Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Aikoinaan mun pollessa kanssa pääsi vesi mittariin, vaikka lasi ehjä, ei muuta kun irti ja koittaa patterille kuivumaan. Taitaa uusi olla 5satkua ????
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

tuohisto kirjoitti:Lasissa ei ole säröjä, mutta pitääkin tutkia tota mittaristoa hieman tarkemmin. Jos mittari sökö niin missähän hinnoissa uusi mahtaa liikkua? :roll:
06 800 mittari ASM-CLUSTER,ATV,110MM,W/FUEL 373,30 €
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
fia
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Heinä 2012 20:14

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja fia »

kun lukee näitä mittari/sähköongelmia niin välillä tulee mieleen että voisiko tällaisen efi/sähkömönkkärin järjestelmää yksinkertaistaa. asentais polttoainepuolen hoitoon vaikka megan tai muun vastaavan moottorinohjausjärjestelmän, perusjärjestelmähän on olemassa niin asennus olisi helppoa. jotenkin tuntuu hassulta että mittarilla voi olla näin suuri merkitys!! jos vakio systeemiin tulee joku häiriö niin aina epäillään mittaristoa ja pitää olla kuskaamassa laitetta jollekkin meediolle tai henkiparantajalle.....

eikai 2wd/4wd kytkennän tarvitse kulkea mittarin kautta?

vai onko mittari/ecu järjestelmälle tehtävissä oikeesti mitään muuta kuin aina ostaa uusia osia jos tulee vikaa?
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Niinkin uskomattomalta kun se kuulostaa niin nää pollen uudemmat ruiskuvehkeet ainakin on toteutettu sähköjen puolesta autoista tutulla CAN väilällä. Mittaristö on kyseisen laitteen aivot joka tallentaa mm. vikakoodit ja kaikkea muutakin kivaa dataa laitteen toiminnasta ja kuskin toiminnoista. Sen takia jos mittaristo saa vettä, niin vekottimen kaikki toiminnot voivat häiriintyä. Tää on tätä nykyaikaa :biggrin:
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
tuohisto
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Heinä 2012 07:24
Mönkijä:: Polaris sportsman 800 efi -05

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tuohisto »

Kyllä se kipu siinä mittaristossa oli. Yön yli kun piti kuivauskaapissa ni johan alko nelivedot ja muutkin systeemit toimimaan. Nyt suunnitelmissa olisi tiivistää se mittari niin että koskeus ei enää pääsisi sinne.
ToniR81

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Itsestään selvä vinkki että ennenkuin tiivistät niin varmistu siitä että se mittaristo todellakin on täysin kuiva sisältä. Tiivistämisen jälkeen kun se kosteus ei enää pääse myöskään ulospäin... Ja mahdollista kondensoitumista ja kosteutta vastaan voisi muuten varmaankin koittaa taistella noilla elektroniikasta tutuilla suolapusseilla? Jos niille vain sopiva tila löytyisi missä eivät haittaa ja pysyvät paikallaan...
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

mistähän sais kytkin kitin 400 polleen??? ei oikein meinaa löytyä muuhun ku 450 ja sittä ylöspäin vai käypiikö tuo 450 kitti suoraan nelisatkuun?? ei oikein tietoa nuista niin siksi tyhmiä kyselen...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
tonzka
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Touko 2012 10:46
Paikkakunta: saari

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tonzka »

Mikä on 500 ho pollen -10 variremmin malli? nykyisen hihnan sain huollosta mutta on liian pitkä elikkäs ottaa koppaan kiinni
-Team Kultapossut
Natsku
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Helmi 2010 20:26

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Hihnan numero 3211077 tuollaisen huolto antoi hankittavaksi 300 tunnin huoltoon.

Paljon kesti sinulla hihna ajaa?
Oma on kuulema pykinyt ja 100h jälkeen vaihdetaan uusi.
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

tonzka kirjoitti:Mikä on 500 ho pollen -10 variremmin malli? nykyisen hihnan sain huollosta mutta on liian pitkä elikkäs ottaa koppaan kiinni
Tuo mainittu 3211077 on oikea. Jos mallissa ei ole EBS:ssää on hihna normaalistikin sen verran löysällä, että voi ottaa vähän kiinni koppaan varsinkin jos akseliväli on muuttunut tai kireydensäätö pielesssä. Kireys muutetaan prikkoja muuttelemalla takavarissa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
tonzka
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Touko 2012 10:46
Paikkakunta: saari

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tonzka »

kiitoksia tiedosta. omat remmit on vaihtunu noin 50 tunnin välein. ei tunnu nuo vakiot kestävän vaikka miten säätelis :x
-Team Kultapossut
eda
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 29 Loka 2010 11:43

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja eda »

Joko ajotavasta tai laitteessa vikaa. Omassa hihna nelisen vuotta vanha eikä ole hajonnut (HO).
tonzka
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Touko 2012 10:46
Paikkakunta: saari

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tonzka »

ajo tavasta se johtuu, se on sillee että jos ei suosiolla ni vaikka väkisin tyyli :biggrin:
-Team Kultapossut
eda
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 29 Loka 2010 11:43

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja eda »

Ei ole samettihansikkailla tullut ajettua. L mieluummin kuin H, ja hihna sekä kone lämpimäksi ennen ajoa.
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja creepy »

Sportman 500ho 2009, onko startissa jotain tyyppi vikaa? Ei inahdakkaan avaimesta? Lähtiäkkö mistä ekana katteleen?

Akussa on virtaa
Vastaa Viestiin