Phoenix 200 E
Viat mitä tähän mennessä on ollut niin virtapään pultti oli pyörinyt auki ja rikkoi siitä pari käämiä se meni takuuseen ja uus sytkä boksi piti laittaa, kuulema voi olla vikaa joissain ja sitten saatiin uusi ilmanputsarin snorkkeli koska alkuperäinen on vääränlainen menee vesi suoraan sisään, tosin en sitä ole laittanut kun on vapari suodatin mikunissa.
Mikunin hintaa en osaa sanoa toi on käytetty ja sain sen melkeen ilmaisiksi kaverilta.
Kertokaas viisaammat mistä voi löytää säädettävän sytkäboksin?
Mikunin hintaa en osaa sanoa toi on käytetty ja sain sen melkeen ilmaisiksi kaverilta.
Kertokaas viisaammat mistä voi löytää säädettävän sytkäboksin?
Eipä ole kerinnyt nyt viime aikoina tapella ton häkkyrän kanssa... kertokaas mistä löytäs sellasen sytkä poksi joka ois säädettävä? ei ole löytynyt vaikka oon huonolla menestyksellä koittanut ettiä 
EDIT:
Eli jos jollain on tuohon kierrosten rajoittimen ohitukseen tai nostamiseen mitään tietoa tai muuta apu niin voi laittaa vaikka yv jos ei julkisesti uskalla kertoa... sais edes 1000rpm korkeemmalle parkumaan...

EDIT:
Eli jos jollain on tuohon kierrosten rajoittimen ohitukseen tai nostamiseen mitään tietoa tai muuta apu niin voi laittaa vaikka yv jos ei julkisesti uskalla kertoa... sais edes 1000rpm korkeemmalle parkumaan...
Mikähän tuossa sitten ottaa vastaan kun mulla kulkee vaikiona n.70 puolella kaasulla mutta sen jälkeen kun painaa kaasua niin eipä tapahdu muuta kun äänet vaan vähä muuttuu? Miten paljon tuo pakokaasun kierrätys vaikuttaa toimintaan kun oli pakko ottaa pois kun piti vaihtaa imukaula ja uudessa ei ole alipaine lähtöä?
Re: Phoenix 200 E
No pelaruksen viritys jatkuu tai ainakin sen epätoivoinen yritys
tuli tossa viime kesänä ostettua uusi kaasarikin kun mikunissa oli pientä ilmavuotoa...
Variaattoria on tutkittu ja mutta sitä ei oikein ole tilaa isontaa että kulkua saisi lisää, joten on pakko palata siihen rajoittimen ohittamiseen tai nostoon... Nyt on kasa säätövastuksia kokeiltu ja lievää parannusta on huomattu mutta ei mitään radikaalia, johtuen että mulla on ollut liian pieniä säätöpotikoita missä ohmi määrä ei ole ollut riittävä, nyt tänään sain hankittua isompi tehoisia jolla pitäis jo jotain tapahtuakkin. Sitten on yksi viriboksi mitä täytyy myös kokeilla tässä joku päivä kun taas kerkee tota ruveta tutkimaan, meinaa vaan olla niin paljon muuta hommaa että ei meinaa aika riittää pollen ihmettelyyn...
Palaillaan taas kun jotain saadaan aikaiseksi..


Variaattoria on tutkittu ja mutta sitä ei oikein ole tilaa isontaa että kulkua saisi lisää, joten on pakko palata siihen rajoittimen ohittamiseen tai nostoon... Nyt on kasa säätövastuksia kokeiltu ja lievää parannusta on huomattu mutta ei mitään radikaalia, johtuen että mulla on ollut liian pieniä säätöpotikoita missä ohmi määrä ei ole ollut riittävä, nyt tänään sain hankittua isompi tehoisia jolla pitäis jo jotain tapahtuakkin. Sitten on yksi viriboksi mitä täytyy myös kokeilla tässä joku päivä kun taas kerkee tota ruveta tutkimaan, meinaa vaan olla niin paljon muuta hommaa että ei meinaa aika riittää pollen ihmettelyyn...
Palaillaan taas kun jotain saadaan aikaiseksi..

Re: Phoenix 200 E
Joo eli olis tarkotus ostaa tommonen phoenix ensimmäiseksi mönkijäksi,kokemusta ei mönkijöistä vielä ole.Mutta kiinnostus on kova.Tuon tieliikenne phoenix:in meinasin ostaa vaan viljelysten katteluun ja muuhun pieneen huviajoon,eli ihan kevyeen käyttöön.Kiinnostaisi vaan että miten nuo ovat toimineet?ja mitkä on heikkoja paikkoja?Ja paljonko tuollaisesta kannattaisi maksaa kun on vm.07 ja ajettu n.2300km ja siistissä kunnossa.Olisiko 1200e liikaa?
Re: Phoenix 200 E
Itse kävin eilen hakemassa yhden -05vm 850km ajetun. Ongelmana ainakin ohjaustangon sähköjohdot ja niiden liittimet. Valo pätki kääntäessä ja startti ei ihan joka startilla toiminut, mutta nuo johdotukset uskon saavan pienellä paneutumisella kuosiin. Mukava peli ajella sen mitä vähän ehdin ajelemaan. Edellinen omistaja ei ollut katsastanut kun ei tiennyt että noita pitää katsastaa. Jännästi odotan että viikonloppuna pääsee vähän perehtymään että mitä sitä tuli ostettua.
Re: Phoenix 200 E
No millanen on?onko hyvä ostos?Kehtaatko kertoa paljonko maksoi?kannattaisko tollasesta 2300km ajetusta maksaa 1200€. kun pitäisi olla vielä hyväkuntoinenkin peli kyseessä.Shamaani kirjoitti:Itse kävin eilen hakemassa yhden -05vm 850km ajetun. Ongelmana ainakin ohjaustangon sähköjohdot ja niiden liittimet. Valo pätki kääntäessä ja startti ei ihan joka startilla toiminut, mutta nuo johdotukset uskon saavan pienellä paneutumisella kuosiin. Mukava peli ajella sen mitä vähän ehdin ajelemaan. Edellinen omistaja ei ollut katsastanut kun ei tiennyt että noita pitää katsastaa. Jännästi odotan että viikonloppuna pääsee vähän perehtymään että mitä sitä tuli ostettua.
Re: Phoenix 200 E
Maksoin 1900€ ja omasta mielestä sisäänajetusta vekottimesta ei liikaa. Paha arvioida tuota hinta/km suhdetta kun siihen vaikuttaa se edellisen omistajan käyttötapa ja sen kiinnostus huoltaa laitetta.
Juuri tuollaiseen pelloilla/peltoteille tuollainen peli on just nappi. Ajettavuus on 50km/h jälkeen hieman arvelluttava, toki vekottimen akselipituus lienee leveyden luokkaa.
65km/h huippunopeus on tuolle alustalle aivan riittävä. Talvella meno voi olla aika holtitonta..
Itse tykkään tuosta variaattorista, vaihde päälle ja menoksi. Onhan se meno variaattorin kanssa hieman kumilankamaista, mutta en tiedä jaksaisko tuollaisella vekottimella olla vaihteitakaan ränkkäämässä. Vaihtaessa pakilta/vapaalta menovaihteen päälle niin liikkeelle lähdössä tuntuu vaihde satunnaisesti ihan vähän klonksahtavan, mutta kun liikkeelle lähdön tekee rauhallisesti niin ei riko/kuormita paikkoja. Sitten kun vaihde on varmasti päällä niin saa kyllä tehdä huoletta täysi kaasutuksia vaikka paikaltaan lähtiessä. Vekottimen voi samuttaa vaihde päällä ja seuraavalla kerralla vain käsijarru (vasen kahva) pohjassa sähköstarttilla surauttaa nätisti käyntiin ja antaa mennä, eli ei tartte ettiä vaihdetta vapaalle.
Metsäpoluilla/-teillä meno on mukavan reipasta ja huonommallakin uralla meno on vakuuttavaa suhteellisen riittävän oloisen alaväännön osalta. Ensimmäinen tapaus missä olisi tarvinut nelikkoa oli kun olisi pitänyt peruuttaa taaksepäin hieman jyrkemmässä metsärinteessä, mutta tyhjäkännillä senkuin hyppää kyydistä pois ja vähä avittaa työntämällä samalla varovasti kaasuttaen niin jaksaa nousta pakilla paremmin. Varmasti saa olla aika vetelikkö ennen kuin eteenpäin ajaessa humahtaa kiinni. Sellaista varten voi ostaa halvan käsivinssin mukaan roikkumaan
Kulkee maantiellä kaksipäälläkin ihan hyvin, mutta metsässä ajaessa kävelyvauhtia tekee mieli laittaa kaveri viereen juoksemaan, ainakin jos vähänkin haluaa variaattoria säästää.
Itse vaihdoin kone-, laatikko- ja peräöljyt heti alkuun, kahteen vuoteen toki ei ollut tullut kuin 350km mutta parempi mieli ajella varmasti puhtailla öljyillä. Kulutusosien hintoja tai muuta yleistä osien hintatasoa en ole kysellyt, mutta uskoisin että osia on saatavalla. Tukivarsien nivelissä on rasvanipat, mutta ei pallonivelissä. Pohjassa on koneen/laatikon pohjaa suojaamassa muutaman millin paksuinen "panssari", joten ei säikähdä ihan pienistä pohjakosketuksista. Valot on ihan huttua, itse ajattelin laittaa jotkut sopivat lisäpitkät kaveriksi. Toki laturinteho lienee marginaalinen.. siitä kenelläkään kokemuksia juuri tässä mallissa?
Lisäys: Tuli tuossa innostuttua ja käytyä vähä ilta ajulla, 90km.. Ajettavuus parani potenssiin kaksi kun laitoin oikeat rengaspaineet, pudotin 1barista 0,6barin tietämille.
Juuri tuollaiseen pelloilla/peltoteille tuollainen peli on just nappi. Ajettavuus on 50km/h jälkeen hieman arvelluttava, toki vekottimen akselipituus lienee leveyden luokkaa.

Itse tykkään tuosta variaattorista, vaihde päälle ja menoksi. Onhan se meno variaattorin kanssa hieman kumilankamaista, mutta en tiedä jaksaisko tuollaisella vekottimella olla vaihteitakaan ränkkäämässä. Vaihtaessa pakilta/vapaalta menovaihteen päälle niin liikkeelle lähdössä tuntuu vaihde satunnaisesti ihan vähän klonksahtavan, mutta kun liikkeelle lähdön tekee rauhallisesti niin ei riko/kuormita paikkoja. Sitten kun vaihde on varmasti päällä niin saa kyllä tehdä huoletta täysi kaasutuksia vaikka paikaltaan lähtiessä. Vekottimen voi samuttaa vaihde päällä ja seuraavalla kerralla vain käsijarru (vasen kahva) pohjassa sähköstarttilla surauttaa nätisti käyntiin ja antaa mennä, eli ei tartte ettiä vaihdetta vapaalle.
Metsäpoluilla/-teillä meno on mukavan reipasta ja huonommallakin uralla meno on vakuuttavaa suhteellisen riittävän oloisen alaväännön osalta. Ensimmäinen tapaus missä olisi tarvinut nelikkoa oli kun olisi pitänyt peruuttaa taaksepäin hieman jyrkemmässä metsärinteessä, mutta tyhjäkännillä senkuin hyppää kyydistä pois ja vähä avittaa työntämällä samalla varovasti kaasuttaen niin jaksaa nousta pakilla paremmin. Varmasti saa olla aika vetelikkö ennen kuin eteenpäin ajaessa humahtaa kiinni. Sellaista varten voi ostaa halvan käsivinssin mukaan roikkumaan

Kulkee maantiellä kaksipäälläkin ihan hyvin, mutta metsässä ajaessa kävelyvauhtia tekee mieli laittaa kaveri viereen juoksemaan, ainakin jos vähänkin haluaa variaattoria säästää.
Itse vaihdoin kone-, laatikko- ja peräöljyt heti alkuun, kahteen vuoteen toki ei ollut tullut kuin 350km mutta parempi mieli ajella varmasti puhtailla öljyillä. Kulutusosien hintoja tai muuta yleistä osien hintatasoa en ole kysellyt, mutta uskoisin että osia on saatavalla. Tukivarsien nivelissä on rasvanipat, mutta ei pallonivelissä. Pohjassa on koneen/laatikon pohjaa suojaamassa muutaman millin paksuinen "panssari", joten ei säikähdä ihan pienistä pohjakosketuksista. Valot on ihan huttua, itse ajattelin laittaa jotkut sopivat lisäpitkät kaveriksi. Toki laturinteho lienee marginaalinen.. siitä kenelläkään kokemuksia juuri tässä mallissa?
Lisäys: Tuli tuossa innostuttua ja käytyä vähä ilta ajulla, 90km.. Ajettavuus parani potenssiin kaksi kun laitoin oikeat rengaspaineet, pudotin 1barista 0,6barin tietämille.
Re: Phoenix 200 E
Phoenexin räjäytyskuvat PDF muodossa: http://www.polarisdistribution.com/PDF/ ... %20200.pdf
Re: Phoenix 200 E
Onko kukaan purkanut viritysmielessä tuota variaattoria? Millainen se rakenne on fyysisesti, saako räjäytyskuvissa holkkia (nro 6) lyhennettyä jotta lautaset pääsevät lähemmäksi toisiaan? Purin mielenkiinnon vuoksi sen kopan pois, mutta en kirottu saanut sitä variaattoria purettua, se pultti oli liian tiukassa eikä ollut tarjota lämpöä. Pitää purkaa joskus se toisaalla ja antaa sille vähän lämpöä ja lempeä.
Lautasissa näyttäisi olevan reunoilla piirun verran vielä kirkasta pintaa joten sen verran vain pitäisi sorvata (jos mahdollisti) että hihna nousee loppuun asti.
Räjäytyskuva Polariksen sivuilta.
Kuva koppa irroitettuna:


Lautasissa näyttäisi olevan reunoilla piirun verran vielä kirkasta pintaa joten sen verran vain pitäisi sorvata (jos mahdollisti) että hihna nousee loppuun asti.
Räjäytyskuva Polariksen sivuilta.
Kuva koppa irroitettuna:


Re: Phoenix 200 E
Purin tuon variaattorin etupuolen. Lautaset painuvat toisiinsta kiinni ja hihna ei nouse ylös asti, joten ei löydy kaivattua huippunopeutta. Sen verran selvitin että variaattorin rullia on kahden painoisia 14,5g (nro 045247109) hintaan 6,50€/kpl ja 11g (nro 0453091) hintaan 10,12€/kpl, tarve 6kpl. Olisikohan mitään mieltä/järkeä vaihtaa kevyempiä rullia että saa pirteyttä lisää? Tuskin luulisi huippunopeuden kärsivän kun tälläkin hetkellä saa ajella 1/3 kaasulla, tosin kevyemmillä rullilla ehkä joutuu kierrettämään piirun verran enempi ajettaessa huippunopeutta?
Re: Phoenix 200 E
itse sorvailin vähän variaattorin osia ns."sopivammiksi" ja rullia hieman keventelin
!hihna nousee ylös asti ja muuten polle vakio ja gpsllä huippu nopeus 84km/h riittääpi meikäläiselle 


Re: Phoenix 200 E
Hoplaa.. Mökki mönkkäristä löystyi vauhtipyöränpultit ja ottivat magneettoon kiinni. Käämit vähän rullalla. Uutta en ole edes uskaltanut kysästä 
