Vinssin kiinnitys sportman 800

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
manusund
Noppeli

Vinssin kiinnitys sportman 800

Viesti Kirjoittaja manusund »

Moi! Miten olette kiinnittäneet vinssin sportmaniin. Itse hitsasin sopivan raudan ja kiinnitin sen mönkijään tekemällä jengat niihin neljään reikään, jotka ovat siinä rungossa sen pois otettavan luukun takana kotelon ala/etureunassa. Mietityttää vaan että onko riittävän vahva kiinnitys? Vinssi on nyt paikassa ja toimii, mutta en ole vielä ehtinyt kunnolla rasitusta testaamaan.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Se paikka on OK, mutta kiinnityksestä paha sanoa, kun ei ole nähnyt.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
manusund
Noppeli

Viesti Kirjoittaja manusund »

Kyl se sit varmaan kestää. Vedin 5mm vahvuisen L-palkin 8mm 1,25 kierteen pulteilla runkoon ja hitsasin siihen L-palkkiin samasta raudasta poikittain kiinnityksen vinssiä varten. Sitä vaan mietin, et jos niit on lisävahvistukseksi pultattu jonnekkin muualle runkoon. Suht ahdas vaan on se kolo. Vinssinä toimii joku Claas Ohlsonin 115e maksanut vinssi. Halpa oli ainakin. Nyt on pari viikkoa ollu tää mönkijä(eka mulle) ja olo on kuin 3-vuotiaalla kun pääsee mylläämään :D Seuraavaksi siis pohjapanssaria muovaamaan.
mmc-tero
6WD

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

itelle tuli se polariksen oma vinssi ja se oli ihan että ruuvaa vaan paikalleen
kaikki kiinnikkeet yms oli valmiiksi mukana.
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Zuikki
Tracks
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

Siihen on olemassa merkki kohtainen kiinnitys sarja (rauta) johon vinssi kiinnitetään. Tuossa tärähtäneessä kuvassa se näkyy http://www.kukkumyy.com/galleria/displa ... m=59&pos=0
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
PolarFinn
2WD

Re: Vinssin kiinnitys sprtman 800

Viesti Kirjoittaja PolarFinn »

manusund kirjoitti:Moi! Miten olette kiinnittäneet vinssin sportmaniin. Itse hitsasin sopivan raudan ja kiinnitin sen mönkijään tekemällä jengat niihin neljään reikään, jotka ovat siinä rungossa sen pois otettavan luukun takana kotelon ala/etureunassa. Mietityttää vaan että onko riittävän vahva kiinnitys? Vinssi on nyt paikassa ja toimii, mutta en ole vielä ehtinyt kunnolla rasitusta testaamaan.
Warnin vinssit käyvät suoraan paikoilleen ja on siinä rungosssa valmiina reijät joihin käy tuumakierteinen pultti suoraan ei tarvitse kierteyttää.
Itse jouduin laittamaan Cyklen sovitus kappaleen siihen runkoon ja sitten vinssin sekä rullakidan eli silleen. Kun olet kierteyttänyt reijät olisi hyvä jos lukkomutterilla vielä takapuolelta laittaisit kiinni itse laitoin niin koska ei sattunut olemaan niitä tuumaisia . Se tietysti riippuu raudan vahvuudesta ja onko sitä taivuteltu eli muotoiltu. Se pysyy kiinni, mutta voi taipua jos vetorasitus sattuu siihen keskelle niinkuin näissä halpis laitteissa on ne kiinnityspisteet siinä keskellä. :roll:
Kerran Polaris aina Polaris !
Vastaa Viestiin