Polariksen neliveto

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei se tuo vika ollut. Vaan se lukee siinä mönkijän kyljessä isoilla kirjaimilla ja alkaa P-kirjaimella. Anteeksi en millään malttanut. :twisted:
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Milläs alkukirjaimella se uunimies suhaa? Vai meneekö wannabe osastolle ?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

B kirjaimella. Siitähän voi nyt vääntää, niin kaunista tai rumaa. :wink: 400 xt tarkka tyypitys.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Eeeeen ryhdy vaikka yllytät...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

petri.n kirjoitti:En tiedä mikä osa se oli, mutta kaveri sanoi sen olevan pollen etulukosta. Siitä en tiedä oliko muovia, rautaa tai jotakin muuta, kun en pitänyt kyseistä osaa kädessä, mutta näytti silmissäni muovilta. :shock: Olin noin 2 metrin päässä ostamassa omaan veneeseeni ohjausvaijeria. Myyjä kertoi siinä, kun sivusta kuuntelin, että on pollen kulutusosia, joka pettää sieltä, jos joutuu riittävän tiukalle ja jolla ehkäistään, ettei tule mitään kallinpaa remppaa. Mittään en tiijä, mutta kaikkee oon kuullu. :wink:
Muistaakseni tuossa kuvassa
Näkyvä osa 11 on muovia tai jotain ei metallia.....
Noihin kestämiskommentteihin en ota kantaa, muuten kuin erikoista höpötystä..... Noinkohan ne on muissakaan mönkijöissä osat pelkkää rautaa? Ja noinkohan se edes olisi kannattavaa?
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
TAJ
6WD

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Kyllä sieltä muoviosa löytyypi, joskaan tätä osaa et muuten kuin väärällä käytöllä rikki saa. Siihen ei kohdistu suuria voimia joten ainoa tilanne jolloin se osa hajoaa on että takapyörät lyövät vauhdilla sutia kun 4wd kytketään päälle..ja silloin hajoo kyllä muutakin kuin tää muoviosa
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

Tuota määki arvelin, mutta onpahan hyvä ku ammattilaiset on virkeitä vastaileen, että saadaan faktaa
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

niin, ja onhan se nelivedon kytkentänappikin muovia, sitä kun hullunraivolla runkkaapi edestakasin niin taatusti irtoaa tahi mennee rikki...

mikäpäs se ei mene rikki, etenkin jos koheltaa kuin poikaset...

:shock:

t,mie
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

petri.n kirjoitti:B kirjaimella. Siitähän voi nyt vääntää, niin kaunista tai rumaa. :wink: 400 xt tarkka tyypitys.
Nooh sorry Petri,kyllä sieltä Pollen etuperästä muoviosa on löytynyt :oops: .Itse kirjoituksessani tukeuduin tuohon vanhempaan malliin joten tapani mukaan olin kyllä oikeassa :roll: :lol: .Annampa samalla pienen varoituksen sanasen kaikille Pollen nelivetoisen omistajille.Nyt kun alkaapi taasen olla luikkaiden kelien aika, niin ei suttautella takavedolla.Nimittäin kovassa sudituksessa keskipakovoima voittaa nelivetolukituksen rullien palautusjousen ja rullat lyövät nelivedon päälle.Pahimmassa tapauksessa tuloksena on aikamoista silppua,tosin voi sitten selvitä sen muoviosan vaihdolla.Ei se kyllä aina hajoa, totesin sen aikoinaa kun tätä ihmettelin ajaessani SP 500;sella.Suttauttelin jäällä ja ihmettelin kun kovassa sudituksessa löi nelivedon päälle, vaikka oli takavedolla.Ei onneksi särkynyt ennenkuin mielikuvittelin tapahtumaketjun ja lopetin takavedolla ajelun luikkailla. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

veli-pekka kirjoitti:mikäpäs se ei mene rikki, etenkin jos koheltaa kuin poikaset..
Ilmaisu oli aika osuva vaikka se tuskin oli mulle osoitettu :wink:
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

:lol:

no pitipäs sattua,

antheksi, eteläinen-velimies-koheltaja, miehän sinua olen jo kehunutkin sangen fiksuksi ja filmaattiseksi herrasmieheksi.

Koheltaja,,,, heh!

t.Veli-Pekka
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eipä siinä mitään, sattuuhan noita :D

On se muuten hyvä että muutkin oppivat koheltamaan niin mun ei tarvii sitä yksin tehdä, ei lompakko ja ruumiinrakenne kestä loputonta koheltamista :wink:
Ristiriippuja
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Ristiriippuja »

ATC kirjoitti:
petri.n kirjoitti:B kirjaimella. Siitähän voi nyt vääntää, niin kaunista tai rumaa. :wink: 400 xt tarkka tyypitys.
Nooh sorry Petri,kyllä sieltä Pollen etuperästä muoviosa on löytynyt :oops: .Itse kirjoituksessani tukeuduin tuohon vanhempaan malliin joten tapani mukaan olin kyllä oikeassa :roll: :lol: .Annampa samalla pienen varoituksen sanasen kaikille Pollen nelivetoisen omistajille.Nyt kun alkaapi taasen olla luikkaiden kelien aika, niin ei suttautella takavedolla.Nimittäin kovassa sudituksessa keskipakovoima voittaa nelivetolukituksen rullien palautusjousen ja rullat lyövät nelivedon päälle.Pahimmassa tapauksessa tuloksena on aikamoista silppua,tosin voi sitten selvitä sen muoviosan vaihdolla.Ei se kyllä aina hajoa, totesin sen aikoinaa kun tätä ihmettelin ajaessani SP 500;sella.Suttauttelin jäällä ja ihmettelin kun kovassa sudituksessa löi nelivedon päälle, vaikka oli takavedolla.Ei onneksi särkynyt ennenkuin mielikuvittelin tapahtumaketjun ja lopetin takavedolla ajelun luikkailla. :wink:
Joka päivä oppii jotain uutta ja hyödyllistä. Ei ole tullut tuollainen mahdollisuus mieleenkään. Minä olen kaikessa rauhassa piirrellyt hallin pihan täyteen rinkuloita takavedolla. :shock:
Polaris Sportsman 500 H.O -05 + Suzuki LT50 -04 QuadSport
Vastaa Viestiin