Polaris 800efi

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja TKT »

Ja lisäyksenä vielä tuohon edelliseen viestiin viitaten, minkä verran tollanen iso polle painaa todellisuudessa?? Lähteestä riippuen painoa olis 330 kilosta yli neljään sataan... Mikä mahtais olla totuus??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

TKT kirjoitti:Neuvokaapas tyhmempää... Miten paljon eroaa nämä 2011-12 malliset noista vanhemman korin laitteista? Lähinnä ajettavuutta ja yleistä käsiteltävyyttä tarkoitan... Alusta taitaa olla samanlainen kaikissa?? Moottori ilmeisesti on suht varmaa ja koeteltua tekniikkaa, että sieltä tuskin lastentauteja löytyy... Murrokset vissiin on heikko paikka ja etuperä??
Eroaahan ne, "vanhat" 8 ja 5 sataset oli eri rungoilla, nyt taitaa olla ihan sama runko molemmissa.
Perus moottori sama, pieniä eroja, pakosarja erilainen (yhdistyy aiemmin yhdeksi putkeksi) ja loppuosa yhdellä vaimentimella.
Uudempi saattaa tuntua ketterämmältä, lyhyemmän keulan ansiosta ehkä.
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja TRX »

Faceliftattu ei ole lyhyempi mutta keulan malli muuttui hieman pystymmäksi, moottori siirtyi 5 tuumaa taksepäin, syylari nostettiin ylös ja vinssi alas. Uudempi on huomattavasti kevyempi ajella johtuen juuri tuosta tekniikan taaksepäin siirrosta, samoin se classicmalleja (2005-2010) vaivannut puskeminen on selvästi vähäisempää.
Ja tosiaan 2005-2010 käytettiin eri runkoja 500 ja 800 malleissa, nyt 400, 500 ja 800 ovat samalla rungolla (2 pyttyisessä on tietenkin erilainen moottoripeti), poikkeuksena tässä 800 Big Boss jossa käytetään classicmallin runkoa mutta faceliftattua keulaa.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja TKT »

Ok, kiitoksia näistä!! Toisaalta tekis ihan mielenkiinnosta kokeilla tota uudempaa 800:sta. Tietty vertailukohteena oleva 4satku Outti ei ehkä ole paras tähän tarkoitukseen... Mitenkäs tuo paino?? Paljonkos se mahtais olla??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

TRX kirjoitti:Faceliftattu ei ole lyhyempi mutta keulan malli muuttui hieman pystymmäksi, moottori siirtyi 5 tuumaa taksepäin, syylari nostettiin ylös ja vinssi alas. Uudempi on huomattavasti kevyempi ajella johtuen juuri tuosta tekniikan taaksepäin siirrosta, samoin se classicmalleja (2005-2010) vaivannut puskeminen on selvästi vähäisempää.
Ja tosiaan 2005-2010 käytettiin eri runkoja 500 ja 800 malleissa, nyt 400, 500 ja 800 ovat samalla rungolla (2 pyttyisessä on tietenkin erilainen moottoripeti), poikkeuksena tässä 800 Big Boss jossa käytetään classicmallin runkoa mutta faceliftattua keulaa.
Big Boss on muutenkin vähän "semmonen". Sitä kattoessa tulee fiilis että joitain vanhoja palikoita on ollut varastossa liikaa, niin niille on sitten keksitty hyötykäyttöä pulttaamalla vanhaan kasisatkuun vähän jatketta ja lava niskaan.. :mrgreen:
Yllättävää kyllä, mutta Big Bossin 480kg ilmoitetusta kuivapainosta huolimatta se paino ei ajossa tunnu.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja TRX »

Minä olen viimeaikoina ajellut Big Bossilla ja todennut että se on tosimiesten mönkijä ja oikeassa olet, ei se ole niin kankea ja painava kuin voisi olettaa.
Mönkijälehdessähän laitteiden punnitteuja painoja on, koita saada käsiisi viimevuoden eka nro, siinä oli minun faceliftattu SP 800 esittelyssä (varusteena vinssi ja pohjapanssarisarja) ja siitähän sen painon saa. En muista sitä mutta uskoisin että 370-380kg noilla varusteilla on lähellä totuutta.
Valmistajien ilmoittamiin painoihin mönkijöidenkin osalta olisi hyvä saada jokin käytäntö, nyt niitä ilmoitellaan milloin ilman akkua, ilman nesteitä, akun kanssa, nesteiden kanssa jne eli eivät ole suoraan vertailukelpoisia.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja TKT »

Pitääpi ettiä se lehti käsiin... Miten noissa on muuten toteutettu ilmanotot?? Jos ilman snorkkeleita meinaa ajella, niin mikä on turvallinen upotussyvyys??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Varjomies
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Elo 2012 08:42

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja Varjomies »

Penkkiin asti olen omaani uittanut ja hyvin pelaa. Ottaa siis ainakin vm12 ilmaa sietä hieman penkin yläpuolelta.
Itsellä tuli sellainen kysymys mieleen, että miten mahtaa tollanen 800 kestää 30" kummeja?
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja TKT »

Oletkos Varjomies, kerenny minkä verran kurvailla ajokillas? Mitä oot tykänny??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja TRX »

http://www.lehtiluukku.fi/pub?id=10032

Tuosta saa nopeiten Mönkijälehden. Itse ajelin vain orkkisrenkailla, samankokoisilla hieman karkeammilla sekä 26" kunnon laparenkailla. 30" renkailla täytyy joka laitteella pitää järki mukana sillä rasitukset kasvavat ohjaukselle ja voimansiirrolle todella paljon.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Juu, kyllä itekki pitäydyn ihan 26" tai 27" rengaskoossa.

Big Bossiinhan ei 27" korkeammat sovikkaan, mutta en lähtis millään vehkeellä isompiin. Tulee vain ongelmia vetonivelten kanssa, ja tottahan se menee kiikkerämmäksikin kun tarpeeksi isoa nakkia alle tungetaan.
Kuitenkin, rengaskoosta riippumatta aina se löytyy kivi/kanto/mätäs jonka yli ei voi suoraan ajaa.

Mutta, mielenkiinnolla odotan ensi kevättä, jolloin laitan polleen paremmat nakit. Tällä hetkellä paras tarjous on Kenda Executioner-sarjasta, ja sellaiset todennäköisesti alle päätyvät.
Tänään käytiin kaverin kanssa reilu 30km:n lenkki (oli oikeastaan ensimmäinen kunnon offireissu Bossilla), ja totesin että kyllä tuo vaivattomammin kulkee monessa paikassa kuin 450 grizzly. Kaveri kaahotti suolla niin että rapa lensi ja hyvä että eteenpäin liikkui, ja BB tuli samaa uraa liki tyhjäkäynnillä. Kuopat ja pounikot joista BB meni yli vaivatta, olivat kaverin Grizzlylle välillä todella haastavia. Vakiorenkailla siis molemmat mönkijät.
Nyt kun Big Bossin kanssa on päässyt sinuiksi, täytyy sanoa että tykkään (ainakin kaikesta muusta paitsi takajoustovaroista ja pollen nelivetosysteemistä..) 8)
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Varjomies
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Elo 2012 08:42

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja Varjomies »

TKT kirjoitti:Oletkos Varjomies, kerenny minkä verran kurvailla ajokillas? Mitä oot tykänny??
Tykännyt tosi paljon. Tunteja tuli eilen täyteen 70.
Ostin siihen kalajoelta juuri 28" zillat, toivotaan ettei uppoa niin hyvin kuraan kuin vakio pyörillä, suosittelivat zillaa myös talvikäyttöön kun tulee aurattua ensi talvi tuolla laitteella.
niin ja edittiä vielä että onneksi tuli ostettua tuo 800 eikä yhtään pienempi, kiva ajaa pidempiä välimatkojakin kun nopeutta saa kunnolla.
Lisäksi tullut puukärryä vedeltyä sillä ja ei ihan heti potku lopu.
Varjomies
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Elo 2012 08:42

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja Varjomies »

Tänään 28" zillat testattu.
Menin niistä paikoista joihin jäin vakio renkailla kiinni ja tällä kertaa ei jääty kiinni. Aivan perkeleen hyvät renkaat.
Vahinko meinasi kuitenkin käydä kun ylitin jokea. Tai oikeastaan ohijuoksutus uomaa josta on tehty betoni silta yli, normaalisti siitä ei vesikulje mutta nyt sateiden johdosta olikin virtausta. Olen ajanut crossipyörällä kyseisestä paikasta, mutta nyt jo ylitys vaiheessa olikin vettä siten että sai tosissaan vääntä sarvista virtausta vastaan, takas tulomatkalla meninkin betonisillan yli ja mönkkäri aivan penkkiä myöden sinne jokeen ja virta vei sivulle :D Olis muuten ollut youtube videota kerrakseen kun sieltä sain jotenkin pitoja ja ohjattua vehkeen penkalle. Sen verran tuli vettä etuumpioihin että molemmat paloi.
Varjomies
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Elo 2012 08:42

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja Varjomies »

Ostin talveksi tuollaiset pollen telat.
Paljon mahtaa vauhti tippua?
Kuinka paljon lunta alkaa olemaan liikaa laitteen etenimiselle?
Ilmeisesti joudun auran jatkamaan kun telatkin tulevat aika paljon ulos edestä?
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Polaris 800efi

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Onkos tuossa uudemmassa 800 mallissa mitään parannuksia vetoakseleiden ja pensan syönnin suhteen? Aika edulliseen tuota ruman vihreää uutta olisi kaupan! paljonko oikeasti nämä kuluttaa tunnille? Että tuleeko polttopuiden teko liian kalliiksi? :) Saako näihin kestävempiä vetoakseleiden murroksia mistään?
Vastaa Viestiin