Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Ensimmäiset lumityöt tänä talvena ja jo romusta herkesi vinssi laskemasta lumilevyä :twisted:
Tietysti vielä jäi vinssi yläasentoon puskuria vasten.. Ai että ottaa pannuun moinen romu :twisted:

Pari kertaa kakoi ensin ja sitten ei enää suostu antamaan vaijeria ulos.. Miksei näitä paskoja voi tehdä niin, että ne toimis ees jollain lailla vähän aikaa..
Ensi viikolla huoltoon ja saavat luvan laittaa kuntoon.. Tosin on varmaan paras varata korjaus ja huolto eri päiville, ettei oo takuukorjauksen tunnit huoltotuntien joukossa.


Missähän kohtaa katkos on, jos tuota yrittäis kiukun laannuttua ehjätä ite? Eli sisäänpäin vinssaa, muttei anna vaijeria ulos?
Huollossa sanovat kuitenkin, ettei oo aiemmin näin käynyt, vaikka ois sama ominaisuus joka toisessa.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Mulla meni kaikki vaijeri rullan toiseen laitaan ja jumis koko paskan. Oli pakko hakea liinaa ja laittaa auton vetokoukkuun liina kiinni & peruuttaa mönkijällä repien :). Näytti hullun hommalta ja pelkäsin että vanhan paskan vetokoukku antautuu :)
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

naukja2 kirjoitti:Ensimmäiset lumityöt tänä talvena ja jo romusta herkesi vinssi laskemasta lumilevyä :twisted:
Tietysti vielä jäi vinssi yläasentoon puskuria vasten.. Ai että ottaa pannuun moinen romu :twisted:

Pari kertaa kakoi ensin ja sitten ei enää suostu antamaan vaijeria ulos.. Miksei näitä paskoja voi tehdä niin, että ne toimis ees jollain lailla vähän aikaa..
Ensi viikolla huoltoon ja saavat luvan laittaa kuntoon.. Tosin on varmaan paras varata korjaus ja huolto eri päiville, ettei oo takuukorjauksen tunnit huoltotuntien joukossa.


Missähän kohtaa katkos on, jos tuota yrittäis kiukun laannuttua ehjätä ite? Eli sisäänpäin vinssaa, muttei anna vaijeria ulos?
Huollossa sanovat kuitenkin, ettei oo aiemmin näin käynyt, vaikka ois sama ominaisuus joka toisessa.
Oisko rele jäässä?
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

motocoyote kirjoitti:Oisko rele jäässä?
Kuis tuo todennetaan? Mönkkärillä ei oo sukelleltu ja se on ollu aina säilytyksessä omassa "autoteltassaan" sateelta suojassa.

Epäilen jonkinlaista käyttämättömyys(kosketus) ongelmaa, koska vinssiä on viimeksi käytetty viime talvene lumitöissä. Kesän se kulki joutavana painona keulalla.

Vissiin pitäis vinssailla aina silloin tällöin koko mopo orteen roikuksiin, ettei vinssi jumi sitten tarvittaessa..
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Kuuluuko kontaktorin kolaus kumpaankin suuntaan napista painettaessa?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Kunhan nyt ketutus laantuu vähän, niin pitää purkaa rälläkällä levy ja vinssi erilleen ja käydä sitten kuuntemassa releitä ja kontaktoreita... Jahka noita mistä löydän.
Ei paljon innosta noita pihalla, pimeessä ja pakkasessa ronia. Ajoon tuo oli tarkoitettu ostaessa.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

naukja2 kirjoitti:
motocoyote kirjoitti:Oisko rele jäässä?
Kuis tuo todennetaan? Mönkkärillä ei oo sukelleltu ja se on ollu aina säilytyksessä omassa "autoteltassaan" sateelta suojassa.

Epäilen jonkinlaista käyttämättömyys(kosketus) ongelmaa, koska vinssiä on viimeksi käytetty viime talvene lumitöissä. Kesän se kulki joutavana painona keulalla.

Vissiin pitäis vinssailla aina silloin tällöin koko mopo orteen roikuksiin, ettei vinssi jumi sitten tarvittaessa..
En minäkään oo sukeltanu mönkkärillä koskaan, ja monasti on rele ollut jäässä. Sinne kun voi jo pelkästään ilmankosteus kondensoitua mikäli kotelo ei ole kunnollinen..

Kokeilehan lämmittää sitä kontaktoriboksia jollain, esimerkiksi hiustenkuivaimella tms...

Tai jos saat mönkkärin kokonaan lämpimään sulamaan niin aina parempi.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
NKH
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Maalis 2012 13:26
Mönkijä:: TöpöPolle 500EFI
Paikkakunta: Pälkäne
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja NKH »

Monen monta kertaa viime talvena teki saman jäätymisen, n.30min aurailua ja sen jälkeen lakkas solenoidi toimimasta toiseen suuntaan jos vaan pakkasta oli riittävästi. Tupakkitauko ja taas toimi.
ATV Off-Road Racing Team - ATVP Tonnikeijut >>> www.facebook.com/atvptonnikeijut <<< Tykkää, tökkää ja jaa - määkin tykkään!
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Kävin vielä illalla kokeilemassa ja ei anna mitään elonmerkkiä alaspäin vinssi. Ylöspäin en kokeillut, kun pitää saada ensin puskulevy pois välistä.
Kunhan nyt ehtisi joku päivä valoisan aikaan syventyä vähän. Työt sotkee pahasti.
S.F.
6WD
Viestit: 437
Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
Paikkakunta: Espoo & Joutsa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja S.F. »

Melkein uusi warnin solenoidi ei toiminut sisään päin naksahti kyllä,purin sen ja vähän crc:tä ja taas toimii hyvin.Olen huomannut tuon lämpö ongelman mistä lienee johtuvan?Toiseen laitaan pahasti kelautuessa olen purkanut vinssin rullan ettei hajoa mitään.
Uudenmaan Mönkijät Ry
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Kävin äsken töitten jälkeen kokeilemassa vinssiä ja hyvin toimi taas. Ei kakonut yhtään kun ei oo lumitöitä.
Löysin myös vinssin yläpuolelta rele/solenoidiboxin.
Mitä kautta tuohon pääsee helpommin käsiksi, jos irroitan, avaan ja laitan vähän crceetä tai vastaavaa?
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Olisiko ideoita akun suhteen, eli millainen akku kannattais vaihtaa tuon alkuperäisen tilalle, että lähtisi käymään tarvittaessa. Enkä tarkoita mitään kuorma-auton akkua takaritsille.
Vajaa kymmenen pakkasta ja naks naks :evil:
Ei voi olla niin, että näihin romuihin pitää laittaa ylläpitolaturi meidän olosuhteissa.. Jos kuitenkin hommaan laturin, niin voiko akun latauksen suorittaa kytkemällä laturin piuhoihin virran ulosottoon sopiva pistoke ja ladata akku suoraan pistokkeesta? Siitähän menee kuitenkin piuhat suoraan akulle?
Itse itselleni vastaten: Tilasin Benton-laturin ja tup. syt. pistokkeen. Helppo tökätä lataukseen virittelemättä ja purkamatta enempi.
Eikai nämä ole tarkoitettu pelkästään kesäkäyttöön.
Tää jenkkiromu on temppuillut ekana vuotenaan enempi, kuin kaverilla oleva yli 10v vanha Hondan mönkkäri koko ikänään :-X

Saas nähdä, tulenko kirjoittamaan tuosta kotterosta, tai tuleeko se antamaan aihetta, enää yhteenkään positiiviseen kirjoitukseen.

PS. enkä ole käyttänyt vinssiä koneen käymättä.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Niin tuttuja tuntemuksia että pistää ihan naurattaan. :lol:

Älä huoli, kyllä se siitä kun sinäkin unohdat oikean nelivedon ja laatumönkkäreiden ominaisuudet, ja totut pollen "ainoaan oikeaan" nelikkoon ja jenkkikapineen ominaisuuksiin.. :mrgreen:
Itehän viimeks toissapäivänä latailin akkua kun jenkkikapine ei tehnyt yhtään mitään -10 asteen pakkasessa. Isompi akku se pitäs minunki tuohon sovitella..

Mistähän sitä löytäs semmoset Polaris-lasit että alkas polle näyttään parhaalta kapineelta? Aika tummat häätys olla..
Viimeksi muokannut jukka81, 09 Joulu 2013 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Muistelen ettei Kymcoakaan saanut tulille edes apuvirralla -15asteessa. Se lohkolämmitin saisi olla noissa vakiona :)
Syntax Error?
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Helmi 2007 12:24
Mönkijä:: Polaris XP 850

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Syntax Error? »

Tuli pieni sivuosuma kiveen ja vasen raidetangon pää meni vaihtoon.
Renkaissa on haritusta ainakin 1,5cm ja osa siitä varmaan selittyy sillä väljällä raidetangon päällä. Olen tarkastanut kaikki muut osat silmämääräisesti ja ne tuntuvat olevan virheettömiä. Voiko se pää tehdä niin paljon haritusta, vai mistä sitä etsisi?

Onko vinkkejä miten säädän aurauskulmat? Laitanko nollille vai auraamaan? Voiko säätää vain toiselta puolelta, vai pitääkö raidetangot olla molemmilla puolilla täsmälleen yhtä pitkät?
Vastaa Viestiin