Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
eksuuu
Noppeli

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja eksuuu »

zwäng kirjoitti:Onko sulla jouset ruuvattu kuinka kireelle takaa? Tuntuu vaan ihmeelliseltä että raapis renkaat kiinni lokareihin tai sitte telin täytyy olla kärryssä melkoisen edessä.
Jotkut on vissiinkin laittanu isompaa rengasta eteen koska etuset pyörii sudittaessa hitaammin mitä takaset. Itseänikin alkoin ko ominaisuus hieman masentamaan viime talvena kun kärryä vedin loskassa.
Juu on muuten meren jäällä mielenkiintoista ajaa kun 500cc polle kulkee 20cm loskassa n.30km/h :) Auttaisko tosiaan tuo astetta isompi rengas eteen? Onko jollain käytännön kokemusta?

Entäs sitten taas kun ajellaan kuivalla pitävällä alustalla ja on eriparin pyörät, rikkooko jotain? Kesäks tietty vaihdan alkuperäset pyörät alle.
raktori polle
Noppeli
Mönkijä:: sportsman 500efi -12

Viesti Kirjoittaja raktori polle »

Polle meni tänään 200h tunnin huoltoon h.s pitkäselle täs kuopios ja iltapäiväl puhelua sinne että joko valmista ni huoltomies sano että EI!! vettä öljyn joukossa että menee ainakin huominen päivä tutkiessa!! ei kuulema onneks ole jäähytysnesteet ja öljyt sekasi!! onko muilla ollu tällästä ongelmaa?? öljyt oli ollu iha harmaata lillinkiä......!! onneks on TAKUU VOIMASSA!! :)
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Sinuna toivoisin että kyseessä on jäähdytinnesteet. Muussa tapauksessa maksanet remontin omasta pussistasi jos vesi on peräisin jostakin muualta.
polaristraktori
6WD
Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori

Viesti Kirjoittaja polaristraktori »

Mulle sanoivat huollossa että moottoriöjyyn voi kondensoitua vettä jos laitetta käyttelee vaan pikkusen kerrallaan.
Siitä lähtien vinguttanut AINA kuumaksi asti.. :twisted:
Tötterö
6WD

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Onko mönkijää käytetty vesijettinä ?
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Luulis omistajan itsensä tietävän jos siellä koneessa on vettä :shock: Jos tulee tommonen tieto täysin yllätyksenä ja kampe on itsellä uudesta asti ollu eikä oo upotellu niin varmasti harmaantuneelle vedelle löytyy jokin looginen selitys, esim. kondenssivesi. Ei siellä tartte olla kuin huohotus oikeesta paikkaa tukossa niin voi jo kondensoitua vettä väärään paikkaan.

No toivototaan ettei kampe ole saanut pahasti siipeensä ja takuut pelittää :D
raktori polle
Noppeli
Mönkijä:: sportsman 500efi -12

Viesti Kirjoittaja raktori polle »

joo niin se huoltomieskin epäili että kondenssi vettä ois!! ja nyt hokasin että niin varmaan on, ku ei kerkii aina ajelemaan konetta kuumaks ku töihin ajelee ja matkaa on vaan 1,5km!!! :cry: pitää ruveta ajelemaan pidemmän kaavan mukaan työmaalle!! :D ja kampe ei oo ollu mulla ku 10kuukautta!!!
janne123
3WD
Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI

Viesti Kirjoittaja janne123 »

Moro! Mikäköhän pollessa, kun pari kertaa tehnyt niin, että kierrokset jäänyt kantamaan. Kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen toimii taas normaalisti. Tänään kun oli 4x4 päällä ja teki noin, niin tuntu että vetää oikealle.. Ihan niinku ois ollu eturengas jumissa. Ei tullu kyllä kateltuu kun käynnistin vaan uudelleen. Ruisku vehe kyseessä siis.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kampeamiseen -> Mittaa rengaspaineet
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
ViiMax
Tracks

Janne123: Palaako mittaristossa moottorin vikavalo kun tekee tuota, onko muistissa vikakoodeja ?
janne123
3WD
Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI

Viesti Kirjoittaja janne123 »

Ei minun mielestä. Pitää kattoo tarkemmin kun seuraavan kerran ilmenee tommosta. Tuota kyllä tekee tosi harvoin.
ViiMax
Tracks

Mulla tuli tuo 634 vikakoodi sisäänajon aikana (XP:ssä ja moottorin vikavalo paloi), huollossa löydettiin yksi huonosti kiinnioleva liitin (koneen oikealta puolelta läheltä vaihteenvalitsinta), minulla oireili aaltoilevana tyhjäkäyntinä sekä parikertaa jätti kierrokset aavistuksen korkealle eli kulki eteenpäin itsestään kun vaihde oli silmässä. Liitin laitettiin kunnolla paikoilleen huollossa ja ongelma poistui, ei ole tullut enää vikakoodeja sen jälkeen eikä muitaakn em.ongelmia.
aoniemin
Noppeli
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI T3 -13

Viesti Kirjoittaja aoniemin »

janne123: et taida olla yksin noiden ongelmien kanssa. Itselläni on -13 mallinen 500 EFI T3 ja samoja kokemuksia mullakin. Itsellä on tasan kerran jäänyt tyhjäkäynti korkealle ja aaltoilemaan. Keli ei ollut silloin mitenkään erityisen kostea, ja kone oli muutenkin ollut "normaalilla" käytöllä. Ainoastaan bensa oli tuolloin kovin vähissä, joten sammutin koneen, tankkasin ja starttasin taas, jolloin kaikki toimi ok. Mikään merkkivalo ei palanut.

Puoltamista minulla on tapahtunut pariin otteeseen, ja muistaakseni juuri oikealle. Tämän olen liittänyt päissäni siihen, että aina ennen kampeamista on käytetty jarrua ihan pysähdyksiin asti. Ja kampeaminen on loppunut, kun otti vähän pakkia ja lähti taas matkaan. Eli jäisikö jarru laahaamaan? Takajarruhan sijaitsee oikeassa pyörässä, mutta aiheuttaisiko se tuollaista kampeamista, kun perä on kuitenkin kiinteä...en tiedä.

Mun kampe menee tuossa välipäivinä varmaan 25 h huoltoon, niin katsotaan mitä sanovat siellä.

Edit: Niin tosiaan, rengaspaineista kampeaminen ei johdu, sillä kampeaminen ei ainakaan mulla ole jatkuvaa
akuuuh
3WD
Mönkijä:: Polaris 500EFI Forest T3 -13

Viesti Kirjoittaja akuuuh »

Mulla tekee samaa välillä ja 300h huollossa sanoivat että joku mittausanturi kökkönä, se vaihdetaan takuuseen seuraavassa huollossa ja voi ajaa ilman. Nii siis tyjäkäynti heikkoa tai jää ns kaasua päälle :D
http://www.youtube.com/user/akuuuuuh

[] 1. sakot - [] 2. sakot - [] Menetä kortti / 3. sakot
naukja2
6WD

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Sama täällä.
Pitänee hätistellä vaihtamaan kyseinen anturi viimeistään seuraavassa huollossa.
Vastaa Viestiin