Sportsmanin viritys

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
Zonkkis
3WD
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Kesä 2011 10:38
Mönkijä:: Renegade xxr800
Paikkakunta: SUUR-KOUVOLA

Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja Zonkkis »

Miltä tämä kuulostaa :?:

Kestääkö 500cc polle isompaa sylinteriä ja turboa? :roll:
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Jos dinlin 450 (polaris predator 500 alakerta) kestää turbaanin. niin eiköhän tuokin.. Voimansiirrosta ei ossaa kyl sanoa. Etuperä saattaa antautua? Varmaan kytkinkiteillä yms. sais sitä voimantuntua helpommin, halvemmalla ja luotettavimmin.

Idean järkevyydestä ei ossaa sanoa juuta eikä jaata. Vähän utopistiseltä kuulostaa, ainakin traktorissa tämmönen kokoonpano. Olishan se erilainen. Makuasia.. Jos tykkää ni sitte.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja jaket »

kysymys kuuluu, kestääkö 800:nen sitä.

oikeesti näistä on moottoripyöräpuolella väännetty useita vuosia, ja alle maksimikuutimallia ei kannata turbottaa. Tavoite on teho, joten miksei lähtisi isoimmaista lähtökohdasta liikkeelle.

Itse asiassa ihan oikeisiinkin traktoreihin asennetaan turboja lisätehon toivossa. Eikä niillä huippuja haeta vaan tehoa.
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

jaket kirjoitti: Itse asiassa ihan oikeisiinkin traktoreihin asennetaan turboja lisätehon toivossa. Eikä niillä huippuja haeta vaan tehoa.
Kyseinen laite nyt sattuu olemaan puolilitranen bensatraktori, joten ei mun mielestä ihan täsmää vertauskuva, vaikkakin samaan lopputulokseen, tehonlisäykseen päästäisiinkin. Sikäli huono vertauskuva.

Tää lähtökohta on muutenkin hiukan siinä ja tässä... 500cc--->xxx(x)cc--->ahdetuksi...

Konetta kokonaisuudessaan isommaksi ja miettii sitte uusiksi tehontarvetta. Toki pikkupuhallinkin pikkukoneessa hieno olis.

Eli jos ketjun aloittaja on kyllästyny tehon puutteeseen niin, niin pikku koneen voisi suoraan ahtaa tai sitten vaihtaa suoraan isompikoneiseen laitteeseen ja sitä sitte myöhemmin viritellä jos tehon puute vaivaa..

Samapa tuo toisaalta on, mitenkä nopeasti se traktori neljäänkymppiin kiihtyy.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Zuikki
Tracks
Viestit: 950
Liittynyt: 24 Elo 2005 17:34
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

[quote="jaket"]kysymys kuuluu, kestääkö 800:nen sitä.

quote]

Eikös sitä täällä ole 800 sp joku kokeillut turbottaa jos en väärin muista (n. 5vuotta sitten)
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Kaverin polarikseen laiteltiin tehoputki paikoilleen, kyseessä on 500:nen ruiskumalli (Sportsman)

Kysymys: Voiko tollasen teharin laittaa ihan noin vaan kiinni, meneekö seokset laihalle ruiskumallissa vai pitääkö heti hommata muita lisäkilkkeitä esim. power commanderia yms ? Putki on nyt kiinni ja ajettu useampi tunti, laite toimii ihan normaalisti, ei pauku, käyntiäänet on normaalit yms.. Ainakaan ulkopuolisia merkkejä laihalla käymisestä ei ole.
Ilmanputsari on toistaiseksi myös vakio.

Laitetta on tarkoitus "piristellä" pikkuhiljaa, aina kun lompakko antaa myöten :wink:
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Minkäslainen tehoputki sinne löysi tiensä? Ja mitä persdyno kertoo, tuliko huimaa lisätehoa :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:Minkäslainen tehoputki sinne löysi tiensä? Ja mitä persdyno kertoo, tuliko huimaa lisätehoa :)
Lisätehoista en osaa sanoa mitään kun en laitetta omista. CRD:n slipari sinne asenneltiin.

Testilenkin kävin ajamassa ja totesin jotta ainakin kiihtyy ja kulkee kovemmin kuin 500: honda :lol:
Avatar
3Pyörä
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 06 Helmi 2007 13:40
Mönkijä:: RZR XP Turbo EPS
Paikkakunta: Espoo

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja 3Pyörä »

Zuikki kirjoitti:
jaket kirjoitti:kysymys kuuluu, kestääkö 800:nen sitä.

quote]

Eikös sitä täällä ole 800 sp joku kokeillut turbottaa jos en väärin muista (n. 5vuotta sitten)
Taitaa olla sama kone kuin rzr 800:sessa ja niihinhän saa turbo kittejä ja ovat varsin kestäviä senkin jälkeen.
Espoon moottorikerho, Uudenmaan Mönkijät ry, FJDC, Mad Moose Racing.

Honda ATC 250ES
Vallu
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Elo 2009 13:54
Mönkijä:: Loparis
Paikkakunta: K:nummi

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mistäs noita viissatku Portsmaniin sopivia CRD slipareita kannattaa Suomesta kysellä?
ViiMax kirjoitti:
All-Terrain Vehicle kirjoitti:Minkäslainen tehoputki sinne löysi tiensä? Ja mitä persdyno kertoo, tuliko huimaa lisätehoa :)
Lisätehoista en osaa sanoa mitään kun en laitetta omista. CRD:n slipari sinne asenneltiin.

Testilenkin kävin ajamassa ja totesin jotta ainakin kiihtyy ja kulkee kovemmin kuin 500: honda :lol:
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Vallu kirjoitti:Mistäs noita viissatku Portsmaniin sopivia CRD slipareita kannattaa Suomesta kysellä?
En tiedä suomesta, mutta tuo CRD QP2 (linkki alla) sopii aikas buenosti paikoilleen pienillä kiinnikkeiden muokkauksilla. Parhaseen lopputulokseen pääsee kun hommaa astetta pienemmän pakoputken ja vaimentimen välisen tiivisteen orkkiksen tilalle.
http://www.crd-international.com/Silenc ... &langue=Ww

Ja tässä sportsmaniin suoraan käyvä malli ilmeisesti ??
http://www.aktivmotors.com/produits/261 ... an-polaris

Ja ihme sinänsä mutta äänet polariksella tuolla pöntöllö on oikein sivistyneet, ei häiritse korvaan yhtään jos vertaa esim tgb blade jossa meteli jo noise killerillä oli jokseenkin huomiota herättävä :lol:
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja Skiri »

Itse joskus törmäsin Youtubessa Speedwerx/Hot Seat Performance -firman mainosvideoon, josta sitten päädyin heidän kotisivulle katsomaan omaan mönkijäiseen sopivaa sliparia ja sellainenhan löytyis.
Vallu
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Elo 2009 13:54
Mönkijä:: Loparis
Paikkakunta: K:nummi

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Jep tuo HSP tuntuis olevan kohtuullinen ainakin hintansa puolesta. Eikös se ole melkeimpä sama minkä viripöntön laittaa kunhan se on mahdollisimman avoin sekä pahaääninen :D

Orkkispönttö on jotenkin nuhaisen oloinen ja siinä on ikävä klangi. Tahtoisin kuulla selkeämmän papatuksen, vaikka sitten hieman lujemman.

BTW. Löytyykö Pollen sähköaivoihin mitään sellaista viriboksia (ei siis powercommanderia etc.), jolla muutetaan pelkästään kontrolliboksin ruiskukarttoja eikä se jää laitteeseen kiinni? Mä en jotenkin tykkää noista anturitietoa manipuloivista gadgeteistä. Periaate on lähtökohtaisesti mun mielestä vähän hassu.
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja jaket »

ainakin muistaakseni moottoripyörissä power commander 2:nen pelaa antureiden tietoja, mutta power commander 3 ottaa vastaan suoran pulssisuhteen suuttimen ohjauksesta ja sitten lisää tai vähentää tätä.
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
Jampax
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 04 Syys 2011 19:37
Mönkijä:: Sportsman 570 T3b -17
Paikkakunta: Kemi

Re: Sportsmanin viritys

Viesti Kirjoittaja Jampax »

Nostetaampa aihetta, kun tuo tallissa räppäily tuntuu kiinnostavan enemmän ku hangessa kaivaminen (ajaminen). K&N vaparia ja kytkinkittiä on tullu viilattua eri jousilla ja tuntus olevan säädöt sen puolesta kunnossa 28" kumeille, mutta...

Miettiny tuota 800efin putkea lähinnä kevennys mielessä, eikä haittais pieni äänten terävöityminenkään. Nykyset tuplavaimentajat kun painaa ihan kohtuudella, mieleen pyrkii ajatus yhdestä moottoripyörän vaimentajasta tai yleismallin auton pienikokoisesta pöntöstä. Onko porukalla kokemuksia omapatentti vaimentajista efi moottorin toimintaan?

Onhan nuita valmiitakin LeoVincejä saatavana mutta ei kiinnosta kokeilu mielessä tilata 600€ vaimentajaa :D
Mönkiminen avartaa... lompakkoa

Ex: Polaris Sportsman 500H.O-08, Bombardier 650DS -04, Polaris Sportsman 800EFi, Polaris Sportsman 500 H.O TL
Vastaa Viestiin