Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Näyttää aivan siltä kuin "kokeneempi" asentaja olisi heittänyt osat paikoilleen näyttääkseen "oppipojalle" kuinka homma tehdään ja käskenyt lisäämään loput pultit ja kiristämään jo asennetut.... Mutta painanut kahvi tai joku päälle ja sen jälkeen kun on kysytty onko valmista niin "oppipoika" on tuumannut että juu, "kokenut" näytti miten se tehdään, tuo on valmis.
En vain ymmärrä moista, miten voi olla jossain välissä niin kova kiire että pultteja puuttuu tai on löysällä... Eihän nämä mitään rolsseja tietysti ole, mutta käsityötäkin kuitenkin on mukana, eikö ole olemassa enää sellaista ammatti ylpeyttä? Missään ammatissa? Sähkö asentajat asentaa katkaisijat ja pistorasiat vinoon, putkimiehen jäljiltä liitoksissa roikkuu hamppua tai teflonia, muurarin jäljiltä seinä on valmiiksi rapattu vaikka piti olla tiilipintaa, dösäkuskit rikkoo autoaan joka nurkasta kaiken aikaa.... Ja mikä ihmetyttää eniten on se että miksi ihmiset ei vaadi sellaista jälkeä kuin luulisi saavan. Tiedän toki sen että hinnat on kaikessa poljettu varsin alas ja katteet on mitä on, mutta luulisi olevan halvempaa tehdä kerralla kunnolla kuin korjailla jälkiään. Tietysti kun hutiloiva työmies kohtaa välinpitämättömän asiakkaan niin "kaikki voittaa"....
En vain ymmärrä moista, miten voi olla jossain välissä niin kova kiire että pultteja puuttuu tai on löysällä... Eihän nämä mitään rolsseja tietysti ole, mutta käsityötäkin kuitenkin on mukana, eikö ole olemassa enää sellaista ammatti ylpeyttä? Missään ammatissa? Sähkö asentajat asentaa katkaisijat ja pistorasiat vinoon, putkimiehen jäljiltä liitoksissa roikkuu hamppua tai teflonia, muurarin jäljiltä seinä on valmiiksi rapattu vaikka piti olla tiilipintaa, dösäkuskit rikkoo autoaan joka nurkasta kaiken aikaa.... Ja mikä ihmetyttää eniten on se että miksi ihmiset ei vaadi sellaista jälkeä kuin luulisi saavan. Tiedän toki sen että hinnat on kaikessa poljettu varsin alas ja katteet on mitä on, mutta luulisi olevan halvempaa tehdä kerralla kunnolla kuin korjailla jälkiään. Tietysti kun hutiloiva työmies kohtaa välinpitämättömän asiakkaan niin "kaikki voittaa"....
- apo
- 6WD
- Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
- Viesti:
Tämä oli hyvin sanottu, samaa olen kanssa monesti ihmetellyt.ToniR81 kirjoitti:En vain ymmärrä moista, miten voi olla jossain välissä niin kova kiire että pultteja puuttuu tai on löysällä... Eihän nämä mitään rolsseja tietysti ole, mutta käsityötäkin kuitenkin on mukana, eikö ole olemassa enää sellaista ammatti ylpeyttä? Missään ammatissa? Sähkö asentajat asentaa katkaisijat ja pistorasiat vinoon, putkimiehen jäljiltä liitoksissa roikkuu hamppua tai teflonia, muurarin jäljiltä seinä on valmiiksi rapattu vaikka piti olla tiilipintaa, dösäkuskit rikkoo autoaan joka nurkasta kaiken aikaa.... Ja mikä ihmetyttää eniten on se että miksi ihmiset ei vaadi sellaista jälkeä kuin luulisi saavan. Tiedän toki sen että hinnat on kaikessa poljettu varsin alas ja katteet on mitä on, mutta luulisi olevan halvempaa tehdä kerralla kunnolla kuin korjailla jälkiään. Tietysti kun hutiloiva työmies kohtaa välinpitämättömän asiakkaan niin "kaikki voittaa"....
Kyllä oli maahantuojalla selittelyä. Mutta heidän mielestään on luovutushuolto tekemättä. Sama missä vinssi on asennettu, onhan se koko värkki tehty tehtaalla, ja luovutushuollossa pitäisi viimeistellä. Kyllä vi...ttaa 

Jos tehtaan moka niin maahantuojahan korjaa viat ja laskuttaa tehdasta, hommassa ei pitäisi olla mitään epäselvää tai ongelmaa. Mutta jos vika onkin maahantuojassa, selittelyn ymmärrän, koitetaan saada ainakin puheissa virhe muiden harteille. Mutta onko kone siis kunnossa ja palvelee käyttäjäänsä ilman irtoruuvi vanaa?
En ole vielä ajanut metriäkään, vien viikonloppuna luovutushuoltoon, kesäpaikan huoltopisteeseen. Sain ennen ostoa hyvän vinkin osta sellainen kone jonka huolto on käyttöpaikan lähellä 

-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
Teflonit ja muut putkimiesten mielipiteet lakaistu maton alle. Jatketaan ja pysytään vastedes otsikon aiheessa.Kiitos!
Nyt on Polle "luovutushuollossa" huoltokaveri ihmetteli, kun luovutushuollon lista oli hyuoltokirjan viimesellä sivulla putipuhtaana, ei ruksin ruksia, eikö tuo ole oikeastaan rikos? Nyt kyllä alkaa tuntua että on myyjällä kanttia, täytyy kysästä mikä selitys löytyy. Onneksi on tuollanen huoltopaikka mökkipaikkakunnalla, että toimii viikonloppuna, sain pollen silälle ja ensiviikolla tulee huolto tehtyä ja saan taas lauantaina ajoon
Sama toimii auton kanssa samalla paikkakunnalla.

- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
Kannattanee varmaan selvittää se luovutushuolto, tosin uskoisin että se on siihen tehty myyjän toimesta, ei kait sitä laitetta voi ilman öljyjä yms luovuttaa asiakkaalle
Mutta musta valkoisella on hyvä myös huoltojen suhteen.

Mutta musta valkoisella on hyvä myös huoltojen suhteen.
Tuleeko koneet öljyttömänä maahan, onhan siellä tehtaalla laitettu jotakin öljyä, mutta myyjät luottaa siihen että asiakas on tyhmä eikä tutki mitä on tehty tai jätetty tekemättä.
Kyllä ne laitteet öljyttynä tehtaalta tulee, jotkut myyjäliikkeet tekee paremman huollon ja toiset ei. Kun omaa mönkijää etsistekin niin ainakin artic cattiin olis tullut pakollisena kylkiäisenä maksullinen huolto mitä ilman ei konetta olisi kaupasta suosiolla saanut. Olisi pitänyt sisällään joidenkin johtojen niputuksen, isomman akun vaihdon, öljyjen vaihdon koneeseen ja mahdollisten lisävarusteiden asentelun. Muistaakseni 180€ olis ollut huollon hinta. En sitä pitänyt huonona ajatuksena, rahalla kumminkin jotain saa, ainakin paremmat öljyt ja akun.... Mutta muut myyjät eivät puhuneet mistään sen suuremmista huolloista, eka öljynvaihtohan tulee aika äkkiä vastaan kaikissa laitteissa, tai ainakin suositellaan tekemään melko tuoreena. Lähinnä siksi että tehtaan öljyn on meidän seudulle yleensä huonot ynnä sitten koneen sisäänajosta tulevan pienen metalli möhnän takia.
Mutta kyllä myyjältä kovasti kyselisin että kuinka on näin toimittu tässä hommassa ja miksi huoltokirja on täyttämättä. Sen enempää tietämättä tai tuntematta niin tuntuu kyllä että tässä on taas kyseessä sellainen myyjä jota kiinnostaa vain raha, ei asiakkaan tai laitteet. Ja se on aina huonosta. Itse ostan mielummin sellaiselta myyjältä tuotteet joka ei tingi hinnasta, mutta osaa kertoa laitteesta myös ne huonot puolet ja katsoo että kaikki on niinkuin kuuluu ja pitää. Vielä jos myyjän kanssa pääsee hinnoista sopuun, alkaa homma olemaan täydellistä. Tälläisen myyjän luo menee mielellään toistekkin tekemään kauppoja. Jos taas myyjä vain myy ja kehuu tuotettaan eikä oikein tunnu tietävän mistään(kuten erä mönkijän myyjä jonka vastaus oli lähes kaikkiin kyselyihin tuotteesta: mutta kun tämä on euroopan myydyin tieliikenne mönkijä. Tällä arkumentilla laite on hyvä metsässä, tiellä, mudassa, työtätehdessä ja vielä kestäväkin, kaupat jäi tekemättä) jää kaupat monesti tekemättä. Taas ollaan siinä että missä on se ammattiylpeys, miksi myyjät ei voi olla rehellisiä tuotteistaan mitä myyvät ja näin luoda hyviä asiakas suhteita. Jos joku kysyy hyvää konetta puutöihin niin onhan se vähän väärin jos myyjä tarjoaa ainoaksi vaihtoehdoksi edustamaansa takaveto mallia, eikä osaa sanoa että tämä laite ei sovi kyseiseen hommaan...
Mutta kyllä myyjältä kovasti kyselisin että kuinka on näin toimittu tässä hommassa ja miksi huoltokirja on täyttämättä. Sen enempää tietämättä tai tuntematta niin tuntuu kyllä että tässä on taas kyseessä sellainen myyjä jota kiinnostaa vain raha, ei asiakkaan tai laitteet. Ja se on aina huonosta. Itse ostan mielummin sellaiselta myyjältä tuotteet joka ei tingi hinnasta, mutta osaa kertoa laitteesta myös ne huonot puolet ja katsoo että kaikki on niinkuin kuuluu ja pitää. Vielä jos myyjän kanssa pääsee hinnoista sopuun, alkaa homma olemaan täydellistä. Tälläisen myyjän luo menee mielellään toistekkin tekemään kauppoja. Jos taas myyjä vain myy ja kehuu tuotettaan eikä oikein tunnu tietävän mistään(kuten erä mönkijän myyjä jonka vastaus oli lähes kaikkiin kyselyihin tuotteesta: mutta kun tämä on euroopan myydyin tieliikenne mönkijä. Tällä arkumentilla laite on hyvä metsässä, tiellä, mudassa, työtätehdessä ja vielä kestäväkin, kaupat jäi tekemättä) jää kaupat monesti tekemättä. Taas ollaan siinä että missä on se ammattiylpeys, miksi myyjät ei voi olla rehellisiä tuotteistaan mitä myyvät ja näin luoda hyviä asiakas suhteita. Jos joku kysyy hyvää konetta puutöihin niin onhan se vähän väärin jos myyjä tarjoaa ainoaksi vaihtoehdoksi edustamaansa takaveto mallia, eikä osaa sanoa että tämä laite ei sovi kyseiseen hommaan...