550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Tarviskohan vari vain, totaalisen puhdistuksen?
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

fia kirjoitti:UNOHDA KIIRE, UNOHDA KIIRE, UNOHDA KIIRE.....!!!! jos mahdollista niin käy koeajamassa mahdollisimman montaa eri konetta ja erimerkkisiäkin, siinä saat parhaan kuvan ominaisuuksista ja äänimaailmoista mitkä kuuluu asiaan. ja käy myös ajamasa liikkeissä uusia esittelykoneita joiden pitäisi olla taatusti kunnossa. jos löytyy viallisia osia niin ota oikeasti selvää että mitä osat ja korjaus maksaa, silloin on hyvä heittää faktat tiskiin myyjälle että miksi hinnasta pitää saada pois tämän verran.

ja ennenkaikkea jäitä hattuun kauppojen suhteen, hyviä ja huonoja yksilöitä tulee myyntiin aina lisää ja lisää. tämä(kään) ei ole planeetan ainoa xp joka on myynnissä.... jos käteiskauppaa olet tekemässä niin tee veret seisauttavia tarjouksia nopeasta kaupasta, sanot että tämä on viikon voimassa jos en ole muualta löytänyt. useissa tapauksissa alkaa puhelin soida muutaman päivän kuluttua että eiköhän aleta kaupantekoon kun kone seisoo käyttämättömänä riihen nurkalla....

ja kyllä näitä varmasti löytyy oikeasti vähän ajettuina ilman että on edes metsään viety, korkeintaan postilaatikolla käyty ja senkin mielellään kuivalla kelillä ettei kone likaannu. eli malttia etsintään ja "verkkoja pyyntiin" mutta unohda kiire, ota myös kaveri ( tai vaimo) rauhoittamaan mieltäsi koeajotilanteeseen. jos ymmärtää koneista vähääkään niin aina parempi.
Yhdyn täysin edelliseen kirjoittajaan mielipiteelläni. Itselläni ei ole aina maltti ollut mukana ja ketutus sen mukainen jälkeenpäin. Itserikotuille vehkeille ei voi muuta kuin hymyillä, mutta hyvä kuntoisena ostettu, joka osoittautuukin sonnaksi, niin silloin on huumori koetuksella...
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

gamo500 kirjoitti:
All-Terrain Vehicle kirjoitti:Polaris Sportsman 400 (455cm3) 5990€ uutena http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1287608
Polaris Sportsman 500 6490€ uutena http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1326279

Mieluummin ottaisin vaikka noista toisen, vaikka niistä tehostajat ja ruiskut taitavatkin puuttua.
Saisi kuitenkin uuden koneen ja takuun muutamaksi vuodeksi, että jos jotain hajoaa niin muuta kun
vie liikkeeseen ja käskee pistää kuntoon. Mutta toki jos tykkää puuhastella ja ottaa pieniä riskejä :)

Mikähän tämä sitten vielä on http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1345178
Mahtaisko olla yli vuotisia, mitäpäs se haittaisi.
Eivätköhän nuo ihan tämän vuotisia ole, joku perus syksyn kampanja vaan ettei niistä tule ylivuotisia :) http://www.polaris.fi/monkijat/monkijat ... -ho-forest
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Wagoner73 kirjoitti:Ehkä käyn testaamassa myös Honda Rinconin, sen olin laskenut myös sopivaksi vaihtoehdoksi itselleni.
Siittä sitten vaan. http://www.nettimoto.com/honda/rincon/1384974
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Tuo linkitetty Rincon bongattu ja aattelin, että ehkä keskiviikkona vois olla myyjään yhteydessä. Etten nyt ihan liika innokkaalta vaikuta, on myyjäkin ehtinyt ehkä miettiä, että tulikohan pyydettyä liikaa kun kukaan ei soita.. 8)

MUTTA sitten osui silmään tämä: http://www.nettimoto.com/polaris/xp/1356410
Varusteet ei tietenkään mene yksiin tuon otsikossa viitatun pollen kanssa, ja molemmissa jäisi jotain kivaa saamatta mikä toisessa taas olis ollut.
(ei ole aikaisemmin osunut silmään tuo ilmoitus kun olen rajannut max- hinnat 5000 - 6000 rahaan. Nälkähän tässä kasvaa, joten hain vaihteeksi ilman hintarajausta)

Sen verran tuli katsottua jenkkien youtube videoita missä kehuvat tuota 550 XP ESP:tä, että ainakin minuun ovat vaikuttaneet kuumetta nostattavasti.
Nythän olisi kaksi joista käydä kauppaa :twisted:
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Nätin näkönen kakstahti polle. :D Koetin itse ettiä "samanmallisia" ja hiukka ihmettelin kun ei millään meinannu lisää vastaavia löytyä. Mutta kuvien perusteella toi on tosi siisti, ellei kuvat sitte ole uudesta pelistä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Wagoner73 kirjoitti:Tuo linkitetty Rincon bongattu ja aattelin, että ehkä keskiviikkona vois olla myyjään yhteydessä. Etten nyt ihan liika innokkaalta vaikuta, on myyjäkin ehtinyt ehkä miettiä, että tulikohan pyydettyä liikaa kun kukaan ei soita.. 8)
Ei ehkä se paras taktiikka tuo. Mieti ensin mitä haluat ja käy koe ajamassa. Sitten kun tiedät ja sopiva osuu kohdalle niin ole valmis iskemään heti kiinni. Hyväkuntoiset, osuvasti hinnoitellut laitteet eivät kauaa myynnissä vanhene. Edellisen ostin puoli tuntia siitä kun ilmoitus tuli nettiin. Kaupat sovittiin puhelimessa. Enkä ollut edes ensimmäinen soittaja. Siihen mennessä kun seuraavana päivänä laitteen hain, oli myyjään puhelin ehtiä pärisemään vielä useeaan kertaan. Melko varmasti on tuosta Rinconistakin jo kauppaa käyty.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Jätin toistaiseksi myymälän "hyllylle" sen otsikon 550:n, jos lähtee muun matkaan niin toivotan onnea. Epäilen vahvasti, että sitä ei ole käytetty maahantuojan takaisinkutsun mukaisessa huollossa. Päättelin, että näkemäni irtonaisena muljuva alapallonivel liittyy juuri tuohon takaisinkutsussa mainittuun ongelmaan. Eihän sellainen korjaannu pelkästään sillä, että sen olkavarren mutterin kiristää! Toisaalta en kyllä osaa sanoa silmällä, että mikä polle on korjattu tuon takaisinkutsussa mainitun ongelman osalta maahantuojan toimesta ja mikä taas ei? Mutta nyt tuntui, että on liikaa kysymysmerkkejä ilmassa, ja kun sitä muutakaan huoltohistoriaa ei ole tiedossa.

Tarkoitin siis tätä takaisinkutsua: http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml10/10713.html

Jatketaan perehtymistä, onhan tässä viikon sisään tullut itselle hurjasti tietoa mönkkäreistä niin laitteina kuin harrastuksenakin :D
Pari kolme potentiaalista käytettyä on nyt kiikarissa, joten täytyypi aloittaa soittokierros kohta puoliin.
molarispönkijä
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Heinä 2012 10:25
Mönkijä:: Polle XP 550

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja molarispönkijä »

Jos ajelet Turussa päin niin mulla on 2010, 80h ajettu kyseinen laite(kohtalaisen tarkalla pidolla ;) ), voit tulla nuuskimaan. Ei ainakaan vielä myynnissä. Itse en vaihtaisi enää kuin ehkä nuukasti 850 malliin.

Olen ajellut ilman mitään ongelmia nuo tunnit, vaihtelevaa käyttöä. Poislukien tietysti ne takavetarit jotka naputtaa (vielä siis ehjät ja toimivat) ja joista aion mainita 100h huollossa, ovat kuulema tilanteen mukaan vaihdelleet takuuna ilman rikkoontumistakin..takuuta laitteessa vielä 2 vuotta..(vihko kunnossa ja tallessa)

Ainoa mitä ei ääneen kehtais sanoa mutta H merkkisissä laitteissa se ns.tiptronic on kyllä muikea verrattuna Pollen muusinuijaan..
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 19:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Itsellä oli jonkin aikaa 550 XP EPS, jolla oli ostohetkellä ajettu reilu 70h. Siinä ainakin variaattori otti terävästi kiinni kun painoi kaasua. Sai tarkkana olla jos yritti sievästi ajaa esim. suossa. Onnistui kyllä sekin ihan hyvin. Ja tyhjäkäynti oli omassa jotain 1700 r/min. Sekin oli käsittääkseni ihan normaali.

Kun vertaan variaattorin toimintaa 850 XP:hen niin tuntuu että siinä se ottaa pehmeämmin.

Ohjaustehostin on aivan mahtavan kevyt XP:ssä. Selvä ero esim. Can-amiin.

(Rinconin vaihteisto on omaa luokkaansa, pieni miinus vaan siinä kun siihen laittaa 28 renkaat niin meinaa tehot loppua ainakin umpihangessa. Jotku suosittelee välityksien vaihtoa jos renkaita laittaa isommaksi. Tällöin varmaan tehotkin riitää isommilla renkailla.)
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Wagoner73 kirjoitti:Jätin toistaiseksi myymälän "hyllylle" sen otsikon 550:n, jos lähtee muun matkaan niin toivotan onnea. Epäilen vahvasti, että sitä ei ole käytetty maahantuojan takaisinkutsun mukaisessa huollossa. Päättelin, että näkemäni irtonaisena muljuva alapallonivel liittyy juuri tuohon takaisinkutsussa mainittuun ongelmaan. Eihän sellainen korjaannu pelkästään sillä, että sen olkavarren mutterin kiristää! Toisaalta en kyllä osaa sanoa silmällä, että mikä polle on korjattu tuon takaisinkutsussa mainitun ongelman osalta maahantuojan toimesta ja mikä taas ei? Mutta nyt tuntui, että on liikaa kysymysmerkkejä ilmassa, ja kun sitä muutakaan huoltohistoriaa ei ole tiedossa.

Tarkoitin siis tätä takaisinkutsua: http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml10/10713.html

Jatketaan perehtymistä, onhan tässä viikon sisään tullut itselle hurjasti tietoa mönkkäreistä niin laitteina kuin harrastuksenakin :D
Pari kolme potentiaalista käytettyä on nyt kiikarissa, joten täytyypi aloittaa soittokierros kohta puoliin.
Valtuutetussa huollossa voi tarkastaa runkonumeron perusteella onko ko. takaisinkutsukampanja suoritettu laitteelle. Pallonivelet on kiinni tukivarressa lukkorenkaalla eikä kartiolla.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Myönnän, että minulla ei ole ihan hallussa nuo tekniset termit. Mutta tarkoitin sitä kiinnitystä jolla pallonivelen tappi on kiinni olkavarressa. Eikös se tappi ole(kaan) kartio?
Olen ymmärtänyt, että pallonivelet eivät ole irtoilleet tukivarsista, vaan nimenomaan olkavarresta.

Tähän vanhaan videoon törmäsin youtubessa (monet on tän varmaan jo nähneetkin) http://www.youtube.com/watch?v=Jqhfiph6lCg

ps: molarispönkijän kannattaa laittaa mulle viestiä privana asap, jos on tosissaan myyntiaikeissa?
Huomiseksi on jo sovittu yhdet polletreffit ja sen jälkeen saatan hyvinkin olla onnellinen mönkkärin omistaja :D
Ja myyjältä saadun tiedon mukaan ko. mönkkäri ei ole valmistettu välillä 1.1.09 - 31.8.09, joten tuo takaisinkutsussa mainitun ongelman pitäisi loistaa poissaolollaan. Toki tarkistan nuo pallonivelen kiinnitykset erittäin huolellisesti.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Pallonivel ei ole kartiolla kiinni olkavarressa. Kiristys uudella pultilla erillisen ohjeen mukaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Tätä olikin tarkoitus joskus kysyä kun ei ollut vielä tullut mistään vastaan, eli mitä siellä takaisinkutsun mukaisessa korjauksessa on tehty?
Mitä osia jouduttu vaihtamaan jne.?

sf-atv:lla ilmeisesti tietoa ammatin puolesta ja korjaustoimenpide olisi ollut ainostaan noiden kiristyspulttien vaihto parempiin (oikeisiin)?
Eli palloniveliä ja/tai olkavartta ei jouduttu vaihtaamaan?

Jos näin on niin, ei varmaan kallis korjaus tehdä itse jos valtuutettu huolto ei enää näitä "vanhoja" polleja korjaisi maahantuojan/valmistajan piikkiin.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: 550 XP EPS ja muutama kulumiseen liittyvä kysymys

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Wagoner73 kirjoitti:Tätä olikin tarkoitus joskus kysyä kun ei ollut vielä tullut mistään vastaan, eli mitä siellä takaisinkutsun mukaisessa korjauksessa on tehty?
Mitä osia jouduttu vaihtamaan jne.?

sf-atv:lla ilmeisesti tietoa ammatin puolesta ja korjaustoimenpide olisi ollut ainostaan noiden kiristyspulttien vaihto parempiin (oikeisiin)?
Eli palloniveliä ja/tai olkavartta ei jouduttu vaihtaamaan?

Jos näin on niin, ei varmaan kallis korjaus tehdä itse jos valtuutettu huolto ei enää näitä "vanhoja" polleja korjaisi maahantuojan/valmistajan piikkiin.
Jos pallonivelen tappi on heilunut alumiinisessa olkavarressa ei se enää kiristy vaan pitää vaihtaa koko napa uuteen. Näitä vaihdettiin joihinkin yksilöihin takaisinkutsukampanjan yhteydessä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Vastaa Viestiin