Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- NKH
- 4WD
- Viestit: 121
- Liittynyt: 14 Maalis 2012 13:26
- Mönkijä:: TöpöPolle 500EFI
- Paikkakunta: Pälkäne
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
^^ Seokset ei ole kohdallaan ilman lämpötilatietoa, varo-ohjelmalla käy todennäköisesti rikkaalla. Ainakin 500 pöpelsi niin maan pirun ärsyttävästi rikkinäisellä anturilla. Kaasarivehkeessä ei oliskaan mitään seksuaalista merkitystä.
ATV Off-Road Racing Team - ATVP Tonnikeijut >>> www.facebook.com/atvptonnikeijut <<< Tykkää, tökkää ja jaa - määkin tykkään!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuon ao. linkin takaa löytyy tietoa sähköistä, se on 500 Rangerin, mutta todennäköisesti periaate on ihan sama kuin sinun koneessasi, joka on ilmeisesti EFI malli?. Tuolta manuaalista löytyy myös puhaltimen kytkentäperiaate s. 10.47. Tuo SSCB #1 on PDM:n liitinpistoke.hoojii kirjoitti: Mistä löydän nuo kyseiset osat ECM:n ja pdm:N ? se musta iso boksi vasemman katteen alla vissiin jompikumpi? onko mitään haittaakaan jos ajelee lämpöanturin piuhat irti flektin ollessa aina päällä? vikamerkki palaa mittaristossa mut niihin on kylläkin jo tottunut nykyajan henkilöautojen myötä?
PDM (Power Distribution Module) löytyy etukatteen alta, minulla se näkyy ainakin siitä aukosta, mistä saa lisättyä jäähdytysnestettä. Suosittelen, että hommaat Service Manualin, tuolta foorumin alusta löytyy ohjeita.
Kun mietin tarkemmin tuota vikakuvaustasi, niin voisi ehkä olla anturiliittimen huono kosketus ECM:n päässä, koska puhallin käynnistyy kuitenkin tuossa vikatilassa anturi poistettaessa. Tällöin kone saa suurehkon vastuksen koko ajan ja olettaa koneen olevan kylmän. Vasta, kun vastus nousee äärettömäksi anutri irroitettaessa vikatila käynnistää puhaltimen. Kannattaa kuitenkin tarkistaa nuo kaikki liitokset ja suihkutella kohtuudella CRC:tä. Tuo puhaltimen ohjaus on kohtuullisen monimutkainen ja siellä voi olla jokin toiminto, joka estää puhaltimen käynnistymisen normaalitilassa.
Käyntiongelmista olen samaa mieltä kuin NHK. Vaarana tuossa anturi irti ajelussa on, ettei moottorin ylikuumenemisestsa tule varoitusta.
https://intl.polarisdealers.com/Virtual ... ter_10.pdf
PDM:
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 04 Elo 2014 01:37
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onnistuin ajamaan Polaris Sportsman 500 HO:n ympäri eli ns. katolleen ja ylläri ylläri osui sopivaan kohtaan,
nopeus/kierroslukumittari rikki ja öljyä valui ulos jostakin.
Onkos jollain heittää suoralta kädeltä, että mistä saa tuollaisen uuden mittarin sopuhintaan?
nopeus/kierroslukumittari rikki ja öljyä valui ulos jostakin.
Onkos jollain heittää suoralta kädeltä, että mistä saa tuollaisen uuden mittarin sopuhintaan?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkos täällä muilla ollut ongelmia starttauksen kanssa? Kyse -08 vuoden 500cc sportsmanista, jossa on käynnistyksen kanssa ongelmia. Tai lähinnä bendixin kanssa? Startti kyllä pyörittää, mutta bendix ikäänkuin lupsahtaa liian aikasin pois vauhtipyörältä. Vauhtipyörään tuli vaiheettua kiila ja pois suljettua väärä ajotus, mutta ei auttanu. Ohessa video oireesta.
http://coooper.1g.fi/kuvat/Sekalaisia/2 ... 145917.mp4
Entä onko kyseiseen peliin kellään tiedossa sivupaneeleja, ne kun puuttuvat?
http://coooper.1g.fi/kuvat/Sekalaisia/2 ... 145917.mp4
Entä onko kyseiseen peliin kellään tiedossa sivupaneeleja, ne kun puuttuvat?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oisko sprag clutch tullut tiensä päähän?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ainakin 2006 mallissa on tavallinen Bendix-laite, mutta onko se korvattu tuolla sprag clutchilla, mikä se sitten suomeksi lieneekin? Minusta tuo ei suoraan kuulosta Bendix-laitteen vialta, koska silloin startti jää pyörimään tyhjää vielä koneen ollessa pysähtyneenä. Paremminkin kuulostaisi polttoaine- tai sytytyspuolen ongelmalta. Tuossa kuvassa starttimoottori ja bendix.laite


Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olisko rasvan puutetta bendixissä ?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Bendix on tullu putsattua ja liikkuu kyllä herkästi, bensassa pesin ja aseöljyllä öljysin kevyesti. Käyntiin kun lähtee niin käy kyllä nätisti ja toimii muuten hienosti. Ebaystä löytyy tarvike bendixejä, onko niistä kokemuksia? Muutamalla kympillä näyttäs lähtevän, mutta kannattaako niiden kanssa alkaa leikkimään. Vai voisko tuo olla kuitenkin jotenkin startin virtapuolella ongelma?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Testaile starttia irrallaan ja katso kaapelit, liitokset ja starttirele.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Startti oli ensimmäisenä irti ja tuli aukastuu ja tarkastettua se ja suoralla virralla toimii nätisti. Vielä paikallaankin ollessa suoralla virralla testattuna samat oireet. Bendix vaihtoon seuraavaksi ja kokeilla miten sit toimii.
-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 14 Maalis 2014 14:52
- Mönkijä:: Polaris Scrambler 400 4x4 -02
- Paikkakunta: Liperi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Rupesin tuossa variaattoria purkamaan ja ihmettelemään kun ei polle oikein jaksa lähteä vetämään paikaltaan. Mäkeen kun ei aina jaksa sutia nelikko päällä.
Ensin kakkosvariaattorin avasin ja sieltä löytyikin säätömahdollisuuksia jouselle. Sitä ensimmäistä kertaa avatessa tosin ei tullut merkattua millä kohdalla lautaset oli ja sehän pyörähtää myötäpäivään kun sen avaa.
Mutta ei sis tullut katsottua miten paljon se pyörähtää? Siitä olen koittanut säätää jousta eri asentoihin, mutta en ole suuria merkityksiä huomannut.
Sitten rupesin ykkösvaria tarkastelemaan ja huomasinkin lautasten olevan melko epätasaiset?


Netistä sitten aloin etsimään että kuuluuko sen olla tuollainen, vaan kun ei uudesta tuollaisesta tahdo löytyä kuvaa.. Ainut minkä löysin http://www.ebay.com/itm/New-OEM-Polaris ... 52&vxp=mtr mutta ei tuossakaan kunnolla näy mutta näyttäisi tasaiselta.
Käytetyissä kaikissa on kyllä samannäköinen kuin minulla.
Eli kuuluuko olla tuollainen kuvan mukainen?
Niin ja mänkijä on Scrambler 400 4x4 vm 02 mutta tuo vari näyttäisi olevan sama kuin 98-02 sportsmaneissa ja magnumeissa.
Ensin kakkosvariaattorin avasin ja sieltä löytyikin säätömahdollisuuksia jouselle. Sitä ensimmäistä kertaa avatessa tosin ei tullut merkattua millä kohdalla lautaset oli ja sehän pyörähtää myötäpäivään kun sen avaa.

Sitten rupesin ykkösvaria tarkastelemaan ja huomasinkin lautasten olevan melko epätasaiset?


Netistä sitten aloin etsimään että kuuluuko sen olla tuollainen, vaan kun ei uudesta tuollaisesta tahdo löytyä kuvaa.. Ainut minkä löysin http://www.ebay.com/itm/New-OEM-Polaris ... 52&vxp=mtr mutta ei tuossakaan kunnolla näy mutta näyttäisi tasaiselta.
Käytetyissä kaikissa on kyllä samannäköinen kuin minulla.
Eli kuuluuko olla tuollainen kuvan mukainen?
Niin ja mänkijä on Scrambler 400 4x4 vm 02 mutta tuo vari näyttäisi olevan sama kuin 98-02 sportsmaneissa ja magnumeissa.
Kymco MXU 50 Reverce -07 (myyty)
Bashan BS200S-7 -07 (myyty)
Polaris Scrambler 400 4x4 2t -02
Bashan BS200S-7 -07 (myyty)
Polaris Scrambler 400 4x4 2t -02
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei kuulu olla kuopalla.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Testaa vielä jännitehäviöt:Coooper kirjoitti:Startti oli ensimmäisenä irti ja tuli aukastuu ja tarkastettua se ja suoralla virralla toimii nätisti. Vielä paikallaankin ollessa suoralla virralla testattuna samat oireet. Bendix vaihtoon seuraavaksi ja kokeilla miten sit toimii.
-akun jännite startatessa > 12.4 V
- akun + napa ja solenodin sisäntulo, jännite-ero startatessa < 0.1 V
- solenoidin tulo ja lähtö, jännite-ero startatessa < 0.1 V
- solenoidin käämipuolen vastus pitäisi olla luokka 3.6 Ohm
Kuten tuossa edellä totesin, videolta kuultuna minusta tuo ei välttämättä ole starttipuolen ongelma.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kokemuksia, 500ho sportsman seisonu pitempään niin ei lähe enään käymän. Starttaa kyllä.. Ja jos sattuu saamaan käymään niin kaasusta sammuu. Bensan saanti ongelmalta kuulostaa? Mutta mitä alkas purkamaan?