Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Enqore
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2011 13:54
Mönkijä:: Polaris Hawkeye 300

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Enqore »

Omassa Hawkeyessa on ollut ongelmia jatkuvasti.

Ensinnä meni taka-akselin tukivarsi rungosta poikki, hitsaamaalla korjaantu..
Nivelkumit ja niiden onnettomat muoviset suojukset hajosivat ensimmäisillä mettäajoilla.

Vuosi sitten polle kävi huonosti eikä antanut kierroksia juuri yhtään. Kylmällä koneella pääsi ajamaan suurillakin kierroksilla hetken aikaa kunnes röpötys taas alkoi.. No vaihettiimpa sitten ihan uusi puola polleen ja johan toimi muutaman kuukauden taas kunnolla, mutta pikku hiljaa alkoi taas röpöttelemään. Sitten se ei antanutkaan kierroksia yhtään vaan sammui samantien.. Jouduin ajamaan ja samalla taluttamaan pollen pellolta pois, kun ei itse jaksanut..

Tehot kadonnnut kokonaan.. Mikä mättää?? :|

Kiitos, jos vaivauduitte vastaamaan.
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Tyhjäkäyntivikainen polle nyt kunnossa, oli ne anturin johdot laitettu väärin, mistä oli kuva edellisellä sivulla.
inox
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Huhti 2012 13:05

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja inox »

inox kirjoitti:Tullut 500 efi sportsmaniin outo vika. Pari päivää kun on kayttämättä, niin ei meinaa saada virtoja päälle. Kestää kauan ennen kuin mittaristo herää, ja joskus voi joutua kääntelemään avainta useita kertoja ennen kuin tulee virrat. Sitten kun saa houkuteltua virrat päälle ensimmäisen kerran , niin pelaa sen jälkeen moitteitta. Vikakoodiksi ilmoittaa 55.
Kuuluuko virtalukolle tulla kokoajan virtaa ja mihin johtoon? Siis ilman että virrat on päällä. Itselle tulee ilman virtoja keltaiseen johtoon 4.45 volttia. Sitten kun saa houkuteltua virrat päälle, niin samaan keltaiseen johtoon tulee sama jännite mikä akullakin. Tänään käänsin virrat päälle, ei tapahtunut mitään, annoin olla virtojen päällä, niin parin minuutin kuluttua heräsi Polle henkiin, ja kaikki toimi normaalisti. Otin virrat pois, ja menin tunnin päästä kokeilemaan, taas mykkänä. Heräsi kyllä taas odottelun jälkeen.
Bosch
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Syys 2012 18:37
Mönkijä:: polaris xp1000 t3b -17
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Bosch »

Onko monella ollut ongelmia laatikon kestävyyden kanssa? Olin aika pahasti jumissa ja hitaalla puolella paukahti ja hävisi veto. isolla ja pakilla toimii normaalisti. Ajattelin että hitaan puolen rattaat oli ottanut kipeää. Eilen hain laatikon huollosta. Toisella akselilla rattaat on prässätty niin ettei voi erikseen vaihtaa. Hitaan puolen ratas oli lähtenyt irti ja liikkunut akselilla rattaan verran sivulle. Koko akseli rattaineen meni vaihtoon ja hitaan toinen ratas. Touhutonni siihen taas meni.

Mahtaakohan olla vaikutusta että taka kardaanin taaempi ristikko oli kanssa mennyt poikki. Olisiko se mennyt ensin ja lyönyt laatikkoon?
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Onkos kellään ollut sellaista ongelmaa että vaikka avain on poissa virtaluokosta niin mittaristoon voi kuitenkin syttyä N-valo päälle jossain vaiheessa?

Laite on Polaris Sportsman EFI Forest DLX vm12 EU traktori

Edit: Ihme tikitystäkin kuuluu välillä pollesta vaikka virrat on pois päältä ja kun painaa mittaristossa kytkimiä niin naksunaa kuuluu koneesta. Hätäkatkaisian kun painaa pohjaan niin sitten vasta pollesta häviää kaikki virrat ja tikitykset.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Janishell kirjoitti:Onkos kellään ollut sellaista ongelmaa että vaikka avain on poissa virtaluokosta niin mittaristoon voi kuitenkin syttyä N-valo päälle jossain vaiheessa?

Laite on Polaris Sportsman EFI Forest DLX vm12 EU traktori.
Tuo N-valon itsekseen palaminen saattaa johtua kosteudesta mittarin sisällä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Taas ois polle korjauskunnossa, sytytys pätkii randomisti ajaessa. Tulpan tarkastin ja sen johdotukset. Alkoi tiistaina ja on jokapäivä pahentunut. Nyt siinä kunnossa, ettei viitsi ajaa. Eikö näitä mönkiöitäkään ole tehty toimimaan, vai mikä tässä nyt on?
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja creepy »

Noniin, minullekin ekat liukkaankelin kokemukset mönkiällä kun lunta on päässyt pukkaamaan.

Kysymys kuuluukin että onko normaalia kun joutuu vekslaan ees taas pakkia ja eteen vaihdetta päälle, niin aina ei lähe nelivetomukaan kun lähden pukkaamaan eteenpäin? joutuu kaasulla "houkuttelemaan". Pitääkö kiikuttaa huoltoon vai onko ominaisuus?

pari kertaa jääny lumet pukkaamatta kun takarenkaat vaan vetävät.

Nyt huomaanu että ei ehkä paras lumihommiin ole tuo polaris? kyseessä siis 09 sportsman 500 h.o
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Etuperässä voi hyvinkin olla häikkää, siitä haulla löytyy varmasti juttua.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

creepy kirjoitti:Noniin, minullekin ekat liukkaankelin kokemukset mönkiällä kun lunta on päässyt pukkaamaan.

Kysymys kuuluukin että onko normaalia kun joutuu vekslaan ees taas pakkia ja eteen vaihdetta päälle, niin aina ei lähe nelivetomukaan kun lähden pukkaamaan eteenpäin? joutuu kaasulla "houkuttelemaan". Pitääkö kiikuttaa huoltoon vai onko ominaisuus?

pari kertaa jääny lumet pukkaamatta kun takarenkaat vaan vetävät.

Nyt huomaanu että ei ehkä paras lumihommiin ole tuo polaris? kyseessä siis 09 sportsman 500 h.o
Mulla teki juuri noin kun tein lumitöitä, se etuperän ns häkki oli muistaakseni hieman halki ja meni vaihtoon. Ongelmat loppuivat siihen.
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Tänään tuli tutkittua pollea lisää ja kaikki johtojen liittimet kävin läpi ja suihkuttelin puhdistusainetta niihin. Kävin ajamasssa pienen lenkin, eikä pätkinyt. Huomenna pitää käydä pisemmällä lenkillä sitten testaamassa. Vikakooditkin sain katsottua ja sieltä löyty 55 ja 45.
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Tänään sytty palamaan Check engine merkki ja tyhjäkäynti alkoi aaltoilemaan 1000-1200 rpm välillä. Vieläkin antaa 45 erroria. Puhistin anturin ja sen liittimet, ei auttanut. Täytyy kait viedä huoltoon.

Lisää vikoja: Vilkuttaessa vasemmalle kumpikin vilkku alkaa vilkuttamaan. Oike vilkku toimii.
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Nyt tarvis sitten tarvis tämän sensorin. Mahdollisimman halvalla. Takuuseen ei mene enään, kun jo niin kauvan aikaa ostosta. Paikallisella pollemyyjällä 180 euroa tuo sensori.
Lari
4WD
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Touko 2012 21:00
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3
Paikkakunta: Tuusula

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Lari »

Kysy sensoria aditasta. Www.adita.fi
Kawasaki KLF 300 Bayou-1989
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017

Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Mikro kirjoitti:Nyt tarvis sitten tarvis tämän sensorin. Mahdollisimman halvalla. Takuuseen ei mene enään, kun jo niin kauvan aikaa ostosta. Paikallisella pollemyyjällä 180 euroa tuo sensori.
Lollero, tasan tuplahinta jenkkeihin! :mrgreen:

Tilaa jenkeistä jos ei paniikki ole anturin kans. Menee pari viikkoa, mutta onhan se melko paljon halvempi..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Vastaa Viestiin