Pari kertaa on startin jälkeen syttynyt mittaristoon "moottorin" kuva
Veikkaan viaksi painepesuria. Kun vehje pestään kurasta painepesurilla virtapuolelle tihkuu pienistäkin rakosista helposti kosteutta, joka aiheuttaa käyntihäiriöitä. Tämä on ollut monen krossipyörän ongelma ennen kun sällit ovat valistuneet pyörän pesusta - siis tuttu juttu. Vaihda diesel Cattiin http://www.youtube.com/watch?v=-cKGuxou ... re=related
Kyllä olen autojenkin moottoritiloja painepesurilla pessyt, eikä ongelmia ole ollut. Ehkä joskus jonkun vanhemman auton jakajassa ollut vettä sen jälkeen, siinä kaikki. Tosin en ole ikinä omistanut ranskalaista autoa, joiden moottoreita eivät suostu kaikki ammattilaisetkaan pesemään. Sähköjen toteutuksissakin on eroja.
Kyllä minulla on ollu entinen -06 400 Arctic Cat ulkona ympärivuoden säiden armoilla ja nykyinen Polaris myös. Catissa oli hivenen kylmäkäynti ongelmia liian pienen tyhjäkäynti suuttimen takia.(Johon tuli päivitys maahantuojan puolesta). Mut muuten ei oo ollu mitää ongelmaa vaikka ulkona säilytetty pressu päällä/ilman pressua.
Ei kyllä paljoa kannata herneitä vedellä nekkuun tommottisista. Moottorinohjausyksikön työmäärä sen kun lisääntyy vuosi vuodelta ja samoin herkkyys heitellä ihmeherjoja juurikin tämmöttisillä keleillä säilytettäessä laitetta ulkona. Jos herja häviää virtojen poiskäytön jälkeen, ei kun kovaa ajoa. Omalla kohdalla kaikki käytössäni olleet nykyautot merkkiä katsomati ovat joskus jotain herjaa heittäneet tämmöisillä keleillä. En näet tahdo osata laittaa autoa talliin ennen pakkasia, tilakysymys.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
juu minunkin honda seisoi puoli vuotta säiden armoilla kun talli oli niin sekaisin eikä mitään ongelmia....ainoa oli että sammalta alkoi kasvaa jalkatapeista
ja polle kun seisoo päivän niin jo on mittaristo huurrussa...että vähän laatueroa.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
m.sa kirjoitti:Pari kertaa on startin jälkeen syttynyt mittaristoon "moottorin" kuva. Ilmeisesti jokin "limp home- mode" menee päälle kun ei ota kierroksia kuin vapaalla, vaihde päällä katkoo kierroksia roimalla kädellä. Sit sammuksiin ja uusi käynnistys niin hyvin pelaa. Se on nyt ollut ulkosalla eikä edes pressua päällä. Lämpimästä tallista kun lähtee niin ei mitään ongelmia. Oonko nyt ihan yksin tän ongelman kanssa vai onko tosiaan niin, ettei sovi säilyttää ulkona kun vettä on tullut joka päivä. Kai noiden nyt sen verran säätä pitäis kestää ettei heti alkais ongelmat kun onhan toi nyt melkein vuoden vanha. Ei morjes, mitä uudempi ja kallimpi Polaris sen enempi tulee ongelmia. Vieläkö joku myy 500h.o.n kaasarilla?!?
Eikös tuossa kannata tarkistaa vikakoodit, niin voi päästä ongelman jäljille.
Oma XP on kylmässä ladossa ja starttaa aina nikottelematta, mutta vesisateessa se ei ole pitempiä aikoja seisoskellut. Talvella kyllä ajettiin lumessa, sohjossa ja jäälle nousseessa vedessä eikä siitä mitään ongelmia seurannut (mitä nyt polle oli paksun jääkerroksen kuorruttama).
No mulla on ollut vuosia eri moottoripyöriä ja aina säilytetty kesä ulkona ilman mitään ongelmia. Tää vaan hieman ärsyttää, kun luulis että jos mönkijä maksaa yli 10k€ niin toimis vaikka seisois muutaman päivän sateessa. Ei silti, Honda varmaan olisi yleiseltä laadultaan perempi, mutta kun XP on ajolleen vaan niin hyvä ja ihan oikean kokoinen vrt. alimittaiset kuten Yamaha/Honda. Catti olisi kanssa fyysisesti iso, mutta onko sit yleisesti ottaen yhtään kestävämpi?!? Kyl mä 500cc kaasaripolleen sen vaihdan, mutta en päikseen.
Outlander Max Pro 650 T3 -17
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
En kovin halukas ole sitä viemään huoltoon kun kerran toimii edes pääsääntöisesti. Paikallinen huolto on ylityöllistetty ja alimiehitetty, eli kestää jos edes löytävät mitään. Jos pidän takuuajan loppuun eikä korjaannu itsekseen niin täytynee sit viedä Seinäjoelle tai Hämeenlinnaan... Ne kun vaikuttavat osaavan asiansa.
Outlander Max Pro 650 T3 -17
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
No tuo mulle, voin yrittää kurkata
Vaikken ookkaan pollegynekologi...
-P-
OT: Luultavasti ollaan tulossa tammikuussa sinnepäin kaverin mökille puita tekemään, pitänee ottaa Polle mukaan, että saa kiskottua rungot halkoranteelle
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Lisää murheita. Pakkasta 19 astetta ja raakana käyntiin. Hetken luulin että se räjähtää ja sitten aloin jo toivoa että hajoa nyt siihen jos kerran alat... Oli sellainen konsertti etten missään mönkijässä ole ikinä kuullut vastaavaa. No ei se kauaa käynnissä pysynytkään. Taas käyntiin ja moottorinohjaus vikatilaan. Hädin tuskin sain sen siirrettyä pihan toiselle puolelle kun oli vähän vaivaalloista tuo kaasuun reagointi. No ei toiminut EPSkään, mittaristosta puhumattakaan. En tietty LCDltä sitä odottanutkaan, mut outoa ettei edes taustavalo palanut?!? Pakko kait laittaa lokilämmitin tai alkaa oikeasti pitämään sitä tallissa aina kun ei aja. Se vaan on hassua kun edellinen 800efi lähti käyntiin ihan hyvin 25 asteen pakkasessakin, samoin kaasari 500 vaikkei kaasarin edes pitäis toimia pakkasessa, jos Esson baarin setiä on uskominen.
Mites muiden XPt tykkää jos räjäyttää pakkasella käyntiin? Vai sääliikö kaikki muut omiaan?
Outlander Max Pro 650 T3 -17
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
500:n kaasariPolaris lähtee dynokitin kanssa käymään ekalla narusta. Tiedän, sillä oli 2007 talven startti rikki.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress