polariksen etuperä
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23 Helmi 2015 19:52
Re: polariksen etuperä
Enpä viitsi alkaa uutta juttuketjua kun näyttää täällä tästä aiheesta olevan juttua.
Hankittu projektiksi ja leikkikaluksi polle 700Twin -04 josta tietysti asiaan kuuluvasti se etuperä muovilaatikossa ja se "muovikehä" kuulineen kadonnut ajan saatossa.
Osat muuten tallessa ja Ebay,n ihmemaailmasta koko kehä+kuulat ja etuperän laakerit tiivisteineen 200€ jossa rahdit ja tietysti lisäksi tulee verot maksuun eli noin 250-270€ ja löytyykö Suomesta kyseisiä rojuja mihinkään hintaan ?
No niin ja nyt tämän kirjoittelun jälkeen löytyi se nelikkokytkin siitä oikeasta kahvasta no nyt sitten tutkitaan mihin johdot johtavat ja löytyykö etuperään sopiva liitin.
Tottunut maastoajoneuvoissa tarpeen mukaan kytkeä ja nyt on noviisi mönkkäreissä asialla ja otetaan rakentavia ehdotuksia vastaan.
Sähköt on muuten kätevästi sotkettu kotikutoisesti kaavioista ja tehty omat katkaisijat ja muut ( tahdottu yksinkertaistaa )
Hankittu projektiksi ja leikkikaluksi polle 700Twin -04 josta tietysti asiaan kuuluvasti se etuperä muovilaatikossa ja se "muovikehä" kuulineen kadonnut ajan saatossa.
Osat muuten tallessa ja Ebay,n ihmemaailmasta koko kehä+kuulat ja etuperän laakerit tiivisteineen 200€ jossa rahdit ja tietysti lisäksi tulee verot maksuun eli noin 250-270€ ja löytyykö Suomesta kyseisiä rojuja mihinkään hintaan ?
No niin ja nyt tämän kirjoittelun jälkeen löytyi se nelikkokytkin siitä oikeasta kahvasta no nyt sitten tutkitaan mihin johdot johtavat ja löytyykö etuperään sopiva liitin.
Tottunut maastoajoneuvoissa tarpeen mukaan kytkeä ja nyt on noviisi mönkkäreissä asialla ja otetaan rakentavia ehdotuksia vastaan.
Sähköt on muuten kätevästi sotkettu kotikutoisesti kaavioista ja tehty omat katkaisijat ja muut ( tahdottu yksinkertaistaa )
Re: polariksen etuperä
Pollen etuperästä menee kardaani akselin pientä liukulaakeria, ja sitä ei saa polarikselta erikseen, tulee etuperäkotelon mukana ja maksaa aikalailla. Virtasalmen polaris huollosta sen kuitenkin saa irtolaakerina.
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
Re: polariksen etuperä
Polaris Ranger 400 traktorimalli etuperä repes jo toisen kerran , mitä pitäisi tehdä?
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: polariksen etuperä
korjata
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: polariksen etuperä
Jos takuunalainen laite niin vaatia takuuseen uusi. Jos taas ei, niin sitten korjaten tai uutta tilalle.
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 18 Loka 2009 21:43
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 DPS T3
- Paikkakunta: Vantaa
Re: polariksen etuperä
Jatketaan ketjua... Sportsman 500 H.O 2010 Etuperässä vasemman vetarin laakeri vaikuttaa pahasti väljältä. Onko se irtolaakeri. Ja minkälaisen työn alla vaihtaminen?
Uudenmaan Mönkijät ry
-
- 3WD
- Viestit: 78
- Liittynyt: 02 Touko 2012 12:21
Re: polariksen etuperä
Vetarin tumppu kyllä heiluu aika reilusti etuperässä jo uutena. Epäilen hieman laakeria, mutta jos öljyn mukana tulee paljon mujua niin etuperä pöydälle ja laakerit vaihtoon.
-
- 6WD
- Viestit: 415
- Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
- Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
- Paikkakunta: kajaani
Re: polariksen etuperä
Ihan vaan työntämällä ja lähtee nykäsyllä.
kyllä se siitä kohta..
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
Re: polariksen etuperä
Kannattaako etuperän häkkiä vaihtaa ennalta ehkäisevästi?
Kuinka käsi kädessä menee häkki ja armature plate. Jos häkin vaihtaa niin kannattaako vaihtaa plate myös? Vai onko se pakko vaihtaa?
Kuinka käsi kädessä menee häkki ja armature plate. Jos häkin vaihtaa niin kannattaako vaihtaa plate myös? Vai onko se pakko vaihtaa?
Haminan seudun Mönkijät ry
Re: polariksen etuperä
850xp 2015 20h mittarissa ja oon ihmetelly kun kääntyy asfaltilla helkutin huonosti. Puskee ja melkein yli risteyksen jos ei kunnolla käännä. Tänään kun hain eka huollosta ja huoltoliikkeen asfaltti pihalla huomasin että kääntyykin nyt todella hyvin. Olisikohan lukko ollut jumissa alusta lähtien tai väärät öljyt etuperässä? Neliveto on kyllä toiminut täydellisesti kokoajan.
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
Re: polariksen etuperä
Jenkkifoorumilta luin että 2015 alkaen 850/1000 etuperässä on erilainen rakenne kuin vanhemmissa...???
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: polariksen etuperä
Eiköhän se olen sen verran muuttunut, että välityssuhde-ero etu-ja takaperän välillä on pienempi ja tarttuu ripeämmin kiinni. Toimintatapa edelleen sama, eli hilliard-kytkin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: polariksen etuperä
Kysymys juontaa juurensa siitä kun oma 2015 850XP on alusta asti kääntynyt asfaltilla todella huonosti. Risteyksessä puskee melkeen yli risteyksen jos ei kunnolla käännä sarvista.
Eilen hain koneen ekasta huollosta (21h)ja hämmästys oli suuri kun liikkeen pihalla huomasin että nyt kääntyy todella hienosti. Ennen huoltoa huomautin että etuperä tuntuu vähän karhealta. öljyt oli ollut todella likaiset ja en tiedä oliko edes ollu oikeat öljyt. Huoltomyyjä sanoi että kannattaa pitää mahdollisimman paljon 2x4 asennossa kun ajaa asfaltilla.??
Googletin ja jenkkifoorumilla oli puhetta että siellä on enää yksi kytkinpakka? Lukko on kokoajan päällä jos kykin on 4x4 asennossa? En tiedä onko välityssuhde myös korjattu...
Eilen hain koneen ekasta huollosta (21h)ja hämmästys oli suuri kun liikkeen pihalla huomasin että nyt kääntyy todella hienosti. Ennen huoltoa huomautin että etuperä tuntuu vähän karhealta. öljyt oli ollut todella likaiset ja en tiedä oliko edes ollu oikeat öljyt. Huoltomyyjä sanoi että kannattaa pitää mahdollisimman paljon 2x4 asennossa kun ajaa asfaltilla.??
Googletin ja jenkkifoorumilla oli puhetta että siellä on enää yksi kytkinpakka? Lukko on kokoajan päällä jos kykin on 4x4 asennossa? En tiedä onko välityssuhde myös korjattu...
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300