Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
ennakkovero
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Tammi 2016 07:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ennakkovero »

Eli käynnistinnaru lyö tyhjää ja samoin startti. Missä vika?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Arvuuttelen, että vauhtipyörän kiila on poikki?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Skiri »

Missä Polariksessa on sulake (tai sulakkeet) valoille?

Käytin mönkijässä kiinni peräkärryä missä todennäköisesti oli valopistoke jotenkin oikosulussa, sillä hävitti kaikki valot mönkkäristä. Mahdollisesti varmaan vain sulake paloi, mutta missä on valoille sulakkeet? Etulaatikosta löytyi 4 sulaketta rivissä, jotka kaikki oli ehjiä. Parkki + ajovalo polttimot tarkistin myös ja ehjältä näyttivät. En muita polttimoita käynyt läpi.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

ennakkovero kirjoitti:Eli käynnistinnaru lyö tyhjää ja samoin startti. Missä vika?
Oikeanpuoleinen kansi auki niin siellähän se vika pitää näkyä. Kiila voi olla tosiaan poikki kuten Roosa kirjoitti.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Skiri kirjoitti:Missä Polariksessa on sulake (tai sulakkeet) valoille?

Käytin mönkijässä kiinni peräkärryä missä todennäköisesti oli valopistoke jotenkin oikosulussa, sillä hävitti kaikki valot mönkkäristä. Mahdollisesti varmaan vain sulake paloi, mutta missä on valoille sulakkeet? Etulaatikosta löytyi 4 sulaketta rivissä, jotka kaikki oli ehjiä. Parkki + ajovalo polttimot tarkistin myös ja ehjältä näyttivät. En muita polttimoita käynyt läpi.
Katoppa ettei oo sieltä mittarikotelon sisältä johtoliitin irti valokatkasijasta. Itellä pariin kertaan häipyny kaikki valot kun tuo liitin on irronnu. Siinä kun ei oo oikeestaan milliäkään ylimääräisiä johtoja niin se on kokoajan vähän kiristyksissä.
jounie
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 26 Kesä 2010 10:34
Mönkijä:: tr 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jounie »

Muistelisin että takana olisi tuolle valopistokkeelle omat sulakkeet voisko se vaikuttaa?
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Siellä on myös peltikuorinen circuit breaker, joka voi olla kypsynyt.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
eksuuu
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 13 Loka 2010 09:47

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja eksuuu »

naukja2 kirjoitti:Nyt taisi sitten löytyä se perimmäinen syy starttiongelmiin ja se ei tainnutkaan olla akussa.. Plussakaapelj poikki :-X
Ei tuosta oo kovin moni karva virtaskaa päästäny startille ennää pitkään aikaan.

Kuva

Soitto huoltomiehelle varmisti noita korjaillun, eli ominaisuus ja huono sellainen :oops:

Porasin liittimestä katkenneen pätkän pois ja puristin kaapeliin uudelleen.
Sitten vedin koko kaapelin uutta reittiä siten, että sille jää löysää liikevaraa ja kestää moottorin tutinoita murtumatta ihan niin herkästi. Alun perin kaapeli oli niin tiukasta välistä, että epäilen sen murtuneen väsymyksestä.

Nyt tuas rokkaa ja saa nähä, mikä "ominaisuus" seuraavan putkahtaa esiin.. :shock:
Terve, täällä kans alkanu olee perinteistä starttausvikaa. Naksnaksnaks kuuluu vaan, vaihdoin ensin akun uuteen ja toimikin kerran, nimenomaan yhden kerran. Akun päästä kävin kaapeleita läpi ja kaikki ok. Päätin testata lyödä lenkkiavaimen suoraan solenoidin nastojen väliin ja prkl sehän lähti käymään. Koititko naukja ikinä startata suoraan solenoidista? Oliko tämä irronnut kaapelikenkä muuten startin päässä? Pitää ne startin kaapelit tsekata vielä, mut ainakin pääsen liikkeelle nyt. Takuutakin ois vielä vuosi jäljellä..
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

En kokeillut suoraa starttia. Startin päästä oli liittimeltä kaapeli poikki.
Kaikki näytti olevan ok, mut kaapelia nykimällä se katkesi melkein itsekseen.
Nyt on toiminut ja lähtenyt hyvin pyörittämään ja käyntiin. -19 asteen kylmin missä oon käynnistänyt.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Alko itelläkin starttiongelmat.
Virrat tulee mutta ruiskulta tuttu "vihellys" sekä bensapumpun nakutus puuttuvat.
Avainta vääntäessä ei siis tapahdu mitään. Akun hain eilen uuden, mutta ei tuntunu olevan vaikutusta.
Lauantaina teki sen että ei meinannu akussa riittää jerkku startata, samoin jostain syystä ei meinannu pysyä käynnissä. Vauhdin pysähtyessä sammahteli, startti oli piiiitkä ja paukutti putkessa.

Vehje ois eilen pitäny saaha paikalliseen pollehuoltoon vinssin vaihtoon ja muutenkin vähän vikadiagnoosiin mutta milläs sen mykän itsekseen kippikärryyn työntää......
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Skiri »

^ Onko sulla yleismittaria? Kokeiles mitata akun jännite ilman kuormaa, ja sitten uudestaan kun väännät virrat päälle.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Skiri kirjoitti:^ Onko sulla yleismittaria? Kokeiles mitata akun jännite ilman kuormaa, ja sitten uudestaan kun väännät virrat päälle.
Pitäs olla jossain. :lol:
Täytyy mittailla ja päivitellä tänne.

Koitin sitäkin että työnsin lenkkiavaimen startin solenoidien väliin mutta ei vaikutusta tässä tapauksessa. Huollon ukko meinas että saattaa olla myöskin mykistynyt ECU:n rele. Missähän päin konetta mahtaa sijaita?
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

ECU ja FUEL PUMP releiden kannat löysät
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Antsu60
4WD
Viestit: 228
Liittynyt: 12 Maalis 2011 18:37

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

JiiVee kirjoitti:
Skiri kirjoitti:^

Koitin sitäkin että työnsin lenkkiavaimen startin solenoidien väliin mutta ei vaikutusta tässä tapauksessa.
Jo akussa virtaa eikä mitään tapahtunut niin iso johto poikki, joko akulta startille tai maa.
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja qaw »

Onko -20 liikaa kylmässä seisseelle 500 EFI:lle, vai onko mulla nyt jotain häikkää? Uusi isompi 18Ah akku vaihdettu, sellainen missä tuli hapot erikseen, joten ei ole valmiiksi vanha. Ja varmasti täyteen ladattu, pari vuorokautta älylaturissa. Kerran lumityötkin tehty.

Nyt kun koitti käynnistää, niin muutaman kerran jaksoi laiskasti konetta pyörittää, mutta ei lähde käyntiin. Laitoin Defan 5A älylaturin kiinni ja se näytti yhtä palkkia vajaa täyttä akkua??? 5min latausta, niin lähti kuin kesällä :shock:. Koitin startillekin menevää johtoa heilutella, mutta vaikuttaa ehjältä ja on tukevasti kiinni.

Ei kai 800 noin ronkeli ollut, vai enköhän vaan etelässä asuessa tullut käynnistäneeksi sitä kylmiltään noin kovasta pakkasesta...
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Vastaa Viestiin