Muotoonsa valetusta pohjapanssarista tietoja?

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Työmyyrä
4WD
Mönkijä:: Polaris
Viesti:

Muotoonsa valetusta pohjapanssarista tietoja?

Viesti Kirjoittaja Työmyyrä »

4x4 Magazinen 2008 elokuun numerossa oli juttua maastovarustelluista mönkijöistä. Siinä oli Pollessa muotoonsa valettu pohjapanssari ja etutukivarsien suojat varusteina. Olen yrittänyt hakea lisätietoja kyseisistä kamppeista toistaiseksi huonolla menestyksellä. Eli kiinnostaisi tietää, kuka noita maahantuo/myy ja mihinkä hintaan? Entäpä löytyisikö käyttäjäkokemuksia? Kommentteja myös painosta, kestävyydestä ja kiinnityksestä (irrottamisen helppoudesta) saa heittää, jos tietoa on.
Offroad Team Ärjänne ry
Offroad Park Ärjänne

www.arjanne.net
http://kuvablogi.com/blog/14485/
harari
2WD

Re: Muotoonsa valetusta pohjapanssarista tietoja?

Viesti Kirjoittaja harari »

Löytyy ainakin meiltä Pirttilästä (Hämeenlinnassa) hyllystä. :D
Sekä 600-800:een ja 400-500:een
Laita YV:tä jos kiinnostaa tarkemmin.
Jere itte
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Mulle sano Pirttilässä Ari kun Hondan myi, että toi lasikuitupanssari ei kelluta niin paljoa kuin muovinen. Muualta olen kuullut jonkinasteisia moitteita siitä, ettei lasikuituinen kestäisi kivikossa hakkaamista niin hyvin kuin muovi. Tokihan se siis ei rikkoonnu, mutta alkaa halkeilemaan tai jotain. Omakohtaisia kokemuksia ei ole kuin tuosta muovista mikä on Hondan pohjassa kiinni, ja se ainakin toimii kuin junan vessa.
l Kipu on vain tunne l
prask
Noppeli

Viesti Kirjoittaja prask »

Mulla ko. laite kiinni pohjassa.
Ainakaan vielä en ole saanut rikki.
POLLE; P...le
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mulla on kestänyt itse panssari erinomaisesti, eikä ole missään nimessä haljennut.

Paikka josta se kuluu puhki, on jäykkäperäisessä jarrurummun ja perän kohdalta. Ja edelleen kuluu puhki, mutta ei halkea.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Näistä komposiittipanssareista on ollut puhetta aiemminkin. Jos panssari tehdään puhtaasti lasikuidusta/polyesterihartsista (lue halavalla) niin murtumia ja halkeamia on luvassa aika nopeasti.

Kun panssarin laatuun satsataan, (ei enään niin halpa) on materiaaleina lasikuidun lisäksi epoksihartsi sekä aramidikuitu, ehkäpä vielä joku kerros hiilikuitu jos keveyttä haetaan. Jos näillä komponenteilla saa panssarin halkeamaan niin kyse on suunnittelu/toteutusvirheestä eikä mistään muusta.

Oikein tehty komposiittipanssari on kestävä kuten Roosa jo mainitsi, hinta on kova mutta niin on panssarin kestävyyskin.
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin