Polaris H.O 500 ja EFI 500 erot

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Redi
2WD
Mönkijä:: Traktori, maatalous traktori

Re: Polaris H.O 500 ja EFI 500 erot

Viesti Kirjoittaja Redi »

Eikös noissa ole rajoitinlevy siinä ruiskulta/kaasarilta pytylle mennessä kuusiokolojen alla, näin itselle on kerrottu.

Ja oma efi kyl kiertää noin muistaakseni n.7300 kierrosta.
- 2013 Can-Am Outlander MAX 500
lauriz564
Noppeli

Viesti Kirjoittaja lauriz564 »

tämän vuoren malli. Oon lyhentäny variaattorin holkkia. Ennen meni 45 nykyään 55
fb2
Noppeli

Viesti Kirjoittaja fb2 »

lauriz564 kirjoitti:
joonaspaa kirjoitti:
lauriz564 kirjoitti:H.O on paljon lussumpi kuin efi, jos saisin valita uudelleen ottaisin ruiskun, niillä nimittäin on eroa. kylmäkäynistyksessäkin on h.o tahmeampi. Itse omistan h.on
Oma H.O tuntuu kyllä tehokkaammalta kuin kaverin efi. kiihdytyksessä kaasari voittaa efi:n.
Kaasari koneen olen saanut kiertämään ajossa 6980rpm, kun kaverin efi kiertää tonnin vähempi.
Huippunopeudet molemmissa suunnilleen sama.
Mun kaasari hävii kaverin efille reilusti, eli mitä rajoittimia mönkijässäni voisi olla, muita kuin variaattori?
Mulla 2012 ho ja kaasarissa muovi rajoitin. Rajoittimen kanssa kävi tosi huonosti ja kiersi n.5000 , rajoitin pois ja kulkee n.55kmh ja käy kunnolla ja kiertää 6800.
Uudenmaan mönkijät ry
Polleilija
2WD
Mönkijä:: 500HO

Viesti Kirjoittaja Polleilija »

Missä tuo muovirajoitin on kaasarissa? :oops:
fb2
Noppeli

Viesti Kirjoittaja fb2 »

[quote="Polleilija"]Missä tuo muovirajoitin on kaasarissa? :oops:[/quote

Kaasarinpäällä kaksi ruuvia auki, kansi ylös ja valkoinen muovilimppu pois.
Uudenmaan mönkijät ry
Polleilija
2WD
Mönkijä:: 500HO

Viesti Kirjoittaja Polleilija »

fb2 kirjoitti:
Polleilija kirjoitti:Missä tuo muovirajoitin on kaasarissa? :oops:[/quote

Utelenpa vielä tuleeko tuolta jousia tms silmille kun avaa kannen? (räjäytyskuvasta katselin näyttäisi osia olevan aika lailla)
Entä onko tuo muovilimppu "päällimmäisenä" mikä otetaan pois sieltä? :oops:
fb2
Noppeli

Viesti Kirjoittaja fb2 »

Polleilija kirjoitti:
fb2 kirjoitti:
Polleilija kirjoitti:Missä tuo muovirajoitin on kaasarissa? :oops:[/quote

Utelenpa vielä tuleeko tuolta jousia tms silmille kun avaa kannen? (räjäytyskuvasta katselin näyttäisi osia olevan aika lailla)
Entä onko tuo muovilimppu "päällimmäisenä" mikä otetaan pois sieltä? :oops:
Ei ne osat ainakaan mun silmille tullu, on siellä jousi ja kalvo ja se rajoitin limppu, jos oot epävarma niin pyydä huollossa poistamaan.
Uudenmaan mönkijät ry
Pylväs
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Pylväs »

Tuli kanssa ostettua tuo HO malli ja ei meinaa ärmästä niin millään. Kiihdyttäessä ei lähde mihinkään ilman "potkua" ryypyltä. Johtuuko rajoittimesta? Jos ei niin on kyllä paskavehe verrattuna 400 Can-Amiin.....
sf-atv
Tracks
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Pylväs kirjoitti:ei lähde mihinkään ilman "potkua" ryypyltä. Johtuuko rajoittimesta? .
Joo, se luisti ei nouse yhtään vaikka kaasu olisi täysin auki.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Pylväs
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Pylväs »

sf-atv kirjoitti:
Pylväs kirjoitti:ei lähde mihinkään ilman "potkua" ryypyltä. Johtuuko rajoittimesta? .
Joo, se luisti ei nouse yhtään vaikka kaasu olisi täysin auki.
Selvä peli, lähtee joko rajoitin tai kone vaihtoon. Eikö siihen olisi muuta konstia rajoittaa?
jötkis
4WD
Mönkijä:: Raktori-Polle

Viesti Kirjoittaja jötkis »

Pylväs kirjoitti: Eikö siihen olisi muuta konstia rajoittaa?
Oikean käden peukalo.

Mulla -11 mallissa oli rajoitin vain varissa. Holkki lepää nykyään tallin hyllyllä ja polle kulkee, kiihtyy ja käy mukavasti. Ihmisten ilmoilla ajaessa pitää vahtia nopeusmittaria, mutta "suljetulla alueella" voi päästellä minkä sielu sietää.
sf-atv
Tracks
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

jötkis kirjoitti:
Pylväs kirjoitti: Eikö siihen olisi muuta konstia rajoittaa?
Oikean käden peukalo.

Mulla -11 mallissa oli rajoitin vain varissa. Holkki lepää nykyään tallin hyllyllä ja polle kulkee, kiihtyy ja käy mukavasti. Ihmisten ilmoilla ajaessa pitää vahtia nopeusmittaria, mutta "suljetulla alueella" voi päästellä minkä sielu sietää.
Näppärä elektroniikkarakentelija tekisi varmaan muutaman euron osilla boxin, joka ottaa nopeusanturin pulsseja ja katkaisee kipinän taajuuden kasvaessa ennalta määrättyyn taajuuteen (nopeuteen). Voisi liittää siihen kaasukahvassa olevaan turvakytkimeen joka tekee juuri sen katkaisun vaijerin jumittaessa. Jos tehoa pitää rajoittaa niin tämä ei kyllä sovi siihen.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Mikro
6WD
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Onkos kukaan rakentanut efi malliin nappirajoittimia? Tässähän tuo on toteutettu sillä alipainepumpulla, joten riittäisikö, että laittaa pumpun pumppaamaan kokoajan?
Juice77
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Juice77 »

["Pylväs"]Tuli kanssa ostettua tuo HO malli ja ei meinaa ärmästä niin millään. Kiihdyttäessä ei lähde mihinkään ilman "potkua" ryypyltä. Johtuuko rajoittimesta? Jos ei niin on kyllä paskavehe verrattuna 400 Can-Amiin....

Mulla oli samaa ongelmaa ja ei auttanu ku kattoo kaasariin ja sieltä löytyi sellainen valkoinen muoviholkki joka tietenki rajoittimena toimi...se pois ja ongelmatkin on pois :D näin ainaki 2012 mallissa.
lauriz564
Noppeli

Viesti Kirjoittaja lauriz564 »

Juice77 kirjoitti:["Pylväs"]Tuli kanssa ostettua tuo HO malli ja ei meinaa ärmästä niin millään. Kiihdyttäessä ei lähde mihinkään ilman "potkua" ryypyltä. Johtuuko rajoittimesta? Jos ei niin on kyllä paskavehe verrattuna 400 Can-Amiin....

Mulla oli samaa ongelmaa ja ei auttanu ku kattoo kaasariin ja sieltä löytyi sellainen valkoinen muoviholkki joka tietenki rajoittimena toimi...se pois ja ongelmatkin on pois :D näin ainaki 2012 mallissa.
millainen tuo muovi holkki on :!: :?: Onko se valkoinen muoviputken pala kaasarissa pystypäin :?: :?:
Vastaa Viestiin