Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Paawo
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 28 Elo 2008 19:00

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Paawo »

Otra kirjoitti:On tietääkseni oikea öljy, ei tosin ensimmäisellä yrittämällä osanneet antaa. Nettiä hiukan luettuani kävin vaihtamassa OIL-DEMAND DRIVE PLUS LT FLUID öljyyn. Se magneetti oli noin pari milliä syvällä. Täytyykin katsoa tuo magneetin ohmimäärät.

EDIT: Pollen mittari näytti vain että sähkö kulkee perän läpi, ei ohmeja (en ainakaan löytynyt). Yleismittari näytti perän liittimestä mitaten 23,5 ohmia. Vielä kun jostain löytäisi tiedon että paljon se kuuluisi olla :D
Sorry!
3 näyttökenttä
4x4(AWD) diagnostiikka. Näyttää kulkeeko virta läpi 4x4 käämin(vain malleissa joissa
kytkettävä 4x4).
4 näyttökenttä
Vaihdekytkimien virtapiiri diagnostiikka.Tämä näyttö näyttää vastukset(ohmit) jotka luettu
mittarin sisääntulolle vaihdetunnistimelta

Se ohmi luku tulikin Vaihdekytimeltä..... :oops:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

serviisimanuaali

vähän hidas lueskella, mutta kärsivällisyydellä tai rahalla selviää
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

Otra kirjoitti: Se magneetti oli noin pari milliä syvällä. Täytyykin katsoa tuo magneetin ohmimäärät.
Ja onhan se varmasti joka kohdasta yhtä syvällä, ettei ole toiselta sivulta syvemmällä, kuin toiselta.
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Roosa999 kirjoitti:oikea luku on 22,8 - 25,2 Ohmia, joten kela ainakin sulla ehjä. Oletko huuhdellut perän useaan kertaan väärän öljyn jälkeen?
Väärää öljyä en laittanut ollenkaan sisään kun tuli mieleen tarkastaa että onko varmasti oikeaa öljyä, ei hirveää luottoa löydy paikalliseen huoltoon. Perä on puunattu täysin kun oli purettuna. Mikähän hitto siinä sitten mättää jos kerta magneetti on kunnossa. Kytkeytyykö neliveto normaalisti kun se on ilmassa vai näkeekö toiminnan vasta kun on oikeasti jumissa jossain?

Ja kiitos tuosta service manuaalista, olen tuollaista kaivannukkin :wink:
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

siis kertaalleen.

Ottaako veto kiinni, jos ohjaa 12 v suoraan kelalle? Voit testata nostamalla renkaat kokonaan irti maasta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Ei ottanu ollenkaan kiinni mutta täytyy ajaa talliin ja alkaa kunnolla tutkimaan. Oli kiire viime viikolla saada juhannukseksi kasaan niin ehkä olen jossain kohtaa tehny jonkun virheen.

EDIT: Nyt on perää purkailtu ja testailtu. Sähköä kun laittaa magneettiin niin jotain perässä tapahtuu mutta kun pinionia pyörittää niin ei lähde pitämään, hiukan vain jäykistyy. Armateur platessa oli ulkokehällä kohtuu syvät jurmut, huomenna lähtee uusi levy tilaukseen jos se vaikka auttaisi. Myös tuo ison rattaan alle tuleva liukurengas oli ehkä vähän huonossa hapessa. Mitään muuta en perästä löytänyt. Magneettikin oli kohtalaisen suorassa.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
edistock
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Joulu 2008 18:42
Mönkijä:: Honda trx 680 fa rincon

Polle hajosi jälleen kerran..

Viesti Kirjoittaja edistock »

Nyt se prkl sporstmani raato piippaas taas kerran,ei ota kierroksia vaihde päällä kun noin 3500,röpeltää ja pätkii koko ajan ja haisee bensalta,oliskohan nyt hajonnut cdi boksi(varmaan ainoita sähköosia mitä ei vielä ole vaihdettu).Minkäköhän hintainen osa mahtaa olla?
Jo loppui viimein katkeran suloinen taisteluni polariksen romun kanssa näin valoa päässä tunnelin ja niin muutuin HONDA mieheksi.
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

Ei akuutisti päässyt haittaamaan, mutta kaksi kertaa tuo oma laite "hörppäsi" vedet variaattorille ja ensinmäisellä kerralla luulin ns. tsunamin tehneen tuhonsa, kun ajoin isommasta lätäköstä kapeampaan uomaan ja paluu vesi oli luonnollisesti korkeampi, kuin normaalipinta.

Toisen kerran alkoi luistaa Raajärvellä, kun viimeisen kerran ajoin koneen lillumaan siihen pesu "lampeen" ja kone ei ollut kuin hieman reiluun variaattorikoppaan vedessä, joten vuodon etsiminen alkoi.

Varasin jo uuden tiivisteenkin, mutta paikallisessa huollossa arvelivat "Voisikohan olla vääntynyt kuumasta.." joten tästä pääteltynä ongelmia on tainnut muillakin olla..

Ja kun tuon kopan otti pois, niin etureunastaan oli vääntynyt oikein huolella ja varmasti vettä menee sisälle, jos jää pinnan alle pidemmäksi aikaa.

Se mistä tuo johtuu ei kyllä oikein aukea itselle, eli sen reunan pitää hypätä pois sieltä syvästä urastaan, jotta pääsee vääntymään, kuten itsellä oli tehnyt ja toinen on sekin, että mikä ihme käy niin kuumana, että tuon tekisi?

Kuumailmapuhaltimella koitin kertoa muoville sen alkuperäistä muotoa ja palautuikin jonkun verran. Mutta tuossa etureunassa on yksi ylimääräinen reikä siellä koneen rungossa ja tätä hyödyntäen kiristin pultin ja ison korialuslevyn painamaan sitä reunaa. Pienillä aluslevyillä pelasin tuon puristuksen suoraksi, jottei iso aluslevy ole vinossa.

Joten jos silloin tällöin alkaa variluistella, niin kannattaa tarkistaa tuo kopan etupää. Ja jos vaivaa selitys, niin yksi kuva kertonee riittävästi tuosta pultin lisäyksestä.

Vai oliko tämä jo jossain esille tullut? Vai olenko ainoa tästä kärsinyt??

Ja nyt alan ymmärtää myös tuon uudenman mallin keulan lyhennystä ja koneen siirtoa taaksepäin.. Mahtanee hieman eri tavalla edetä ja mennä ojien yli tähän vanhaan verrattuna..
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

sanokaahan viisaammat että mikä voi olla pollen mittarissa vikana ku 4WD merkki palaa koko ajan mutta nelikko ei kytkeydy ku joskus???välissä mittarissa näkyy L vaikka on H päällä ja välissä palaa kaikki hälymerkit ja taas välissä on koko mittari pimeä ja joskus ei näy ku puolet mittarin merkeistä???? sähkövialta tuo vaikuttais vaan ku ei ite löyä vikaa...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Onko mittarin alla oleva piuhanuppu täysin kunnossa? Ei kai mittari vaikuta nelivedon kytkeytymiseen? Jos ei niin sitten perä remonttiin.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Jos mittaris kosteutta,niintaitaa vaikuttaa,veikkaan ma,että mistäkö tiedän?
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

piuhat on kunnossa...mittari on kyllä saanu kosteutta...liikaaki...häätyypä alkaa katteleen uutta mittaria sun muita tilpehöörejä... pitäskhän vaihtaa merkkiä???
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
jd-mies
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Heinä 2009 23:27

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jd-mies »

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 51#p314351 yksi postaus samasta aiheesta riittänee.odotellaan vastauksia.kesäterveisin kingi,moderaattorit ry
4x4-100%
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2011 18:00
Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI L7e
Paikkakunta: Iiden

Polaris Sportsman 500 vilkut

Viesti Kirjoittaja 4x4-100% »

Juu eli pollesta herkes toimimasta kaikki vilkut myös hätävilkut!
Onkohan niille jossakin päin laitetta sulaketta tai relettä?
Laitehan oli Polaris Sportsman 500 efi E tl -06
4x4-100%
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2011 18:00
Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI L7e
Paikkakunta: Iiden

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja 4x4-100% »

Eli -07-08 mallissa tuntus olevan sulakkeita etupoksin pikku kannen alla!
Omasta -06 mallista ei löytynyt sieltä enkä liiemmin mittariston takaakaan...
Eli apua kaivataan vieläkin.

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... ke#p279957
Vastaa Viestiin