep
joo se on mäki jarru(hidastin) etuperälle ja toimii todella hyvin ei lähe liukkaassa mäessä kampeen perää sivulle
-
- 6WD
- Viestit: 485
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
- Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
- Paikkakunta: Kokkola
Re: HO? ja ADC?
eli 08 mallissa mäkijarru(ADC, Active Descent Control) toimii ainoastaan ADC 4x4 asennossa, eli jos vipu on normaali 4X4 tai 2X4 asennossa mäkijarru ei pelaa. 07 mallissa mäkijarru pelaa sitten 4X4 asennossa jos ko. kampe on varustettu mäkijarrulla.rulez kirjoitti:Puuhis kirjoitti:2008 mallissa vasta on tuo kolmas asento. ADC 4X4, 4X4 ja 2X4Polle_AWD kirjoitti:Terve.
Olen ostamassa Sportsman 500 EFI 4x4 HO 2007 deluxe pollea ja kiinnostaisi tietää mitä eroa on HO ja normaalin välillä, siis teknisesti? Lisäksi käsittääkseni deluxe mallissa on ADC mutta ei ainakaan siinä oikeanpuoleisessa AWD kytkimessä ole sitä kolmatta ADC-asentoa?
Mitäs pirua tuo ADC 4x4 sitte tarkoottaa ???
4 kriteeriä täytyy täyttyä ennenkuin mäkijarru kytkeentyy
* Nopeus alle 24km/h
* 4x4 (07) tai ADC 4X4(08) asennossa awd katkaisin
* Vaihde päällä L, H tai R
* Kaasua ei paineta
Kun nämä 4 kriteeriä täyttyy niin mäkijarru kytkeentyy..
simppeliä eikös

- JariN
- 2WD
- Viestit: 37
- Liittynyt: 17 Tammi 2007 20:33
- Paikkakunta: Porvoo Mönkijä: Polle 850xp vm.-12
Jos oikein ymmärsin niin jarruttaa kytkeytyessään etuperää. Eli käytännössä(varsinkin kunnon kuorman omaavan peräkärryn kanssa) alamäessä sitä pitävämpää pyöräparia akselien välillä tapahtuvan painonsiirron takia.Polle_AWD kirjoitti:Mitä tuo mäkijarru tekee käytännössä? Mhin se vaikuttaa fyysisesti?
Itse olen ainakin ajellut aika varovaiseen puukuormien kanssa alamäkiä kun on vain tuo takapyöriin vaikuttava moottorijarru. Takapyörät kun tuppaavat keventämään niin helposti että perä pyrkii pidon kadotessa helposti kampeamaan sivusuuntaan(tuohonkin tietty pystyy vaikuttamaan jarruttamalla normaalijarrulla).
Kokeilin tuossa taannoin tuollaista valintakytkimellä varustettua 800:sta ja kyllähän se rivakammin hiljensi mäkijarrun kanssa tasaisellakin, jopa niin että meno tuntui kokemattomalta oikein nyökkivän.
-JariN-
Nyt on kokeiltu oman pollen kanssa. Ihan hyödyllinen ominaisuushan tuo on. Tosin kun tykkään pitää nappulaa 4x4 asennossa, niin ei sen tarvis normaali ajossa kytkeytyä, mutta menee noinkin. 
Semmonen jäi ihmetyttämään että joskus ajossa ajovalot hieman "vilkkuu", ei mitenkään selvästi mutta kuitenkin silmä sen huomaa. Tyhjäkäynti on myös välillä siinä ja siiinä että pysyy käynnissä. No...10 tuntia vasta mittarissa joten odotellaan.... Täytyy laittaa akku laturiin kiinni yöksi, varoiksi.
On aika huima ero suorituskyvyllä ja etenemisellä maastossa. Ylämäessä on mukava painaa kaasua kun menee eikä meinaa.
(vrt haukansilmä)

Semmonen jäi ihmetyttämään että joskus ajossa ajovalot hieman "vilkkuu", ei mitenkään selvästi mutta kuitenkin silmä sen huomaa. Tyhjäkäynti on myös välillä siinä ja siiinä että pysyy käynnissä. No...10 tuntia vasta mittarissa joten odotellaan.... Täytyy laittaa akku laturiin kiinni yöksi, varoiksi.
On aika huima ero suorituskyvyllä ja etenemisellä maastossa. Ylämäessä on mukava painaa kaasua kun menee eikä meinaa.

Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Joulu 2007 22:59
- Paikkakunta: Tampere
Mulla oli tyhjäkäyntiongelmia Pollessa myöskin siinä 10 käyttötunnin paikkeilla, kuten Polle_AWD:lläkin.
Joskus sammuili ja joskus taas jäi kierroksia luokkaa 1600...1700 rpm päälle kaasu vapautettuna. Sammutus ja uudelleen käynnistys auttoi.
Takuisiin vaihdettiin sitten MAP-sensori ensimmäisessä huollossa. Katsotaan auttaako käyntiongelmiin. Nyt vaikuttaisi toimivan.
Joskus sammuili ja joskus taas jäi kierroksia luokkaa 1600...1700 rpm päälle kaasu vapautettuna. Sammutus ja uudelleen käynnistys auttoi.
Takuisiin vaihdettiin sitten MAP-sensori ensimmäisessä huollossa. Katsotaan auttaako käyntiongelmiin. Nyt vaikuttaisi toimivan.
Polaris Sportsman 500 EFI DL -07
Audi A4 Sport quattro 2.0TFSI
Audi A4 Sport quattro 2.0TFSI
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
On ne puuhiksella ihkaoikeat HiD-polttimot ballasteineen. Kanta on jenkkikanta, mallia stanu, mutta en muista juuri nyt mikä oli numero.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress