Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Minun korvaan kuulostaa kyllä hieman omituiselta jos ajelet asvaltilla nelikko päällä
. Silloinhan toinen renkaista ei pääse "sortamaan" ja voimansiirto rasittuu kun stonga käännetään linkkuun. Taitaa olla kyseessä käyttäjäperäinen tilapäinen häiriö jos ei huollossakaan löydetty vikaa.

Polariksen neliveto ei mene päälle ennen kuin takarenkaat sutii, jos tuo olis kunnossa mutta mulla menee. Huollon pihassa kun kärrylle ajoin niin sain sen taas lukkoon ja huollon setäkin sen totesi että lukossa on vaikkei pitäisi. Ei aleta nyt vääntämään missä ajan nelivedolla kun kyse ei ole siitä.
Mulla on 5satku tehny kahdesti saman lukituksen ja molemmilla kerroilla asfaltilla peruuttaessa ja käännöksen jälkeen eteenpäin lähtiessä. Avautui oikaisemalla pyörät ja käyttämällä pakilla. Nelikko oli päällä molemmilla kerroilla.
Mistäs aloittaa tutkimisen kun näyttäis että öljy lisääntyy öljytikussa? Bensaa ilmeisesti menee sekaan? Jossain oli asiaa käsitelty mut en nyt löytäny. Sportsman 500 h.o
No valutas öljyt pois koneesta. Sitten aika varmasti seleviää mitä ja mistä on mahdollisesti päässyt.
Ostin tuossa pari kuukautta sitten polaris sportsman 500 -99 mönkijän. Aluksi toimi ihan hyvin mutta nyt pari viikkoa sitte tuli semmonen vika että välillä toimii hyvin mutta välillä rupeaa röpeltämään ja meinaa sammua eikä kulje mihinkään. Kaasuvaijerin kahtelin eikä oo mistää kireällä, kaasari putsattu kahteen kertaa, tulppa vaihettu....
MISSÄ VIKA?? Nyt kaivataan pikaisia vastauksia.....
MISSÄ VIKA?? Nyt kaivataan pikaisia vastauksia.....
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Imukaula olisi hyvä tarkistaa ja se kaasuvivun kotelon kytkin, ei ulkoisesti vaijereita tutkimalla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
Polaris 500ho
Minkä kokoiset renkaat sopii alkuperäisille vanteille sportman 500ho? Nyt alkuperäiset 8/25/12 ja takana11/25/12. Itse ajattelin jotain 26tuuman tai 27. Mönkijä työkäytössä ei tarvitse e merkintää.
- Sandman1
- 6WD
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Noin äkkiseltään polariksen kanssa tapelleena väittäisin etulukon muovihäkistä leikkaantuneen toisen (armateurplate eli magneetin vastslevy) puolen reunan irtipoikki. Murskana se ei ole koska joskus toimii ja sitten ei. Omassa oli lukon magneetin puoleinen reuna poikki häkistä ja aiheutti kuvatunlaisia oireita.Rampee kirjoitti:Polariksen neliveto ei mene päälle ennen kuin takarenkaat sutii, jos tuo olis kunnossa mutta mulla menee. Huollon pihassa kun kärrylle ajoin niin sain sen taas lukkoon ja huollon setäkin sen totesi että lukossa on vaikkei pitäisi. Ei aleta nyt vääntämään missä ajan nelivedolla kun kyse ei ole siitä.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Ok, kiitti vinkistä. Näyttää vika olevan lisääntymään päin kun tänäänkin vähän ajoin niin nyt meni lukko jo päälle vaikkei peruuttanutkaan vaan käännyin vaan täydet vasemmalle niin pysähdyksen jälkeen puski niin pirusti.Sandman1 kirjoitti:Noin äkkiseltään polariksen kanssa tapelleena väittäisin etulukon muovihäkistä leikkaantuneen toisen (armateurplate eli magneetin vastslevy) puolen reunan irtipoikki. Murskana se ei ole koska joskus toimii ja sitten ei. Omassa oli lukon magneetin puoleinen reuna poikki häkistä ja aiheutti kuvatunlaisia oireita.
Mietin vielä että mikähän tuon on rikkonut jos vika on tuossa kun kone ollut kevyessä käytössä, ei ole ollut edes kiinni koskaan eikä ole suditeltu. ...Noh ei se kyllä sudikaan kun renkaat pitää niin hyvin.
Mistä löytyy kaasarin huoltosarja 500 4x4 -01 Scrambleriin?
Kaasarina ilmeisesti Mikuni BST40? Voi korjata jos olen väärässä
Kaasarina ilmeisesti Mikuni BST40? Voi korjata jos olen väärässä
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI -15
500 H.0 polle -08 kaasari tuli taloon ja nyt pätkii kiihdyttäessä etenkin paikaltaan, kylmänä ei pätki niin pahasti mutta lämpimällä koneella pätkii paljon.
Itse veikkaisin enempi polttoainesyöttöpuolen viaksi kuin sähköpuolen viaksi, tiedä sitten
Tietäskö porukka mikä vikana?
Tässä vähä videota pätkimisestä: https://www.youtube.com/watch?v=qSS-FekRWjw
Itse veikkaisin enempi polttoainesyöttöpuolen viaksi kuin sähköpuolen viaksi, tiedä sitten

Tietäskö porukka mikä vikana?
Tässä vähä videota pätkimisestä: https://www.youtube.com/watch?v=qSS-FekRWjw
Polaris Sportsman EFI Forest 500 T3 -14
(EX) Polaris Sportsman 500 H.O T3 -08
Onko kaasuttimen kurkun lemmarit kunnolla kiinni ja kurkku muutenkin ok? Jus muutama päivä sit tuli vastaan yks efi missä oli kurkun lemmarit löysällä.
Ps: ei tuo video näy ku on yksityinen..
Ps: ei tuo video näy ku on yksityinen..
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI -15
Nyt pitäis näkyä 

Polaris Sportsman EFI Forest 500 T3 -14