vm 2004 Polaris Sportsman 400
vm 2004 Polaris Sportsman 400
Mitä pitää ottaa huomioon kun suunnittelee tuollaisen käytetyn laitteen ostamista? Tyyppivikoja? Jaksaako tuon kokoinen laite kuljettaa polttopuita täyden mönkijäperäkärryllisen hiekkatiellä? Olisi eka mönkijä tähän talouteen eikä mitään aikaisempaa kokemusta ole mönkijöistä. Tulisi (kevyeen) puun ajoon ja lumitöihin ja hupiajeluun.
- Scroll
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 27 Heinä 2008 21:01
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI
- Paikkakunta: Jämsä
Re: vm 2004 Polaris Sportsman 400
peehoo79 kirjoitti:Mitä pitää ottaa huomioon kun suunnittelee tuollaisen käytetyn laitteen ostamista? Tyyppivikoja? Jaksaako tuon kokoinen laite kuljettaa polttopuita täyden mönkijäperäkärryllisen hiekkatiellä? Olisi eka mönkijä tähän talouteen eikä mitään aikaisempaa kokemusta ole mönkijöistä. Tulisi (kevyeen) puun ajoon ja lumitöihin ja hupiajeluun.
Onkos kyseessä uudemman vai vanhemman mallinen 04 sportsmani? Ittellä on tollanen uudempaa "korimallia" oleva ja tyytyväisiä ollaan oltu kyllä. Puita sillä on ajettu niin "p*rkeleesti" ja lunta työnnetään päivittäin näin talvisin. Työkäyttöön 400cc riittää vallan mainiosti. Tyyppivioista mitään en mene sanomaan kun vikoja on niin vähän ollut. Vetareiden suojakumit kannattaa tarkistaa usein ja pitää kunnossa.
"Alotetaan täysillä ja kiristetään loppua kohen"
Re: vm 2004 Polaris Sportsman 400
Taitaa olla eniten myyty "merkki" merkkituote minullä jäi ostamatta siksi että siinä mallissa, oli kait juuri tuo nelisatanen, ei ollut ns. hidasta aluetta? Toisin sanoen ei välttämättä ole puute vaan ominaisuus. Yksi kaverini tuskailee Polariksen kylmäkäynnistymättömyys
ominaisuuden kanssa on varmaan huoltoa vailla tm vast. Täällä keskustelupalstalla on varmasti asijantuntijoita osaavat paremmin kertoa mitä ei kannata eniten ostaa... 


Re: vm 2004 Polaris Sportsman 400
jos on samat virtavehkeet kun vm.00 335sportmanissa niin jättäisin ostamatta, tyyppivika ensiökäämissä, staattorin uusiminen reilu 500e
Re: vm 2004 Polaris Sportsman 400
Siinä lukee kyljessä polaris sportsman 400 AWD ja väri on sininen. Kuutiotilavuus 425, sähkökäynnistys ja automaattivaihteisto. Liekö sitten uudempaa vai vanhempaa mallia, en tiedä. Ajettu vain 109 mailia, ollut jollain eläkelaisukolla varastossa. Ei juuri naarmuakaan löydy. Joensuun jokikoneesta ostetaan. Vinssi, vetokoukku ja Bronco 152 cm puskulevy varusteina.Scroll kirjoitti:Onkos kyseessä uudemman vai vanhemman mallinen 04 sportsmani? Ittellä on tollanen uudempaa "korimallia" oleva ja tyytyväisiä ollaan oltu kyllä. Puita sillä on ajettu niin "p*rkeleesti" ja lunta työnnetään päivittäin näin talvisin. Työkäyttöön 400cc riittää vallan mainiosti. Tyyppivioista mitään en mene sanomaan kun vikoja on niin vähän ollut. Vetareiden suojakumit kannattaa tarkistaa usein ja pitää kunnossa.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: vm 2004 Polaris Sportsman 400
"automaatti",taitaa olla variaattori vetoinen,no on sekin automaatti,vaikka ei olekaan. 

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: vm 2004 Polaris Sportsman 400
Tuo taitaa olla viimeinen vanhaa mallia. 05- tuli uudet. Vaihteita pitäis olla kaksi eteen(hidas ja nopea), vapaa ja peruutus.
Tarkasta pyörän laakerien kunto. vetonivelien suojakumit, nelivedon toiminta, starttimoottorin toiminta(tiedä sitten onko tyyppivika, mutta näitä kaveripiirissä muutamia menny), saattaa olla vielä narukäynnistyksellä, niin kurkkaa mahdollisuuksien mukaan kopan sisälle. Jos käynnistysnarun kahva ei ole ollut kunnolla paikoillaan ja on kahlautettu vedessä, niin vesi on voinu mennä koteloon ja siellä on muistaakseni jotain herkempiä sähköosia. Ajaessa kuuntele naputtavatko vetonivelet.
Ihan luotettavia pelejä, mutta sopiva rämäpää saa nämäkin rikki. Kaksi muistaakseni 2001 mallista on kaveripiirissä. Toinen on 500:nen jolla lähinnä hupiajoa ja hirvenvetoa. 400:nen taas metsätilallisen käytössä ja sillä on ajettu puuta ja tehty lumitöitä.
Tarkasta pyörän laakerien kunto. vetonivelien suojakumit, nelivedon toiminta, starttimoottorin toiminta(tiedä sitten onko tyyppivika, mutta näitä kaveripiirissä muutamia menny), saattaa olla vielä narukäynnistyksellä, niin kurkkaa mahdollisuuksien mukaan kopan sisälle. Jos käynnistysnarun kahva ei ole ollut kunnolla paikoillaan ja on kahlautettu vedessä, niin vesi on voinu mennä koteloon ja siellä on muistaakseni jotain herkempiä sähköosia. Ajaessa kuuntele naputtavatko vetonivelet.
Ihan luotettavia pelejä, mutta sopiva rämäpää saa nämäkin rikki. Kaksi muistaakseni 2001 mallista on kaveripiirissä. Toinen on 500:nen jolla lähinnä hupiajoa ja hirvenvetoa. 400:nen taas metsätilallisen käytössä ja sillä on ajettu puuta ja tehty lumitöitä.
- Scroll
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 27 Heinä 2008 21:01
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI
- Paikkakunta: Jämsä
Re: vm 2004 Polaris Sportsman 400
Joo. Omakin vehjes taitaa olla sit nollavitonen, omistajan käsikirja on vaan 2004 vuosimallia. Ei se mitään, takaisin aiheeseen.
"Alotetaan täysillä ja kiristetään loppua kohen"