Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 17 Tammi 2012 21:44
- Mönkijä:: Polaris Sportman 500 traktori
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polaris sportman 500 vm.2013 starttin sisällä helisee joku kun pistää vähän kierroksia.Ääni varmaankin lähtee jostakin startin rattaasta luulisin ainakin niin. Kun starttaan käyntiin niin tuntuu että se startin ratas ei palauta oikein kunnolla vaan pitää silloinkin sellaisen ihme äänen.
Onkohan ihan normaalia??
Onkohan ihan normaalia??
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pystyykö Polaris 570 efi -15 traktorin vikakoodit katsoa mittaristosta?Sytyttelee moottorin vikavaloa ja pudottaa tehot, palautuu sammuttamalla.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vie takuuseen.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Totta kai vien takuukorjaukseen kun pääsee.mutta näkeekö vikakoodit oikealla näppäily tekniikalla?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Manuaalissa tuo koodien lukeminen on kerrottu sivulla 35:
If the CHECK ENGINE light illuminates, retrieve the
error codes from the display. Please see your Polaris dealer for all major
repairs.
1. If the error codes are not displayed, use the MODE button to toggle
until “Ck ENG” displays on the main line of the display.
2. Press and hold the MODE button to enter the diagnostics code
menu.
3. Record the numbers displayed in the gear position (if any), clock
and odometer displays.
4. Press the MODE button to advance to the next error code.
5. Press and hold the MODE button to exit the diagnostics code menu.
6. See pages 36-37 for code definitions and failure descriptions. Please
see your Polaris dealer for all major repairs
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo kiitos ohjeesta! sama sähköiseen kaasuun liittyvä koodi 65613 ..
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mukava kuulla että jollakin muullakin juuri samaan vikaa kuin minun uudessa 570 Polariksessa. Joten ei minulla olekkaan se maanantaikappale kun on vikaa muillakin, tai sitten molemmat ovat maanantaikappaleita.Nevakettu kirjoitti:Pystyykö Polaris 570 efi -15 traktorin vikakoodit katsoa mittaristosta?Sytyttelee moottorin vikavaloa ja pudottaa tehot, palautuu sammuttamalla.

Muutama viesti takaperin voit lukea minun tapauksesta lisää, mutta kaksi viimmeisintä mönkijäreissua jotka olen tehnyt niin ei herjannut kertaakaan vaikka tuli pitkiäpätkiä hitaallapuolella ajettua.
Tahtoo mulla pääasiassa hitaanpuolen kanssa sytytellä vikavaloa.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo kyllähän se harmittaa kun kallis kampe on valmiiksi rikki ,mulla tekee kanssa enemmän hitaalla puolella mutta myös nopealla joskus.Vika alkoi heti alkumetreillä.onkos sun koneeseen vaihdettu mahdollista häiriön aiheuttajaa?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olihanse viikonpäivät huollon puolella mutta eivät huoltomiehet olleet saaneet vikavaloa syttymään joten eivät olleet voiineet paikallistaa vikaa tietokoneen kautta. Eli vian aiheuttajaa ei tarkalleen vielä tiedetä.Nevakettu kirjoitti:Joo kyllähän se harmittaa kun kallis kampe on valmiiksi rikki ,mulla tekee kanssa enemmän hitaalla puolella mutta myös nopealla joskus.Vika alkoi heti alkumetreillä.onkos sun koneeseen vaihdettu mahdollista häiriön aiheuttajaa?
Joten hajin pollen pois omaan käyttöön ja ajelen ekahuoltoon 25h asti ja katson rupeaako valo syttyilemään useammin vai ei, viime reissut tosiaan toiminut paremmin.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olisi sellainen kysymys kaverin puolesta, johon toivon pikaista vastausta. Käykö outlaw 500 ja 525 osat päikseen keskenään? Erityisesti olisi tarve pakoputken alkukäyrään.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Staattorihan se oli rikki, ulkoisesti ei mitään merkkejä vaan sillähän tuo korjaantu kun löi uuden tilalle.Uatsi kirjoitti:Olisiko arvon raadilla vinkkiä alla mainittuun onkelmaan.
Polaris sportsman 500 08 traktori
Ylilataus ongelmaa, tyhjäkäynnillä 14 ja kierroksilla 18v. Samat kuorman kanssa.
Kaikki liitokset käyty läpi.
Staattori mitattu ja vaiheiden väliset ohmit 0,1 kaikissa kolmessa, kierroksilla antaa 30, 5 ja 35 Vac.
Foorumilla ohje että ohmit 0,19 ja kaikista pitäis tulla 30-40Vac.
Kokeilin virtamittarilla mitata onko maissa nii sumeni koko mittari?![]()
Jänniteensäätäjä/Ecm boxi vai staattori rikki?
Mihin väliin voisi kokeilla jollakin tarvike jännitteensäätäjällä että toimisiki sillä oikein.
Ja tosiaan 100h huollossa viime syksynä vaihdettu uusi ecm boksi.
Aika suolasta hintaa pyysivät alkuperäsestä.


- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Bossi on alkanu mystisesti pätkimään, säännöllisen epäsäännöllisesti jää työtahteja syttymättä, eli putputtelee käytännössä koko ajan ja bensa haisee ajaessa. Sivuoireena se ettei meinaa jaksaa käydä tyhjäkäyntiä, vaan tuntuu koko ajan että sammuu.
Mittaristokin näkyi vetäneen hieman kosteutta.
On se nyt s**tana kumma kun nämä paskat temppuilevat jatkuvasti jotain.
Täydellisen koneremontin jälkeen ajettu 15 tuntia lähinnä pihalla, ja yhteensä on nyt 190h ajettu.
Mittaristokin näkyi vetäneen hieman kosteutta.

On se nyt s**tana kumma kun nämä paskat temppuilevat jatkuvasti jotain.
Täydellisen koneremontin jälkeen ajettu 15 tuntia lähinnä pihalla, ja yhteensä on nyt 190h ajettu.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuli tuossa lueskeltua polarisridersin sivulta tuosta pätkimisestä (http://www.polarisriders.com/61-sportsm ... s-fix.html).
Tein kuten viestissä kehotettiin (puola oli käsin käänneltävissä, joten käytin sen irti ja suihkautin kontaktisprayta kontaktipintoihin ja takas kiinni), ja yllätyksekseni se tuntui poistavan ongelman. En tosin kapinetta kuin vähän aikaa paikallaan, mutta nyt tyhjäkäyntikierrokset olivat 1200 ja 1300 välillä, kun eilen ne olivat 1050-1150 ja pätkimistä ei ollut havaittavissa..
On nämä kyllä vikaherkkiä vehkeitä, ei voi muuta sanoa.
Puola on kiinni peltilipareessa yhdellä läpipultilla ja se samainen peltilipare on kahdella ruuvilla rungossa kiinni. Tuntuu että vissiin tuon nyt ois voinut alkujaankin vähän paremminkin kiinnittää.
Tein kuten viestissä kehotettiin (puola oli käsin käänneltävissä, joten käytin sen irti ja suihkautin kontaktisprayta kontaktipintoihin ja takas kiinni), ja yllätyksekseni se tuntui poistavan ongelman. En tosin kapinetta kuin vähän aikaa paikallaan, mutta nyt tyhjäkäyntikierrokset olivat 1200 ja 1300 välillä, kun eilen ne olivat 1050-1150 ja pätkimistä ei ollut havaittavissa..
On nämä kyllä vikaherkkiä vehkeitä, ei voi muuta sanoa.
Puola on kiinni peltilipareessa yhdellä läpipultilla ja se samainen peltilipare on kahdella ruuvilla rungossa kiinni. Tuntuu että vissiin tuon nyt ois voinut alkujaankin vähän paremminkin kiinnittää.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkos muilla ollu 500 sportsman efi rattori vm. 13 lataus onkelmia
Ittellä ny semmone onkelma että lataapi sillon tällöin. Johot katottu kertaallee läpi ja on mittailtu jännitteitä staattorilta ja jännitteen säätäjältä ja kaikki vaikutti olevan OK. Kunnes välillä lopettaa lataamisen kokonaan. Viimeisen kerran kömpiä oli tyhjäkäynnillä ja se vianmäärritys näyttö "auki" jossa ilmenee akun jännite. Mönkiän kierrokset kävivät hitusen korkeammalla, puhutaan kymmenistä vaan kuitenkin erotti että kiekat nous pikkuse ja samalla lakkasi lataamasta...
Kertokaa viisaammat mikä voisi olla vialla, takuu mennyt jo umpeen.


- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olen asiaa mittaillut aika paljon ja todennut saman asian. Lataus loppuu välillä muutamaksi sekunniksi ja samalla kierrokset hyppää isommalle tasolle koska laturi ei kuormita moottoria enää. Ilmiö esiintyy vaikka kaikki osat ovat ehjiä. Kokeiltu uudella säätäjällä ja staattorilla ja aina sama ilmiö.
Viimeksi muokannut vaughan, 03 Loka 2015 21:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt lulis jo olevan hallussa.
Syy: Turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt lulis jo olevan hallussa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi