Glacier III

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
mä-oon-maalta
Noppeli
Mönkijä:: Polaris SP 500 efi traktori

Glacier III

Viesti Kirjoittaja mä-oon-maalta »

Onko kenelläkään jo kokemuksia Glacier III -kiinnityksestä ja lumilevystä. Onko järkevä hakinta Polaris SP 500 efi traktoriin? Onko helppo asentaa?
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Re: Glacier III

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

mä-oon-maalta kirjoitti:Onko kenelläkään jo kokemuksia Glacier III -kiinnityksestä ja lumilevystä. Onko järkevä hakinta Polaris SP 500 efi traktoriin? Onko helppo asentaa?
Jos mahdollista niin kannattaa ottaa keskiasenteinen malli, eli se jossa työvälinerungon kiinnitys on mönkijän pohjassa. Sillon tulee työntö suoraan puskulevylle eikä ns. yläkautta niinkuin glacier 2 oli, monella on ollut murheita kestämisen kanssa ainakin tuon glacier 2 etukiinnityksen kanssa. Kaverillakin oli tuo edeltäjämalli 2 kertaa vahvistehitsattavana kun ei tahtonut kestää.

Mutta kovastihan tuota 3:sta mainostetaan paremmaksi ja kestävemmäksi. Tuota uutukaista saa suoralla sekä sivuilta levenevällä levymallilla.
Venttiili
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Venttiili »

Omaan uuteen xp 550:seen tuli 152 cm leveä Glacier III mallin lumilevy. Kiinnitys on runkoon koneen alle ja on jäykkä. Puskulevy on helppo ottaa pois ja asentaa uudelleen paikoilleen. Se ei vie kuin n. 1 min verran aikaa. Levyn voi säätää sivulle päin heittäväksi kahteen asentoon, toimii hyvin, koska levyn yläreuna on "V"-mallinen. Minä olen ollut erittäin tyytyväinen tähän malliin. Aika näyttää kuinka tuo ratkaisu kestää vääntöä ja työntöä- näyttäisi tukiraudat olevan jämäkkää tavaraa.
mä-oon-maalta
Noppeli
Mönkijä:: Polaris SP 500 efi traktori

Viesti Kirjoittaja mä-oon-maalta »

No nyt mullakin on asennettu Pollen lumilevy Glacier III kiinnityksellä.
Joten tässä taas aloittelijan tyhmä jatkokysymys: Voiko lumilevyn jättää yläasentoon vinssin varaan, kun jättää Pollen talliin lumitöiden jälkeen? Kuormittaako tämä vinssiä mekaanisesti?
Polle niiaa selvästi (jouset painuu), kun levyn nostaa ylös.
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Itse en jätä levyä koskaan yläasentoon tallissa, etujousitukselle tulee ylimäärästä taakkaa, vinssillekään tuskin hyvää tee pidemmän ajan kuluessa....
Vastaa Viestiin