Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Jock
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 03 Maalis 2014 11:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jock »

Mikä tarkoitus on ohuella muoviputkella, joka menee Pollen mittaristoon? Huolto-manuaalista en sellaista löytänyt. Huomasin tuossa, että tuo letku on mennyt poikki, mutta mitään vikaa en ole huomannut tuosta aiheutuvan. Mönkkäri on vm 2006 500 EFI.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

850xp 2013 sss kirjoitti:
kekkonem kirjoitti:Jahas. Seuraavanlainen havainto 850 XP -13:

Ollut vähän toista viikkoa tallissa ajamatta, viimeksi oltu parkkipirkko-hommissa Kolmperässä eli todella kevyttä siirtymäajoa hiekkatiellä n. 25 km. Akku täynnä ja tankissa menovettä.

Virrat päälle ja odottelee, että surina lakkaa bensapumpusta. Vääntö avaimesta ja irti -> ei jäänyt käyntiin. Virrat pois ja uudestaan päälle, startti pyörittää n 5-10 sek, jonka jälkeen lähtee yskien käyntiin, meinaa sammua ja yläkerrasta kuuluu kilinää, jota ei ennen ole kuulunut... Käy huonosti, eikä oikein vastaa kaasuun. Kaasuvaijerivaiva hoidettu jo viime huollossa. Kolmperässä teki sen, että kun laski moottorijarrutukselle ja koitti uudestaan lähteä kiihdyttämään niin ei vastannut kaasuun.

Onko tää nyt sitä Polle-Ebolaa??? Tunteja hiukan päälle 70... Huomenna puhelua huoltoon... Onpa hyvä etten raahannut sitä viikonloppuna mökille...

](*,) #-o


kekkonen: jos viet vehkeen huoltoon niin sano että kahtovat sen kampuran rattaan.
syytä jo epäillä että tää kyseinen ratas on päässyt pyörähtämään.
nimittäin oireet on just että ei taho lähtä käyntiin ja pyörii rumputtaen epätasaisesti, vedot häviää ja bensa maistuu...
Vehjes kävi huollossa ihmeteltävänä -> ei vikaa -> ohjeet oli että jatketaan ajoa -> lenkillä n. 500 m ajon jälkeen leipoi koneen jumiin. Maanantaina ihmetellään taas lisää. Ei muuten kilise enään... ](*,)
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

:-({|= :-# :axe: :axe:
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Mikä huolto se tuommoinen on?? :shock:
DBRT
4WD
Viestit: 138
Liittynyt: 24 Joulu 2012 13:25
Mönkijä:: 1000 Rämpylä
Paikkakunta: LOBBI

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja DBRT »

Kerroppa ihan mielenkiinnosta että missä liikkeessä käytit
Raajärvi express oyab THE DRIVER
Atv Team Pumpulipersepojat
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Maahantuojalla Vantaalla.

Eipä tässä sen kummempia, kone menee maanantaina takaisin ja katsotaan jatkoa sitten. Onneksi ei ole pahin ajokuume näillä helteillä päällä, niin joutaa hiukan ollakin pajalla. Jos se on se kuuluisa kampuravika, niin hyvä että tuli nyt ilmi eikä takuun umpeuduttua. Kohta talliin punnertamaan konetta takaisin kärrynnpäälle.

Ihan mielenkiinnolla odotan, että mitä sisuksista löytyy. Kierroksia oli n. 5000 rpm kun laulu loppui ja alkoi takakumit piirtämään viivaa asfaltille... Startilla ei pyörähdä enään mihinkään.

Mutta odotellaan tohtorin diagnoosia ja katsotaan miten potilas toipuu toimenpiteiden jälkeen.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Oliko tuota kampuravikaa vanhassa 800:ssa??
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hape »

Eikös tuo ole puhtaasti uudempien xp850 (77hp) ongelma vuosimalliin 14 asti.
850xp 2013 sss
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja 850xp 2013 sss »

juuri näin. vasta 2014 mallissa on uusittu kampura jossa ratas on samaa rautaa kampuran kanssa eikä pääse pyörimään..
hoojii
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Helmi 2009 15:28
Mönkijä:: Polle
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hoojii »

Mikähän mahtaa olla vikana Polaris sportsmannissa 550 vuodelta 2010 kun jäähdyttäjän flekti lopetti toiminnan. suoralla virralla flekti pelaa ja jos termostaattikopassa olevan anturan töpselin irroittaa niin flekti pyörii hyvin mut moottorin vikamerkki palaa mittaristossa?
Polaris XP550 / 2010
astalo
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
Paikkakunta: Kajaani

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja astalo »

No oisko se anturi rikki?
hoojii
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Helmi 2009 15:28
Mönkijä:: Polle
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hoojii »

Anturi uusittu, vika ei korjaantunut...
Polaris XP550 / 2010
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Mikähän mahtaa bossissa olla kun joskus hitaan metsäajelun lomassa saattaa sammahtaa pikkukierroksilta, ja siitä kun starttaa niin se höristää kuin hinkuyskäinen hevonen eikä jää käyntiin? Lähtee kyllä aina toisella starttauksella, joskin vähän vaivaisesti..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Jock
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 03 Maalis 2014 11:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jock »

hoojii kirjoitti:Anturi uusittu, vika ei korjaantunut...
Tuo vika ei oikein viittaa anturiongelmaan. Anturin vastuksen pitäisi olla 37,3 kOhm +20 C asteessa ja 2,1 kOhm 100 C asteessa. Tuuletinta ohjaa tuon anturin perusteella ECM ja siellä on eräänlainen relesysteemi PDM , joka käynnistää puhaltimen, kun lämpötila nousee tietylle tasolle. ECM tunnistaa myös viallisen anturin tai ainakin jos johto on poikki. Vika voi olla huonossa kosketuksessa, kannattaa tarkistaa puhaltimen johtimien liitokset ECM:lle ja PDMlle. 500 EFIssä tuo johto PDMlle menevä on oranssi/musta ja se menee SSCB #1 :een ja toinen johto on ruskea (ilmeisesti maa). Vika voi tietysti olla ECMssäkin tai PDMssä.
hoojii
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Helmi 2009 15:28
Mönkijä:: Polle
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hoojii »

Jock kirjoitti:
hoojii kirjoitti:Anturi uusittu, vika ei korjaantunut...
Tuo vika ei oikein viittaa anturiongelmaan. Anturin vastuksen pitäisi olla 37,3 kOhm +20 C asteessa ja 2,1 kOhm 100 C asteessa. Tuuletinta ohjaa tuon anturin perusteella ECM ja siellä on eräänlainen relesysteemi PDM , joka käynnistää puhaltimen, kun lämpötila nousee tietylle tasolle. ECM tunnistaa myös viallisen anturin tai ainakin jos johto on poikki. Vika voi olla huonossa kosketuksessa, kannattaa tarkistaa puhaltimen johtimien liitokset ECM:lle ja PDMlle. 500 EFIssä tuo johto PDMlle menevä on oranssi/musta ja se menee SSCB #1 :een ja toinen johto on ruskea (ilmeisesti maa). Vika voi tietysti olla ECMssäkin tai PDMssä.

Mistä löydän nuo kyseiset osat ECM:n ja pdm:N ? se musta iso boksi vasemman katteen alla vissiin jompikumpi? onko mitään haittaakaan jos ajelee lämpöanturin piuhat irti flektin ollessa aina päällä? vikamerkki palaa mittaristossa mut niihin on kylläkin jo tottunut nykyajan henkilöautojen myötä :D ?
Polaris XP550 / 2010
Vastaa Viestiin