ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Onnea uudelle mönkijälle!
Mulla kans 850xp mahtava peli, etuvilkut kannattaa varmaan vaihtaa pienempiin tai miettiä jos sais modattua vaikka noihin salmikki paloihin keulassa.
Itsellä vilkut ainakin roikku johtojen varassa jo muutaman ajotunnin jälkeen, ei tarvi kummonen risu olla kun jo rikkoo vilkun varren.
En tiä mahtoikoi mun vanteiden keskikupeissa olla jotain vikaa mutta pari tipahti jo ensimmäisen 100km ajossa.
Mulla kans 850xp mahtava peli, etuvilkut kannattaa varmaan vaihtaa pienempiin tai miettiä jos sais modattua vaikka noihin salmikki paloihin keulassa.
Itsellä vilkut ainakin roikku johtojen varassa jo muutaman ajotunnin jälkeen, ei tarvi kummonen risu olla kun jo rikkoo vilkun varren.
En tiä mahtoikoi mun vanteiden keskikupeissa olla jotain vikaa mutta pari tipahti jo ensimmäisen 100km ajossa.
polaris xp850teloilla
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Vilkut saa pysyä paikallaan ainakin toistaiseksi, ajelen aika nätisti eikä tarve ole aina mennä siitä missä on eniten ryteikköä.
Valoprokkis jatkui ja sain sen tänään päätökseen. 2x24W keulilla. Omalla kytkimellä, virtalukon takaa heräte.

Takavaloksi vaihdoin 15W perustyövalon, pulttasin takarautaan kiinni. Omalla kytkimellä, heräte virtalukon takaa. On aikas lähellä putkea, mutta lämpöpelti on välissä sekä extrana popniittasin pellinkäikäleen väliin vielä kuumaa ilmaa torjumaan.

Uskoisin että tämä ratkaisu estää valon liiallisen kuumumisen, toivottavasti ainakin. Testikäyttämisen jälkeen ei tuo lampun takan oleva pelti ollut kovinkaan kuuma, pystyi helposti näpein pitämään kiinni.

Valoprokkis jatkui ja sain sen tänään päätökseen. 2x24W keulilla. Omalla kytkimellä, virtalukon takaa heräte.

Takavaloksi vaihdoin 15W perustyövalon, pulttasin takarautaan kiinni. Omalla kytkimellä, heräte virtalukon takaa. On aikas lähellä putkea, mutta lämpöpelti on välissä sekä extrana popniittasin pellinkäikäleen väliin vielä kuumaa ilmaa torjumaan.

Uskoisin että tämä ratkaisu estää valon liiallisen kuumumisen, toivottavasti ainakin. Testikäyttämisen jälkeen ei tuo lampun takan oleva pelti ollut kovinkaan kuuma, pystyi helposti näpein pitämään kiinni.

-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 28 Helmi 2013 05:58
- Mönkijä:: 1000 xp scramber -15
- Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Vedä vilkut nippusiteillä kiinni ylös katteisiin. Eli ylä viistoon. Niin mulle tehtiin jo luovutushuollossa. Ovat kestäneet kaikenlaista ajoa pyörillä ja teloilla.
-
- 3WD
- Viestit: 97
- Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
- Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
- Paikkakunta: pohjois-savo
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
nyt luulisi ladun valkenevan.
itesellä tehtävä sama homma vielä joku pv. oliko toi eka perä valo liian alitehoinen kun vaihdoit isompaan?
minne sie oot kilven sijoittanu kun ei näkyny kuvassa?
itesellä tehtävä sama homma vielä joku pv. oliko toi eka perä valo liian alitehoinen kun vaihdoit isompaan?
minne sie oot kilven sijoittanu kun ei näkyny kuvassa?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
En laittanu sitä pikkuvaloa (10W) koska en löytänyt sille sopivaa paikkaa, varmasti olisi siinäkin riittänyt valoteho pakittamiseen sekä tukkikärryn kytkemiseen pimeässä. Päädyin kuvassa näkyvään 15W litteään malliin, onhan se vähän tehokkaampi, mutta ei tule kummiskaan perästä yli senttiäkään, joten peruuttelu ryteikössä ei ainakaan ensimmäisenä hajota lamppua.
Rek.kilpi on normaalissa paikassa, eli takapaksin edessä ja kääntyy sillä mekanismilla alas tarvittaessa. Asennuksen ajaksi toki jouduin sen irroittamaan.
Valojen katkaisijoista nappaan tänne vielä kuvan, löysin erinomaisen paikan niille etukatteesta ja johtojen vedot oli helppo laittaa, kytkimen taukset on näin suojassa kaikelta kuralta ja vedeltä, toki suojasin nekin vielä erikseen.
Rek.kilpi on normaalissa paikassa, eli takapaksin edessä ja kääntyy sillä mekanismilla alas tarvittaessa. Asennuksen ajaksi toki jouduin sen irroittamaan.
Valojen katkaisijoista nappaan tänne vielä kuvan, löysin erinomaisen paikan niille etukatteesta ja johtojen vedot oli helppo laittaa, kytkimen taukset on näin suojassa kaikelta kuralta ja vedeltä, toki suojasin nekin vielä erikseen.
-
- 3WD
- Viestit: 97
- Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
- Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
- Paikkakunta: pohjois-savo
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
okei.
mulla omassa on kiinni peräloota niin arvelin sen perävalon laittaa siihen kannen päälle ja tollanen pieni olisi siihen oiken kääpänen ja siro. mistee ostit sen pikku-ledin?
mie pulttasin kilven kiinni toho boxiin ja nostin kilven valonki sinne niin jäi ite mönkkärin taka-lootan edusta vapaaksi ja sai kilpiteline hässäkän irrottaa pois.
mulla omassa on kiinni peräloota niin arvelin sen perävalon laittaa siihen kannen päälle ja tollanen pieni olisi siihen oiken kääpänen ja siro. mistee ostit sen pikku-ledin?
mie pulttasin kilven kiinni toho boxiin ja nostin kilven valonki sinne niin jäi ite mönkkärin taka-lootan edusta vapaaksi ja sai kilpiteline hässäkän irrottaa pois.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Noita pikkusia 10W valoja saa melkein mistä vaa, siitäkin on montaa eri konversiota, mutta edullisimmillaan puuilo myy muistaakseni 30€:lla.
Ohessa kuva yhdestä mallista

Ohessa kuva yhdestä mallista
-
- 3WD
- Viestit: 97
- Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
- Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
- Paikkakunta: pohjois-savo
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
ok. löysin ton papin laittaman linkin http://www.valostore.fi tuolta vois suaha laatua. mut onhan noita mailma täynä..
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Jeps, zillat tilattu. Josko niillä sitten pärjäis tovin etiäpäinViiMax kirjoitti:Pitäs alkaa rengastusta kattelee uusiks, Zilloja kattelin ja ne varmaan ostan, koska hämmästyksekseni ne ovat e-hyväksytyt (tai ainakin semmoset löytyy mallistosta).

-
- 3WD
- Viestit: 97
- Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
- Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
- Paikkakunta: pohjois-savo
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
aika liukkaan tuntuset noi xp-n alkuperäiset renkaat kun tänään kurvailin. en oo vielä saanu nastoja hommattua..
paljo on tullu rullattua uudella pelaruksella viimax? mulla 21tuntia, pitäisi rueta huolto aikaa suunittelemaan.
paljo on tullu rullattua uudella pelaruksella viimax? mulla 21tuntia, pitäisi rueta huolto aikaa suunittelemaan.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Just käytin viikko sitten ensimmäisessä huollossa (25h) huolto. Eipä noilla orkkisrenkailla mahottomia tehä, mutta ihan ok tiellä ajamiseen.
- Stobe
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
- Mönkijä:: Dinli 904 560cc
- Paikkakunta: Uusimaa/Sawo
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Minkäskokoset zillat hommasit?
Vakiovanteillekko meinasit pyöräyttää vai hommasitko uudet vanteet samalla?
Mitäs tuon tankovalon toimintakuntoon saattamiseen oikein tarviaa kun omassa on vielä teippi päällä kun ei ole kerinny perehtyä toimintaan tarkemmin
Kyselyikä pukkas päälle kun pari viikkoa sitten talliin kotiutu samanlainen raktori, ja kaikennäköset varusteluideat pyörii mielessä
Vakiovanteillekko meinasit pyöräyttää vai hommasitko uudet vanteet samalla?
Mitäs tuon tankovalon toimintakuntoon saattamiseen oikein tarviaa kun omassa on vielä teippi päällä kun ei ole kerinny perehtyä toimintaan tarkemmin

Kyselyikä pukkas päälle kun pari viikkoa sitten talliin kotiutu samanlainen raktori, ja kaikennäköset varusteluideat pyörii mielessä

"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Onnea Stobelle uuden laitteen johdosta 
Zillat tilasin 26":n kokosena, ne saapi mennä orkkisvainteilla näin aluksi, täytyy ostaa myöhemmin toiselle rengassetille jotku muut rillukat. Tankovalo on muutoin toimintakuntoinen, mutta siitä liittimestä varovasti puukolla kutistemuovisukka pois ja törkkäät polttimon persiiseen kiinni sekä umpion lasista tarrakalvo veks, uskoisin että lähtee parhaiten irti kuumailmapuhallinta avuksikäyttäen. Kai olet tietoinen jotta tankovaloa ei tieliikenteessä hyväksytä

Zillat tilasin 26":n kokosena, ne saapi mennä orkkisvainteilla näin aluksi, täytyy ostaa myöhemmin toiselle rengassetille jotku muut rillukat. Tankovalo on muutoin toimintakuntoinen, mutta siitä liittimestä varovasti puukolla kutistemuovisukka pois ja törkkäät polttimon persiiseen kiinni sekä umpion lasista tarrakalvo veks, uskoisin että lähtee parhaiten irti kuumailmapuhallinta avuksikäyttäen. Kai olet tietoinen jotta tankovaloa ei tieliikenteessä hyväksytä

- Stobe
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
- Mönkijä:: Dinli 904 560cc
- Paikkakunta: Uusimaa/Sawo
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Eikait siinä valossa muuten sitä tarraa ois päällä ollu jos se olis hyväksytty liikennekäyttöön
Laittoman puolelle tuo oma vekotin jo menee kun piti kurkata sinne kaasuvaijeriboksiin ja tehdä toimenpiteitä
Tuommonen 54w työvalopötkö ja pienempi 10w tuikku tuli puuilosta hommattua niin pitäis nekin vielä viritellä keulalle että näkee talvella aurata.

Laittoman puolelle tuo oma vekotin jo menee kun piti kurkata sinne kaasuvaijeriboksiin ja tehdä toimenpiteitä

Tuommonen 54w työvalopötkö ja pienempi 10w tuikku tuli puuilosta hommattua niin pitäis nekin vielä viritellä keulalle että näkee talvella aurata.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in "Pelarus" (Polaris 850XP) T3
Niinpä, kukin tekee minkä parhaaks näkee. Tosiaan tuo rajoitinpuoli on kyllä päin bersusta toteutettu. Hitaalla puolella ei tee mitään niin kauan kuin siellä varissa on se rajoitus, tai tekee, mutta hihna joutuu todella koville puuajossa jos tarttee vähääkään kaasun kanssa kikkailla. Saisi olla "elektroonisesti" toteutettu kuten esimerkiksi canassa tai muissa polariksen malleissa.
Lisävalot oli tähän polleen tosi helppo asennella kun tuo akku on etulootan alla, ei vois paremmassa paikassa enää olla. Näin saadaan lyhkäset vedot etulampuille ja lootan alla on tilaa myös releille ja sulakkeille mukavasti. Katkaisijat 2kpl asensin koneen oikelle puolelle sporstman tekstien päälle "yläkatteeseen".
Lisävalot oli tähän polleen tosi helppo asennella kun tuo akku on etulootan alla, ei vois paremmassa paikassa enää olla. Näin saadaan lyhkäset vedot etulampuille ja lootan alla on tilaa myös releille ja sulakkeille mukavasti. Katkaisijat 2kpl asensin koneen oikelle puolelle sporstman tekstien päälle "yläkatteeseen".