Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ajelin tänään pilkkireissulla vanhaa epätasaista jälkeä tasaisella 15-20km vauhdilla aika pitkän matkaa ja rattori alkoi köhiä. Pysäytin ja kierrokset jäi niin ylös, ettei antanut vaihdetta pois. Näyttötauluun tuli herja: check engine. Sammutin koneen ja annoin olla tovin. Käynnistin uudelleen ja tyhjäkäynti ok, eikä herjaa ruudulla.
Ohjekirjan ja oireitten perusteella viittaisi jonkinlaiseen tilapäiseen ruiskuhäiriöön.
Kotiin tultua yritin päästä lukemaan vikakoodit pumaskan ohjeella, mutten päässyt vaikka kuin yritin tehdä ohjeen mukaan..?
Se jäi vähän epäselväksi ohjekirjasta, että pitääkö laite olla vianmääritystilassa vikakoodeja luettaessa, vaiko eikö vaiko...?
Ohjekirjan ja oireitten perusteella viittaisi jonkinlaiseen tilapäiseen ruiskuhäiriöön.
Kotiin tultua yritin päästä lukemaan vikakoodit pumaskan ohjeella, mutten päässyt vaikka kuin yritin tehdä ohjeen mukaan..?
Se jäi vähän epäselväksi ohjekirjasta, että pitääkö laite olla vianmääritystilassa vikakoodeja luettaessa, vaiko eikö vaiko...?
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Käykö 700 sportsmanin kartaani 400 sportsmaniin vaikka 700:ssa se on noin 2cm pitempi?? Jos sen saa paikalleen niin mitähän oikkuja ja ropleemia kannattais seurata?? Täällä ei huolto liikkeet osannu sanoa juuta eikä jaata ku kyselin noita. En vielä ostanu akselia ku ajattelin että jos joku täällä tietäisi jotain tuosta asiasta
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jaa no suottapa täältä apuja kyselee 

Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
onko kyse etukartaanista?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jep.... siitäpä hyvinki
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ongelma ratkastu...pienellä sovelluksella se sinne kävi...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Selasin topikkia läpi, mutten löytänyt oikein osumaa, tai sitten ei vaan sattunut silmään...
Elikkä 600km ajeltu Polariksen 500 efi traktori tekee edelleen sellaista, että pätkii/nykii joskus pienillä kierroksilla ajettaessa tasakaasulla. Isommilla kierroksilla toimii hyvin, eli meluaa, rämisee ja kolisee kuin ihmeempikin
Mikä hemmetti tuossa antaa noin kovan mekaanisen kuuloisen mekkalan vähääkään enemmillä kierroksilla? Osa äänistä on tietysti kaikenmaaliman resonointeja, muttei kaikki.. Meluaako kaikki mönkkärit samalla lailla..?
Jättää tyhjäkäynnin joskus 1600-1700 tienoille(norm 1140-1170) ja kun on hetken noin, niin check engine - herja tulee ruutuun?
"kuittaantuu" sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen ja toimii taas seuraavaan temppuun asti..
Huoltomies epäili, että menee syystä tai toisesta seos laihalle ja epäili imusarjan löystyneen. Tarkistin ja oli pultit kiinni(ainakin ne hemmetin hankalan paikan kuusiokolosellaiset
)
Josko jollekulle olis sattunut samanoloisia ropleemia efin kanssa, niin voisi kertoilla mahtollista syytä. Ellei ala lähipäivinä selvitä, niin on sitten pakko raahata liikkeelle tutkittavaksi.
Tuli taas jo liikaakin yhteen viestiin juttuu..
Elikkä 600km ajeltu Polariksen 500 efi traktori tekee edelleen sellaista, että pätkii/nykii joskus pienillä kierroksilla ajettaessa tasakaasulla. Isommilla kierroksilla toimii hyvin, eli meluaa, rämisee ja kolisee kuin ihmeempikin

Jättää tyhjäkäynnin joskus 1600-1700 tienoille(norm 1140-1170) ja kun on hetken noin, niin check engine - herja tulee ruutuun?
"kuittaantuu" sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen ja toimii taas seuraavaan temppuun asti..

Huoltomies epäili, että menee syystä tai toisesta seos laihalle ja epäili imusarjan löystyneen. Tarkistin ja oli pultit kiinni(ainakin ne hemmetin hankalan paikan kuusiokolosellaiset

Josko jollekulle olis sattunut samanoloisia ropleemia efin kanssa, niin voisi kertoilla mahtollista syytä. Ellei ala lähipäivinä selvitä, niin on sitten pakko raahata liikkeelle tutkittavaksi.
Tuli taas jo liikaakin yhteen viestiin juttuu..
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Anturivika. Vikakoodit kannattaa kattoa, niistä selviää, että missäpäin vika on.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Yritin päästä pumaskan ohjeella kattomaan koodit, muttei onnistunut.. en sit tiedä mikä meni vikaan.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noni nyt alko polle temppuilemaan, kävin tossa yks päivä ajelemassa ja kone pelas moitteitta. mutta seuraavana päivänä yritin käynnistää ni eipä tunnu lähtevän käyntiin. kun rupee starttaamaan ni höröhtää käyntiin ja sammuu samantien ja sitte ku yrittää käynnistää ni paukkaa putkessa ja ilman putsarissa
sportman 800 efi -12

-Team Kultapossut
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi! Minulla on Polaris 400 Ranger traktorimalli, siinä on nyt ilmennyt sellainen vika että kaasarista valuu bensa moottorin päälle. Kaverilla on samanlainen vehe ja sillä on sama vika.Mistähän se saattaisi johtua? T:Jabe Muttenkin siinä on ollut kaikenlaista vikaa
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos kerran kaasarikin jo hajoillut kahteen otteeseen niin kiireesti laite takaisin huoltoon ennenkuin pahimmassa tapauksessa palaa koko vehje. 

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ranger 400 ei käynnisty?
Asensin vinssin edellisenä päivänä ja seuraavana päivänä lähin käymään naapurissa. Takasi tullessa alko pätkimään ja paukautti putkessa, sitten se hyyty, lähti sit kuitenki käymään ja ajelin kotia.
Kotona kaasuttelin paikallaan ja tuntu taas toimivan, siihen asti kunnes sammutin ja kävin sisällä, sen jälkeen en ole saanu käymään. Lupailee kyllä mutta ei lähe.
Bensat olen vaihtanu, tulpan vaihtanu, kaasarin käyttäny auki, bensan syöttö vaikuttais olevan kunnossa.
Mikä vikana?
Asensin vinssin edellisenä päivänä ja seuraavana päivänä lähin käymään naapurissa. Takasi tullessa alko pätkimään ja paukautti putkessa, sitten se hyyty, lähti sit kuitenki käymään ja ajelin kotia.
Kotona kaasuttelin paikallaan ja tuntu taas toimivan, siihen asti kunnes sammutin ja kävin sisällä, sen jälkeen en ole saanu käymään. Lupailee kyllä mutta ei lähe.
Bensat olen vaihtanu, tulpan vaihtanu, kaasarin käyttäny auki, bensan syöttö vaikuttais olevan kunnossa.
Mikä vikana?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Rangeri käy taas, kaasuvaijeri oli liian tiukalla ja veti tappokatkaisijan päälle.
- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joopajoo ja niin edelleen...
Tiedustelu: kuinka mittava projekti on edessä, kun 850 xp:n muovisen öljytikun pää ( n 2-3cm) on katkennut ja ilmeisesti pudonnut koneen sisään? Tänään pikku harmin huomasin kun valmistauduin huomisen ajoreissulle ja tsekkasin öljyt.
Kone tuli juuri huollosta ja sillä on ajettu maksimissaan 10 m. Oma näkemys on, että tuo on täytynyt tapahtua huollon yhteydessä. Itsellä tapana aina katsoa öljyt aina ennen ajoa, nin kuin tänäänkin, jossa tuon huomasin.
Takuuseenhan tuo menee, mutta lähinnä kiinnostaa pitääkö koko värkki laittaa palasiksi. Ajamaan pitäisi päästä viikon kuluttua...
Tiedustelu: kuinka mittava projekti on edessä, kun 850 xp:n muovisen öljytikun pää ( n 2-3cm) on katkennut ja ilmeisesti pudonnut koneen sisään? Tänään pikku harmin huomasin kun valmistauduin huomisen ajoreissulle ja tsekkasin öljyt.
Kone tuli juuri huollosta ja sillä on ajettu maksimissaan 10 m. Oma näkemys on, että tuo on täytynyt tapahtua huollon yhteydessä. Itsellä tapana aina katsoa öljyt aina ennen ajoa, nin kuin tänäänkin, jossa tuon huomasin.
Takuuseenhan tuo menee, mutta lähinnä kiinnostaa pitääkö koko värkki laittaa palasiksi. Ajamaan pitäisi päästä viikon kuluttua...
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14