Sportsman 500 -05 vinssin asennus

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Ristiriippuja
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Huhti 2005 22:16

Sportsman 500 -05 vinssin asennus

Viesti Kirjoittaja Ristiriippuja »

Onko joku asennellut itse joko Cycle-countryn vinssiä tai Warnilaista otsikon kaltaiseen laitteeseen. Molempia saisin sopivasti tutulta Polaris-kauppiaalta, joka luonnollisesti myös asentaisi vinssin mutta kun matkaa on kuitenkin 800km yhteen suuntaan... Lähempänäkin on toki noita jälleenmyyjiä mutta kun hinta vinssille on x2. Joten jos joku viitsisi kuvailla lyhyesti työvaiheita ja purettavia kohteita, sekä aika-arvion ko. toimenpiteelle. Ja jos joku Länsi-rannikolla asuva haluaa suorittaa asennuksen korvausta vastaan, olen myös kuulolla.
Polaris Sportsman 500 H.O -05 + Suzuki LT50 -04 QuadSport
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

Jos työkalut on pysynyt kädessä ennenkin ja sähkökytkentöjen päälle jotain ymmärtää niin kyllä sen vajaassa päivässä asentaa. En ole -05 asentanut vinssiä mutta -03, varmasti katteita joutuu purkamaan reilusti pois tieltä..
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
TAJ
6WD
Viestit: 388
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Elikkäs riippu paljolti kumman vinssin asennat (warn) vaiko (cc).
Warnin paketissa On kaikki justiin sopivaa, ja asennus enemmän kuin helppoa, etulaatikko ja valomaski irti, 4 pultilla vinssi ja kiinni koneeseen.
05 mallissa akulta lähtee suoraan vinssille johdotus (löytyy lampun alta muovisuojan takaa ) johtojen pää sopii suoraan warnin releeseen. Sitten vain kytkimelle virtaa ( löytyypi liitos samaisen muovisuojan alta )..eli kaiken kaikkiaan helppo asentaa...cc:n asennus onkin sitten hieman erillaista...Elikkäs jos ei hinnalla ole suurta merkitystä suosittelen laittamaan Warn vinssin
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

WARN-ehdottomasti

Se on riskimpi jos siis puhutaan 2.5ci versiosta ja se vapautusvipu on fiksumpi käyttää pollen ahtaassa vinssikaukalossa. Ja WARN:n käyttökytkin on viisaampi kuin CC:n jos otat pollen originaalisarjan, se tulee tukevalla telineellä vasempaan stongaan siihen jarrukytkin hässäkään kiinni.

Eipä ole pettänyt kertaakaan, mutta Polaris 500:n originaaliakun kanssa saaaolla tarkkana. Sillä akku on vain 12 Ah, joten sillä ei paljon vinssailla. Laita mieluusti toinen samanlainen akku. Akun saa asennettua moneen paikkaan, mutta mielestäni lukittava takatila on siihen paras. Jos laitat toisen akun, niin niiden tulee olla kapasiteetiltaan samanlaiset ja mieluusti myös samanmerkkiset, mutta se ei ole välttämätöntä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Jos hinta on sama niin tietenkin Warni. Tosin sitten sen CC:n asennus etenee kuten TAJ tuossa edellä jo kertoi,sillä erotuksella että niiden releen johtojen liittimet täytyy joko porata tai vaihtaa 8mm. Sille releelle on oma paikka oikean lokasuojan alla olevassa pellissä. CC:n rele ei pellille mahdu muuten kuin että releen napoja lyhennetään esim. rautasahalla. :wink: Akku kyllä riittää normaaliin käyttöön eli auraamiseen ja irrotukseen. Yhden työvalonkin se kestää vinssinkäytön lisäksi, suosittelen kuitenkin aurahommissa sen kytkemistä peruutusvaloksi. Silloin se palaa vain kun peruutat ja lisää akun kapasiteettia.Näillä eväillä aurailin vuosia ilman ongelmia.Niin ja vielä aina alkuperäisillä akuilla. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Ristiriippuja
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Huhti 2005 22:16

Viesti Kirjoittaja Ristiriippuja »

Kiitos hyvistä vastauksista. Tosiaan hinta ei ole vinsseillä sama, mutta hinnanero on kuitenkin murto-osa ovh-hintojen välisestä erosta, joten taidan kääntyä tuohon Warniin. Jossain Warnin mönkkäri-vinssissä oli jotain valmistusvikaa, oliko se juurikin tämä 2.5ci? Ei sillä takuuhan sen korvaa, mutta ei viitsis ostaa lastentauti mallia kun saa koko ajan lähetellä maahantuojalle. Vinssi tulee maastoajon apulaitteeksi ja metsätöissä pahoihin paikkoihin runkojen hinaukseen, eli ilmeisesti toisen akun saa asentaa saman tien :roll: Pari kertaa on tullut jäätyä niin pahasti kiinni, että on tarvinnut lähteä kävellen traktoria hakemaan ja nyt on tullut jo niin araksi ettei uskalla oiken pahoihin paikkoihin enää ajaa, on vähän niinkun hauskuus pois.
Polaris Sportsman 500 H.O -05 + Suzuki LT50 -04 QuadSport
Avatar
Zuikki
Tracks
Viestit: 950
Liittynyt: 24 Elo 2005 17:34
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

Itse asensin warnin n. 2 tuntiin omaan polleen. Ja ei tarvinnut osia viilata tai porata. Eli suosittelen warnia.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Myös releelle on valmis paikka. Edestä katsottuna vasemman etulokasuojan alla rungossa kiinni on kantattu peltiläpykkä,jossa valmiit kiinnitysreiät releelle.Kiinnitä kaapelit riittävän tiuhaan nippusiteillä,etteivät eristeet pääse hieroutumaan puhki.
Ristiriippuja
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Huhti 2005 22:16

Viesti Kirjoittaja Ristiriippuja »

Zuikki kirjoitti:Itse asensin warnin n. 2 tuntiin omaan polleen. Ja ei tarvinnut osia viilata tai porata. Eli suosittelen warnia.
:shock: :shock: Minä kun käsitin tuon tutun myyjän puheista, että olis isompikin homma ja sitä varten pitkittänyt operaatiota. Tosin sillä tais olla silloin alkuvuodesta kokemusta -04 mallista ja lähinnä CC:n vinssin asentamisesta. Eli ei muutakuin 2.5ci ja asennussarja tilaukseen, Riittääkö tuo 2.5 vai tarttisko isompi olla (millaisessa tilanteessa loppuu voima kesken?)
Polaris Sportsman 500 H.O -05 + Suzuki LT50 -04 QuadSport
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

warnista ei warmasti woima lopu, mutta pollen laturista ja akusta kyllä. Vinssissä piisaa tehoa niin paljon kuin akku suostuu sitä sille antamhan.

t.veli-pekka
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

WARN 2.5 ci vetää mönkijän puuhun ja jotta vähän helpotat sekä akun että vinssin työtä, suosittelen saman tien, että hommaat siihen taittopyörän. WARN:n kataloogista löytyy sopiva. Kätevät tekee itse, mutta muista hyvä laakeri, ettei leikkkaa kiinni tai jarruta suotta hommaa.

Ohessa linkki PDF-fileeseen

http://www.atlok.fi/pdf/atv.pdf
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin