All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: All-Terrain Vehiclen kuvat/videot

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Kyllä nämä löytyy kaikki kovalevyltä, pitää katsella jos viikonloppuna jaksaisi siirrellä uudestaan nettiin ainakin osan.
Pokkarillahan nämä on otettu ja jollakin Windows livellä editoitu, mutta mukava kun on jotain muistoja reissuista :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: All-Terrain Vehiclen kuvat/videot

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämä ketju on nyt siivottu toimimattomista linkeistä. Terv, Mode_Pappi
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: All-Terrain Vehiclen kuvat/videot

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Pari uutta kuvaa pitkästä aikaa 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: All-Terrain Vehiclen kuvat/videot

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Pyynnöstä siirrelty polaris osioon.
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Elikkäs koeviikon viimeinen koe, filosofia, oli tänään ja sen kunniaksi päätinkin viettää jo perinteeksi muodostuneen tallipäivän näin viimeisen varsinaisen koulupäivän jälkeen. Talliin kerkesin hyvissä ajoin jo ennen kymmentä aamulla, mutta hekumallista kiillotuspäivää pääsivät häiritsimään yllättäen naiset. Niistäkin päästiin onneksi eroon, vaikka heistä toki apua kiillotuksessa hetken aikaa olikin.

Päivä alkoi mönkijän perusteellisella pesulla, sekä uuden painepesurin testauksella, jonka jo onneksi eilen kokosin paketista. Pesu käsitti kaikki pienimmätkin kolot aina renkaista tavaratiloihin ja peileihin. Pienen lounaan välissä nautittuani pesin ja kiillottelin vielä autonkin mönkijän kuivumista odotellessa. Uutta ruohonleikkuriakin piti tietysti vähän hifistella, kun minkäs sitä luonteelleen voi. Tämän jälkeen jatkui päivän varsinainen tarkoitus, eli mönkijän puunaus. Polle sai pintaansa kaksi kerrosta vahaa ja vanteet, sekä muut alumiiniosat kiillottelin kiillotusaineella. Myös kaikki katteiden alla olevat pakoputken lämpösuojat on nyt kiillotettu, joten kiilto ei himmene vaikka katteet purkaisi :wink:

Lähtökohta ei tällä kertaa kovin paha ollut, sillä mönkijä pestiin viimeksi viime viikonlopuksi, mutta näki toki ettei tälle kevättä ollut vielä vahausta suoritettu. Lopputulos olikin odotettu eli erittäin hyvä ja kiilto alkaa lähennellä jo täydellisyyttä. Ei tarvitse tyttöjen kaivaa peiliä laukusta, katsoakseen ovatko ne hiukset hyvin.

Seuraavaksi ehkä jo huomenna on luvassa muoviosien, eli esimerkiksi astinlautojen, puskurien ja takalaatikon kiillotus ja käsittely jos vain ennättää. Hyvä kuitenkin kun nyt sai jo pari kerrosta vahaa pintaan, sillä näin koulujen lopetusviikonloppuna tuskin tullaan paljoa traktoria parkissa näkemään. Melko rankka päivä ja hommaa riitti kellon ympäri, mutta mahtava fiilis kun pääsi taas toteuttamaan itseään. Tällä mennään 8)

Kuva

http://s1274.photobucket.com/user/All-T ... sort=6&o=1

http://s1274.photobucket.com/user/All-T ... sort=3&o=1

http://s1274.photobucket.com/user/All-T ... sort=3&o=0
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Tänään jatkui puskurin, etutavaraatikon ja astinlautojen kiillotuksella. Vähän huonosti tietenkin kuvista taas näkyy ero, mutta livenä siis varsinkin astinlaudoissa selkeä ero ja tavaralaatikosta sai pois vahan jäljet, mitä siihen aiemmin roiskunut. Mukavasti tuli syvyyttä väriin. Ei oikeastaan enää muuta hommaa pesun osalta, kun takana oleva tavaralaatikko pitäisi jaksaa käsitellä ja penkkiin hommata jotain nahanhoitoainetta. Nyt pitsaa ja sen jälkeen ajelemaan 8)

Kuva

Kuva
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
dexta
6WD
Viestit: 531
Liittynyt: 11 Helmi 2006 18:40
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja dexta »

Talliin kerkesin hyvissä ajoin jo ennen kymmentä aamulla, mutta hekumallista kiillotuspäivää pääsivät häiritsimään yllättäen naiset.
Kuvia tai ei uskota.
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Sori, mutta tämä on kuitenkin pääasiassa rattori päiväkirja. Ja kun ei tullut otettua kun vaan semmosia kuvia,
jotka ylläpito taitaisi poistaa aika nopeaan, uskokoon jokainen just niin kun hyvältä tuntuu :wink:
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
Zuikki
Tracks
Viestit: 950
Liittynyt: 24 Elo 2005 17:34
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

Kyllä kiiltää komeasti. Ja kun nuoriso huoltaa koneita ja näkee siihen oikeasti vaivaa ja aikaa on mielestäni =D> Sillä kylillä näkee myös toisen ääripään henkilöitä joita vähät välittää koneestaan ja tuudittautuu siihen että pappa betalar.
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Äläs ny All terrain.....laita vaan jatkossa kuvia ''huoltojoukoista''... :biggrin: . Kunhan nyt ei ole ihan ''laatikko'' levällään ja tankit murjolla :) . Sopivat ''huoltohaalarit'' pirkoille päälle ja pollea pesemään.....ja räps räps.... :yawinkle:
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Zuikki kirjoitti:Kyllä kiiltää komeasti. Ja kun nuoriso huoltaa koneita ja näkee siihen oikeasti vaivaa ja aikaa on mielestäni =D> Sillä kylillä näkee myös toisen ääripään henkilöitä joita vähät välittää koneestaan ja tuudittautuu siihen että pappa betalar.
Kiitos. Isän kanssa ollaan molemmat tosiaan aika tarkkoja siitä, että koneet on kunnossa ja aina on opetettukin siihen että pitää arvostaa näitä ja pitää hyvää huolta. Molemmat tykätään puuhastella näiden parissa, niin autellaan toisiamme molemmin puolin, mutta ei tosiaan silleen pappa betalar tyyliin kuten varsinkin joillakin mopoautokuskeilla tuntuu nykyään olevan.

Ja hyvä tietää cotcoti, että ei turhan tiukkoja olla :biggrin:
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Tänään tuli aamulla kaverin esimerkin innoittamana käytyä hakemassa paikallisesta varaosaliikkeestä led-parkit. Aikaisemmatkaan parkit eivät vakiot olleet, vaan muka sinertävät amistuning-parkit, mutta tosiasiassa olivat kyllä aivan yhtä keltaiset mitä alkuperäiset. Nämä ledit nyt onneksi näyttävät oikeasti olevan kirkkaan väriset ja myös teholtaan paljon aikaisempia paremmat. Aivan laadukkaan oloiset siis ja nyt lopputulos tyydyttää täysin itseäkin. Asentaminenhan oli taas yhtä tuskaa ja tunnin siinä sai Polariksen insinöörejä kirota. Parkit vaihtaakseen on ensin purettava etutavaralaatikon reunat ja tämän jälkeen irrotettava koko umpiot. Umpiot taas on kiinni niin ruuveilla, että kun ruuvia täytyy vääntää pihdeillä ja kun se on tarpeeksi ulkona ottaa se kiinni tavaralaatikon reunaan. Ei siis voi teoriassakaan saada nuita ruuveja ilman väkivaltaa ja taivuttelua pois ja kannathan niistä meni taas yläruuveista paskaksi, mutta nyt on parkit asennettu :lol:

Kuva

Näyttää kuvassa vähän eriparille ikkunoista tulen valon takia, ihan saman sävyisiä ne oikeesti on. Mitään sen erikoisempaa perus pesujen lisäksi ei nyt lähiaikoina ole tapahtunutkaan. Ajoja on näillä keleillä taas yllättäen ollut ja kohta 400h huolto edessä, mutta siitä sitten myöhemmin lisää.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

No nyt kävi niin, että tänään lähti Polle uudelle onnelliselle omistajalle länsirannikolle päin ja yhteinen taipaleemme päättyi. Yhteensä taivalta kertyikin reilu 500 tuntia ja kilometreinä vajaa 14000km, eli onhan sitä ehditty. Jonkun aikaa tuo kerkesi myynnissä ollakin, mutta lisävarusteiden käydessä hyvin kaupaksi kehtasi myös itse mönkijän hintaa laskea sen verran mitä varusteista sai, ja nyt sitten sattuivat kysyntä ja tarjonta niin hyvin kohdilleen, että se ei ollut muuta kuin tehdä kaupat. Mönkijässä ei itsessään mitään vikaa, mutta ajot ovat b-kortin saannin ja muiden ”kiireiden” myötä jääneet niin hävettävän vähäisiksi, että tuntui vain väärältä seisottaa hyvää laitetta tallissa. Noh, nyt ei kyllä enää ole asiasta yhtään niin varma olo, vaikka halkeamaisillaan oleva lompakko hieman helpottaakin. Sillä vaikka näihin ei saisikaan kiintyä, niin se oli kuitenkin itselle se ensimmäinen varsinainen kulkupeli ja tällaisen nuoren miehen elämässä se oli melkoisen isossa roolissa aina siitä asti kun traktorikortin viisitoista vuotiaana sain. Hankala selittää, mutta jokainen mies varmaan muistaa millaista se oli kun ensimmäisen oman mopon sai ja mitä kaikkea sillä koettiinkaan. Melkein aina kun on kotoa johonkin lähdetty, niin se on lähdetty tällä, kaupungilla kaikki tunsivat kuka tulee kun alkoi pörinä käymään ja muutenkin niin paljon hyviä muistoja joihin tämä laite liittyy, että melkeinhän tässä jo ikävä tulee.

Täysin ongelmatonhan ei tämäkään taipale aina ollut, mutta melko vähällä päästiin. Yhden kerran meinasi jättää tien päälle, kun oli joku tankoon menevä johto hankaantunut poikki, mutta jälleenmyyjälle soittamalla asia selvisi ja johto saatiin korjattua saman tien. Toisen kerran jätti tien päälle tosissaan, kun täysin tavallisena kesäiltana liikennevaloissa seisoessa jokin sähköboxi vain kärähti. Syytä tälle ei varsinaisesti löytynyt, vaan tilalle vaihdettiin vain uusi boxi takuuseen. Kolmas varsinainen vika oli startti, joka takuun loppupuolella alkoi kakistella hieman, joten vaihdettiin varalta uusi takuuseen, ja sillä loppui takkuaminen. Eli nämä kolme juttua ovat oikeastaan olleet ainoat ongelmat tässä 14000km pituisen taipaleemme aikana, eivätkä nämäkään mitään kovin vakavia asioita, kaikki on mennyt takuuseen. Kerranhan tämä meinasi palaa koko kone, mutta siitä voi syyttää kiinan xenoneja, joiden aiheuttamat tuhot maahantuoja kyllä korvasi esimerkillisesti. Yhtään vetaria ei ole hajonnut, yhtään suojakumia ei ole hajonnut, akku täysin alkuperäinen jota ei ole ikinä ladattu, ei ole häkki hajonnut, vaihteet soljuu kuin uutena ja hihna on vaihdettu kerran samalla kuin koppa avattiin tarkastettavaksi, vaikka kuulemma alkuperäiselläkin olisi vielä tähän asti voinut mennä hyvin. Ei minun mielestäni kovin paha, vaikka toki käyttö on ollut tieliikennekäyttöä, joskin varmasti usein rankinta mahdollista sellaista. Eli jos joku joskus miettii miten tällainen menisi työmatka tai koulumatka käytössä, taikka ihan muutenkin, niin voin kyllä suositella. Takuun toimintaa myös joskus arvostellaan Polariksella, mutta minulla ei ollut kyllä ikinä mitään ongelmia sen kanssa. Mistä sitten ikinä johtuukaan, mutta kaikki mitä sanoin, että kuuluu laittaa takuuseen meni suorilta ilman sen kummempia vatulointeja, ja tietysti myös itse sanoivat aina liikkeessä että tämä ja tämä menee sitten takuuseen. Bensaahan näiden haukutaan joskus myös syövän kovasti, mutta mielestäni se on melko epäoleellinen seikka mikäli vain on bensaa saatavilla lähellä, sillä ei näillä nyt niin paljoa ajeta ja hauskuuskerroin on kuitenkin jotain ihan omaansa. Jälleenmyyntiarvonsahan se tällainen merkkitraktori ja laadukkaat lisävarusteet säilyttävät todella hyvin. Kun varusteet myin erikseen sain niistä hieman enemmän yhteen laskettuna kuin itse aikoinaan maksoin niistä, ja itse mönkijästä sellaisen hinnan että kannatti luopua. Eihän näillä rahaa kuitenkaan tehdä, mutta jälleenmyyntiarvo on kuitenkin oleellinen seikka joka asiassa, ja myös se oli kyllä kunnossa.

Juu, varmaan sekavin mahdollinen väsyneenä kirjoitettu koonti kokemuksista tämän mönkijän osalta, mutta toivottavasti näistä nyt on vaikka jollekkin mönkijän ostoa pohtivalle apua. Ja minulta saa kyllä kysyä lisää vaikka yksityisviestillä kuten moni jo tehnytkin, kokemusta löytyy erityisesti tieliikennekäytöstä, traktorimönkijöistä ja Polariksesta.

Nyt voi olla että vuosi tai pari mennään ilman mönkijää, jos ei vain ylly kaipuu harrastuksen pariin aivan mahdottomaksi, mutta varmasti vielä tulee uusi kone jossakin vaiheessa talliin. Ja ensivuonna sitten ainakin toivottavasti armeijan harmaissa BigBossin sarvissa. Laittelen tähän vielä yhden uuden ajovideon kunhan saan sen valmiiksi ja sen jälkeen tämän ketjun voi minun puolestani vaikka lukottaa. Foorumille olen pesiintynyt sen verran syvälle, että tänne jään varmaan pyörimään vaikkei mönkijää olekaan tällä hetkellä, joten hyvästejä en vielä muutoin toivottele :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Siinäpä vielä se video viimeisistä ajeluista (kameran testailua kaverin luona käydessä) http://www.youtube.com/watch?v=tOxSmhrp2cY

Edit: Muistakaa valita parempi laatu videosta, niin saa selvääkin :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: All-Terrain Vehiclen rattori päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

huh sehän meinas lähtee käsistä siinä 1.30 paikkeilla,en viittiny kattoo loppuun asti,sorry.
Vastaa Viestiin