Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Mitenkähän saisi kytkettyä virran mittariin, jotta tietäisi pelaako mittari ollenkaan?

Toinen on pyöreä uudemman mallin sportsman ja toinen scramblerin mittari.

Eli pinnit hakusessa.

Em mää muuten kö on nuot mittarit jouten. Tietäs myynkö sökönä vaiko toimivana :wink:
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

Korjausopasta lainaten:
1. 12vdc constant
2.12vdc switched
3. mode/override button
4. ignition kill
5. factory use
6. factory use
7. rpm
8. ground
9. engine overheat switch
10. open
11. malfunction indicator
12. fuel gauge
13. open
14. gear signal
15. open
16. awd control

liittimestä pinnit 10, 11, 13 ja 15 ilman johtoja.
NikkeL
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 03 Heinä 2012 11:32
Mönkijä:: Polaris Sportsman 400 HO 4X4
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja NikkeL »

Tuossa blogissa on juttua polariksen mittarin korjauksesta. http://ka7oei.blogspot.fi/2013/10/repai ... laris.html . Ei varmaan tekemätön paikka jos elektroniikkaa tuntee
Mole´s Works
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Tuo blogijuttu näyttäisi olevan vanhempaan mittarimalliin.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Onkohan nuot pin orderit nyt vanhempaan vaiko uudempaan mittariin? Tässä uudessahan on kaulus muovia kun vanhassa on peltiä. Ja noita pistokkeita on kaksi. 1x16 pin ja 1x3 pin. Ja mitenkä on pinnit merkattu?

Rämpyssä on 1x24 pin liitin.

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

siis nuo pinnien tiedot on otettu suoraan: 2008 sportsman 500 efi/ x2/ touring/ 500h.o. service manual:sta

Miultakii löytyy nuo kaksi liitintä(mittarin numero 3280482) ja nuo pinnit on juurikin siihen 1x16 liittimeen. se 1x3-liitin tulee nopeusanturilta. pinnien numerointi löytyy kun avaa sen liittimen, siellä on pienen pienet numerot pinnien kohdalla.
niin ja nimenomaan kyse uudemman mallisesta, muovikauluksella olevasta mittarista. Pohjasta pitäisi löytyä numero 3280482 tai sit jos kyse korvaavasta mallista niin numero 3280431.
JAA-a,tulikin mieleen, että jos siulla irto mittari, niin sitten en kyllä tiedä miten ne pinnit menee, kun en oo tallilla et näkis miten päin se liitin siihen tulee....
Viimeksi muokannut jukka81, 24 Helmi 2016 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Samasta mittarista kyse. On 80482 malli.

1/3/5...
2/4/6...

Tai noin
1/2/3...
9/10/11...

Vai mitenkä?

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

Käyn huomenna tallilla katsomassa miten järjestykset menee. sen muistan että 1 ja 8 ovat samalla rivillä, mutta kummalla ja kummin päin :-k
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KpHr »

Olisikohan tuosta detaljikuvasta apua:

https://drive.google.com/open?id=0B9EQY ... FJbXEyV3E0

Edit: Muokkasin googledriven asetuksia, nyt pitäis näkyä

-KpHr-
Viimeksi muokannut KpHr, 25 Helmi 2016 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Ei toimi linkki. :evil:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

Taas ollaan viisaampia.....
elikkäs kun pitelee mittaria kätösessä niin, että kiinnitysklipsi on ylöspäin, niin järjestys on:
1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6/ 7 / 8
9/10/11/12/13/14/15/16
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Kiitos pinneistä :D Ja vaivasta. Tulin semmoiseen johtopäätökseen tuon mittarin "ehjyyden " suhteen jotta ei kannata kokeilla. Jos siihen laittaa virrat päälle niin tulee kaikki vikakoodit samantien. Sieltähän puuttuu kaikki servot ym. tiedot.

Joten laitan "sellaisenaan kun on" myytäväksi mittarit.

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

No perhana...jos se on kökkönä, niin oisin silti kiinnostunut ostamaan sen, ihan vain availu mielessä! näkis mihin uskaltaa porata jne..
Pistäppäs yv:nä paljonko mittarista haluat, niin ostan pois.....kunhan ei paskasta mahottomia pyydetä :badgrin:
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

sivulla 136 aiheesta keskusteltu...oma vekotin teki tänään saman tempun, bensaa öljyn seassa. Sammui ja pienen sahaamisen jälkeen lähti käyntiin. Tarkistin kuitenkin öljytikun ja pinta noussut ja haisee bensalle, eli öljyn/suodattimen vaihto ens viikolla. Kaasarin pohjasta roikkui bensatippa ja näkee että on kussu koneen päälle (ylivuotoletku puuttuu kaasarista)! Bensaa ei valunu ulos kun sammutin vehkeen, laitoin kuitenkin bensahanan kiinni. Nyt lähinnä kiinnostaa tuo kaasari, kannattaako tuo nyt purkaa ja huoltaa, vai luottaako siihen että joku hetken mielenhäiriö iski?
Entä saako tuohon kaasariin jostain kunnollista korjaussarjaa? Olin lukevinani että jollain oli joku tarvikekorjaussarja aiheuttanut enemmän ongelmia kuin hyötyjä.
Ja mites tuo dynojetin suutinsarja? jos nyt otan tuon kaasarin irti, niin samallahan siihen löisi moisen kiinni, onko kellään kokemuksia kyseisestä setistä?
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Kannattaahan tuo tutkia, helppo homma.
Kaasutin irti ja ylösalaisin käteen, be letkun nippaan letku kiinni ja jokin käsikäyttöinen pumppu jossa mieluusti mittari.
itse käytän tällaista duunissa
Kuva

Pumppaa painetta noin 0,5 - 0,8 ja katso laskeeko paine, jos laskee niin vuotaa jostain.
Toista testi muutaman kerran kääntämällä kaasutin oikeinpäin nopealla ranneliikkeellä, kuulet suhauksen pun paine vapautuu.
Muunlaisiakin pumppuja voi käyttää mutta paineen kanssa ei kannata liioitella.
Mahdollisesti neulaventtiili, neulaventtiilin karan ja kaasuttimen väli (monesti tiivistyy pienellä o-renkaalla) tai sitten jos be kanava menee kohokupin tiivistepinnan kautta kulkevaa kanavaa niin kupin tiiviste saattaa vuotaa.
Avaa kuppi ja pidä kaasutinta ylösalaisin ja toista testi, mahdollisesti huomaat mistä välistä vuotaa.
Aikoinaan on muutama neulaventtiili tullut vaihdettua juuri tuon vuotamisen takia.
You tubesta löytyy monta videota, hakee vain "carburettor needle valve pressure test"
Vastaa Viestiin