Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
juhar
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Tammi 2012 21:44
Mönkijä:: Polaris Sportman 500 traktori
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juhar »

Polaris sportman 500 vm.2013 starttin sisällä helisee joku kun pistää vähän kierroksia.Ääni varmaankin lähtee jostakin startin rattaasta luulisin ainakin niin. Kun starttaan käyntiin niin tuntuu että se startin ratas ei palauta oikein kunnolla vaan pitää silloinkin sellaisen ihme äänen.
Onkohan ihan normaalia??
Nevakettu
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Touko 2015 22:32

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nevakettu »

Pystyykö Polaris 570 efi -15 traktorin vikakoodit katsoa mittaristosta?Sytyttelee moottorin vikavaloa ja pudottaa tehot, palautuu sammuttamalla.
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Vie takuuseen.
Nevakettu
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Touko 2015 22:32

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nevakettu »

Totta kai vien takuukorjaukseen kun pääsee.mutta näkeekö vikakoodit oikealla näppäily tekniikalla?
Jock
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 03 Maalis 2014 11:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jock »

Manuaalissa tuo koodien lukeminen on kerrottu sivulla 35:
If the CHECK ENGINE light illuminates, retrieve the
error codes from the display. Please see your Polaris dealer for all major
repairs.
1. If the error codes are not displayed, use the MODE button to toggle
until “Ck ENG” displays on the main line of the display.
2. Press and hold the MODE button to enter the diagnostics code
menu.
3. Record the numbers displayed in the gear position (if any), clock
and odometer displays.
4. Press the MODE button to advance to the next error code.
5. Press and hold the MODE button to exit the diagnostics code menu.
6. See pages 36-37 for code definitions and failure descriptions. Please
see your Polaris dealer for all major repairs
Nevakettu
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Touko 2015 22:32

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nevakettu »

Joo kiitos ohjeesta! sama sähköiseen kaasuun liittyvä koodi 65613 ..
Mara84
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Maalis 2015 15:28
Mönkijä:: Polaris Sportman 570 eutEPS-15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mara84 »

Nevakettu kirjoitti:Pystyykö Polaris 570 efi -15 traktorin vikakoodit katsoa mittaristosta?Sytyttelee moottorin vikavaloa ja pudottaa tehot, palautuu sammuttamalla.
Mukava kuulla että jollakin muullakin juuri samaan vikaa kuin minun uudessa 570 Polariksessa. Joten ei minulla olekkaan se maanantaikappale kun on vikaa muillakin, tai sitten molemmat ovat maanantaikappaleita. :D

Muutama viesti takaperin voit lukea minun tapauksesta lisää, mutta kaksi viimmeisintä mönkijäreissua jotka olen tehnyt niin ei herjannut kertaakaan vaikka tuli pitkiäpätkiä hitaallapuolella ajettua.
Tahtoo mulla pääasiassa hitaanpuolen kanssa sytytellä vikavaloa.
Nevakettu
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Touko 2015 22:32

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nevakettu »

Joo kyllähän se harmittaa kun kallis kampe on valmiiksi rikki ,mulla tekee kanssa enemmän hitaalla puolella mutta myös nopealla joskus.Vika alkoi heti alkumetreillä.onkos sun koneeseen vaihdettu mahdollista häiriön aiheuttajaa?
Mara84
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Maalis 2015 15:28
Mönkijä:: Polaris Sportman 570 eutEPS-15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mara84 »

Nevakettu kirjoitti:Joo kyllähän se harmittaa kun kallis kampe on valmiiksi rikki ,mulla tekee kanssa enemmän hitaalla puolella mutta myös nopealla joskus.Vika alkoi heti alkumetreillä.onkos sun koneeseen vaihdettu mahdollista häiriön aiheuttajaa?
Olihanse viikonpäivät huollon puolella mutta eivät huoltomiehet olleet saaneet vikavaloa syttymään joten eivät olleet voiineet paikallistaa vikaa tietokoneen kautta. Eli vian aiheuttajaa ei tarkalleen vielä tiedetä.
Joten hajin pollen pois omaan käyttöön ja ajelen ekahuoltoon 25h asti ja katson rupeaako valo syttyilemään useammin vai ei, viime reissut tosiaan toiminut paremmin.
Bitbull
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Kesä 2013 22:10

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Bitbull »

Olisi sellainen kysymys kaverin puolesta, johon toivon pikaista vastausta. Käykö outlaw 500 ja 525 osat päikseen keskenään? Erityisesti olisi tarve pakoputken alkukäyrään.
Uatsi
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Tammi 2015 19:05

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Uatsi »

Uatsi kirjoitti:Olisiko arvon raadilla vinkkiä alla mainittuun onkelmaan.

Polaris sportsman 500 08 traktori

Ylilataus ongelmaa, tyhjäkäynnillä 14 ja kierroksilla 18v. Samat kuorman kanssa.
Kaikki liitokset käyty läpi.
Staattori mitattu ja vaiheiden väliset ohmit 0,1 kaikissa kolmessa, kierroksilla antaa 30, 5 ja 35 Vac.
Foorumilla ohje että ohmit 0,19 ja kaikista pitäis tulla 30-40Vac.
Kokeilin virtamittarilla mitata onko maissa nii sumeni koko mittari? :shock:

Jänniteensäätäjä/Ecm boxi vai staattori rikki?
Mihin väliin voisi kokeilla jollakin tarvike jännitteensäätäjällä että toimisiki sillä oikein.

Ja tosiaan 100h huollossa viime syksynä vaihdettu uusi ecm boksi.
Staattorihan se oli rikki, ulkoisesti ei mitään merkkejä vaan sillähän tuo korjaantu kun löi uuden tilalle.
Aika suolasta hintaa pyysivät alkuperäsestä. :shock: onneksi on Ebay. :biggrin:
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Bossi on alkanu mystisesti pätkimään, säännöllisen epäsäännöllisesti jää työtahteja syttymättä, eli putputtelee käytännössä koko ajan ja bensa haisee ajaessa. Sivuoireena se ettei meinaa jaksaa käydä tyhjäkäyntiä, vaan tuntuu koko ajan että sammuu.

Mittaristokin näkyi vetäneen hieman kosteutta. :doubt:

On se nyt s**tana kumma kun nämä paskat temppuilevat jatkuvasti jotain.

Täydellisen koneremontin jälkeen ajettu 15 tuntia lähinnä pihalla, ja yhteensä on nyt 190h ajettu.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Tuli tuossa lueskeltua polarisridersin sivulta tuosta pätkimisestä (http://www.polarisriders.com/61-sportsm ... s-fix.html).
Tein kuten viestissä kehotettiin (puola oli käsin käänneltävissä, joten käytin sen irti ja suihkautin kontaktisprayta kontaktipintoihin ja takas kiinni), ja yllätyksekseni se tuntui poistavan ongelman. En tosin kapinetta kuin vähän aikaa paikallaan, mutta nyt tyhjäkäyntikierrokset olivat 1200 ja 1300 välillä, kun eilen ne olivat 1050-1150 ja pätkimistä ei ollut havaittavissa..

On nämä kyllä vikaherkkiä vehkeitä, ei voi muuta sanoa.
Puola on kiinni peltilipareessa yhdellä läpipultilla ja se samainen peltilipare on kahdella ruuvilla rungossa kiinni. Tuntuu että vissiin tuon nyt ois voinut alkujaankin vähän paremminkin kiinnittää.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
pollemani
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Touko 2015 20:14

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pollemani »

Onkos muilla ollu 500 sportsman efi rattori vm. 13 lataus onkelmia :?: Ittellä ny semmone onkelma että lataapi sillon tällöin. Johot katottu kertaallee läpi ja on mittailtu jännitteitä staattorilta ja jännitteen säätäjältä ja kaikki vaikutti olevan OK. Kunnes välillä lopettaa lataamisen kokonaan. Viimeisen kerran kömpiä oli tyhjäkäynnillä ja se vianmäärritys näyttö "auki" jossa ilmenee akun jännite. Mönkiän kierrokset kävivät hitusen korkeammalla, puhutaan kymmenistä vaan kuitenkin erotti että kiekat nous pikkuse ja samalla lakkasi lataamasta... :?: Kertokaa viisaammat mikä voisi olla vialla, takuu mennyt jo umpeen.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Olen asiaa mittaillut aika paljon ja todennut saman asian. Lataus loppuu välillä muutamaksi sekunniksi ja samalla kierrokset hyppää isommalle tasolle koska laturi ei kuormita moottoria enää. Ilmiö esiintyy vaikka kaikki osat ovat ehjiä. Kokeiltu uudella säätäjällä ja staattorilla ja aina sama ilmiö.
Viimeksi muokannut vaughan, 03 Loka 2015 21:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt lulis jo olevan hallussa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Vastaa Viestiin