Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Ajelin tänään pilkkireissulla vanhaa epätasaista jälkeä tasaisella 15-20km vauhdilla aika pitkän matkaa ja rattori alkoi köhiä. Pysäytin ja kierrokset jäi niin ylös, ettei antanut vaihdetta pois. Näyttötauluun tuli herja: check engine. Sammutin koneen ja annoin olla tovin. Käynnistin uudelleen ja tyhjäkäynti ok, eikä herjaa ruudulla.

Ohjekirjan ja oireitten perusteella viittaisi jonkinlaiseen tilapäiseen ruiskuhäiriöön.

Kotiin tultua yritin päästä lukemaan vikakoodit pumaskan ohjeella, mutten päässyt vaikka kuin yritin tehdä ohjeen mukaan..?
Se jäi vähän epäselväksi ohjekirjasta, että pitääkö laite olla vianmääritystilassa vikakoodeja luettaessa, vaiko eikö vaiko...?
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Käykö 700 sportsmanin kartaani 400 sportsmaniin vaikka 700:ssa se on noin 2cm pitempi?? Jos sen saa paikalleen niin mitähän oikkuja ja ropleemia kannattais seurata?? Täällä ei huolto liikkeet osannu sanoa juuta eikä jaata ku kyselin noita. En vielä ostanu akselia ku ajattelin että jos joku täällä tietäisi jotain tuosta asiasta
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Jaa no suottapa täältä apuja kyselee :roll:
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

onko kyse etukartaanista?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Jep.... siitäpä hyvinki
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Ongelma ratkastu...pienellä sovelluksella se sinne kävi...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Selasin topikkia läpi, mutten löytänyt oikein osumaa, tai sitten ei vaan sattunut silmään...

Elikkä 600km ajeltu Polariksen 500 efi traktori tekee edelleen sellaista, että pätkii/nykii joskus pienillä kierroksilla ajettaessa tasakaasulla. Isommilla kierroksilla toimii hyvin, eli meluaa, rämisee ja kolisee kuin ihmeempikin :D Mikä hemmetti tuossa antaa noin kovan mekaanisen kuuloisen mekkalan vähääkään enemmillä kierroksilla? Osa äänistä on tietysti kaikenmaaliman resonointeja, muttei kaikki.. Meluaako kaikki mönkkärit samalla lailla..?

Jättää tyhjäkäynnin joskus 1600-1700 tienoille(norm 1140-1170) ja kun on hetken noin, niin check engine - herja tulee ruutuun?
"kuittaantuu" sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen ja toimii taas seuraavaan temppuun asti.. :oops:

Huoltomies epäili, että menee syystä tai toisesta seos laihalle ja epäili imusarjan löystyneen. Tarkistin ja oli pultit kiinni(ainakin ne hemmetin hankalan paikan kuusiokolosellaiset :x )

Josko jollekulle olis sattunut samanoloisia ropleemia efin kanssa, niin voisi kertoilla mahtollista syytä. Ellei ala lähipäivinä selvitä, niin on sitten pakko raahata liikkeelle tutkittavaksi.

Tuli taas jo liikaakin yhteen viestiin juttuu..
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Anturivika. Vikakoodit kannattaa kattoa, niistä selviää, että missäpäin vika on.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Yritin päästä pumaskan ohjeella kattomaan koodit, muttei onnistunut.. en sit tiedä mikä meni vikaan.
tonzka
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Touko 2012 10:46
Paikkakunta: saari

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tonzka »

Noni nyt alko polle temppuilemaan, kävin tossa yks päivä ajelemassa ja kone pelas moitteitta. mutta seuraavana päivänä yritin käynnistää ni eipä tunnu lähtevän käyntiin. kun rupee starttaamaan ni höröhtää käyntiin ja sammuu samantien ja sitte ku yrittää käynnistää ni paukkaa putkessa ja ilman putsarissa :-X sportman 800 efi -12
-Team Kultapossut
katriina
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Maalis 2013 11:36

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja katriina »

Moi! Minulla on Polaris 400 Ranger traktorimalli, siinä on nyt ilmennyt sellainen vika että kaasarista valuu bensa moottorin päälle. Kaverilla on samanlainen vehe ja sillä on sama vika.Mistähän se saattaisi johtua? T:Jabe Muttenkin siinä on ollut kaikenlaista vikaa
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Jos kerran kaasarikin jo hajoillut kahteen otteeseen niin kiireesti laite takaisin huoltoon ennenkuin pahimmassa tapauksessa palaa koko vehje. :shock:
tonto22
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Tammi 2010 11:51
Mönkijä:: 850 xp

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tonto22 »

Ranger 400 ei käynnisty?
Asensin vinssin edellisenä päivänä ja seuraavana päivänä lähin käymään naapurissa. Takasi tullessa alko pätkimään ja paukautti putkessa, sitten se hyyty, lähti sit kuitenki käymään ja ajelin kotia.
Kotona kaasuttelin paikallaan ja tuntu taas toimivan, siihen asti kunnes sammutin ja kävin sisällä, sen jälkeen en ole saanu käymään. Lupailee kyllä mutta ei lähe.

Bensat olen vaihtanu, tulpan vaihtanu, kaasarin käyttäny auki, bensan syöttö vaikuttais olevan kunnossa.
Mikä vikana?
tonto22
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Tammi 2010 11:51
Mönkijä:: 850 xp

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tonto22 »

Rangeri käy taas, kaasuvaijeri oli liian tiukalla ja veti tappokatkaisijan päälle.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Joopajoo ja niin edelleen...

Tiedustelu: kuinka mittava projekti on edessä, kun 850 xp:n muovisen öljytikun pää ( n 2-3cm) on katkennut ja ilmeisesti pudonnut koneen sisään? Tänään pikku harmin huomasin kun valmistauduin huomisen ajoreissulle ja tsekkasin öljyt.

Kone tuli juuri huollosta ja sillä on ajettu maksimissaan 10 m. Oma näkemys on, että tuo on täytynyt tapahtua huollon yhteydessä. Itsellä tapana aina katsoa öljyt aina ennen ajoa, nin kuin tänäänkin, jossa tuon huomasin.

Takuuseenhan tuo menee, mutta lähinnä kiinnostaa pitääkö koko värkki laittaa palasiksi. Ajamaan pitäisi päästä viikon kuluttua...
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Vastaa Viestiin