Öljyn vaihto

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Kyllä nyt markkinoita hallitseva, mainetta niittäneen merkin tuotannossa pitäisi tälläiset asiat tehdä hyvin :!: Tai edes se ohjekirja päivitettyä siihen kuntoon, että lukee että pitää täyttää etupään öljyt huohotinletkun kautta. :!: :roll:

...minun näkemys asiasta!
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

Valitettavasti joudun jatkamaan viestiketjua kertomalla että omasta 22.7.2003 valmistetusta 600 Sportsmanista ei löytynyt vaihteistoöljyn tyhjennysproppua kun tänään tein öljynvaihtohuoltoa... Nooh! Polle kyljelleen ja täyttöproppu irti...alkoi öljyt vaihtumaan! Mutta Polle on silti paras! Tai ainakin niin kauan kuin minä sillä ajan 8)
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
pyssy
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Elo 2007 13:32

Viesti Kirjoittaja pyssy »

paljoko etu ja takaperä sekä vaihteisto vetää öljyä polari magnum 325 -00
mitä öljyä olette käyttäneet vaihdelaatikossa kyseisessä mallissa
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

OHJEKIRJA kertoo tämmöstä:

vaihteisto: Polaris ketjukoteloöljy (PN 2873602) öljy määrä 4,0 dl

takaperä: vetopyörästö öljyä GL5 80-90 öljy määrä 3,0 dl (ite laitoin GL4/GL5 75-90)

etuperä: etunapa öljy (PN 2871654) määrä 1,5 dl HUOM!! ei siis samaa tavaraa kuin takaperään!!!!!!

polaris kauppiaalta voi varmistaa nuo tilavuudet ja öljy laadut .


edit: sen verran viel et katsoin nämä öljyt ja määrät polaris magnum 330 2004 käsikirjasta että en tiiä onko ne sit samat ku vm 2000 325 magnum polariksessa joka myös on itsellänikin, kys ohje kirjan sain kun ostin koneen liikkeestä käytettynä.
Bensalla pestään pensselit ja diiselillä tehdään voimaa.
C2.0
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Elo 2007 13:19

Viesti Kirjoittaja C2.0 »

Mulla olis magnum 330 -05 ja öljyt pitäis vaihtaa. Merkillä ei väliä kunhan on castrol :lol: Mitäs ootte siltä merkiltä käyttäneet voimansiirrossa ja moottorissa. Laitan mielellään parhaimman laatuista mitä saa, koska määrät ovat pieniä. En siis hae polarisöljyä polariskaupasta polarishintaan.
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

C2.0 kirjoitti:Mulla olis magnum 330 -05 ja öljyt pitäis vaihtaa. Merkillä ei väliä kunhan on castrol :lol: Mitäs ootte siltä merkiltä käyttäneet voimansiirrossa ja moottorissa. Laitan mielellään parhaimman laatuista mitä saa, koska määrät ovat pieniä. En siis hae polarisöljyä polariskaupasta polarishintaan.
Sinne Pollen etuperään pitää laittaa ihan Pollen omaa etunapaöljyä, muuten lopettaa se Pollen automaaginen etulukko toimimasta.
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

tuli brandtille soitettuu ja näin sanoivat ja tarkistivat huolto oppaasta että VM 00 325 magnumiin etuperään kuuluu laittaa samaa öljyä kuin takaperään :?: :?: Nyt olen ihan pyörällä päästä ittellä kyseinen magnumi, mutta vm 2004 magnumin ohjekirja jossa sanotaan että etuperään tätä napaöljyä , onko udemmissa magnumeissa siis erilainen etuperä kuin tässä tapauksessa 2000 vm:ssa :roll: :!:

Täytyy varmaan vielä soittaa uudestaa ja varmistaa asia ettei mee etuperä hajal väärien öljyjen takii .
Bensalla pestään pensselit ja diiselillä tehdään voimaa.
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

usa kirjoitti:tuli brandtille soitettuu ja näin sanoivat ja tarkistivat huolto oppaasta että VM 00 325 magnumiin etuperään kuuluu laittaa samaa öljyä kuin takaperään :?: :?: Nyt olen ihan pyörällä päästä ittellä kyseinen magnumi, mutta vm 2004 magnumin ohjekirja jossa sanotaan että etuperään tätä napaöljyä , onko udemmissa magnumeissa siis erilainen etuperä kuin tässä tapauksessa 2000 vm:ssa :roll: :!:

Täytyy varmaan vielä soittaa uudestaa ja varmistaa asia ettei mee etuperä hajal väärien öljyjen takii .
Homma liittyy varmaan siihen että vanhemmissa Pollen malleissa se "etulukko" sijaitsi etupyörien navoissa ja "uudemmissa" malleissa se on jo etuperämurikan sisallä. Mittarilta etulukolle tuleva sähköjohto paljastenee lukon sijainnin..
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

methocel kirjoitti:
usa kirjoitti:tuli brandtille soitettuu ja näin sanoivat ja tarkistivat huolto oppaasta että VM 00 325 magnumiin etuperään kuuluu laittaa samaa öljyä kuin takaperään :?: :?: Nyt olen ihan pyörällä päästä ittellä kyseinen magnumi, mutta vm 2004 magnumin ohjekirja jossa sanotaan että etuperään tätä napaöljyä , onko udemmissa magnumeissa siis erilainen etuperä kuin tässä tapauksessa 2000 vm:ssa :roll: :!:

Täytyy varmaan vielä soittaa uudestaa ja varmistaa asia ettei mee etuperä hajal väärien öljyjen takii .
Homma liittyy varmaan siihen että vanhemmissa Pollen malleissa se "etulukko" sijaitsi etupyörien navoissa ja "uudemmissa" malleissa se on jo etuperämurikan sisallä. Mittarilta etulukolle tuleva sähköjohto paljastenee lukon sijainnin..
Mitä onko Pollessa ollut jäykkä etuakseli tai siis suora eli ei tasauspyörästöllinen etuakseli? Meinaatko et siinä oli nelikonkytkentä etunavoissa. Niinkuin mastoautoissa et vapautetaan ja kytketään vetäväks etuperä napalukoilla sen lisäks et vielä kytketään etuveto laatikosta päälle. Muuta syytä en keksi et ois ollut napalukot Pollessa.
Niiden napalukkojen tarkoitus on vapauttaa etuperä ettei menis polttoainetta paljon sekä hiukan ketterämpi on käänteissä. Näin ainakin maastoautoissa on napalukkojen tarkoitus.

Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti ;)
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

jees eli kyllä ainakin toho 00 magnumiin etu ja takaperään samaa tavaraa 2 kertaa nyt tarkistettu ja pakko se on uskoa.
Bensalla pestään pensselit ja diiselillä tehdään voimaa.
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

Jappa kirjoitti:
methocel kirjoitti:
usa kirjoitti:tuli brandtille soitettuu ja näin sanoivat ja tarkistivat huolto oppaasta että VM 00 325 magnumiin etuperään kuuluu laittaa samaa öljyä kuin takaperään :?: :?: Nyt olen ihan pyörällä päästä ittellä kyseinen magnumi, mutta vm 2004 magnumin ohjekirja jossa sanotaan että etuperään tätä napaöljyä , onko udemmissa magnumeissa siis erilainen etuperä kuin tässä tapauksessa 2000 vm:ssa :roll: :!:

Täytyy varmaan vielä soittaa uudestaa ja varmistaa asia ettei mee etuperä hajal väärien öljyjen takii .
Homma liittyy varmaan siihen että vanhemmissa Pollen malleissa se "etulukko" sijaitsi etupyörien navoissa ja "uudemmissa" malleissa se on jo etuperämurikan sisallä. Mittarilta etulukolle tuleva sähköjohto paljastenee lukon sijainnin..
Mitä onko Pollessa ollut jäykkä etuakseli tai siis suora eli ei tasauspyörästöllinen etuakseli? Meinaatko et siinä oli nelikonkytkentä etunavoissa. Niinkuin mastoautoissa et vapautetaan ja kytketään vetäväks etuperä napalukoilla sen lisäks et vielä kytketään etuveto laatikosta päälle. Muuta syytä en keksi et ois ollut napalukot Pollessa.
Niiden napalukkojen tarkoitus on vapauttaa etuperä ettei menis polttoainetta paljon sekä hiukan ketterämpi on käänteissä. Näin ainakin maastoautoissa on napalukkojen tarkoitus.

Jappa
Jep! Vanhoissa Pollen malleissa etuakseli oli yhtäpuuta ja lukot oli navoissa mutta toimintaperiaate oli sama kuin tänäpäivänä eli lukot kytkeytyvät automaattisesti kun etu- ja takapyörille tuli nopeuseroa. Kun laittaa hakusanaksi: lukko, napa, tai/ja neliveto ja osastoksi Polaris, niin riittää luettavaa Pollen nelivedosta koko illaksi.
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
Tumppi
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 22 Syys 2006 19:15
Paikkakunta: Läntinen Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tumppi »

Oon ainakin laittanut pollen omat öljyt niin koneeseen, etuperään kuin myös laatikkoonkin..

Mitä te pidätte omasta mielestänne sopivana öljynvaihto välinä?

Polleni öljyt on ainakin Vaihdettu 25,50,100 ja 150 tunnein välein.Nipat rasvattu joka 10 tunti ja muutenkin tarkasteltu.

Yhden vetarin suojakumin olen joutunut pollestani vaihtamaan.
Pateja pussit pullollaan.
Avatar
Pikkupolle
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Maalis 2015 21:31

Re: Öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja Pikkupolle »

Moroo
Tuli vahingossa hommattua MP Motul Transoil Expert 10W-40 synteettistä vaihteistoöljyä.
Onko tuo liaan lirua polaris 200 phoenix:siin??? ...Jos on niin voinko saada perustelut :wink:
Käyttöohjekirja ei kerro vaihteistoöljyn viskositeettia,mutta olettaisin olevan paksumpaa,kuten yleensä vaihteistoöljyt ovat.

Koneen alapuolelata löytyy kolme tyhjennystulppaa.Yksi moottoriöljylle,toinen vaihteistolle,mutta mikä se kuusiokolo-pultti siellä on,sekin näyttää tyhjennyspropulta :shock:
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Vaihdelaatikon pohjassa on myös pultti, jossa jousi ja kuula vaihteen paikallaan pitämiseen. ÄLÄ avaa sitä turhaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Avatar
Pikkupolle
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Maalis 2015 21:31

Re: Öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja Pikkupolle »

OK,kiitän "sf-atv",se kuusiokolopultti onkin tämä nimenomainen kuula-jousi syteemin pultti. :wink:
Päättelinkin jotain siihen suuntaan ettei tuota kuulu avata,koska tuossa kuitenkin on selkeet 17mm kantaiset öljyproput.
Nämä variaarttorisysteemit on kieltämättä pikkasen vieraampia mulle.
Jossain prätkissä tosin on kaksikin pulttia öljyjen laskemiseen ulos,esim jos öljy kiertää rungon kautta jäähtyäkseen.
Palatakseni edelliseen,hankin kuitenkin 75w90 synt vaihteistoöljyä perään ja vaihdelootaan,sitähän sinne varmasti kuuluu,vaikkei orkkis "polaris" purkissa mitään viskositeetista tietenkään lue.Epätietoisuus lisännee orkkisöljyn myyntiä :wink:
Vastaa Viestiin