Polaris Ranger / UTV
Polaris Ranger / UTV
Moi. Saataskohan täällä aikaseks keskustelua tälläsestä Polariksen laitteesta? Meidän kylällä on nyt 2 kpl. 400 traktori Rangereita, ja kummankin ongelmat on aika identtiset. Ensinnäkin... Kaasutin on ollu oikea murheenkryyni. Eli hyvin tavanomaista että se tulvii... No, sen ongelman kanssa on jotenkin pärjätty, mutta laitteen käytännössä ajamattomaksi tekee se, että etuperä repeää irti. Kummassakin näissä kahdessa on käynyt sama ekakerran takuuaikaan. Mitä teki maahantuoja? Se otti ja hitsuutti revenneet kiinnikepellit kasaan. On päivän selvää ettei se tule toimiman... Kertaalleen revennyt pelti on niin väsynnyt, ettei se tule kestämään, jollei syytä selvitetä, mistä repeäminen johtuu.... No, nyt ollaan tilanteessa että ainakin toisesta on etuperä revennyt niin, ettei sillä uskalla ajaa. Ja kaikenhuippu on se, ettei edellisen hitsaamisen jälkeen tätä laitetta ole käytetty edes maastoajossa. Maahantuoja suhtautuu asiaan nihkeästi. Kiertelee ja kaartelee ... Nyt Rangeri pitäs viedä liikkeeseen tutkittavaksi, josta se on myyty. Vaikka laite on jo kertaalleen tutkittu... Ja miksikä se siitä tutkimisesta tulee? Vika on ja pysyy, jollei syytä repeämiseen keksitä. Minusta näyttää siltä että syy on rakenteellinen virhe. Joko materiaalin heikkous taikka jokin muu syy ... Muistutan että myös esim. 570 Rangerissa on sama runko. Eli onko muilla ollut samaa ongelmaa? Jos ei viellä ole ollut, kannattaa etuperän kiinnitykset tutkia hyvin tarkkaan. Kun perä irtoaa kunnolla, sillä ajaminen on todella vaarallista. Tässä jutussa kertomassani yksilössä on nyt etuperä jo niin pahasti irti, että se nojaa hammastankoon... Kertokaa muutenkin kokemuksianne Rangereista ja muista Polariksen UTV malleista....
- 3Pyörä
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 06 Helmi 2007 13:40
- Mönkijä:: RZR XP Turbo EPS
- Paikkakunta: Espoo
Re: Polaris Ranger / UTV
Tollasta löytyi ranger forumilta. Joku särkenyt kaks diffiä ja kummallakin kertaa myös runko jotenki revenny. Ihan ajatuksena. Irroitta iskari ja nosta tukivarsi ylä asentoon, kokeile samalla jääkö vetariin tyhjää. Voisiko olla liian pitkä ja sisään juostossa työntää perää.
Anyhow....
I pulled the driveshaft, differential, and both front axle shafts out today. I pulled the cv's apart and just installed the outer shaft so that the unit bearing will stay together. The problem with these diffs is two things, the mounting and the materials. The diff is made from weak cast aluminum and is only held on by four 12mm bolts from the bottom.
I think I have a solution to the problem. Im going to build new diff brackets that attach to the pinion support and the entire left side of the housing. This will tie the entire diff together and prevent just the bottom from pulling apart like it did the last two times.
The mounting on the diff is also crappy. It is mounted to some heavy gauge sheet metal pretty much. I am going to replace this with 1/4 inch plate and then we will see what happens. Both times I blew the diff it bent that section of frame.
Anyhow....
I pulled the driveshaft, differential, and both front axle shafts out today. I pulled the cv's apart and just installed the outer shaft so that the unit bearing will stay together. The problem with these diffs is two things, the mounting and the materials. The diff is made from weak cast aluminum and is only held on by four 12mm bolts from the bottom.
I think I have a solution to the problem. Im going to build new diff brackets that attach to the pinion support and the entire left side of the housing. This will tie the entire diff together and prevent just the bottom from pulling apart like it did the last two times.
The mounting on the diff is also crappy. It is mounted to some heavy gauge sheet metal pretty much. I am going to replace this with 1/4 inch plate and then we will see what happens. Both times I blew the diff it bent that section of frame.
Espoon moottorikerho, Uudenmaan Mönkijät ry, FJDC, Mad Moose Racing.
Honda ATC 250ES
Honda ATC 250ES
Re: Polaris Ranger / UTV
Tää etuperän repeäminen ei ole mitenkään harvinainen juttu. Niinkuin kerroin, täällä meidän kylällä olevista laitteista on perä revennyt kummastakin. Mutta asiaa on viety eteenpäin. Kuluttajasuoja kanta oli hyvin selvä, ja trafilla oltiin sitämieltä että kyseinen laite on vaarallinen. Ja näinhän se tietysti on, kun omituinen kulma etukardaanin ristikolle saattaa aiheuttaa kardaanin katkeamisen jne. Esim. nyt jo tässä toisessa hakkaa kardaani pohjaa. Siksi sillä ei enään uskalla ajaa... Jälleenmyyntiliike on ottanut omistajaan yhteyttä, ja on luvannut korjata laitteen. Se, miten se korjataan, jää nähtäväksi. Pelkkä hitsaus ei ole kun hetkenajan tekohengitystä... Mutta tilanne on nyt kuitenkin tämä. Käsittääkseni trafilta oli oltu maahantuojaan yhteydessä jne, jne. Siksi ollaan nyt edetty jo tähänasti... Kerron lisää, kun tietoa tulee... Mutta edelleenkin, tarkistakaa etuperän kiinnitykset todella kunnolla. Perän repeäminen voi olla todella kohtalokas juttu...
Re: Polaris Ranger / UTV
Eihän lopputulema voi olla että korjataan patentilla niin monesti että takuu päättyy ja jätetään asiakas yksin. Eihän?
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Re: Polaris Ranger / UTV
Ikäväkyllä, näin monesti tahdottas tehdä... Mutta tässätapauksessa ei niin päästetä käymään.
- DOTSI
- 6WD
- Viestit: 566
- Liittynyt: 22 Joulu 2007 21:18
- Mönkijä:: EX: RZR XP Turbo EPS 2017 Eut
- Paikkakunta: Koria
Re: Polaris Ranger / UTV
RZR 800 malleista myös repeytynyt etuperän kiinnitys-"alusta". Itse tein 5 mm teräslevystä uuden alustan RZR 800 malliin aikanaan ja ongelma oli ratkaistu. Se ei auta, että sitä noin 2 mm teräslevyä parsitaan kasaan, ei tule kestämään varsinkaan maastoajossa. Unohtaa ne takuujutut ja teräskaupasta sopivan kokoinen teräslevy hitsaten paikoilleen, niin ei huolia sen jälkeen... 

Ei reissua, ettei remonttia...
Re: Polaris Ranger / UTV
Kuulostaa hyvältä ratkaisulta nuo lisämillit. Kuitenkin jos laite ei kestä alkuperäisessä muodossaan turvallisena, niin maahantuojan tehtävä on kustantaa muutos. Valmistajan kanssa voivat siellä sitten ihmetellä, miten tällaisia rakenteita voi olla noinkin kalliissa laitteissa.
Re: Polaris Ranger / UTV
Juu, olen nimenomaan sitämieltä ettei sitä maksa vaivaa ruveta pelkästään hitsailemaan... Näin oli jo alunperin. Mutta maahantuoja oli sitämieltä ettei tarvii muuta... Nyt ollaan siinäpisteessä, että ne vaadittavat millit sinne laittaa kyllä se maahantuoja. Ja näin pitäs vaatia muittenkin tekemään, koska laite on todellakin vaarallinen ilman sitä riittävää vahvistusta....
Re: Polaris Ranger / UTV
Lisäksi maahantuoja varmaankin teettäs ne kappaleet jollain älykkäällä leikkurilla ja jopa maalailisikin niitä osia??
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Re: Polaris Ranger / UTV
Moi! Olen toinen Polaris Rangerin omistaja. Etuperä on kerran jo hitsattu, se repesi uudestaan kun vaahteranlehti.Onneksi isäntä huomasi sen ajaessa, etten minä ollut ratissa olisin varmaan ajanut metsään tai rekan allae. Minusta kaikkien pitäisi tarkistaa etuperä ja jos se on viallinen ilmoittaa maahantuojalle. Tarvittaessa vika pitää korjata vaikka takuu ei ole enää voimassa. Tämä on tyyppi vika. Polaris on P....stä.
- Zuikki
- Tracks
- Viestit: 950
- Liittynyt: 24 Elo 2005 17:34
- Mönkijä:: Herra Polaris
- Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
- Viesti:
Re: Polaris Ranger / UTV
Mitenkä paljon näissä koneissa on ollut tunteja/km, kun perän repeäminen on huomattu?
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Re: Polaris Ranger / UTV
Mää en nyt pitäs koko merkkiä siitä huonona, jos yhdessä mallissa on ongelmia. Ja luulen että Brandt yleensä hyvänä maahantuojana hoitaa tänkin asian loppeonlopuks hyvin. Jokamerkillä on niitä ongelmatapauksia. Tän kirjoittelun tarkotus nyt on vaan nimenomaan se, että saatas tälläset ongelmatapaukset hoidettua ennen, ennenkun sattu jotain ikävää... Esim. mulla on kokemusta parista Polariksen mökijästä, 500 ja 800 sportsmanista, eikä ole mitään valittamista. Ja kummallakin rymyttiin myös metsässä oikeesti...
Re: Polaris Ranger / UTV
Toisella Polaris Rangerilla oli ajettu 150 tuntia kun etuperä hajos. Ja meidän Polaris Ranger 400 Traktorimallilla oli ajettu 250 tuntia kun hajos eka kerran ja toisen kerran 450 tunnin jälkeen repes.
Re: Polaris Ranger / UTV
Eilen haki Kylmälahen pojat (isä ja 2v poika) mönkijän korjuuseen. Saa nähdä mitä tuleman pitää. 

-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 14 Syys 2012 09:52
Re: Polaris Ranger / UTV
Onko mitään uutta kerrottavaa? Laittakaa kuvia viallisena ja korjattuna, jos mahdollista.Jabe65 kirjoitti:Eilen haki Kylmälahen pojat (isä ja 2v poika) mönkijän korjuuseen. Saa nähdä mitä tuleman pitää.
Omalla on ajettu vasta alle 20h, mutta kyllähän tuollainen vika antaa miettimisen aihetta..