ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
henryy
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Loka 2004 21:56
Mönkijä:: xp850
Paikkakunta: Pori

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja henryy »

Onnea uudelle mönkijälle!
Mulla kans 850xp mahtava peli, etuvilkut kannattaa varmaan vaihtaa pienempiin tai miettiä jos sais modattua vaikka noihin salmikki paloihin keulassa.
Itsellä vilkut ainakin roikku johtojen varassa jo muutaman ajotunnin jälkeen, ei tarvi kummonen risu olla kun jo rikkoo vilkun varren.
En tiä mahtoikoi mun vanteiden keskikupeissa olla jotain vikaa mutta pari tipahti jo ensimmäisen 100km ajossa.
polaris xp850teloilla
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Vilkut saa pysyä paikallaan ainakin toistaiseksi, ajelen aika nätisti eikä tarve ole aina mennä siitä missä on eniten ryteikköä.

Valoprokkis jatkui ja sain sen tänään päätökseen. 2x24W keulilla. Omalla kytkimellä, virtalukon takaa heräte.
Kuva

Takavaloksi vaihdoin 15W perustyövalon, pulttasin takarautaan kiinni. Omalla kytkimellä, heräte virtalukon takaa. On aikas lähellä putkea, mutta lämpöpelti on välissä sekä extrana popniittasin pellinkäikäleen väliin vielä kuumaa ilmaa torjumaan.
Kuva

Uskoisin että tämä ratkaisu estää valon liiallisen kuumumisen, toivottavasti ainakin. Testikäyttämisen jälkeen ei tuo lampun takan oleva pelti ollut kovinkaan kuuma, pystyi helposti näpein pitämään kiinni.
Kuva
Ahonvi
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Helmi 2013 05:58
Mönkijä:: 1000 xp scramber -15
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja Ahonvi »

Vedä vilkut nippusiteillä kiinni ylös katteisiin. Eli ylä viistoon. Niin mulle tehtiin jo luovutushuollossa. Ovat kestäneet kaikenlaista ajoa pyörillä ja teloilla.
850xp 2013 sss
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja 850xp 2013 sss »

nyt luulisi ladun valkenevan.
itesellä tehtävä sama homma vielä joku pv. oliko toi eka perä valo liian alitehoinen kun vaihdoit isompaan?
minne sie oot kilven sijoittanu kun ei näkyny kuvassa?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

En laittanu sitä pikkuvaloa (10W) koska en löytänyt sille sopivaa paikkaa, varmasti olisi siinäkin riittänyt valoteho pakittamiseen sekä tukkikärryn kytkemiseen pimeässä. Päädyin kuvassa näkyvään 15W litteään malliin, onhan se vähän tehokkaampi, mutta ei tule kummiskaan perästä yli senttiäkään, joten peruuttelu ryteikössä ei ainakaan ensimmäisenä hajota lamppua.

Rek.kilpi on normaalissa paikassa, eli takapaksin edessä ja kääntyy sillä mekanismilla alas tarvittaessa. Asennuksen ajaksi toki jouduin sen irroittamaan.

Valojen katkaisijoista nappaan tänne vielä kuvan, löysin erinomaisen paikan niille etukatteesta ja johtojen vedot oli helppo laittaa, kytkimen taukset on näin suojassa kaikelta kuralta ja vedeltä, toki suojasin nekin vielä erikseen.
850xp 2013 sss
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja 850xp 2013 sss »

okei.
mulla omassa on kiinni peräloota niin arvelin sen perävalon laittaa siihen kannen päälle ja tollanen pieni olisi siihen oiken kääpänen ja siro. mistee ostit sen pikku-ledin?
mie pulttasin kilven kiinni toho boxiin ja nostin kilven valonki sinne niin jäi ite mönkkärin taka-lootan edusta vapaaksi ja sai kilpiteline hässäkän irrottaa pois.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Noita pikkusia 10W valoja saa melkein mistä vaa, siitäkin on montaa eri konversiota, mutta edullisimmillaan puuilo myy muistaakseni 30€:lla.

Ohessa kuva yhdestä mallista
Kuva
850xp 2013 sss
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja 850xp 2013 sss »

ok. löysin ton papin laittaman linkin http://www.valostore.fi tuolta vois suaha laatua. mut onhan noita mailma täynä..
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

ViiMax kirjoitti:Pitäs alkaa rengastusta kattelee uusiks, Zilloja kattelin ja ne varmaan ostan, koska hämmästyksekseni ne ovat e-hyväksytyt (tai ainakin semmoset löytyy mallistosta).
Jeps, zillat tilattu. Josko niillä sitten pärjäis tovin etiäpäin =D>
850xp 2013 sss
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja 850xp 2013 sss »

aika liukkaan tuntuset noi xp-n alkuperäiset renkaat kun tänään kurvailin. en oo vielä saanu nastoja hommattua..

paljo on tullu rullattua uudella pelaruksella viimax? mulla 21tuntia, pitäisi rueta huolto aikaa suunittelemaan.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Just käytin viikko sitten ensimmäisessä huollossa (25h) huolto. Eipä noilla orkkisrenkailla mahottomia tehä, mutta ihan ok tiellä ajamiseen.
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Minkäskokoset zillat hommasit?
Vakiovanteillekko meinasit pyöräyttää vai hommasitko uudet vanteet samalla?
Mitäs tuon tankovalon toimintakuntoon saattamiseen oikein tarviaa kun omassa on vielä teippi päällä kun ei ole kerinny perehtyä toimintaan tarkemmin :oops:

Kyselyikä pukkas päälle kun pari viikkoa sitten talliin kotiutu samanlainen raktori, ja kaikennäköset varusteluideat pyörii mielessä 8)
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Onnea Stobelle uuden laitteen johdosta :D

Zillat tilasin 26":n kokosena, ne saapi mennä orkkisvainteilla näin aluksi, täytyy ostaa myöhemmin toiselle rengassetille jotku muut rillukat. Tankovalo on muutoin toimintakuntoinen, mutta siitä liittimestä varovasti puukolla kutistemuovisukka pois ja törkkäät polttimon persiiseen kiinni sekä umpion lasista tarrakalvo veks, uskoisin että lähtee parhaiten irti kuumailmapuhallinta avuksikäyttäen. Kai olet tietoinen jotta tankovaloa ei tieliikenteessä hyväksytä :roll:
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Eikait siinä valossa muuten sitä tarraa ois päällä ollu jos se olis hyväksytty liikennekäyttöön :lol:
Laittoman puolelle tuo oma vekotin jo menee kun piti kurkata sinne kaasuvaijeriboksiin ja tehdä toimenpiteitä :mrgreen:
Tuommonen 54w työvalopötkö ja pienempi 10w tuikku tuli puuilosta hommattua niin pitäis nekin vielä viritellä keulalle että näkee talvella aurata.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Niinpä, kukin tekee minkä parhaaks näkee. Tosiaan tuo rajoitinpuoli on kyllä päin bersusta toteutettu. Hitaalla puolella ei tee mitään niin kauan kuin siellä varissa on se rajoitus, tai tekee, mutta hihna joutuu todella koville puuajossa jos tarttee vähääkään kaasun kanssa kikkailla. Saisi olla "elektroonisesti" toteutettu kuten esimerkiksi canassa tai muissa polariksen malleissa.

Lisävalot oli tähän polleen tosi helppo asennella kun tuo akku on etulootan alla, ei vois paremmassa paikassa enää olla. Näin saadaan lyhkäset vedot etulampuille ja lootan alla on tilaa myös releille ja sulakkeille mukavasti. Katkaisijat 2kpl asensin koneen oikelle puolelle sporstman tekstien päälle "yläkatteeseen".
Vastaa Viestiin