Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Kullanderi
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Juu aivan kuten ohjeessa neuvotaan, öljyäkin on sopiva määrä. Pitää tarkistaa letkut ettei oo tukossa
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Jos sitä öljyä pyrkii tulemaan säiliön yläreunasta lähtevästä letkusta, täytyy sitä olla säiliö täynnä mikä ei ole normaalia. Toimiko ennen huoltoa OK?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
sami1119
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Syys 2007 22:09
Mönkijä:: Polaris

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sami1119 »

sf-atv kirjoitti:Jos sitä öljyä pyrkii tulemaan säiliön yläreunasta lähtevästä letkusta, täytyy sitä olla säiliö täynnä mikä ei ole normaalia. Toimiko ennen huoltoa OK?
Vai onko ilmaus epäonnistunut (ei ole kuulunut suhinoita).
Jock
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 03 Maalis 2014 11:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jock »

Olisiko huohotinleku tukossa ja paineet tulee ulos tuosta "varoventtiilistä"?
Kullanderi
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Letkun sisäpinnassa oli "kieli" mikä öljyn virratessa veti letkun tukkoon, nyt on uus letku kiinni mutta mites tuo ilmaus? Kun ohjekirjassa kerrotaan vaan yhdestä kerrasta että pitää kuulua se ilmavirtaus ja täällä foorumilla jossain ketjussa oli että niin monta kertaa tehtävä että EI enää kuulu??
Coooper
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Elo 2014 17:38
Mönkijä:: sportsman 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Coooper »

Osaiskos joku sanoa hyviä vinkkejä kaasarin tulvimiseen? Vuotaa siis bensaa kaasarin pohjasta seisoessa, kohon pinta korjausoppaan mukaan mitattuna 13mm, mikä on ohjearvo. Neulaventtiili uusi ja o-renkaat ja tiivisteet uusittu. Ilmalla puhaltamalla neulaventtiili kyllä sulkee ilmankulun. Myös kaasarin tyhjennysruuvi tutkittu.
Jock
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 03 Maalis 2014 11:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jock »

Kullanderi kirjoitti:Letkun sisäpinnassa oli "kieli" mikä öljyn virratessa veti letkun tukkoon, nyt on uus letku kiinni mutta mites tuo ilmaus? Kun ohjekirjassa kerrotaan vaan yhdestä kerrasta että pitää kuulua se ilmavirtaus ja täällä foorumilla jossain ketjussa oli että niin monta kertaa tehtävä että EI enää kuulu??
Olen ymmärtänyt niin, että pumpun imupuolelle pitää saada painetta, että öljy lähtee kiertämään. Siksi sieltä pitää kuulua se "ilmavirtaus" riippumatta siitä, monettako kertaa suorittaa primingin. Jos sitä paineen laskua ei kuulu, niin silloin letkusta ei vain ole puristettu kunnolla.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Ai 500 on erillinen säiliö moottoriöljylle?
Kuulostaa ihanan helpolta tuo mottiöljynvaihto ja jos sattuu menemään pieleen niin pahimmassa tapauksessa pääsee koneremonttipuuhiin.
Kullanderi
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Juu 500:ssa on tuo erillinen öljysäiliö. Ilmasin systeemin ja pihdit kun irrottaa nii kuuluu se suhahdus... Ihmettelen vaan että miks joku oli neuvonu tekemään niin monta kertaa ilmauksen että suhahdusta ei kuulu, senhän pitäs tosiaan kuulua joka kerta riippumatta kuinka monta kertaa sen tekee...
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Jos epäilyttää kiertääkö öljy koneessa voi kokeilla kädellä öljynsuodatinta ja säiliön alaosaa, niiden kuuluu lämmetä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Voi huokaus.
Toivon, vaikkei itseäni koskekkaan että ainakaan motti ei leviä.
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja peccis »

Coooper kirjoitti:Osaiskos joku sanoa hyviä vinkkejä kaasarin tulvimiseen? Vuotaa siis bensaa kaasarin pohjasta seisoessa, kohon pinta korjausoppaan mukaan mitattuna 13mm, mikä on ohjearvo. Neulaventtiili uusi ja o-renkaat ja tiivisteet uusittu. Ilmalla puhaltamalla neulaventtiili kyllä sulkee ilmankulun. Myös kaasarin tyhjennysruuvi tutkittu.
Oliko neulaventtiili ja o-renkaat alkuperäisiä? Ite ole ainakin huomannut että tarvikeosat ei välttämättä pidä uutenakaan. Voihan se olla että koho ei sulje neulaventtiiliä jos on vaikka vääntynyt.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Kullanderi
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Näin ohimennen: miten hel***issä nuo astinlautojen klipsit irrotetaan että ne säilyy ehjinä? (Sportsman)
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja qaw »

Tasapäämeisselillä kammetaan keskitappia sen hahlosta ulospäin vajaa sentti, jonka jälkeen koko klipsi pitäisi lähteä ihan sormivoimin. Jos ei lähde niin koita vähän heilutella lokasuojaa ja astinlautaa että reiät osuu just kohdilleen.

Tuossa näkyy toimintaperiaate:

Kuva
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Coooper
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Elo 2014 17:38
Mönkijä:: sportsman 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Coooper »

peccis kirjoitti:
Coooper kirjoitti:Osaiskos joku sanoa hyviä vinkkejä kaasarin tulvimiseen? Vuotaa siis bensaa kaasarin pohjasta seisoessa, kohon pinta korjausoppaan mukaan mitattuna 13mm, mikä on ohjearvo. Neulaventtiili uusi ja o-renkaat ja tiivisteet uusittu. Ilmalla puhaltamalla neulaventtiili kyllä sulkee ilmankulun. Myös kaasarin tyhjennysruuvi tutkittu.
Oliko neulaventtiili ja o-renkaat alkuperäisiä? Ite ole ainakin huomannut että tarvikeosat ei välttämättä pidä uutenakaan. Voihan se olla että koho ei sulje neulaventtiiliä jos on vaikka vääntynyt.
Nyt on joo mikunin osia, eka tilasin halvan korjaussarjan ja sitä itsekkin epäilin, mutta eipä muuttunu tilanne miksikään. Sitten ihmetystä lisää se kun kaasari irti laskin letkulla bensaa ja sormin liikuttelin kohoa ja kyllä sillon bensantulo lakkasi, alakansi paikallaankin vielä kokeilin ja ei vuotanut, mutta paikalleen kun löi niin johan se hissukseen tiputtaa. Loppuu ideat iteltä.
Vastaa Viestiin