Polaris H.O 500 ja EFI 500 erot
-
- 2WD
- Mönkijä:: Traktori, maatalous traktori
Re: Polaris H.O 500 ja EFI 500 erot
Eikös noissa ole rajoitinlevy siinä ruiskulta/kaasarilta pytylle mennessä kuusiokolojen alla, näin itselle on kerrottu.
Ja oma efi kyl kiertää noin muistaakseni n.7300 kierrosta.
Ja oma efi kyl kiertää noin muistaakseni n.7300 kierrosta.
- 2013 Can-Am Outlander MAX 500
tämän vuoren malli. Oon lyhentäny variaattorin holkkia. Ennen meni 45 nykyään 55
Mulla 2012 ho ja kaasarissa muovi rajoitin. Rajoittimen kanssa kävi tosi huonosti ja kiersi n.5000 , rajoitin pois ja kulkee n.55kmh ja käy kunnolla ja kiertää 6800.lauriz564 kirjoitti:Mun kaasari hävii kaverin efille reilusti, eli mitä rajoittimia mönkijässäni voisi olla, muita kuin variaattori?joonaspaa kirjoitti:Oma H.O tuntuu kyllä tehokkaammalta kuin kaverin efi. kiihdytyksessä kaasari voittaa efi:n.lauriz564 kirjoitti:H.O on paljon lussumpi kuin efi, jos saisin valita uudelleen ottaisin ruiskun, niillä nimittäin on eroa. kylmäkäynistyksessäkin on h.o tahmeampi. Itse omistan h.on
Kaasari koneen olen saanut kiertämään ajossa 6980rpm, kun kaverin efi kiertää tonnin vähempi.
Huippunopeudet molemmissa suunnilleen sama.
Uudenmaan mönkijät ry
-
- 2WD
- Mönkijä:: 500HO
Missä tuo muovirajoitin on kaasarissa? 

[quote="Polleilija"]Missä tuo muovirajoitin on kaasarissa?
[/quote
Kaasarinpäällä kaksi ruuvia auki, kansi ylös ja valkoinen muovilimppu pois.

Uudenmaan mönkijät ry
-
- 2WD
- Mönkijä:: 500HO
Utelenpa vielä tuleeko tuolta jousia tms silmille kun avaa kannen? (räjäytyskuvasta katselin näyttäisi osia olevan aika lailla)fb2 kirjoitti:Polleilija kirjoitti:Missä tuo muovirajoitin on kaasarissa?[/quote
Entä onko tuo muovilimppu "päällimmäisenä" mikä otetaan pois sieltä?

Ei ne osat ainakaan mun silmille tullu, on siellä jousi ja kalvo ja se rajoitin limppu, jos oot epävarma niin pyydä huollossa poistamaan.Polleilija kirjoitti:Utelenpa vielä tuleeko tuolta jousia tms silmille kun avaa kannen? (räjäytyskuvasta katselin näyttäisi osia olevan aika lailla)fb2 kirjoitti:Polleilija kirjoitti:Missä tuo muovirajoitin on kaasarissa?[/quote
Entä onko tuo muovilimppu "päällimmäisenä" mikä otetaan pois sieltä?
Uudenmaan mönkijät ry
Tuli kanssa ostettua tuo HO malli ja ei meinaa ärmästä niin millään. Kiihdyttäessä ei lähde mihinkään ilman "potkua" ryypyltä. Johtuuko rajoittimesta? Jos ei niin on kyllä paskavehe verrattuna 400 Can-Amiin.....
- sf-atv
- Tracks
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Viesti:
Joo, se luisti ei nouse yhtään vaikka kaasu olisi täysin auki.Pylväs kirjoitti:ei lähde mihinkään ilman "potkua" ryypyltä. Johtuuko rajoittimesta? .
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Selvä peli, lähtee joko rajoitin tai kone vaihtoon. Eikö siihen olisi muuta konstia rajoittaa?sf-atv kirjoitti:Joo, se luisti ei nouse yhtään vaikka kaasu olisi täysin auki.Pylväs kirjoitti:ei lähde mihinkään ilman "potkua" ryypyltä. Johtuuko rajoittimesta? .
-
- 4WD
- Mönkijä:: Raktori-Polle
Oikean käden peukalo.Pylväs kirjoitti: Eikö siihen olisi muuta konstia rajoittaa?
Mulla -11 mallissa oli rajoitin vain varissa. Holkki lepää nykyään tallin hyllyllä ja polle kulkee, kiihtyy ja käy mukavasti. Ihmisten ilmoilla ajaessa pitää vahtia nopeusmittaria, mutta "suljetulla alueella" voi päästellä minkä sielu sietää.
- sf-atv
- Tracks
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Viesti:
Näppärä elektroniikkarakentelija tekisi varmaan muutaman euron osilla boxin, joka ottaa nopeusanturin pulsseja ja katkaisee kipinän taajuuden kasvaessa ennalta määrättyyn taajuuteen (nopeuteen). Voisi liittää siihen kaasukahvassa olevaan turvakytkimeen joka tekee juuri sen katkaisun vaijerin jumittaessa. Jos tehoa pitää rajoittaa niin tämä ei kyllä sovi siihen.jötkis kirjoitti:Oikean käden peukalo.Pylväs kirjoitti: Eikö siihen olisi muuta konstia rajoittaa?
Mulla -11 mallissa oli rajoitin vain varissa. Holkki lepää nykyään tallin hyllyllä ja polle kulkee, kiihtyy ja käy mukavasti. Ihmisten ilmoilla ajaessa pitää vahtia nopeusmittaria, mutta "suljetulla alueella" voi päästellä minkä sielu sietää.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
Onkos kukaan rakentanut efi malliin nappirajoittimia? Tässähän tuo on toteutettu sillä alipainepumpulla, joten riittäisikö, että laittaa pumpun pumppaamaan kokoajan?
["Pylväs"]Tuli kanssa ostettua tuo HO malli ja ei meinaa ärmästä niin millään. Kiihdyttäessä ei lähde mihinkään ilman "potkua" ryypyltä. Johtuuko rajoittimesta? Jos ei niin on kyllä paskavehe verrattuna 400 Can-Amiin....
Mulla oli samaa ongelmaa ja ei auttanu ku kattoo kaasariin ja sieltä löytyi sellainen valkoinen muoviholkki joka tietenki rajoittimena toimi...se pois ja ongelmatkin on pois
näin ainaki 2012 mallissa.
Mulla oli samaa ongelmaa ja ei auttanu ku kattoo kaasariin ja sieltä löytyi sellainen valkoinen muoviholkki joka tietenki rajoittimena toimi...se pois ja ongelmatkin on pois

millainen tuo muovi holkki onJuice77 kirjoitti:["Pylväs"]Tuli kanssa ostettua tuo HO malli ja ei meinaa ärmästä niin millään. Kiihdyttäessä ei lähde mihinkään ilman "potkua" ryypyltä. Johtuuko rajoittimesta? Jos ei niin on kyllä paskavehe verrattuna 400 Can-Amiin....
Mulla oli samaa ongelmaa ja ei auttanu ku kattoo kaasariin ja sieltä löytyi sellainen valkoinen muoviholkki joka tietenki rajoittimena toimi...se pois ja ongelmatkin on poisnäin ainaki 2012 mallissa.