800 Pollen lohkolämppäri?

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
fia
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Heinä 2012 20:14

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja fia »

lämmittääkö tämä oikeesti muutakin kuin alavesiletkun, siis niin että vesi lähtee kiertämään kunnolla? ainakin autokäytössä tän mallin lämmittimiä on lähes sama olla käyttämättä, ainoa vaikutus tapahtuu sähkömittarissa ja kuskin päässä että nyt voi tartata kun on konetta lämmitetty.....
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

fia kirjoitti:lämmittääkö tämä oikeesti muutakin kuin alavesiletkun, siis niin että vesi lähtee kiertämään kunnolla? ainakin autokäytössä tän mallin lämmittimiä on lähes sama olla käyttämättä, ainoa vaikutus tapahtuu sähkömittarissa ja kuskin päässä että nyt voi tartata kun on konetta lämmitetty.....
Jos käyttää Polariksen 0W50 PS-4 Plus öljyä ei öljyn jäykkyys ole ongelma. Itse satsaisin kunnolliseen akkulaturiin jonka liitin helppoon paikkaan niin tulee käytettyäkin.
Viimeksi muokannut sf-atv, 05 Joulu 2012 09:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

fia kirjoitti:lämmittääkö tämä oikeesti muutakin kuin alavesiletkun, siis niin että vesi lähtee kiertämään kunnolla? ainakin autokäytössä tän mallin lämmittimiä on lähes sama olla käyttämättä, ainoa vaikutus tapahtuu sähkömittarissa ja kuskin päässä että nyt voi tartata kun on konetta lämmitetty.....
Tuosta ko en tiedä, mutta omassa itse valmistettu vastaava, lämpenee 1/2 tunnissa niin, että just sylinteristä voi ottaa kiinni.
Autossa nestetilavuus hiukka eri.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

sf-atv kirjoitti:
fia kirjoitti:lämmittääkö tämä oikeesti muutakin kuin alavesiletkun, siis niin että vesi lähtee kiertämään kunnolla? ainakin autokäytössä tän mallin lämmittimiä on lähes sama olla käyttämättä, ainoa vaikutus tapahtuu sähkömittarissa ja kuskin päässä että nyt voi tartata kun on konetta lämmitetty.....
Jos käyttää Polariksen 0W50 PS-4 Plus öljyä ei öljyn jäykkyys ole ongelma. Itse satsaisin kunnolliseen akkulaturiin jonka liitin helppoon paikkaan niin tulee käytettyäkin. Nuo letkulämmittimet eivät välttämättä lämmitä moottoria paljonkaan.
Kokemuksesta voin sanoa, että olet väärässä, ikävä kyllä.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

fia kirjoitti:lämmittääkö tämä oikeesti muutakin kuin alavesiletkun, siis niin että vesi lähtee kiertämään kunnolla? ainakin autokäytössä tän mallin lämmittimiä on lähes sama olla käyttämättä, ainoa vaikutus tapahtuu sähkömittarissa ja kuskin päässä että nyt voi tartata kun on konetta lämmitetty.....
Siis meinaatko tosissasi että muutaman litran nestetilavuuden omaavaa konetta ei 550W lämmitin saisi lämpimäksi?

Kohta varmaan sanot että koneen kylkeen kiinnitettävä säteilylämmitin on parempi..
Mulla oli edellisessä autossa öljypohjan säteilylämmitin, se sen piti olla koko yö roikan nokassa jos sen meinasi saada aamulla käyntiin -20 pakkasesta.
Nykyisessä on letkulämmitin joka on kyllä tähän asti toiminu paremmin kuin säteilylämmitin edellisessä..

Se vesihän ei voi oikeasti kiertää "kunnolla" niin kauan kun termostaatti on kiinni, eikä se ilman vesipumppua oikein kiertäs muutenkaan. Lämpötilaerot saavat veteen kuitenkin liikettä sen verran että se riittää, mutta senkin perusedellytys on että tuo lämppäri on oikeassa asennossa että se kuuma vesi yleensäkään lähtee liikkeelle siitä vastukselta.

Jokainen joka on jotain vanhaa konetta lämmittänyt thermillä, tietää että thermin asento on kriittisen tärkeä. Jos se on vaakatasossa, vesi ei kierrä. Jos se on liian suuressa kulmassa, vesi ei kierrä. Kun se on oikeassa asennossa niin moottori on vartissa lämmin.
Sama juttu näiden lämmittimien kanssa, paitsi että nämä ovat hieman nykyaikaisempia ja pienitehoisempia..
sf-atv kirjoitti: Jos käyttää Polariksen 0W50 PS-4 Plus öljyä ei öljyn jäykkyys ole ongelma. Itse satsaisin kunnolliseen akkulaturiin jonka liitin helppoon paikkaan niin tulee käytettyäkin.
Ja kylmänä kone käyntiin -20 pakkasesta?
Kyllä eilinen pakkostartti -22 asteesta oli sen sortin jieskausoperaatio että ei mielellään kertaakaan enää.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

motocoyote kirjoitti:
sf-atv kirjoitti: Jos käyttää Polariksen 0W50 PS-4 Plus öljyä ei öljyn jäykkyys ole ongelma. Itse satsaisin kunnolliseen akkulaturiin jonka liitin helppoon paikkaan niin tulee käytettyäkin.
Ja kylmänä kone käyntiin -20 pakkasesta?
Kyllä eilinen pakkostartti -22 asteesta oli sen sortin jieskausoperaatio että ei mielellään kertaakaan enää.
Ei se pakkanen itsessään koneelle mitään tee. Oleellista on käytettävän öljyn viskositeetti kyseisessä lämpötilassa. 0W-XX öljyillä se on huikeasti matalampi kuin esimerkiksi 10W-XX öljyillä. Esimerkiksi 0W-40 öljy voi olla juoksevampaa 20 asteen pakkasessa kuin 10W-40 nollakelillä.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
fia
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Heinä 2012 20:14

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja fia »

motocoyote kirjoitti:
fia kirjoitti:lämmittääkö tämä oikeesti muutakin kuin alavesiletkun, siis niin että vesi lähtee kiertämään kunnolla? ainakin autokäytössä tän mallin lämmittimiä on lähes sama olla käyttämättä, ainoa vaikutus tapahtuu sähkömittarissa ja kuskin päässä että nyt voi tartata kun on konetta lämmitetty.....
"Siis meinaatko tosissasi että muutaman litran nestetilavuuden omaavaa konetta ei 550W lämmitin saisi lämpimäksi?

Kohta varmaan sanot että koneen kylkeen kiinnitettävä säteilylämmitin on parempi..
Mulla oli edellisessä autossa öljypohjan säteilylämmitin, se sen piti olla koko yö roikan nokassa jos sen meinasi saada aamulla käyntiin -20 pakkasesta.
Nykyisessä on letkulämmitin joka on kyllä tähän asti toiminu paremmin kuin säteilylämmitin edellisessä..

Se vesihän ei voi oikeasti kiertää "kunnolla" niin kauan kun termostaatti on kiinni, eikä se ilman vesipumppua oikein kiertäs muutenkaan. Lämpötilaerot saavat veteen kuitenkin liikettä sen verran että se riittää, mutta senkin perusedellytys on että tuo lämppäri on oikeassa asennossa että se kuuma vesi yleensäkään lähtee liikkeelle siitä vastukselta.

Jokainen joka on jotain vanhaa konetta lämmittänyt thermillä, tietää että thermin asento on kriittisen tärkeä. Jos se on vaakatasossa, vesi ei kierrä. Jos se on liian suuressa kulmassa, vesi ei kierrä. Kun se on oikeassa asennossa niin moottori on vartissa lämmin.
Sama juttu näiden lämmittimien kanssa, paitsi että nämä ovat hieman nykyaikaisempia ja pienitehoisempia.."


niin, kyllä minä ihan oikeasti kysyin että toimiiko tällainen ratkaisu koska olen miettinyt omaan 800 polleen lämmitintä. totta minä uskon että 550W vastus lämmittää muutaman nestelitran hyvin tehonsa puolesta, mutta se vaan askarruttaa että toimiiko tämän mallin letkulämmitin oikeasti mönkkärissä kun autoissa se ei toimi kunnolla. yleensä on termari vastassa ja se pieni reikä ei virtaa tarpeeksi että vesi lähtisi kiertämään lämmittäen muuta kuin alavesiletkua ja ehkä syylarissa olevaa nestettä kun tarpeeksi kauan pitää roikassa. jos olen sitä mieltä että tän tyypin letkulämppäri on sonta niin ei se tarkoita että olisin automaattisesti sitä mieltä että pitäisin säteilylämmitintä hyvänä, ne vasta paskoja onkin. ei pidä tehdä olettamuksia ja "asetella" sanoja tai mielipiteitä toisille.

tällä viikolla olen askarrelut autoni letkulämppärin kanssa, kiertovesipumpullinen 2000W joka ottaa nesteen lohkon kyljestä tyhjennysropun kohdalta ja lykkää sen kanteen. no, pumppu meni rikki ja kytkin sen ilman sitä samalla tavalla ja edelleen toimii hienosti paitsi vapaakierrolla ei jaksa kiertää lämmityslaitteen kennon läpi. mutta 4 litrainen ikimalmi dieselkone lämpiää plus 40c reilussa tunnissa. defalla ja calixilla on myös tällaisia oikeita letkulämmittimiä, harmi vaan että mönkkäriin niitä ei taida saada laitettua http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3202/let ... itin-1500w, http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3198/let ... mitin-550w
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 19:13
Paikkakunta: Tammela

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja moilanen »

No, ei se säteilylämmitin ihan noin huono ole kuin aiemmissa kommenteissa esitettiin. Minulla on kaksi talvea ollut Polaris sporstman 500 ho:ssa tuo säteilylämmitin. Tyytyväinen olen, yli 20astetta pakkasta, kaksi tuntia ja kone on lähtökunnossa heti käynnistyksen jälkeen. Ajoni ovat päivittäisiä ja pitää päästä liikkeelle säässä kuin säässä. Nyt on ollut yli 20 asteen pakkasia useanakin päivänä ja nämä säät vain vahvistavat tuon vartavasten polleen modatun lämmittimen hyödyn.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

fia kirjoitti: niin, kyllä minä ihan oikeasti kysyin että toimiiko tällainen ratkaisu koska olen miettinyt omaan 800 polleen lämmitintä. totta minä uskon että 550W vastus lämmittää muutaman nestelitran hyvin tehonsa puolesta, mutta se vaan askarruttaa että toimiiko tämän mallin letkulämmitin oikeasti mönkkärissä kun autoissa se ei toimi kunnolla. yleensä on termari vastassa ja se pieni reikä ei virtaa tarpeeksi että vesi lähtisi kiertämään lämmittäen muuta kuin alavesiletkua ja ehkä syylarissa olevaa nestettä kun tarpeeksi kauan pitää roikassa. jos olen sitä mieltä että tän tyypin letkulämppäri on sonta niin ei se tarkoita että olisin automaattisesti sitä mieltä että pitäisin säteilylämmitintä hyvänä, ne vasta paskoja onkin. ei pidä tehdä olettamuksia ja "asetella" sanoja tai mielipiteitä toisille.

tällä viikolla olen askarrelut autoni letkulämppärin kanssa, kiertovesipumpullinen 2000W joka ottaa nesteen lohkon kyljestä tyhjennysropun kohdalta ja lykkää sen kanteen. no, pumppu meni rikki ja kytkin sen ilman sitä samalla tavalla ja edelleen toimii hienosti paitsi vapaakierrolla ei jaksa kiertää lämmityslaitteen kennon läpi. mutta 4 litrainen ikimalmi dieselkone lämpiää plus 40c reilussa tunnissa. defalla ja calixilla on myös tällaisia oikeita letkulämmittimiä, harmi vaan että mönkkäriin niitä ei taida saada laitettua http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3202/let ... itin-1500w, http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3198/let ... mitin-550w
Aivan, pahoittelut mahdollisesti hyökkäävästä vastauksestani. :oops:

Minun mielestäni nuo säteilylämmittimet ovat suoraan sanottuna hanurista ja minusta se on lähinnä v*ttuilua jos autoon ei muuta ole tarjolla. Se voi olla hyvä jossain etelässä jossa -20 pakkaset ovat harvinaisuuksia.
(Itseasiassa muistin kehuneeni säteilylämmittimiä vuonna 2006 tällä foorumilla. Sen jälkeen olen omistanut 2 autoa V6 koneella ja todennut että teoria on tyystin eri asia kuin käytäntö.)

Kuten sanottua, viimeinen kokemukseni on V6 koneesta johon ei muka muuta ollut tarjolla ja säteilylämmitin oli yhtä tyhjän kanssa. Jos auton laittoi suoraan ajosta roikkaan, jaksoi se pitää moottorin hätnäppää sen verran lämpimänä että sen sai kuitenkin käymään vielä -20 pakkasesta. -30 pakkasesta ei kannattanut edes yrittää.

Nykyisessä autossani on letkulämppäri, ja se toimi kyllä viime talven vallan mainosti. Nyt siitä on pistoke kyljestä irti, liekö joku oksa päässyt painamaan tms, joten pitäisi uusia se.
Tässä vekottimessa tosin se lämmitin tulee öljynjäähdyttimelle menevän letkun väliin, eli se ei ole minkään termostaatin takana. Periaatteessa se on siis suoraan lohkon kyljessä.

Mutta asiaan. Tämä ei ollut todellakaan niin hyvä systeemi kuin aluksi vaikutti, alavesiletku tekee niin jyrkän mutkan alaspäin mennessään moottoriin että se ei kunnolla jaksa painaa siitä mutkasta eteenpäin sitä nestettä, reilun puolen tunnin (ehkä 35-40 minuutin) lämmityksellä ei vielä ollut kone lämminnyt. :evil:

Täytyy huomenna kokeilla lämmitystä paremmin, tänään ei ollut aikaa odotella pidempään kun piti saada mönkkäri pois tieltä.

Älkää kiirehtikö vielä tämän lämmittimen kanssa, voi olla että itsekin joudun laittamaan tähän vehkeeseen vielä sen defan 800 pollelle vasitusti tekemän kirosanan, eli säteilylämppärin. Harmi että sellaisen vasitun lämppärin olemassaolo selvisi vasta kun tämä oli jo paikallaan. :mrgreen:
Noh, ei tää vastuksen osto hukkaan mene kuitenkaan, laitan tän sitte nykyiseen autoon jos tässä osoittautuu toimimattomaksi.

Noh, huomenna lämmitystestiä ja totuudenmukaista raportointia lisää. Jos ei vieläkään toimi kunnolla, kokeilen laittaa keulan alamäkeen, josko se auttaisi. Silloin vois letkun asentoa muuttamalla auttaa asiaa..
Mutta siitä lisää huomenna.

moilanen kirjoitti:No, ei se säteilylämmitin ihan noin huono ole kuin aiemmissa kommenteissa esitettiin. Minulla on kaksi talvea ollut Polaris sporstman 500 ho:ssa tuo säteilylämmitin. Tyytyväinen olen, yli 20astetta pakkasta, kaksi tuntia ja kone on lähtökunnossa heti käynnistyksen jälkeen. Ajoni ovat päivittäisiä ja pitää päästä liikkeelle säässä kuin säässä. Nyt on ollut yli 20 asteen pakkasia useanakin päivänä ja nämä säät vain vahvistavat tuon vartavasten polleen modatun lämmittimen hyödyn.
Kyllä se mönkijässä varmaan menestyykin, kunhan siinä tehoa on tarpeeksi. Varsinkin pollessa jossa itse moottori on melko kompaktin kokoinen ja lämmitettävää massaa on vähän. Kuitenkin se on hidas. Jos tällä vastuksella sais nesteen kiertämään kunnolla, olisi moottori starttauslämmin puolessa tunnissa..
pusikkoon kirjoitti: Ei se pakkanen itsessään koneelle mitään tee. Oleellista on käytettävän öljyn viskositeetti kyseisessä lämpötilassa. 0W-XX öljyillä se on huikeasti matalampi kuin esimerkiksi 10W-XX öljyillä. Esimerkiksi 0W-40 öljy voi olla juoksevampaa 20 asteen pakkasessa kuin 10W-40 nollakelillä.
Ei tietenkään se sinänsä itse moottoriin vaikuta, mutta starttausta vaikeuttaa huomattavasti se öljyjen jäykistyminen.

Olipa öljy mikä tahansa, on se 20 pakkasessa jähmeämpää kuin +10 asteisessa koneessa.
Ainakin tuo minun polle on niin laiska starttaaja että -20 asteesta se ei kahdella ensimmäisellä vääntämisellä jaksa konetta pyörittää. Polariksissa on ollut taipumusta hajottaa startteja, eikä syytä taida tarvita hakea tämän kauempaa. Lienee alimitoitettu startti talvikeleistä tapahtuville kylmäkäynnistyksille.

E: Sinänsä tuo kyllä käynnistyy suorastaan yllättävän helposti, kunhan startti vain saa koneelle vauhtia. Grizzlystä joutui useasti sahaamaan akun tyhjäksi..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja jaket »

huomasin yksi päivä, että venäläiset on kovia tekemään öljytestejä youtubeen.

http://www.youtube.com/watch?v=-vQO2GzIUO4

Eli ne aina tekee tuollaisen pullovirityksen ja testaa eri öljyjen notkeutta.


Mönkijän koneessa on huomattavasti vähemmän rautaa ja painoa verrattuna auton koneeseen, joten säteilylämmitin voi jopa tehota.


Sinänsä koko moottorilämmittimen tarve on aika hauska, auton koneessa on monesti 100kg+ rautaa. Ja se on lähellä 100astetta osittain. Jos se olisi mitenkään eristetty, niin eihän se jäähtyisi yön aikana vielä mihinkään. Ja jos jäähtyisikin esim -4 niin ei se mitään haittaisi.

Ehkä jossain vaiheessa ecologisuus menee siihen pisteeseen, että koneet ruvetaan eristämään. Olisihan sillä etuja jopa lämpimissä maissa, koska kone säilyisi käyttölämmössä pitkään.

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
Rolle1
6WD
Viestit: 290
Liittynyt: 23 Marras 2010 12:47
Mönkijä:: Sp 800 Efi vm. 2011
Paikkakunta: Jämsä

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja Rolle1 »

Pari kolme tuntia "säteilytystä" viime talven -30 pakkasilla riitti hyvin ja pääsi heti auraamaan ilman turhia tyhjäkäyntejä. Piuhassa muuten nytkin ja kohta olen lammen jäällä luistinradan aurauksessa, jäätä yli 15sm.
...yöksi kotiin vaikka aamu jo valkenee...
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ny o Polle roikassa. Jos tiiman päästä kävis tarkistaan tilanteen. Nyt on keula loivaan ylämäkeen (ku sattu norsu jäämään tuohon asentoon, eikä millään vittis käsipelillä työnnellä tuota malmikasaa mihinkään), suas nähhä miten käy. Jos näin ei toimi niin kokeilen keula alamäkeen.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Totesin tämän toimimattomaksi ratkaisuksi. En tosin kokeillu keula alamäkeen tuota, mutta kyllähän sen pitäisi pelata suurinpiirtein joka asennossa.

Tilasin siis defan tähän vehkeeseen vasitusti tekemän, eli se löytyy autotarvikeliikkeestä numerolla 414876. Säteilylämmitin siis. Hintaa tälle säteilylämppärille jäi noin 75€.
Tilaukseen meni, joten ens viikon alussa pitäisi lämmitin olla käsissä.

Nykyisen vastuksen taidan napata irti ja laittaa tilalle sopivan putken pätkän, siihen putken pätkään vois kairata sitten vaikka anturin erilliselle lämpömittarille..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Tuli laitettua tilaukseen Sportsman 500 EFIin tämä säteilylämppäri http://www.defa.com/file/456205e8d88/4863.pdf
Maanataina sais laittaa lämppärin sitten paikalleen.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 800 Pollen lohkolämppäri?

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Janishell kirjoitti:Tuli laitettua tilaukseen Sportsman 500 EFIin tämä säteilylämppäri http://www.defa.com/file/456205e8d88/4863.pdf
Maanataina sais laittaa lämppärin sitten paikalleen.
Noniin nytten lämppärin asennettu ja ongelmattomasti asentui paikoilleen.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Vastaa Viestiin