Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Jos se letku on litissä jossain niin happoa saattaa valua sen letkun yläpäässä olevista halkioista, jos siinä sellaiset on, joissain on ollut (ilmeisesti letkun tyhjenemisen varmistamiseksi)
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Letkussa voi tosiaankin olla halkio räjähdysvaaran estämiseksi jos letku on tukossa. Samanlainen halkaisu kuin huohotinletkussa 500:ssa. Hassua silti ettei muovi kestä akkuhappoa, muoviahan kaikki akun kuoretkin ja kannetkin on. :?
Viimeksi muokannut jukka81, 11 Maalis 2013 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: lainauksen poisto
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Joo, tuo varikopan muovi ei kestä happoa, muutaman jouduin vaihtamaan kun yli-innokas (johtohahmo) hapottaja täytti akut liian täyteen ja jätti lisäksi letkut kiinnittämättä.
Artisti maksoi.....
pipapepa
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Maalis 2010 21:31

Polle ei pakkasella käyntiin

Viesti Kirjoittaja pipapepa »

Onkos muilla ollut startti ongelmia pakkasella. Akku kunnossa ja täynnä virtaa mutta ei starttaa. Kone aivan mykkä. Ei auta edes apukaapelilla lisävirran anto. ainoastaan lämmittämällä alkaa starttaamaan.Kone on 500 EFI Traktori.
Avatar
petej
6WD
Viestit: 256
Liittynyt: 24 Heinä 2004 12:10

Re: Polle ei pakkasella käyntiin

Viesti Kirjoittaja petej »

On sellainen "ominaisuus" että kylmänä ei startaa ilman defan säteilylämmitystä pakkasesta kuin satunnaisen hyvällä tuurilla. Virtaa on akussa, startatessa näytöön tulee Chek Enginer ja ei tapahdu mitään. 30sek-1min akkulaturissa riittää nostamaan jännitetasoa niin että startaa tosi nätisti käytntiin. Jossan toisessa topikissa maintitiin että kaapelinpätkällä akulta suoraan startille voi "hätä" käynnistää ko tilanteessa. En ole kokeillut kun toistaiseksi akkulaturia olen voinut käyttää kun verkkovirran saatavilla on polle toistaiseksi yöpynyt. Käytän kuitenkin tuota säteilylämmitintä aina talvella jos suinkin tiedän etukäteen että lähden tunnin tai kahden päästä ajamaan. Viimeksi tänään viimeyönä -25c lämmityksessä 3h ja starttas käyntiin kuin palmun alta. 500EFi traktori vm 12.
Viimeksi muokannut vaughan, 13 Maalis 2013 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä, lainaus poistettu.
Avatar
petej
6WD
Viestit: 256
Liittynyt: 24 Heinä 2004 12:10

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja petej »

TeKa kirjoitti:
TeKa kirjoitti:samavika on myös täälä. itellä eilen ostettu 500 efi dl traktori-13 ja kaverilla samanlainen -12 malli ajettu 11 km. nakuttaa(startin solenoidi) ja ei lähe käyntiin kun on pakkasta yli -5 astetta. -12 malliin uusittu akku. ei vaikutusta. kun laittaa hyppy johdolla akusta starttiin niin lähtee käyntiin. lataus on 14,3v eli kunnossa ja akku kunnossa. onko neuvoja mistä sitten haetaan vikaa? virta ja maa pisteet kunnossa. oisko ecu poksin kylmäjuotoksissa jotain vikaa mitä veikkaatte? niin ja ei anna vikakoodeja

no niin traktori oli kolme viikkoa merkkiliikkeessä tutkittavissa. vaihtoivat ecua, johtosarjaa, akkua ja muita sähkö osia. ja nakuttaa edelleen pakkasella. nyt jo maahantuojalla on tiedossa kymmeniä samanlaisia starttaamattomia traktoreita. nyt ootellaan että minkälainen kutsu tulee takuu korjaukseen.
Täysin sama juttu täällä. Vm -12 500Efi traktori. Naksuu vaan pakkasella ja ei starttaa. Alle minuutti akkulaturissa riittää tai ylipäätään se että jännite hieman nousee virtaa ei tartte mennä lisää, sitä on riittävästi. Ilmoittele jos korjauskutua ilmenee.
Arwe
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Huhti 2012 15:42
Mönkijä:: Polaris 500 EFI Traktori
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Arwe »

Kattelin tonne pollen "konepellin" alle ja näin sielä tälläisen liittimen mutten löytänyt vastakappaletta.
Mikähän on tämän liittimen tarkoitus? :roll:
Kuva
Kuva
Vuoden 2007 turhake <3
Lari
4WD
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Touko 2012 21:00
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3
Paikkakunta: Tuusula

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Lari »

Muakin kiinnostaa. Löysin saman omastani. Oletin että olis liittynyt tuohon työvaloon kun mulla siitä on polttimo pois mutta sulla se näkyy olevan
Kawasaki KLF 300 Bayou-1989
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017

Uudenmaan Mönkijät Ry
zwäng
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 16 Helmi 2013 19:20
Mönkijä:: Sportsman 500 efi forest -12

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja zwäng »

http://www.polaris.fi/varusteet-ja-tarv ... ohtosarjaa

Eikös se liitin ole noille stonga/puskurivaloille.
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Lisävarusteille, kuten vaikka vinssin ohjaukseen ovat nuo oranssi/valkoiset johdot jotka näkyvätkin tuossa alimmassa kuvassa ja joissa on liittimet jo kiinni.
Stongavalolle on muistaakseni keltainen ja ruskea johto, siis vain kaksi.
Tuo nelinapainen liitin on mittarin/aivojen ulkopuolinen virransyöttö, tehdas käyttää sitä linjalla ja uusissa paketista puretuissa laitteissa se on ihan näkyvillä siinä muovien päällä, luovutushuollossa se yleensä tungetaan "piiloon".
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Tänään hälytettiin vanhempien puolelta katsomaan, että mikähän mahtaa pollen sportsmania vaivata, kun sutkuttaa vain takarenkailla ja ei etupää vedä.. Ajattelin heti että tietysti tämä kuuluisa "häkki" on menny basaksi. Perille päästyäni kävin kyselemään aiheesta ja sieltä pääsi pieni virnistys, kun olivat vahingossa kääntäneetkin valintavivun vain 2x4 asentoon eivätkä olleet älynneet sitä katsoa. Että sellainen remppa tälläkertaa =D> Pakko oli kirjoittaa tämä kommellus, vaikka ei nyt välttämättä tähän kuulukkaa. :D
Hold my beer..
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Onko kenenkään muun ropaliksessa olleet pyöränlaakerit kuivat?

Big Bossiin ku lappaa romua lavalle ja lähtee ajamaan, kuuluu jostain melko ikävää nirinää, ja ihan niinku ois pyöränlaakeri kuivana..

Nippojahan niille ei ole, joten onko tuo vietävä sitten takuuhuoltoon että rasvaavat pyöränlaakerit..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Noissa jäykkäperäisissä (eikös tuo sellainen ole) joissa akseli menee "perämurikan" läpi on ns poorit siellä perässä ja akselissa, jos ne ovat kuivat niin se aiheuttaa ärsyttävän kuuloista nirinää ja narinaa.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ei oo ku erillisjousitettu. :)
Viimeksi muokannut jukka81, 29 Maalis 2013 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen kirjoittajan viestiin voi vastata myöskin ilman lainaamista. Lainaus poistettu.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
ElJefe
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Maalis 2013 21:23

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ElJefe »

Terve!

Nyt on tullu ensimmäinen ongelma uuteen polaris sportsman 500 h.o traktoriin. Eli otin mönkijästä, myyjän kehotuksesta valkoisen muoviholkin poissa kaasuttimen päältä, mutta en tiedä että vaikuttaako tämä asiaan. Eli ongelma se eli kun painaa kaasukahvan ihan pohjaan asti, niin kone alkaa paukkua. Maksiminopeus n.50kmh. Onko tämä normaali juttu vai jokin juttu huonosti. Mikä avuksi? Laitteella ajettu 11h. Kiitos etukäteen!
Vastaa Viestiin