Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15 Tammi 2016 07:55
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eli käynnistinnaru lyö tyhjää ja samoin startti. Missä vika?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Arvuuttelen, että vauhtipyörän kiila on poikki?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 229
- Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
- Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
- Paikkakunta: Kempele
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Missä Polariksessa on sulake (tai sulakkeet) valoille?
Käytin mönkijässä kiinni peräkärryä missä todennäköisesti oli valopistoke jotenkin oikosulussa, sillä hävitti kaikki valot mönkkäristä. Mahdollisesti varmaan vain sulake paloi, mutta missä on valoille sulakkeet? Etulaatikosta löytyi 4 sulaketta rivissä, jotka kaikki oli ehjiä. Parkki + ajovalo polttimot tarkistin myös ja ehjältä näyttivät. En muita polttimoita käynyt läpi.
Käytin mönkijässä kiinni peräkärryä missä todennäköisesti oli valopistoke jotenkin oikosulussa, sillä hävitti kaikki valot mönkkäristä. Mahdollisesti varmaan vain sulake paloi, mutta missä on valoille sulakkeet? Etulaatikosta löytyi 4 sulaketta rivissä, jotka kaikki oli ehjiä. Parkki + ajovalo polttimot tarkistin myös ja ehjältä näyttivät. En muita polttimoita käynyt läpi.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oikeanpuoleinen kansi auki niin siellähän se vika pitää näkyä. Kiila voi olla tosiaan poikki kuten Roosa kirjoitti.ennakkovero kirjoitti:Eli käynnistinnaru lyö tyhjää ja samoin startti. Missä vika?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Katoppa ettei oo sieltä mittarikotelon sisältä johtoliitin irti valokatkasijasta. Itellä pariin kertaan häipyny kaikki valot kun tuo liitin on irronnu. Siinä kun ei oo oikeestaan milliäkään ylimääräisiä johtoja niin se on kokoajan vähän kiristyksissä.Skiri kirjoitti:Missä Polariksessa on sulake (tai sulakkeet) valoille?
Käytin mönkijässä kiinni peräkärryä missä todennäköisesti oli valopistoke jotenkin oikosulussa, sillä hävitti kaikki valot mönkkäristä. Mahdollisesti varmaan vain sulake paloi, mutta missä on valoille sulakkeet? Etulaatikosta löytyi 4 sulaketta rivissä, jotka kaikki oli ehjiä. Parkki + ajovalo polttimot tarkistin myös ja ehjältä näyttivät. En muita polttimoita käynyt läpi.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Muistelisin että takana olisi tuolle valopistokkeelle omat sulakkeet voisko se vaikuttaa?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siellä on myös peltikuorinen circuit breaker, joka voi olla kypsynyt.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Terve, täällä kans alkanu olee perinteistä starttausvikaa. Naksnaksnaks kuuluu vaan, vaihdoin ensin akun uuteen ja toimikin kerran, nimenomaan yhden kerran. Akun päästä kävin kaapeleita läpi ja kaikki ok. Päätin testata lyödä lenkkiavaimen suoraan solenoidin nastojen väliin ja prkl sehän lähti käymään. Koititko naukja ikinä startata suoraan solenoidista? Oliko tämä irronnut kaapelikenkä muuten startin päässä? Pitää ne startin kaapelit tsekata vielä, mut ainakin pääsen liikkeelle nyt. Takuutakin ois vielä vuosi jäljellä..naukja2 kirjoitti:Nyt taisi sitten löytyä se perimmäinen syy starttiongelmiin ja se ei tainnutkaan olla akussa.. Plussakaapelj poikki![]()
Ei tuosta oo kovin moni karva virtaskaa päästäny startille ennää pitkään aikaan.
Soitto huoltomiehelle varmisti noita korjaillun, eli ominaisuus ja huono sellainen
Porasin liittimestä katkenneen pätkän pois ja puristin kaapeliin uudelleen.
Sitten vedin koko kaapelin uutta reittiä siten, että sille jää löysää liikevaraa ja kestää moottorin tutinoita murtumatta ihan niin herkästi. Alun perin kaapeli oli niin tiukasta välistä, että epäilen sen murtuneen väsymyksestä.
Nyt tuas rokkaa ja saa nähä, mikä "ominaisuus" seuraavan putkahtaa esiin..
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
En kokeillut suoraa starttia. Startin päästä oli liittimeltä kaapeli poikki.
Kaikki näytti olevan ok, mut kaapelia nykimällä se katkesi melkein itsekseen.
Nyt on toiminut ja lähtenyt hyvin pyörittämään ja käyntiin. -19 asteen kylmin missä oon käynnistänyt.
Kaikki näytti olevan ok, mut kaapelia nykimällä se katkesi melkein itsekseen.
Nyt on toiminut ja lähtenyt hyvin pyörittämään ja käyntiin. -19 asteen kylmin missä oon käynnistänyt.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Alko itelläkin starttiongelmat.
Virrat tulee mutta ruiskulta tuttu "vihellys" sekä bensapumpun nakutus puuttuvat.
Avainta vääntäessä ei siis tapahdu mitään. Akun hain eilen uuden, mutta ei tuntunu olevan vaikutusta.
Lauantaina teki sen että ei meinannu akussa riittää jerkku startata, samoin jostain syystä ei meinannu pysyä käynnissä. Vauhdin pysähtyessä sammahteli, startti oli piiiitkä ja paukutti putkessa.
Vehje ois eilen pitäny saaha paikalliseen pollehuoltoon vinssin vaihtoon ja muutenkin vähän vikadiagnoosiin mutta milläs sen mykän itsekseen kippikärryyn työntää......
Virrat tulee mutta ruiskulta tuttu "vihellys" sekä bensapumpun nakutus puuttuvat.
Avainta vääntäessä ei siis tapahdu mitään. Akun hain eilen uuden, mutta ei tuntunu olevan vaikutusta.
Lauantaina teki sen että ei meinannu akussa riittää jerkku startata, samoin jostain syystä ei meinannu pysyä käynnissä. Vauhdin pysähtyessä sammahteli, startti oli piiiitkä ja paukutti putkessa.
Vehje ois eilen pitäny saaha paikalliseen pollehuoltoon vinssin vaihtoon ja muutenkin vähän vikadiagnoosiin mutta milläs sen mykän itsekseen kippikärryyn työntää......
-
- 4WD
- Viestit: 229
- Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
- Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
- Paikkakunta: Kempele
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
^ Onko sulla yleismittaria? Kokeiles mitata akun jännite ilman kuormaa, ja sitten uudestaan kun väännät virrat päälle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pitäs olla jossain.Skiri kirjoitti:^ Onko sulla yleismittaria? Kokeiles mitata akun jännite ilman kuormaa, ja sitten uudestaan kun väännät virrat päälle.

Täytyy mittailla ja päivitellä tänne.
Koitin sitäkin että työnsin lenkkiavaimen startin solenoidien väliin mutta ei vaikutusta tässä tapauksessa. Huollon ukko meinas että saattaa olla myöskin mykistynyt ECU:n rele. Missähän päin konetta mahtaa sijaita?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ECU ja FUEL PUMP releiden kannat löysät
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jo akussa virtaa eikä mitään tapahtunut niin iso johto poikki, joko akulta startille tai maa.JiiVee kirjoitti:Skiri kirjoitti:^
Koitin sitäkin että työnsin lenkkiavaimen startin solenoidien väliin mutta ei vaikutusta tässä tapauksessa.
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko -20 liikaa kylmässä seisseelle 500 EFI:lle, vai onko mulla nyt jotain häikkää? Uusi isompi 18Ah akku vaihdettu, sellainen missä tuli hapot erikseen, joten ei ole valmiiksi vanha. Ja varmasti täyteen ladattu, pari vuorokautta älylaturissa. Kerran lumityötkin tehty.
Nyt kun koitti käynnistää, niin muutaman kerran jaksoi laiskasti konetta pyörittää, mutta ei lähde käyntiin. Laitoin Defan 5A älylaturin kiinni ja se näytti yhtä palkkia vajaa täyttä akkua??? 5min latausta, niin lähti kuin kesällä
. Koitin startillekin menevää johtoa heilutella, mutta vaikuttaa ehjältä ja on tukevasti kiinni.
Ei kai 800 noin ronkeli ollut, vai enköhän vaan etelässä asuessa tullut käynnistäneeksi sitä kylmiltään noin kovasta pakkasesta...
Nyt kun koitti käynnistää, niin muutaman kerran jaksoi laiskasti konetta pyörittää, mutta ei lähde käyntiin. Laitoin Defan 5A älylaturin kiinni ja se näytti yhtä palkkia vajaa täyttä akkua??? 5min latausta, niin lähti kuin kesällä

Ei kai 800 noin ronkeli ollut, vai enköhän vaan etelässä asuessa tullut käynnistäneeksi sitä kylmiltään noin kovasta pakkasesta...
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)