Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu aivan kuten ohjeessa neuvotaan, öljyäkin on sopiva määrä. Pitää tarkistaa letkut ettei oo tukossa
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos sitä öljyä pyrkii tulemaan säiliön yläreunasta lähtevästä letkusta, täytyy sitä olla säiliö täynnä mikä ei ole normaalia. Toimiko ennen huoltoa OK?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vai onko ilmaus epäonnistunut (ei ole kuulunut suhinoita).sf-atv kirjoitti:Jos sitä öljyä pyrkii tulemaan säiliön yläreunasta lähtevästä letkusta, täytyy sitä olla säiliö täynnä mikä ei ole normaalia. Toimiko ennen huoltoa OK?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olisiko huohotinleku tukossa ja paineet tulee ulos tuosta "varoventtiilistä"?
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Letkun sisäpinnassa oli "kieli" mikä öljyn virratessa veti letkun tukkoon, nyt on uus letku kiinni mutta mites tuo ilmaus? Kun ohjekirjassa kerrotaan vaan yhdestä kerrasta että pitää kuulua se ilmavirtaus ja täällä foorumilla jossain ketjussa oli että niin monta kertaa tehtävä että EI enää kuulu??
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Osaiskos joku sanoa hyviä vinkkejä kaasarin tulvimiseen? Vuotaa siis bensaa kaasarin pohjasta seisoessa, kohon pinta korjausoppaan mukaan mitattuna 13mm, mikä on ohjearvo. Neulaventtiili uusi ja o-renkaat ja tiivisteet uusittu. Ilmalla puhaltamalla neulaventtiili kyllä sulkee ilmankulun. Myös kaasarin tyhjennysruuvi tutkittu.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olen ymmärtänyt niin, että pumpun imupuolelle pitää saada painetta, että öljy lähtee kiertämään. Siksi sieltä pitää kuulua se "ilmavirtaus" riippumatta siitä, monettako kertaa suorittaa primingin. Jos sitä paineen laskua ei kuulu, niin silloin letkusta ei vain ole puristettu kunnolla.Kullanderi kirjoitti:Letkun sisäpinnassa oli "kieli" mikä öljyn virratessa veti letkun tukkoon, nyt on uus letku kiinni mutta mites tuo ilmaus? Kun ohjekirjassa kerrotaan vaan yhdestä kerrasta että pitää kuulua se ilmavirtaus ja täällä foorumilla jossain ketjussa oli että niin monta kertaa tehtävä että EI enää kuulu??
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ai 500 on erillinen säiliö moottoriöljylle?
Kuulostaa ihanan helpolta tuo mottiöljynvaihto ja jos sattuu menemään pieleen niin pahimmassa tapauksessa pääsee koneremonttipuuhiin.
Kuulostaa ihanan helpolta tuo mottiöljynvaihto ja jos sattuu menemään pieleen niin pahimmassa tapauksessa pääsee koneremonttipuuhiin.
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu 500:ssa on tuo erillinen öljysäiliö. Ilmasin systeemin ja pihdit kun irrottaa nii kuuluu se suhahdus... Ihmettelen vaan että miks joku oli neuvonu tekemään niin monta kertaa ilmauksen että suhahdusta ei kuulu, senhän pitäs tosiaan kuulua joka kerta riippumatta kuinka monta kertaa sen tekee...
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos epäilyttää kiertääkö öljy koneessa voi kokeilla kädellä öljynsuodatinta ja säiliön alaosaa, niiden kuuluu lämmetä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voi huokaus.
Toivon, vaikkei itseäni koskekkaan että ainakaan motti ei leviä.
Toivon, vaikkei itseäni koskekkaan että ainakaan motti ei leviä.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oliko neulaventtiili ja o-renkaat alkuperäisiä? Ite ole ainakin huomannut että tarvikeosat ei välttämättä pidä uutenakaan. Voihan se olla että koho ei sulje neulaventtiiliä jos on vaikka vääntynyt.Coooper kirjoitti:Osaiskos joku sanoa hyviä vinkkejä kaasarin tulvimiseen? Vuotaa siis bensaa kaasarin pohjasta seisoessa, kohon pinta korjausoppaan mukaan mitattuna 13mm, mikä on ohjearvo. Neulaventtiili uusi ja o-renkaat ja tiivisteet uusittu. Ilmalla puhaltamalla neulaventtiili kyllä sulkee ilmankulun. Myös kaasarin tyhjennysruuvi tutkittu.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Näin ohimennen: miten hel***issä nuo astinlautojen klipsit irrotetaan että ne säilyy ehjinä? (Sportsman)
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tasapäämeisselillä kammetaan keskitappia sen hahlosta ulospäin vajaa sentti, jonka jälkeen koko klipsi pitäisi lähteä ihan sormivoimin. Jos ei lähde niin koita vähän heilutella lokasuojaa ja astinlautaa että reiät osuu just kohdilleen.
Tuossa näkyy toimintaperiaate:

Tuossa näkyy toimintaperiaate:

Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt on joo mikunin osia, eka tilasin halvan korjaussarjan ja sitä itsekkin epäilin, mutta eipä muuttunu tilanne miksikään. Sitten ihmetystä lisää se kun kaasari irti laskin letkulla bensaa ja sormin liikuttelin kohoa ja kyllä sillon bensantulo lakkasi, alakansi paikallaankin vielä kokeilin ja ei vuotanut, mutta paikalleen kun löi niin johan se hissukseen tiputtaa. Loppuu ideat iteltä.peccis kirjoitti:Oliko neulaventtiili ja o-renkaat alkuperäisiä? Ite ole ainakin huomannut että tarvikeosat ei välttämättä pidä uutenakaan. Voihan se olla että koho ei sulje neulaventtiiliä jos on vaikka vääntynyt.Coooper kirjoitti:Osaiskos joku sanoa hyviä vinkkejä kaasarin tulvimiseen? Vuotaa siis bensaa kaasarin pohjasta seisoessa, kohon pinta korjausoppaan mukaan mitattuna 13mm, mikä on ohjearvo. Neulaventtiili uusi ja o-renkaat ja tiivisteet uusittu. Ilmalla puhaltamalla neulaventtiili kyllä sulkee ilmankulun. Myös kaasarin tyhjennysruuvi tutkittu.