Polaris Scrambler XP 850
Re: Polaris Scrambler XP 850
Erikoista että minua saadaan nimitellä mutta jos puolustan yllä olevaa kirjoittajaa niin maahantuonnin leiri ottaa herneen nenuun.
Menkää itseenne edes vähäsen !
Menkää itseenne edes vähäsen !
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
Kerro ihmeessä, vaikka minulle yyveitse jos et muuten rohkene, mikä on tämä "maahantuojan leiri" ja kätyrit joista jaksat höpöttää viikosta toiseen
Toistuvasti olet ihan itse kutsunut muita käyttäjiä idiooteiksi, maahantuojan kätyreiksi, räkänokiksi ja millon miksikin, kirsikkana kakun päällä erään nimimerkin vääntäminen muotoon "runkkis". Olen muistuttanut sinua aiheesta jo ennen eilistä kommenttiani kertaalleen ja seuraavaksi etenemme varoituksen antamiseen foorumin työkalujen kautta suullisen toimen sijaan. Tämä on tietysti sinun kannaltasi varmasti ikävää mutta johonkin se raja on asetettava myös sinun kohdallasi. Moderointiterveisin jukka81..

Yv:t lähetetty mutta taisivat mennä tyhjiin tynnyreihin.
Nyt on laitteeni ollu kk pois ajosta ja makaa korjaamolla edelleen etuperävikaisena. Syynä osan puuttuminen. Sähköisessä kytkennässä oli syy etupään vetämättömyyteen. Mulle ei ole oikein hyvää sanottavaa tästä toiminnasta sillä kk on aika pitkä aika ja huoltoliike otti laitteen heti työnalle että tulisi mahd nopeasti kuntoon.. mut minkäs teet kun osia ei saa. tällätavoin mun polleen ei vuodessa kovasti tunteja pääse kertymään
Surullista toimintaa

Kuulemma Euroopan varasto muuttaa ja näin ollen kaikki seisoo eli kusee.
Avuttomana istutaan kädet ristissä ja odotetaan ihmettä tapahtuvaksi.
Avuttomana istutaan kädet ristissä ja odotetaan ihmettä tapahtuvaksi.
Mun uskomaton tuuri senkuin jatkuu. Nyt olis polaris haku kunnossa, Mutta Toisen Dht akselin sisäpää nivel on rikki. En osaa sanoa miten on koska huollossa/remontissa ollessaan huoltomies on huomannut. Ihan palasina ei voi olla koska en ole asiaa itse havainnut. Nyt Dht lähtee takuu käsittelyyn ja jännitetätään miten käy. Pollessa paikoillaan nyt uusi vakio vetari eli enpä sillä uskalla metsään lähteä ajelemaan
Käsittääkseni dht akselin rikkominen on lähes "mahdotonta" vakio alustalla ja 27" ja ajokun on 80% kalliolla ajoa ja joskus jotain rataa ajetaan täysillä mutta missään piukassa kurassa/suossa repiminen on todella vähäistä. Onko joku muu saanut noita Dht akseleita rikki?

-
- 6WD
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
En ole saannut noita akseleita rikki ja on ajettu 28" ja 32" Zilloilla. (ajan kyllä mielestäni rauhallisesti
)
Mutta aikanaan kun tilasin akselit niin toinen etu akseli oli 2,5cm lyhyt, lähettivät kyllä uuden pienen kirjeen ja kuvien lähettelyn jälkeen.

Mutta aikanaan kun tilasin akselit niin toinen etu akseli oli 2,5cm lyhyt, lähettivät kyllä uuden pienen kirjeen ja kuvien lähettelyn jälkeen.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Nonnii hiukan uutta juttua löytyi taas tosta murheen kryynistä. Se on visusti seissyt kk tallissa ja nyt aloin sitä kattelee valmiiksi sierravuoren reissua varten. Puslat ja raidepäät taas löystyneet (ihan perus kamaa) Tilasin sen vahvemman etuperän laipan ja tänään aloin vaihtamaan sitä. Heti aluksi jo kiinnitin huomiota kardaanin isohkoon välykseen ristikoissa ja tarkemmin katsottuna huomasin että etuperän laakerissa on melkoinen välys. Kun sain sen laipan purettua niin laipan alla oleva laakeri oli todella pykälikäs. Ilmeisesti ollaan oltu jo lähellä etuperän halkeamista. Nyt on uudet laakerit ja vahva laippa paikoillaan
koneessa taitaa nyt olla 62h

No jo on huonoa tuuria tai huono laite.
Itsekin järkeillyt scrambleria 850 tai 1000 traktorina, mutta näitä lukiessa alkaa kyllä epäilyttämään pahasti tuo polariksen laatu... 

Viimeksi muokannut Pappi, 17 Touko 2015 08:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu
Syy: Lainaus poistettu
Aivan uskomaton tuuri jatkuu :/ Hommasin snorkkelit koska laite lakkas kulkemasta jo matalassa vedessä. Sieravuoressa tuli kokeiltua snorkkeleita ja edelleen lakkasi kulkemasta. Syykin löytyi. Vuotaa lohkon/vaihteiston ja varikopan välistä vettä ihan alareunasta... Ja uutena löytönä molempien takavetareiden sisäpäissä runsas välys eli vaihto kunnossa alkaa olemaan. Ja sierassa sain sen verran vahvistusta et mun laite ei hajoo ainakaan rengaiden takia koska toisessa saman laisessa oli aivan samat kummit ja ollut ongelmaton laite ja samoja polkuja ajettiin
Tätä lueskelin pelästyneenä pari pv sitten ja tuli käytyä tallissa kattelemassa puslat läpi ja etukardaani kaikki uutta vastaavassa kunnossa puslia myöten?? onkos tullut rasvailtua puslat upotusreissujen jälkeen? Kyllähän se hapan suovesi tekee siellä tehtävänsä jos upotetaan kerran viikossa ja unohdetaan tuupata rasvaa reissun jälkeen..
Pitäs aina muistaa että kun aletaan puhua snorkkeleista ollaan ns heavy käytöllä ja koneeseen kun koneeseen alkaa klappia tulemaan. Jopa hondalla jota olen ite käyttänyt rymyymisessä, tosin en enään sitäkään.
Jos ei haluta turhaa korjailla ei kannata konetta vetää penkkiämyöten veteen kun kanoottejakin on myynnissä tai sitten pitää pienet kulumise jo hyväksyä. Tais olla rämpylässäkin maksimi upotus syvyys jossain astilautojen paikkeilla ohjekirjassa...? Eikä meno tyssää vaikka varikoppa vähän vuotaisikin jos ajaa ohjeiden mukaan. Esim kelkkahommissa jos meinaa ajella pitemminkin vedessä on syytä kaikki saumat käydä läpi tai saattaa hihnan vetokyky loppua keskellä jorpakkoa pienessä käännöksessä.
Pitäs aina muistaa että kun aletaan puhua snorkkeleista ollaan ns heavy käytöllä ja koneeseen kun koneeseen alkaa klappia tulemaan. Jopa hondalla jota olen ite käyttänyt rymyymisessä, tosin en enään sitäkään.
Jos ei haluta turhaa korjailla ei kannata konetta vetää penkkiämyöten veteen kun kanoottejakin on myynnissä tai sitten pitää pienet kulumise jo hyväksyä. Tais olla rämpylässäkin maksimi upotus syvyys jossain astilautojen paikkeilla ohjekirjassa...? Eikä meno tyssää vaikka varikoppa vähän vuotaisikin jos ajaa ohjeiden mukaan. Esim kelkkahommissa jos meinaa ajella pitemminkin vedessä on syytä kaikki saumat käydä läpi tai saattaa hihnan vetokyky loppua keskellä jorpakkoa pienessä käännöksessä.
Polaris Scrambler XP 1000 -15 tuli hankittua, vaikka pelottelitte, kun renegadea ei saanut traktorina...
Ei sisältänyt sähköstä rajoitinta vaan oli kapula kaasussa ja holkki varissa, kaupassa kiersi 2000 ja kulki 40km/h, jos poistaa kaasuvivusta estot, täydet kaasut ja kulkee 55km/h, variholkki pois niin loput n120kmh. Netissä .com oli digimittari, suomimalli perinteinen. Ekat pari tuntia toiminut
. Polariksen vinssiin oli johdot valmiina vaikkakin koko traktori mallin etukoukku härpätin piti poistaa. Takana motonet valot. Kaikki lamput perinteisiä vaikka .com ledejä mainostaa.
Hymyä pitää korvissa koko ajan etenkin kun on käynnissä....
Ei sisältänyt sähköstä rajoitinta vaan oli kapula kaasussa ja holkki varissa, kaupassa kiersi 2000 ja kulki 40km/h, jos poistaa kaasuvivusta estot, täydet kaasut ja kulkee 55km/h, variholkki pois niin loput n120kmh. Netissä .com oli digimittari, suomimalli perinteinen. Ekat pari tuntia toiminut

Hymyä pitää korvissa koko ajan etenkin kun on käynnissä....
Täytyy sen verran korjata harhaluuloja että sieravuoressa kastui ensimmäisen kerran niin että pakoputken pää kävi vedessä. Heti uutena mulla tuli pienessä ojassa ongelma kun kastui astinlautoihin asti että veto heikeintyi. Mä tietysti tarkkana huoltajana kirvottelin varin hihnan näkyviin ja olin tyytyväinen kun ei ollut paskaa sisällä. Eihän mulla siinä muuta mieleen tullut kuin että olis taka renkaista roiskuttanu puhallusputken kautta vettä. Siksi siis snorkkelit! Puslat rasvailen joka toisen reissun jälkeen koska laitetta on pakko muutenkin hiukan tutkiskella. Kartaanin rasvauksesta sen verran että millä rasvaat etuperän puoleisen nivelen
? mulla on vain lootan päässä nippa. Äsken just vetelin varin pois kun sain pollen työkalun ja se todisti epäilykseni 100% oikeeksi. ihan suojakopan alareunasta puuttui liima noin 1.5 cm matkalta. Nyt on koppa liimattu koneenpäätyyn kiinni niin että pitää 

Polle 500 ei ole myöskään rasvanippaa etuperän puolella kardaanissa.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
PÄÄTÖS saapunut , kuluttajariitalautakunta ei suosita asiasta hyvitystä !!!!. Eli polariksessa ei ole "takuuta " alustan puslilla . Tämä lienee ennakkotapaus kuluttajariitalautakunnan päätöksestä. Joten jos ostat polariksen ja puslat väljystyvä maksat itse. En asiaa tule viemään oikeuteen joten tapaus on käsitelty !!!.j.v kirjoitti:Rämpylällä takana noin 220 h ja 4700km. Osia vaihdeltu aika lailla kaikki pallot osa niistä 2 kertaan , raidepäät , tukivarren puslia reilusti , tps anturi 2-kertaan , pakoputki ylikuumeni ja alkoi rämistä ( sisuskalut irti) vaidettu. Vetoniveliä ei ole mennyt yhtään ( tälläkin hetkellä meillä käytössä xp850 HO 2012 ja rämpylä 2013 ) , noista vetonivelistä kun tässä ketjussa aiemmin keskusteltiin niin täytynee koputtaa puuta kun meidän molemmissa koneissa ei mitään vikaa ole ollut. Molemmissa koneissa 27" talvikumit , varmistin että takuu pysyy voimassa jos ei laita isompia kuin 27". Tässä ketjussa aiemmin puhutusta "laadusta" voi olla montaa mieltä , mutta minun mielestäni laite joka maksaa 12000-15000 € pitää laatu/materiaalit olla sitä luokkaa että ei tarvitse olla osia aina ajojen jälkeen vaihtamassa. Tuotteen kestoikäolettama lienee ainakin 10 vuotta , joten jos alle vuoden vanhassa ja parikin vuotta vanhassa koneessa alkaa olemaan runsaasti "ominaisuuksia / väljistymisiä" jotka ovat oleellisesti muuttuneet uudesta vastaavasta niin silloin materiaalit ovat yksinkertaisesti liian hepposia. Rämpylän kanssa joutunut painimaan noitten kuluvien osien kasssa ja tällä hetkellä tilanne on siinä pisteessä että myyjä/maahantuoja ei ole enään takuukirjan vastaisesti valmiita uusimaan rikkinäisiä osia , joten otin yhteyttä kuluttajaneuvojaan (oli tapaukseen tutustuttuaan samoilla linjoilla että ovat takuun alaisia korjauksia) oliva siis yhteydessä maahantuojaan joka pysyi kannassaan ja ei suostu takuun piiriin vaihtamaan rikkinäisiä osia. No tällä hetkellä asia etenee kuluttajariitalautakunnassa josta päätöstä odottelen kesän aikana. Rämpylä niin sanottu maasto malli ja takuuta jäljellä vielä pari vuotta. Kysehän ei ole kovinkaan isoista vioista vaan lähinnä periaatteesta mitä takuu kirjassa luvataan joten tästä lienee tulossa jonkin näköinen ennakkotapaus kun kuluttajariitalautakunnan päätös asiasta saadaan.
Riihimäen Mönkijät ry , UMRY.