Polaris 300 vaihteet

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
polletar
Noppeli

Polaris 300 vaihteet

Viesti Kirjoittaja polletar »

Heippa,
Mun uudessa Polaris 300:ssa on vaihteet jotenkin jäykät?!
Välillä tuntuu, että vaihdetta ei tahdo millään saada päälle tai vastaavasti vapaalle tai pakille. Onko vika käyttäjässä, vai onko siihen kentie joku hyvä niksi. vai voiko olla mahdollista, että siinä on joku vika?

Toinen "ongelma" on käynnistys. Kylmänä käynnistyy hyvin, mutta jos ajosta on kulunut alle puolituntia, on vaikea säätää ryyppyä niin, että käynnistyis kerralla. Oilisko jollakin antaa jotain vinkkejä?

Kiitokset etukäteen vaibautuneille!
Cooleri
Tracks

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Eikö se lähde käyntiin hieman kaasuvipua painamalla samalla kun starttaa ? :-k
Tai sitten neulaa pitää nostaa ylemmäs jos siinä on kaasutin ?
Back in business
pollekuski
6WD

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

mun koneen ohje kirjas lukee ettei saa painaaa kaasuu kun käynnistää
jartse
2WD

Viesti Kirjoittaja jartse »

Mulla oli kanssa aluksi tod jäykät vaihteet vuoden 2007 mallin hawkey:ssä, ensimmäisen huollon jälkeen vähän herkistyi, mutta kyllä siinä oli kokoajan jäykähköt vaihteet.
Cooleri
Tracks

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Olettaisin, kun käsiryyppy on kyseessä, sen olevan kaasaripeli.Mitä se silloin haittaa jos painaa kaasua :-k
En ole kaasaripelissä huomannut siitä olevan haittaa.
Ruiskuissa eri juttu kun niiden pitäisi itse säätää seokset kohdilleen lämpötilan mukaan.
Back in business
kpertt-6
2WD

Viesti Kirjoittaja kpertt-6 »

Vaihteet on mullaki jäykät.
Käyntiin lähtee läpimänä hyvin ku painaa vähän kaasua ku tarttaa
Et normaalilta kuulostaa! :)
rune
2WD

polaris 300 vaihteet

Viesti Kirjoittaja rune »

meillä on 07 haukka vaihteet ovat olleet jäykät koko ajan mut jos laskee tyhjäkäyntiä niin vaihteen siirto kepenee-
Toni T
4WD
Mönkijä:: Polaris XP1000 Highlifter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Toni T »

Mulla myös -07 Hawkeyen vaihteet on ollu jäykät, mutta nyt kävi ekassa huollossa, niin tuntuu että tuli paljon herkemmäksi.

Kylmän koneen olen käynnistänyt puoliryypyllä niin lähtee aika hyvin käyntiin. Lämmin kone, niin ryyppyä ei tarvitse ja käynnistyy suoraan.

Ja jos tuntuu, että on alkanut sahaamaan, niin itse olen ainakin antanut heti hieman kaasua, niin käynnistyy. Ohjekirja tosiaan kieltää kaasun käytön käynnistyksen yhteydessä, mutta toisaalta siellä on yhdessä kohtaa maininta, että jos on saanut liikaa ryyppyä, niin sitten kaasulla käyntiin.

Ja silloin kun mönkijä on ala/ylämäessä ja vaihde ei millään tunnu siirtyvän niin olen sammuttanut koneen. Tällöin vaihdevipu siirtyy sujuvasti. Ilmeisesti tuolloin on ns. veto päällä vaikka mönkijä paikoillaan, ja siksi vaihdevipu ei siirry.
Vastaa Viestiin