Jotenki tulee mieleen tuo ADC ja sen jumittaminen. Ei olis ensimmäinen kerta kun aiheuttaa ongelmia. (Pollen huoltomiehen kertoman mukaan.)Syntax Error? kirjoitti:Tälle uppista. Löytyykö keneltäkään vinkkejä?Syntax Error? kirjoitti:XP 850 ja nelivedon kanssa jotain häikkää.
Kun otan laitteen tallista ja lähden ajamaan, niin etupää tuntuu jumittavan niin paljon että mönkkärin nokka laskee ainakin 10 cm ja tampattuun soratiehen jää renkaista oikein kunnon jäljet. Jokin tuntuu jumittavan etupäässä oikein reippaasti. Kun pysähdyn ja laitan vaihteen vapaalle ja yritän työntää laitetta eteenpäin, niin ei liiku mihinkään. Taaksepäin kun vetää, niin sinne tulee hyvin ja noin puolen metrin jälkeen tuntuu kuin jokin vapautuisi, sen jälkeen menee työntämällä eteenpäin normaalisti ja laite pelaa sen jälkeen hyvin koko ajelun ajan. Tämä toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta aina kun olen ottanut laitteen tallista.
No, laite meni 200h huoltoon ja mainitsin asiasta. He tutkivat etuhäkin ja siellä oli pieniä murtumia ja sehän vaihdettiin uuteen. Huollon jälkeen ongelma on toistunut käytännössä heti, eli samat oireet jatkuvat. Olen ajanut huollon jälkeen muutaman kilometrin tasaista tietä hiljaisella nopeudella ilman mitään sudittelua tai muuta rallaamista, joten raskas käyttö ei voi olla syynä, että olisin heti hajoittanut uuden häkin. Soitin asiasta huoltoon ja heiltä ei tietoja tai neuvoja herunut, sanoivat vain, että ajele vaan ja katsotaan mitä tapahtuu.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai neuvoja mitä kannattaa tehdä?
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän on kun en saa 500 EFI traktorista -12 luettua vikakoodeja.???
Voisko joku vääntää rautalangasta et miten se tapahtuu. Käyttöohjekirjan ohjeet liian ylimalkaiset.
1. Pitääkö ensin mennä vikatilaan se keltainen nappi pohjassa ja käynnistää mönkijä vapaalla N
2 Siirtää vaihde asentoon P
3. Sammuttaa avaimesta ja takas valot päälle asentoon avain.
4. Käyttää 3 x virta avaimesta pois päälle (valkot päällä asentoon)
5. Pitäs jäädä Wait tilaan näyttö, mutta ko tilaa ei tuu näkyviin ???
Olen myös yrittänyt niin että jätän kohda 1 pois ja käynnistän P asennossa ja sitte jatkanu kohdan kolme mukaan.
Voisko joku vääntää rautalangasta et miten se tapahtuu. Käyttöohjekirjan ohjeet liian ylimalkaiset.
1. Pitääkö ensin mennä vikatilaan se keltainen nappi pohjassa ja käynnistää mönkijä vapaalla N
2 Siirtää vaihde asentoon P
3. Sammuttaa avaimesta ja takas valot päälle asentoon avain.
4. Käyttää 3 x virta avaimesta pois päälle (valkot päällä asentoon)
5. Pitäs jäädä Wait tilaan näyttö, mutta ko tilaa ei tuu näkyviin ???
Olen myös yrittänyt niin että jätän kohda 1 pois ja käynnistän P asennossa ja sitte jatkanu kohdan kolme mukaan.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
1. Ei varmaan mitään väliä koska sammutettaessa poistuu joka tapauksessa vianmääritystilasta (huoltovalikko).petej kirjoitti:Mikähän on kun en saa 500 EFI traktorista -12 luettua vikakoodeja.???
Voisko joku vääntää rautalangasta et miten se tapahtuu. Käyttöohjekirjan ohjeet liian ylimalkaiset.
1. Pitääkö ensin mennä vikatilaan se keltainen nappi pohjassa ja käynnistää mönkijä vapaalla N
2 Siirtää vaihde asentoon P
3. Sammuttaa avaimesta ja takas valot päälle asentoon avain.
4. Käyttää 3 x virta avaimesta pois päälle (valkot päällä asentoon)
5. Pitäs jäädä Wait tilaan näyttö, mutta ko tilaa ei tuu näkyviin ???
Olen myös yrittänyt niin että jätän kohda 1 pois ja käynnistän P asennossa ja sitte jatkanu kohdan kolme mukaan.
2. OK
3. katkaise ja kytke virta virtalukosta kolme kertaa VIIDEN SEKUNNIN SISÄLLÄ.
4. Wait pitäisi tulla näyttöön ja sitten tulla check engine merkin vilkkuminen .....
Itse en ole kokeillut koska käytän testeriä koodien lukemiseen.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jep
Nyt sain luettua vikakoodit. Piti rauhassa odottaa kun sammuttaa moottori että "efin surinat" on kuuluneet loppuun, eli kaikki on OFF sen jälkeen nopeasti 3x päälle pois virta-avaimesta jonka jälkeen wait vilahti näytössä ja testi alkoi:
Tulos
12 JAkson aloitus
55 MIL: piiri Avoin pääte/sulkuvirta TAI Oikosulkupääte/oikosulku akkuun
61 Jakson lopetus.
Mitä ihmettä tuo sitten tarkoittaakaan MIL piiri. Vika koodi tuli kun olin asentanut kahvanlämmittimet ja virran otin nille tupakansytytinliittimestä sen sisäpuolelta. Noin 1/2h ehti olla lämmittimet päällä ja Chek Enginere teksti syttyi kunnes sammutin ja ei oo tullut takas. Lämmittimet toimii normaalisti sulakkeet ok. Toki voi olla ettei tuolla oo mitään tekemistä kahvanlämppäreiden kanssa. Ajo oli suolla märässä aika raskasta ajoa kun tuo Chek Enginere teksti syttyi.
EDIT:
Jenkkifoorumilla MIL= "Malfunction Indicator Lamp".
Nyt sain luettua vikakoodit. Piti rauhassa odottaa kun sammuttaa moottori että "efin surinat" on kuuluneet loppuun, eli kaikki on OFF sen jälkeen nopeasti 3x päälle pois virta-avaimesta jonka jälkeen wait vilahti näytössä ja testi alkoi:
Tulos
12 JAkson aloitus
55 MIL: piiri Avoin pääte/sulkuvirta TAI Oikosulkupääte/oikosulku akkuun
61 Jakson lopetus.
Mitä ihmettä tuo sitten tarkoittaakaan MIL piiri. Vika koodi tuli kun olin asentanut kahvanlämmittimet ja virran otin nille tupakansytytinliittimestä sen sisäpuolelta. Noin 1/2h ehti olla lämmittimet päällä ja Chek Enginere teksti syttyi kunnes sammutin ja ei oo tullut takas. Lämmittimet toimii normaalisti sulakkeet ok. Toki voi olla ettei tuolla oo mitään tekemistä kahvanlämppäreiden kanssa. Ajo oli suolla märässä aika raskasta ajoa kun tuo Chek Enginere teksti syttyi.

EDIT:
Jenkkifoorumilla MIL= "Malfunction Indicator Lamp".
- NKH
- 4WD
- Viestit: 121
- Liittynyt: 14 Maalis 2012 13:26
- Mönkijä:: TöpöPolle 500EFI
- Paikkakunta: Pälkäne
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos en nyt aivan väärin muista niin tuo MIL-koodi tulee 500:ssa aina koska näissä ei ole erillistä vikavaloo kuten esim. 800:n mittaristossa. Eli siitä ei tarvi juuri sen enempää harmaita hiuksia ottaa.
ATV Off-Road Racing Team - ATVP Tonnikeijut >>> www.facebook.com/atvptonnikeijut <<< Tykkää, tökkää ja jaa - määkin tykkään!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No ei tuolta ihan kaikkea välttämättä löydy mut paljon kuitenkin. Tässä on toinen linkki josta löydät Polariksen räjäytyskuvia tuotenumeroita ym, tuollakaan ei kaikkea löydy mutta aina jotain http://parts.polarisind.com/AdvancedSea ... Search.aspPuuhis83 kirjoitti:Ehdin jo riemastua et sais yksityiskohtaisemmat räjäytyskuvat ym. sähkökaaviot omaan laitteeseen..... Sama opus mikä paperisenakin jo löytyy..samipoika kirjoitti:Tältä sivulta löytyy polariksesta hyvää tietoa. Sivu auki ja rullaa alas sivua niin siellä on mallikohtaisia omistajan käsikirjoja josta selvenee moni tietämätön asia.Sähkökaaviot. öljymäärät ym ym. Paljon hyödyllistä tietoa yhdessä paketissa.
http://www.polaris.fi/tietoa-tuotteista ... t/monkijat

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuli mielenkiintoinen vika, perutin laitteen talliin ja yritin siirtää parin tunnin päästä. Etujarrut jumissa ruopi paikoillaan. Käsijarrussa kun painaa paineet päällä, (ei painu tarpeeksi). Purin etujarrut ja putsasin/puristelin putkitongeilla liikkeelle, sama vika edelleen. Takajarrut on kuitenkin auki ja toimii kun painaa jarrua. Oliskos joku takaiskuventtiili jumissa joka vaikuttaa etupäähän?Syntax Error? kirjoitti:XP 850 ja nelivedon kanssa jotain häikkää.
Kun otan laitteen tallista ja lähden ajamaan, niin etupää tuntuu jumittavan niin paljon että mönkkärin nokka laskee ainakin 10 cm ja tampattuun soratiehen jää renkaista oikein kunnon jäljet. Jokin tuntuu jumittavan etupäässä oikein reippaasti. Kun pysähdyn ja laitan vaihteen vapaalle ja yritän työntää laitetta eteenpäin, niin ei liiku mihinkään. Taaksepäin kun vetää, niin sinne tulee hyvin ja noin puolen metrin jälkeen tuntuu kuin jokin vapautuisi, sen jälkeen menee työntämällä eteenpäin normaalisti ja laite pelaa sen jälkeen hyvin koko ajelun ajan. Tämä toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta aina kun olen ottanut laitteen tallista.
No, laite meni 200h huoltoon ja mainitsin asiasta. He tutkivat etuhäkin ja siellä oli pieniä murtumia ja sehän vaihdettiin uuteen. Huollon jälkeen ongelma on toistunut käytännössä heti, eli samat oireet jatkuvat. Olen ajanut huollon jälkeen muutaman kilometrin tasaista tietä hiljaisella nopeudella ilman mitään sudittelua tai muuta rallaamista, joten raskas käyttö ei voi olla syynä, että olisin heti hajoittanut uuden häkin. Soitin asiasta huoltoon ja heiltä ei tietoja tai neuvoja herunut, sanoivat vain, että ajele vaan ja katsotaan mitä tapahtuu.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai neuvoja mitä kannattaa tehdä?
Purin sylinterin/jakotukin johon tulee kaikki letkut, sisällä sylinteri joka oli jumissa, puhdistin ja kasasin. Sen jälkeen ilmaus. Rupes pelittään ok, pitäisi huolehtia jarrunesteen vaihto 1-2v välein ei varmaan tulisi tälläisiä ongelmia.
X2 tieliikenne malli siinä toimii kaikki jarrut käsijarrusta, jalkajarru ottaa vain taakse. Bike Woldista tiedustelin vikaa ja olivat kuulleet toisen vastaavanlaisen vian jossain traktori mönkkärissä. Jakotukki uusittava hinta lähes 90€, purin ja kasin toiminut ok 3kk.
Kokeile vaihtaa ensin jarrunesteet, jos vaikka auttaisi.
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
- Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Teki sitten oma polle (XP 550 ESP -09) samat temput. Tosin sillä erotuksella, että olin jo päivän työajot tehnyt ja illan viimeinen siirtymä talliin oli enää jäljellä. Paluumatkalla hiekkatielle jäi kunnon jäljet ja meno oli muutenkin tuskaista. Neliveto tai vain takaveto asetus ei poistanut ongelmaa kun yritin jumistusta matkalla vapauttaa. En vain silloin tien päällä tullut kokeilleeksi pakitusta tai taaksepäin työntämistä. Vasta illalla löysin tuon Syntax Errorin viestin. Seuraavana päivänä kun kokeilin vaihde vapaalla työntää pollea tallissa eteenpäin, ei liikkunut mihinkään. Mutta taaksepäin vetäminen onnistui ja sen jälkeen ajo onkin jatkunut normaalisti. Mutta kyllä tuo episodi jätti vähän ikävän muiston. Toivotaan, että ongelma ei ala toistumaan ihan viikottain. Muuta en keksinyt kuin, että olin päivän ajellut ADC asetus päällä. Täytyy tarkkailla voisiko syy-yhteys tosiaan olla tuon ADC järjestelmän käyttössä? Olin muuten juuri vaihtanut uudet öljyt järjestelmään ja olisikohan siinä yhteydessä voinut järjestelmään päästä ilmaa? Täytyy valuttaa ilmausruuveista vähän öljyä ulos.Syntax Error? kirjoitti:XP 850 ja nelivedon kanssa jotain häikkää.
Kun otan laitteen tallista ja lähden ajamaan, niin etupää tuntuu jumittavan niin paljon että mönkkärin nokka laskee ainakin 10 cm ja tampattuun soratiehen jää renkaista oikein kunnon jäljet. Jokin tuntuu jumittavan etupäässä oikein reippaasti. Kun pysähdyn ja laitan vaihteen vapaalle ja yritän työntää laitetta eteenpäin, niin ei liiku mihinkään. Taaksepäin kun vetää, niin sinne tulee hyvin ja noin puolen metrin jälkeen tuntuu kuin jokin vapautuisi, sen jälkeen menee työntämällä eteenpäin normaalisti ja laite pelaa sen jälkeen hyvin koko ajelun ajan. Tämä toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta aina kun olen ottanut laitteen tallista.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pitäisi mennä ensiviikon alussa katsomaan Polaris Sportsmania 500cc ruiskukoneella, vm 2009, ajettu 15000 km ja tunteja 460. Mitäs tuosta kannattaa katsoa ja tarkistaa, että on ehjä? Suurimmaksi osaksi ajettu tiellä myyjän mukaan. Hintaa tuolla vehkeellä on 6000 euroa ja mukaan tulee vielä takaboxi.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ainahan se kannattaa katsoa kaikki. 

“Unnatural work produces too much stress.”
-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 17 Tammi 2012 21:44
- Mönkijä:: Polaris Sportman 500 traktori
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkoha Polaris Magnum 325 mönkijässä säädettävä luistin neula?
Kylmänä saa pyöriä ryyppy päällä aika pitkään ennen kun toimii kunnolla.
Ajattelin jos säädettävä neula niin voisi kokeilla nostaa neulaa pykälällä jos se parantaisi asiaa,mutta jos ei ole niin silloin varmaan kannattaa laittaa pikkasen isompi suutin.
Kylmänä saa pyöriä ryyppy päällä aika pitkään ennen kun toimii kunnolla.
Ajattelin jos säädettävä neula niin voisi kokeilla nostaa neulaa pykälällä jos se parantaisi asiaa,mutta jos ei ole niin silloin varmaan kannattaa laittaa pikkasen isompi suutin.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noilla kilometreillä voi variaattorista olla painot ja helat kuluneet. Sitä ei tosin avaamatta koppaa pääse toteamaan.Mikro kirjoitti:Pitäisi mennä ensiviikon alussa katsomaan Polaris Sportsmania 500cc ruiskukoneella, vm 2009, ajettu 15000 km ja tunteja 460. Mitäs tuosta kannattaa katsoa ja tarkistaa, että on ehjä? Suurimmaksi osaksi ajettu tiellä myyjän mukaan. Hintaa tuolla vehkeellä on 6000 euroa ja mukaan tulee vielä takaboxi.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla on polaris sportsman 500efi, ja siinä on (yllätys yllätys) neliveto ongelma. Kylmänä toimii hyvin, mut sikko kone lämpee niin rupee nelivedon valo vilkkuu ja neliveto ei enää toimi. Onkos kellään ollu samanlaista ongelmaa? Kehän vaihdoin just valualumiiniseen, eli siinä ei varmaankaan ole ongelma. Mut missä??



- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei se merkkivalo tiedä onko siellä perässä kaikki kunnossa. Mittarissa voi olla kosteutta joka on hapettanut piirilevyn sotkien toimintoja.efi polle kirjoitti:Mulla on polaris sportsman 500efi, ja siinä on (yllätys yllätys) neliveto ongelma. Kylmänä toimii hyvin, mut sikko kone lämpee niin rupee nelivedon valo vilkkuu ja neliveto ei enää toimi. Onkos kellään ollu samanlaista ongelmaa? Kehän vaihdoin just valualumiiniseen, eli siinä ei varmaankaan ole ongelma. Mut missä??![]()
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polle ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä, kone kylmänä pysyy n. 30 sek ja lämpimänä ei tahdo vaihdetta keretä laittaa päälle ennenkuin sammuu. Liikkeestä ostettu tiistaina efi, vm 2009, 490h ja 15000km. Takuuhan on tuossa 3kk, mutta ei vielä jaksais lähteä viemään 300km päähän. Paikallinen pollehuolto lomalla ja tulee vasta ensi viikolla takaisin. Vikakoodit katsoin eikä ollut yhtään. Purin katteet pois ja mitään ei ensisilmäykseltä näkynyt. Onko tämä vain joku ruiskun ohjelman ongelma?
Viimeksi muokannut Mikro, 28 Syys 2012 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.