Mikä auttais tähän(eli mitä tarttis nyt tehdä)?

Joo Pollen oma hihna on paikoillaan.jaket kirjoitti:siellä etuvariaattorin tyvessä on se yksisuuntalaakeri, jossa hihna lepää kun kone on tyhjäkäynnillä. joskus kun hihna hajoaa, niin hihnan romua menee sinne laakeriin ja se jumittaa ja se vie sitten eteenpäin vaikka ei pitäisi.
voi kyllä olla linjausjuttukin, mutta ei pitäisi olla 500:Sessa niin ongelmallinen kuin 800:Sessa.
se laakeri pitäisi siis pyöriä vaan toiseen suuntaan ja toiseen ei.
laitoitko orggishihnan? tarvikkeissa voi olla pituus /leveys eroja, nekin voi vaikuttaa ja vetää tarpeettomasti.
Noi kumit tuli tsekattua silloin,kun remmiä vaihdoin ja ehjiltä näyttivät,mut ei kait auta muu kuin tsekata toi linjaus.vaughan kirjoitti:Variaattorin linjaus viturallaan, veikkaan minä.
Katsopa jos noista seuraavista topikeista löytyis apua.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... it=linjaus
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... it=linjaus
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... it=linjaus
Ton tuuletusputken kanssa tuli "maksettua oppirahat"eli en heti huomannut putsata sitä,mutta kun pauke ja rytke alkoi heti 200m jälkeen,niin ei auttanut muuta kuin purkaa uusiksi ja tutkia mikä mättää,no sieltähän reilu pari kourallistaMaintenanceman kirjoitti:Sitä hajonneen remmin kumiputua kulkeutuu helposti variaattorikopan tuuletusputkeen josta sitä voi aikaa myöten putoilla kopan sisään aiheuttaen ongelmia, puhdistitko tuuletusputken huolellisesti?
Linjaus noissa viis satasissa harvoin muuttuu, se yksisuuntalaakeri kun takkuaa niin laite yrittää hiipiä eteenpäin koko ajan.
EBS järjestelmä vaatii tuon laakerin (moottorijarru) ja hihnan pitää olla "kireällä" toisin kuin ilman EBS järjestelmää olevissa.
No joo, jokunen noita nähty niin täytyy sanoa että se pahuksen putu menee kyllä ihan joka paikkaan, sotkee myös sen yksisuuntalaakerin helposti.FinnMack kirjoitti:Ei tuon kumiputun pitäisi juurikaan auheuttaa ongelmaa kytkimessä jos sitä aiemman hihnarikon takia
putoaa takaisin varikoppaan..
Täytyy muistaa että kytkin varin kanssa pyörii niin kovilla kierroksilla että ne sinkoilee pois sieltä.
No tässä kävi juuri noin,että maahantuoja pesee kätensä täysin=ei korvaa,eikä tule vastaan yhtään ja liikekin/huolto ilmoitti,että hinnat kuuluvat johonkin B kategoriaan,jolloin ei voi yhtään alentaa hintoja tai tulla vastaan asiassa.Kyllä toi kuluttaja-asiamiheen yhteyden otto on ollut mielessä,mutta vielä ei ole luuriin tullut tartuttua.Eniten ihmettelen tuota maahantuojan jyrkkää kantaa,kun heti sanotaan,että ei ja takuun loppumisesta,kun ei ole kulunut,kuin toi n.2kk ja on vielä lajissaa ensimmäinen tapaus Polariksen mönkissä(näin huoltomies ilmoitti asian ,miten Brandt oli sen ilmoittanut hänelle ja ei hänkään ollut vastaavaa nähnyt)ToniR81 kirjoitti:Joo kannattaa aina kysellä ja katsella, jotkut huoltopaikat tekee remontit asiakkaan osilla, jotkut ei. Jotkut valmistajat tulee vastaan vähän takuun jälkeen sattuneissa vioissa, maksamalla osan osista tms osa taas ei.... Ja jos maahantuojalta on saatu väärää tietoa, kannattaa kysäistä asiaa kuluttajaasiamieheltä. Kunhan on ensin jutellut kaikessa rauhassa myyjän kanssa asiasta. Vaikka takuuta ei siis värin annettujen ohjeiden takia olisikaan, olisi varsin kohtuullista että myyjä tulisi hinnoissa vastaan. Tosin jotkut vain pesevät kätensä ja toivottaa hauskaa loppuelämää.