Polaris Traktori, käyttökokemuksia
-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Elo 2011 06:39
- Mönkijä:: Polaris Traktori EFI 500 2011
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
No niin. Pollea(500 EFI vm.2011) on käytetty lumi hommissa jo muutamia kertoja.
Tunteja on tullut 15-16, kilsoja taitaa olla 130.
Nyt tuli vastaan suuri mysteeri.
Päätin tarkastaa öljyt.
Peli käyntiin, annoin käydä noin minuutin.
Katsoin öljyt, päätin lisätä hieman ja laitoin 2desiä.
Korkki kiinni ja peli käyntiin...no eipä lähe käyntiin enää.
Nakutus kuuluu vaan ja check engine ilmoitus tulee.
Vikakoodeja ei tullut mitään(sain toimimaan kerran tämänkin vain).
Olen totaalisen ulalla nyt tästä. Onko kukaan törmännyt vastaavaan?
Tunteja on tullut 15-16, kilsoja taitaa olla 130.
Nyt tuli vastaan suuri mysteeri.
Päätin tarkastaa öljyt.
Peli käyntiin, annoin käydä noin minuutin.
Katsoin öljyt, päätin lisätä hieman ja laitoin 2desiä.
Korkki kiinni ja peli käyntiin...no eipä lähe käyntiin enää.
Nakutus kuuluu vaan ja check engine ilmoitus tulee.
Vikakoodeja ei tullut mitään(sain toimimaan kerran tämänkin vain).
Olen totaalisen ulalla nyt tästä. Onko kukaan törmännyt vastaavaan?
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Onhan akussa varmasti tarpeeksi virtaa? Laitappas yöksi lataukseen ja kokeile sen jälkeen.
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
mulla oli vastaava kokemus mut oli maastomallinen 500 efi
työnä avain samalla kun käynistät niin ainakin mulla käynistyi silleen.
työnä avain samalla kun käynistät niin ainakin mulla käynistyi silleen.
-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Elo 2011 06:39
- Mönkijä:: Polaris Traktori EFI 500 2011
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Kyllä akussa virtaa pitäisi olla. Vianmääritys tilassa näitä arvoja kun kattelin.
Lisäksihän kone lähti ihan normaalisti käyntiin ennen öljyn tarkastusta ja lisäystä.
Toinen vika jo vehkeessä, 15-16tunnin ajossa.
Työvalo meni noin 5-10minuutin käytön jälkeen. No se korjataan ensimmäisessä huollossa ja nyt on selvitty ilman sitä.
Soitan liikkeeseen tänään asiasta. Pitää muistaa sitten kertoilla tännekkin mikä lopulta oli.
Lisäksihän kone lähti ihan normaalisti käyntiin ennen öljyn tarkastusta ja lisäystä.
Toinen vika jo vehkeessä, 15-16tunnin ajossa.
Työvalo meni noin 5-10minuutin käytön jälkeen. No se korjataan ensimmäisessä huollossa ja nyt on selvitty ilman sitä.
Soitan liikkeeseen tänään asiasta. Pitää muistaa sitten kertoilla tännekkin mikä lopulta oli.
-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Elo 2011 06:39
- Mönkijä:: Polaris Traktori EFI 500 2011
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Liikkeessä arvelit samaa kuin joku muu täällä että viittaisi akkuun.
Akunkenkä irronnut tai liian vähän virtaa.
Saa kuuleman mukaan autosta ottaa virtaa -> tätä ajattelin kokeilla ensimmäisenä jolloin näkee hörähtääkö peli käyntiin vai ei.
Jos ei lähe käyntiin, on tiedossa vähintään 6tunnin lumi hommat kolalla.
Voin vain todeta että onko näiden mönkijöiden kanssa tekeminen juuri tällaista värkkäämistä etteivät nämä kestä oikeastaan mitään.
Akunkenkä irronnut tai liian vähän virtaa.
Saa kuuleman mukaan autosta ottaa virtaa -> tätä ajattelin kokeilla ensimmäisenä jolloin näkee hörähtääkö peli käyntiin vai ei.
Jos ei lähe käyntiin, on tiedossa vähintään 6tunnin lumi hommat kolalla.
Voin vain todeta että onko näiden mönkijöiden kanssa tekeminen juuri tällaista värkkäämistä etteivät nämä kestä oikeastaan mitään.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Kyllä nää vehkeet kestää, mutta jos luovutuskokoonpano on feilannut suomessa, se ei ole kyllä kapineen vika. Akkukin voi olla viallinen uudesta asti, mutta takuu hoitaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Elo 2011 06:39
- Mönkijä:: Polaris Traktori EFI 500 2011
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Hölmö kysymys; missä pollen akku on; pääseekö siihen helposti käsiksi? => käynnistyskaapelit pitäis saada kiinni ensimmäisenä.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Akku voi olla sökö tai vaan tyhjä. Mittaamallahan tuo selviää. Ruiskumalli vaatii yleensä vähän enemmän jännitettä käynnistyksessä kuin kaasarimalli. Ruiskun elektroniikka laittaa helposti check engine valon palamaan, ja estää käynnistymisen mikäli jännite sakkaa liian alas käynnistyksessä. Katso onko akun kaapelit kunnolla kiinni. Joskus on ollut liian pitkä pultti akun navassa vinssikaapelin asennuksen jäljiltä ja pultti on pohjannut, eli pultti kiinni mutta johdot löysällä.fisherman kirjoitti:Liikkeessä arvelit samaa kuin joku muu täällä että viittaisi akkuun.
Akunkenkä irronnut tai liian vähän virtaa.
Saa kuuleman mukaan autosta ottaa virtaa -> tätä ajattelin kokeilla ensimmäisenä jolloin näkee hörähtääkö peli käyntiin vai ei.
Jos ei lähe käyntiin, on tiedossa vähintään 6tunnin lumi hommat kolalla.
Voin vain todeta että onko näiden mönkijöiden kanssa tekeminen juuri tällaista värkkäämistä etteivät nämä kestä oikeastaan mitään.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Vasemman takalokasuojan alla.
-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Elo 2011 06:39
- Mönkijä:: Polaris Traktori EFI 500 2011
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Akussahan se vika lopulta oli. En saanu käynnistyskaapeleita laitettua mutta pari tuntia laturissa(sillä aikaa kolalla lumitöitä
) ja lähti käyntiin. Sitten saikin pari tuntia tehä lumitöitä pollella. Nyt jäi laturiin taas vehe.
Kyllä ammattilaiset vain tietää missä ne viat piilee. Pittää seurailla nyt ettei ole kohta taas akku liian tyhjä.

Kyllä ammattilaiset vain tietää missä ne viat piilee. Pittää seurailla nyt ettei ole kohta taas akku liian tyhjä.
-
- 3WD
- Viestit: 105
- Liittynyt: 09 Tammi 2011 18:00
- Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI L7e
- Paikkakunta: Iiden
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Jos paljo vinssailee ni ei välttämättä kerkee mönkijän oma laturi pitää akkua kunnossa.fisherman kirjoitti:Akussahan se vika lopulta oli. En saanu käynnistyskaapeleita laitettua mutta pari tuntia laturissa(sillä aikaa kolalla lumitöitä) ja lähti käyntiin. Sitten saikin pari tuntia tehä lumitöitä pollella. Nyt jäi laturiin taas vehe.
Kyllä ammattilaiset vain tietää missä ne viat piilee. Pittää seurailla nyt ettei ole kohta taas akku liian tyhjä.
Itellä on benttonin ylläpitolaturi käytössä hyväksi havaittu vieläku asentaa pistokkeen kiinteesti akulle ni ei tarvii ku nostaa penkki pois ja tökätä laturiin
ja aina on täys akku kun lähtee seuraavan kerran ajelee.
Muok: Eli näin ------> http://kuvablogi.com/nayta/3349985/
-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Elo 2011 06:39
- Mönkijä:: Polaris Traktori EFI 500 2011
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Jaahas. 2,5h lisää ajoa tullut(parit lumityöt), 18h mittarissa.
Uusi vika; alkoi kuulua ääntä kuin joku hihna vinkuisi. Moottori ei meinannut pysyä käynnissä, varsinkin kun vaihtoi vaihdetta.
Välillä piti kaasua painaa kun starttas että lähti käyntiin.
Kerran sammuessaan oli hidas vaihde päällä niin polle nitkahti taaksepäin.
Onko kenelläkään hajua mikähän tämä vika nyt on?
Alkaa menemään huumori tämän Pollen kanssa. Eihän tällä uskalla lähtiä mihinkään kauas kun ei tiiä mikä seuraavaksi poksahtaa.
Ja luntakin vielä tulee taivaan täydeltä seuraavat 2-3vuorokautta....
Uusi vika; alkoi kuulua ääntä kuin joku hihna vinkuisi. Moottori ei meinannut pysyä käynnissä, varsinkin kun vaihtoi vaihdetta.
Välillä piti kaasua painaa kun starttas että lähti käyntiin.
Kerran sammuessaan oli hidas vaihde päällä niin polle nitkahti taaksepäin.
Onko kenelläkään hajua mikähän tämä vika nyt on?
Alkaa menemään huumori tämän Pollen kanssa. Eihän tällä uskalla lähtiä mihinkään kauas kun ei tiiä mikä seuraavaksi poksahtaa.
Ja luntakin vielä tulee taivaan täydeltä seuraavat 2-3vuorokautta....
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Variaattorin koppa kannattaisi avata ja tarkastaa, että siellä kaikki OK.fisherman kirjoitti:Jaahas. Uusi vika; alkoi kuulua ääntä kuin joku hihna vinkuisi. Moottori ei meinannut pysyä käynnissä, varsinkin kun vaihtoi vaihdetta.
Välillä piti kaasua painaa kun starttas että lähti käyntiin.
Kerran sammuessaan oli hidas vaihde päällä niin polle nitkahti taaksepäin.
....
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Vähän yhteenvetoa 500 HO:sta: Ajoa tullut n. 100 h / vuosi, eli nyt yli 200 h mutta alle 300 h. Kilometrejä ei hirveästi ole. Käyttö lähes täysin joko aurausta tai kuormien vetoa. Auraus vaativissa oloissa reilun kilometrin matkaa, epätasainen ja jyrkkämäkinen pikkutie. Puukuormat sillä periaatteella, että tosikuormille on omat laitteet, esim. Ponsse. Kertyyhän sitä painoa silti välillä aika tavalla.
Lisävarustuksena on kahvanlämmittimet, peukalonlämmitin, tuulisuoja, etu- ja takakaiteet, takaboksi, kaksi pyöreää ledivaloa edessä ja yksi takana. Puskulevy Cycle County 152 cm. Ja vinssi on luonnollisesti. Kaikki ovat olleet hyödyllisiä. Vaatimaton laturi ja pieni akku estävät kaikkien yhtäaikaisen käytön. Alkuperäinen akku on kyllä edelleen toiminut.
Ilmenneet viat: uutena varoitusvilkkukatkaisin toimi vaihtelevasti, piti uusia. Sitten kun sai katkaisimen kuntoon, niin peräkärryn kanssa varoitusvilkut polttivat myöhemmin sulakkeen, eli sulake oli mitoitettu väärin. Huollot tehty ohjekirjan mukaan liikkeessä. Ei moitittavaa.
Samaa käyttöä oli aiemmin jäykkäperäisellä Hondalla (FE). Siihen verrattuna maavara on parempi, aito neliveto auttaa tarvittaessa, käynnistyvyys yhtä hyvä kesät ja talvet, polttoaineen kulutus hieman suurempi. Variaattorivehkeen käyntiääni on karkeampi. Toisaalta variaattori toimii aina, kesät ja talvet. Hihnoja ei ole mennyt, mutta yksi on kyllä mukana varalla. Kilpimalli tuo paljon uusia käyttömahdollisuuksia.
FE ei tykännyt kovista talviaurauksista ja pisti aina välillä lakon päälle. Nappivaihteet on ok kesällä, mutta ei talvipimeällä edestakaisessa aurailussa. Ainakin Polariksen kaasarimallissa variaattorin hihnan voi tarvittaessa myös vaihtaa maastossa, mutta FE:tä ei niin helposti kunnostele ainakaan meikäläisen osaamisella.
Molemmissa Brandtin maahantuomissa laitteissa oli tuolloin surkeanpuoleiset käyttöohjekirjaset. Toivottavasti maahantuoja on nykyisin ottanut jo laadukkaamman linjan.
Lisävarustuksena on kahvanlämmittimet, peukalonlämmitin, tuulisuoja, etu- ja takakaiteet, takaboksi, kaksi pyöreää ledivaloa edessä ja yksi takana. Puskulevy Cycle County 152 cm. Ja vinssi on luonnollisesti. Kaikki ovat olleet hyödyllisiä. Vaatimaton laturi ja pieni akku estävät kaikkien yhtäaikaisen käytön. Alkuperäinen akku on kyllä edelleen toiminut.
Ilmenneet viat: uutena varoitusvilkkukatkaisin toimi vaihtelevasti, piti uusia. Sitten kun sai katkaisimen kuntoon, niin peräkärryn kanssa varoitusvilkut polttivat myöhemmin sulakkeen, eli sulake oli mitoitettu väärin. Huollot tehty ohjekirjan mukaan liikkeessä. Ei moitittavaa.
Samaa käyttöä oli aiemmin jäykkäperäisellä Hondalla (FE). Siihen verrattuna maavara on parempi, aito neliveto auttaa tarvittaessa, käynnistyvyys yhtä hyvä kesät ja talvet, polttoaineen kulutus hieman suurempi. Variaattorivehkeen käyntiääni on karkeampi. Toisaalta variaattori toimii aina, kesät ja talvet. Hihnoja ei ole mennyt, mutta yksi on kyllä mukana varalla. Kilpimalli tuo paljon uusia käyttömahdollisuuksia.
FE ei tykännyt kovista talviaurauksista ja pisti aina välillä lakon päälle. Nappivaihteet on ok kesällä, mutta ei talvipimeällä edestakaisessa aurailussa. Ainakin Polariksen kaasarimallissa variaattorin hihnan voi tarvittaessa myös vaihtaa maastossa, mutta FE:tä ei niin helposti kunnostele ainakaan meikäläisen osaamisella.
Molemmissa Brandtin maahantuomissa laitteissa oli tuolloin surkeanpuoleiset käyttöohjekirjaset. Toivottavasti maahantuoja on nykyisin ottanut jo laadukkaamman linjan.
-
- 4WD
- Viestit: 246
- Liittynyt: 25 Joulu 2010 14:45
- Mönkijä:: polaris sportsman 500 traktori
- Paikkakunta: salo
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
nyt 500km ajettu tiellä ja hyvältä tuntuu. valon katkaisian liitin tippunut jo kaksi kertaa ja oikean vilkun merkkivalo ei toimi. varusteita takalaatikko,lisävalot,led peruutusvalo ja tuulisuoja
Maataloustraktori