Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
ojankyntäjä
Noppeli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojankyntäjä »

jaket kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=q0Stv5PtcwU

onko ääni tämmöinen. tuolla on muutamia vinkkejä, veikkasivat ruiskusuuttimia.

mutta onko se 600 versio ruisku, ei taida olla.
Voin ainakin sanoo ettei tule suuttimista.mulla se ääni on meinaan juuri tuo sama.aivan saletisti.ja on kaasarikone.kuuntelin sitä köyhän miehen stetoskoopilla eli ohut puutikku,peukalonvahvunen tasasilla päillä,toinen pää korvaan ja toinen koneen kylkeen ni variaattorista se tulee tuo kalkatus.paitsi että nyt se on ollu aivan hiljaa siitä saakka ku aloin asiaa täältä kyselee.mikähän siellä vois olla hölläs?
sf-atv
Tracks
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Viesti:

Re: Uusi 400HO Sportsman - Etuperä kollottaa

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Zeik kirjoitti:Eipä ole aikaisempaa kokemusta moisista värkeistä, joten käännytäänpä tänne asiantuntijoiden puoleen. Mikähän mahtaa olla syynä, kun pakasta vedetystä Pollesta kuuluu omituista ujellusta/vinkumista noin 30-40 km/h nopeuksissa? Itse veikkaisin äänen tulevan etuperästä. Onko kyseessä ko. mallin ominaisuus, vai pitäiskö alkaa huolestumaan? Öljyt tsekattu luovutushuollon yhteydessä. Muilla vastaavia kokemuksia?
Ainakin variaattori hihnoineen voi pitää tuollaista ääntä ihan normaalistikin, ei siellä vikaa tarvitse olla.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
jaket
6WD
Mönkijä:: polle 800EFI

Viesti Kirjoittaja jaket »

ojankyntäjä kirjoitti:
jaket kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=q0Stv5PtcwU

onko ääni tämmöinen. tuolla on muutamia vinkkejä, veikkasivat ruiskusuuttimia.

mutta onko se 600 versio ruisku, ei taida olla.
Voin ainakin sanoo ettei tule suuttimista.mulla se ääni on meinaan juuri tuo sama.aivan saletisti.ja on kaasarikone.kuuntelin sitä köyhän miehen stetoskoopilla eli ohut puutikku,peukalonvahvunen tasasilla päillä,toinen pää korvaan ja toinen koneen kylkeen ni variaattorista se tulee tuo kalkatus.paitsi että nyt se on ollu aivan hiljaa siitä saakka ku aloin asiaa täältä kyselee.mikähän siellä vois olla hölläs?
kytkin kolistaa monissa vehkeissä. esim variaattorissa on se kolmiosysteemi ja siitä on välykset siihen koriin. tyhjäkäynnillä se naputtaa niitä välyksiään. koneen pyörintänopeushan ei ole tasainen, vaan varsinkin tyhjäkäynnillä kone kiihtyy työtahdissa ja hidastaa puristustahdissa ihan saman kierroksen aikana. Tämä saa kytkimen klopsumaan kun se jatkuvasti kiihtyy ja hidastuu.

moottoripyörissä voi vähän vastaavaan kolinaa kuulua, mutta niissä sen voi kokeilla, kun painaa kytkinkahvaa, niin se loppuu. ja kytkin on öljyssä yleensä, joka vaimentaa sitä välysten paukutusta. pollen kytkin on kuivana ja vain ohut muovikoppa päällä.

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
samimak
Noppeli

Viesti Kirjoittaja samimak »

Semmoinen ongelma 325 magnum tuuletin pyörii koko ajan virta päällä.Missähän vika.Kuinkahan sen lr60 laatikon sais mitattua että onko se sökö
olli.k
4WD
Mönkijä:: polaris sportsman 500 traktori

Viesti Kirjoittaja olli.k »

mitäköhän kävi ku olin ajelemassa niin hävis tehot. kierrokset ei nouse yli 5000 ja hyytyy mäkeen. rajoitin oli poissa päältä kun ajoin. ja malli 500sp ruisku rattori :cry:
Maataloustraktori
gaz
2WD
Mönkijä:: unimog 416

Viesti Kirjoittaja gaz »

samimak kirjoitti:Semmoinen ongelma 325 magnum tuuletin pyörii koko ajan virta päällä.Missähän vika.Kuinkahan sen lr60 laatikon sais mitattua että onko se sökö
mulla pyöri 335 sportsmanissa miten sattu ja vilkutteli sitä ylilämpö valoo oli anturivika.
jakki

uusi polaris rupesi ampumaan???

Viesti Kirjoittaja jakki »

Uusi traktori 500 rupesi ampumaan missä vika?
Poistin kuristuksen ja ajelin muutaman tunnin kaikki ok!
Mutta! Ajoin hetken päästä pienellä pakkasella vähän lujempaa ja rupesi ampumaan kun
helppasin kaasun ja sitten tyhjäkäynnillä hirveetä supsutusta. Ajoin takaisin pienellä puolellaja kun pääsin takaisin
kaikki toimisi normaalisti.
Illalla taas testaamaan kaikki pelasi normaalisti.
Seuraavana aamuna mukuloiden kanssa ajelemaan kaikki pelasi hetken sitten sama juttu??
MISSÄ VIKA?? 10 tuntia ajettu onko vettä jossain vai jäätyikö vai mikä?
bondegard
Noppeli

500efi -11 tyhjäkäynti ongelma

Viesti Kirjoittaja bondegard »

Tänään mun 500efi hävis tyhjäkäynti.Kahden tunnin vian etsintä tuotti tuloksen.Imusarjan toinen pultti puuttui M8*20mm.
Zonkkis
3WD
Mönkijä:: Renegade xxr800

Viesti Kirjoittaja Zonkkis »

Kertokaas joku mikä on.... Kun olin ajelemassa ja kotiin palatessani takavalot eivät toimineet. :( Edessä paloi valot mutta kun laittoi parkit niin oli pimeetä. Sulakeet katoin jo etuboksin alta.... löytyykö niitä lisää? :roll:
Kyseessä siis -09 EFI Traktori
astalo
6WD
Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o

Viesti Kirjoittaja astalo »

varmaan polttimot ja niiden liittimet katoit jo. Jos ovat ehjät ja liittimet kiinni niin eikun johtoja pitkin seurailemaan mihin virta katoaa. tuleekos niille virta jonkun kytkimen kautta traktorissa?
Otra
6WD
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo

Viesti Kirjoittaja Otra »

Hola!

Osaisiko kukaan kertoa että onko Scrambler 500 -07 ja Sportsman 500 H.O -07 koneen osalta kuinka samanlaisia? Entä onko ohjausboksi/jännitteensäädin samanlainen?

Vertailin http://www.cheapcycleparts.com sivustolta niin sylinteri on samanlainen mutta esim. staattoria se ehdottaa vain 2011 eteenpäin olevasta Scramblerista kävisi SP:n.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Oskuuu^
2WD
Mönkijä:: Traktori Sportsman 500 EFI -11

Re: 500efi -11 tyhjäkäynti ongelma

Viesti Kirjoittaja Oskuuu^ »

bondegard kirjoitti:Tänään mun 500efi hävis tyhjäkäynti.Kahden tunnin vian etsintä tuotti tuloksen.Imusarjan toinen pultti puuttui M8*20mm.
Et oo ainoo jolta pultti pyöriny matkoihinsa :D mulla on kans sama mönkiä ja jätti kivasti tonne keskustaan 25 kilometrin päästä kotoa..... :twisted:

**PROBLEM**Mulla hävis kanssa ihan kesken ajon niin tehot ?!? ei kierrä kun 5000 ja kun painaa kaasun pohjaan kone "tukehtuu" ja sama on kun yrittää kiihdyttää vaikka kuinka rauhallisesti niin tukehtuu... Tietylllä kaasulla vain toimii ?!? . Kuulostaa samalla ongelmalle mikä on ollillakin.. Kyseessä siis myös Sportsman 500 efi -11 Raktori.
Viimeksi muokannut Oskuuu^, 24 Tammi 2012 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hannut
2WD

Viesti Kirjoittaja hannut »

Taitaa olla Pollessa pultit löysässä jo tehtaalta lähtiessä :shock:
Oskuuu^
2WD
Mönkijä:: Traktori Sportsman 500 EFI -11

Viesti Kirjoittaja Oskuuu^ »

Problen solved Sähköne rajotin oli jumissa ... :D
olli.k
4WD
Mönkijä:: polaris sportsman 500 traktori

Viesti Kirjoittaja olli.k »

Zonkkis kirjoitti:Kertokaas joku mikä on.... Kun olin ajelemassa ja kotiin palatessani takavalot eivät toimineet. :( Edessä paloi valot mutta kun laittoi parkit niin oli pimeetä. Sulakeet katoin jo etuboksin alta.... löytyykö niitä lisää? :roll:
Kyseessä siis -09 EFI Traktori
kannattaa kattoo että valon katkaisiassa siinä mittarin vieressä on liitin kunnolla kiinni. mullaki hävinny lälillä valoja mutta sieltä saanu takas.
Maataloustraktori
Vastaa Viestiin