Mielipiteitä Polaris 330 Magnumista?
Mielipiteitä Polaris 330 Magnumista?
Onko Magnum 330 täyttänyt ( ylittänyt )odotukset? Minkälaisia ongelmia on ollut?
Askarruttaa tuo ilmajäähdytys, riittäneekö jäähdytysteho helteillä hitaassa ajossa?
Näkyy olevan tuo hyytelöakku, josta monilla on huonoja kokemuksia. Vielä on kuitenkin pelittänyt. Miten pitkään voi arvioida sen kestävän?
Takavalo ( ei jarruvalo )on päällä aina kun virran kytkee, vaikka valokytkin ei ole päällä, onko siis kyse johtojen kytkentävirheestä?
Käyttöohjeessa tietenkin suositellaan Polariksen omia öljyjä. Etunapa ja vaihteistoöljyn vaatimusta ei mainita, onko tietoa millaista öljyä niihin laitetaan jos ei käytä Polariksen tuotetta. Vaihtovälit on melko lyhyet, eipä silti, tilavuudetkin on pienet.
Tuntuu käynnistyvän parhaiten kun kaasuvipua painaa jonkinverran vaikka ohjekirjassa mainitaan ettei kaasua startatessa.
Neliöputkirungon "alakehto" on muotoiltu siten että etupään avonaisista putkista pääsee vesi makaamaan putkiin, tuskin haihtuu sieltä helposti.En huomannut poistoreikiä koska muovipanssari on tiiviisti putkissa kiinni.
Laitoin "tilapäisesti" putkihatut hengitysreijillä rungon päihin. Ehkä hätävarjelua, mutta ei kiinnosta hitsailla parin vuoden päästä astinlautoja ja muita korvakkeita ruosteen takia kiinni.
Vetonuppi on kiinni vinoasetelmassa, kestäneekö? vai kannattaako uuteen hitsata vahviketta?
Onkohan Magnum 330:tä testailtu joissakin lehdissä?
Askarruttaa tuo ilmajäähdytys, riittäneekö jäähdytysteho helteillä hitaassa ajossa?
Näkyy olevan tuo hyytelöakku, josta monilla on huonoja kokemuksia. Vielä on kuitenkin pelittänyt. Miten pitkään voi arvioida sen kestävän?
Takavalo ( ei jarruvalo )on päällä aina kun virran kytkee, vaikka valokytkin ei ole päällä, onko siis kyse johtojen kytkentävirheestä?
Käyttöohjeessa tietenkin suositellaan Polariksen omia öljyjä. Etunapa ja vaihteistoöljyn vaatimusta ei mainita, onko tietoa millaista öljyä niihin laitetaan jos ei käytä Polariksen tuotetta. Vaihtovälit on melko lyhyet, eipä silti, tilavuudetkin on pienet.
Tuntuu käynnistyvän parhaiten kun kaasuvipua painaa jonkinverran vaikka ohjekirjassa mainitaan ettei kaasua startatessa.
Neliöputkirungon "alakehto" on muotoiltu siten että etupään avonaisista putkista pääsee vesi makaamaan putkiin, tuskin haihtuu sieltä helposti.En huomannut poistoreikiä koska muovipanssari on tiiviisti putkissa kiinni.
Laitoin "tilapäisesti" putkihatut hengitysreijillä rungon päihin. Ehkä hätävarjelua, mutta ei kiinnosta hitsailla parin vuoden päästä astinlautoja ja muita korvakkeita ruosteen takia kiinni.
Vetonuppi on kiinni vinoasetelmassa, kestäneekö? vai kannattaako uuteen hitsata vahviketta?
Onkohan Magnum 330:tä testailtu joissakin lehdissä?
-
- 6WD
- Viestit: 351
- Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Eipä ole muuta ongelmaa ollut kuin se hyytelöakku joka vaihdettiin lyijyakkuun. Loppukesällä tuli tietä lanattua jonkinmoisessa helteessä ja hyvin tuntui öljynlauhduttimen flekti toimivan
Aikoinaan lähes kaikki mönkijät oli ilmajäähdytteisiä, ei ne ilmajäähdytteiset sen huonommiksi ole menneet vaikka nestejäähdytteiset valtaa markkinoita.
Öljyistä kannattaa katsoa voiteluvaatimukset ja valita sen mukaiset öljyt, perissä on toistaiseksi käytetty Pollen omia öljyjä mutta koneessa pyörii Gastrolin 0W50.
Kyllä sen vetokiinnityksen pitäisi kestää ilman vahvistuksia, oma joutui lanatessa aikamoiseen rääkkiin eikä ongelmia ollut. Nupilla on myös kiskottu kaatuneita isoja puita ilman mitään ongelmia.
Omassa käytössä Polle on ylittänyt kaikki odotukset, tehoa saisi aina olla enemmän mutta siinä käytössä mihin Polle hommattiin on siinä tehoa riittävästi eikä muissakaan ominaisuuksissa ole valittamista. Kovin olin skeptinen siihen sukkanauhaan (variaattoriin) ja etulukkoon mutta ne ovat toimineet kuten pitääkin ja mikäs sen mukavampaa kuin keskittyä pelkästään ajamiseen ja antaa tekniikan hoitaa omat hommat.
Kauppaan olin menossa Bruinia ostamaan ja Pollella tulin sieltä pois, hiukan se Bruin jäi mieltä kaivelemaan mutta eipä kaivele enään. Yksi syy oli Polleen ihastumiseen se että siinä on aika pysty ajoasento, pehmoinen penkki, jalustimille mahtuu miehen kokoiset saappaat, järkevä mittaristo, pensamittari, kuljetuspoksi jossa kulkee "irroitusvälineet" huoletta, nestelevyjarrut, kaksinopeuksinen vaihteisto, etupään automaattilukot ym. ym
Ai niin ja se korkea paino joka tulee siitä että Polle on tehty kovaa käyttöä varten, vai mitäs mieltä "hondamies" on, äijä...

Aikoinaan lähes kaikki mönkijät oli ilmajäähdytteisiä, ei ne ilmajäähdytteiset sen huonommiksi ole menneet vaikka nestejäähdytteiset valtaa markkinoita.
Öljyistä kannattaa katsoa voiteluvaatimukset ja valita sen mukaiset öljyt, perissä on toistaiseksi käytetty Pollen omia öljyjä mutta koneessa pyörii Gastrolin 0W50.
Kyllä sen vetokiinnityksen pitäisi kestää ilman vahvistuksia, oma joutui lanatessa aikamoiseen rääkkiin eikä ongelmia ollut. Nupilla on myös kiskottu kaatuneita isoja puita ilman mitään ongelmia.
Omassa käytössä Polle on ylittänyt kaikki odotukset, tehoa saisi aina olla enemmän mutta siinä käytössä mihin Polle hommattiin on siinä tehoa riittävästi eikä muissakaan ominaisuuksissa ole valittamista. Kovin olin skeptinen siihen sukkanauhaan (variaattoriin) ja etulukkoon mutta ne ovat toimineet kuten pitääkin ja mikäs sen mukavampaa kuin keskittyä pelkästään ajamiseen ja antaa tekniikan hoitaa omat hommat.
Kauppaan olin menossa Bruinia ostamaan ja Pollella tulin sieltä pois, hiukan se Bruin jäi mieltä kaivelemaan mutta eipä kaivele enään. Yksi syy oli Polleen ihastumiseen se että siinä on aika pysty ajoasento, pehmoinen penkki, jalustimille mahtuu miehen kokoiset saappaat, järkevä mittaristo, pensamittari, kuljetuspoksi jossa kulkee "irroitusvälineet" huoletta, nestelevyjarrut, kaksinopeuksinen vaihteisto, etupään automaattilukot ym. ym
Ai niin ja se korkea paino joka tulee siitä että Polle on tehty kovaa käyttöä varten, vai mitäs mieltä "hondamies" on, äijä...

-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 09 Kesä 2004 19:29
- Paikkakunta: Kerava
Kyllä 330 on vähän ketterämpi kun isommat ja mettässä menee melko hyvin,mutta esim. jäällä kun on se 20cm lunta niin tehokkaampien perävaloja katellaan.Rungossa on pakostakin eroja koska toi on ainoa jäykkä -peräinen.Työ käytössä on melko hyvä ,moottori ei ainakaan veto hommissa tunnu pienellä "vaihtella"rasittuvan mutta kuis variattori mahtaa kypsyä???
Kyllä täällä moni jaksaa tuota samaa ( variaattori vs. vaihteisto ).topi kirjoitti:Työ käytössä on melko hyvä ,moottori ei ainakaan veto hommissa tunnu pienellä "vaihtella"rasittuvan mutta kuis variattori mahtaa kypsyä???
En ole vielä lukenut yhtään juttua siitä ettei variaattori olis kestäny ja tuskin
tarttee lukeekaan mut varmahan ei voi olla kuten ei vaihdelaatikonkaan kanssa.
Jäädään odottelee milloin joku valittaa ettei kestäny rasitusta ja ihmetellään sit porukalla
oliko se variaattori vai vaihteisto ja mietitään samalla paljon remotti tulee maksamaan molemmissa tapauksissa.
Itse lupaan tässä ja nyt ettei ainakaan meidän variaattori tule armoa saamaan kun vaan töihin päästään.
Katsotaan sitten miten se kestää.
- kapteenisuomi
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 22 Elo 2005 16:03
- Paikkakunta: Degerby Mönkkäri: Polaris Magnum 330
- lukkomestari
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 04 Elo 2005 23:01
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Noin 250h takana 330 Magnumilla. Sain hihnan poikki noin 80h paikeilla,
mutta takuuna sain kuitenkin uuden.
Ketterämpi metsässä, kuin nykyinen Sportsman. Kylmänä vaati kevyesti kaasua ja tarkan ryypyn käytön. Itse, kun olen isokokoinen (191 cm/120 kg) piti saada isomman kokoinen kulkupeli tänne maalle.
Öljyinä käytin kunnollisia varaosaliikkeen öljyjä, niin myös uudessa. Ei kestä ostaa Polariksen tarralla varustettua. Öljynputsari löytyy myös varasosaliikkeestä hintaan 5,20€ ja oma alkuperäinen jotain 14-15€.
Hauska peli ajella kahdella pyörällä kyljittäin, mutta huohotti ilmanputsariin vähän siinä asenossa öljyä. Erillisjousitetulla ei onnistu niin tukevasti nostaa saman kyljen kumeja ylös.
330 oli -03 mallia, joten laitoin itse tuntimittari, koska laitteessa ei ollut mittaristoa.
Taisi tulla mittarit -04 mallissa.
Peräkärryä tuli vedetty yli 50% ajotunneista ja omaa tietä lanattua kärryyn asenettavalla lanalla. Kärryn paino lanattaessa noin 450 kg.
Magnumista ei muuta kuin, hyvää sanottavaa.

mutta takuuna sain kuitenkin uuden.

Ketterämpi metsässä, kuin nykyinen Sportsman. Kylmänä vaati kevyesti kaasua ja tarkan ryypyn käytön. Itse, kun olen isokokoinen (191 cm/120 kg) piti saada isomman kokoinen kulkupeli tänne maalle.
Öljyinä käytin kunnollisia varaosaliikkeen öljyjä, niin myös uudessa. Ei kestä ostaa Polariksen tarralla varustettua. Öljynputsari löytyy myös varasosaliikkeestä hintaan 5,20€ ja oma alkuperäinen jotain 14-15€.
Hauska peli ajella kahdella pyörällä kyljittäin, mutta huohotti ilmanputsariin vähän siinä asenossa öljyä. Erillisjousitetulla ei onnistu niin tukevasti nostaa saman kyljen kumeja ylös.


330 oli -03 mallia, joten laitoin itse tuntimittari, koska laitteessa ei ollut mittaristoa.

Peräkärryä tuli vedetty yli 50% ajotunneista ja omaa tietä lanattua kärryyn asenettavalla lanalla. Kärryn paino lanattaessa noin 450 kg.
Magnumista ei muuta kuin, hyvää sanottavaa.
