Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Nämä eivät ole käyttökokemuksia, vaan kuvan perusteella oletuksia: Vinssi saa minusta olla mieluummin entisellä paikallaan kuin tuolla alhaalla. Ainakin omilla käyttökerroilla ylempänä oleva vinssi on ollut hyvä.
Uudessa mallissa myös vilkut ovat sellaisessa paikassa, että olisi mennyt minulla rikki jo moneen kertaan.
Uudessa mallissa myös vilkut ovat sellaisessa paikassa, että olisi mennyt minulla rikki jo moneen kertaan.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: 2011 polle traktori
Olen ihan samaa mieltä vinssin sijoituksesta, lumilevy käytössä varsinkin huono, vanhassa nousi levy paljon ylemmäs, tosin nyt ei syyläri mene tukkoon niin helposti. Toista asiaa parannetaan toinen huononee, näistä uusista malleista en ole vaan pahemmin parannuksia vielä löytänyt 

Kyllä sieltä hyviäkin uudistuksia luulisi löytyvän. Tuskinpa mikään valmistaja tarkoituksellisesti pelkästään huonompaan suuntaan kehittelee. Tosin Honda taitaa pelata varman päälle eikä muuta juuri mitään.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: 2011 polle traktori
No on siinä hyviäkin puolia tullut esiin, valot on vanhaan malliin verrattuna ihan helv.... hyvät, ohjaus/alusta parantunut hieman ja peilit eivät ole enään suoraan scanian keulalta
Peräkärryn valopistokekin on hyvä idea, ollut jo itsellä käytössäkin
Tänään tuli Kalajoelta 27" Reptilet niin päsee niitä testaamaan, vanhassa mulla oli Mud Lite XL

Tänään tuli Kalajoelta 27" Reptilet niin päsee niitä testaamaan, vanhassa mulla oli Mud Lite XL
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Vinssin vetokyvyn kannalta alhainen sijoitus on parempi. Ei kampea konetta, vaan vetää ns. ylöspäin. Toisaalta alhainen sijoitus altistaa vinssin mudalle, vedelle jne. Kaikki siis aina kompromissia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- FinnMack
- Tracks
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Totta.Roosa999 kirjoitti:Vinssin vetokyvyn kannalta alhainen sijoitus on parempi. Ei kampea konetta, vaan vetää ns. ylöspäin. Toisaalta alhainen sijoitus altistaa vinssin mudalle, vedelle jne. Kaikki siis aina kompromissia.
Huomattu eritoteen noissa suojumituksissa että ns. alavinssi nostaa koneen pinnalle paremmin.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Tästä oli omilla käyttökerroilla kyse. Omat pikku kätöset jäivät puhtaiksi, kun sai käyttää mudan yläpuolelta.Roosa999 kirjoitti:Toisaalta alhainen sijoitus altistaa vinssin mudalle, vedelle jne. Kaikki siis aina kompromissia.
- FinnMack
- Tracks
Ja pikkukätöset pysyy puhtaana kun koukku on otettu ylös valmiiksi,näin vältetään tilanne jossa koneen keula oneda kirjoitti:Tästä oli omilla käyttökerroilla kyse. Omat pikku kätöset jäivät puhtaiksi, kun sai käyttää mudan yläpuolelta.Roosa999 kirjoitti:Toisaalta alhainen sijoitus altistaa vinssin mudalle, vedelle jne. Kaikki siis aina kompromissia.
upoksissa ja myös vinssi..
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Eipä ole käynyt mielessäkään, kun olen niin harvoin joutunut käyttämään koko vinssiä. Hyvä tietää, jos joutuu tosiliemeen, tai varsinkin sitä ennen.
Kyllä täällä tyhmempikin viisastuu, ainakin vähän kerrallaan.
Kyllä täällä tyhmempikin viisastuu, ainakin vähän kerrallaan.
- FinnMack
- Tracks
En tarkoittanut vinoilla mitenkään tuosta koukun sijoituksesta....
Itse jouduin todella vaikeaan tilanteeseen jossa koneen keula oli syvällä ojassa eikä silloin
ollut vielä takavinssiä, niin koukun saaminen oli todella kovan työn takana ylös--

Itse jouduin todella vaikeaan tilanteeseen jossa koneen keula oli syvällä ojassa eikä silloin
ollut vielä takavinssiä, niin koukun saaminen oli todella kovan työn takana ylös--
Kyllä tuo oli ihan hyödyllinen tieto minulle ja täyttä asiaa.
- Scroll
- 4WD
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI
Kysymys.
Olen ajatellut ostaa 2010 vuosimallin traktoriini karjapuskurin (http://polaris.fi/tarvikekuva.php?id=28) ja kysymys kuuluu, vaikuttaako mönkijän vilkkujen paikka tuon puskurin asentamiseen mitään?
Olen ajatellut ostaa 2010 vuosimallin traktoriini karjapuskurin (http://polaris.fi/tarvikekuva.php?id=28) ja kysymys kuuluu, vaikuttaako mönkijän vilkkujen paikka tuon puskurin asentamiseen mitään?
"Alotetaan täysillä ja kiristetään loppua kohen"
-
- 6WD
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
Polaris 550efi EPS 2010
Ihan näpsäkkä pelihän tuo on. En hirveen pitkää lenkkiä päässy testaileen kummiskaan. Isoista peileistä näkyy hyvin ja penkkikin, no onhan se
Ohjaustehostin on kiva lisä jos haluaa keveemmin käännellä.
Ainut miinus mitä itsellä tuli mieleen niin lumisella metsäpolulla ajaminen oli erittäin tuskallista. Aina kun piti kääntyä sohjosessa lumessa niin se vaan puski eteenpäin. Hermot meinas mennä sillä testilenkillä. Muuta ajoivat sen n. 10 minuutissa, tuolla kamppeella siihen kului n.20 minuuttia, kun joka käännöksessä sai veivata ettei luisunut uralta pois, alla oli vakiorenkaat. Ei nyt sinäänsä johdu traktorimallista, mutta tällaisia kokemuksia mulla pikaisesta testiajosta kyseisellä traktorimallilla.
Ihan näpsäkkä pelihän tuo on. En hirveen pitkää lenkkiä päässy testaileen kummiskaan. Isoista peileistä näkyy hyvin ja penkkikin, no onhan se

Ohjaustehostin on kiva lisä jos haluaa keveemmin käännellä.
Ainut miinus mitä itsellä tuli mieleen niin lumisella metsäpolulla ajaminen oli erittäin tuskallista. Aina kun piti kääntyä sohjosessa lumessa niin se vaan puski eteenpäin. Hermot meinas mennä sillä testilenkillä. Muuta ajoivat sen n. 10 minuutissa, tuolla kamppeella siihen kului n.20 minuuttia, kun joka käännöksessä sai veivata ettei luisunut uralta pois, alla oli vakiorenkaat. Ei nyt sinäänsä johdu traktorimallista, mutta tällaisia kokemuksia mulla pikaisesta testiajosta kyseisellä traktorimallilla.
Tgb 425 Blade 4x4
- Scroll
- 4WD
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI
Mitä veikkaatte menisikö 4kk vanhan auran revennyt kiinnike takuuseen? Mulla on pollessa toi Glacier II aura ja mönkijän alla oleva yksi rauta oli revennyt ja aura roikkuu hieman vinossa.
"Alotetaan täysillä ja kiristetään loppua kohen"
Ainakin tuo repeämistaipumus on myyjille tuttu, kun jo pari vuotta sitten varoitettiin ostamasta Glacieria kovaan käyttöön. Ostin sitten toisenmerkkisen.